Kosmetiikkahelvetissä
Kun yrittää etsiä iholleen sopivaa tuottetta netistä, se on mahdotonta. Kun lukee yhden ylistämää tuotetta, tulee perään toinen kommentti joka lyttää sen. Kosmetologitkin ovat puolueellisia, ne suosittelevat vain sitä tuotetta jota itse myyvät.
Ihoni on pinnalta kuivahko. Kun sitten yritän käyttää rasvaisempaa tuotetta, saan mustapäitä. Jos on tarpeeksi kevyt tuote joka ei tee mustapäitä, se ei sitten kosteuta riittävästi.
Miten te muut olette löytäneet oman luottotuotteenne?
Kommentit (16)
HUOM! Yleensä hoitoseerumi vaatii vielä kosteusvoidetta päälle sillä monet seerumit sisältävät alkoholia (katsokaa vaikka inci-listaa) joka kuivattaa tottakai ihoa. Tai vaihtoehtoisesti hoitava BB-voide seerumin päälle.
Kesäaikaan pintakuivaihoinenkin voi pärjätä pelkällä seerumilla JA aurinkosuojalla.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:54"]Kaksi asiaa tästä tulee mieleen.
1. Ravitsemista (rasvaa) tarviva iho on eri asia kuin kosteusköyhä iho. Jos pelkästään pinnasta kosteusköyhään ihoon lykkää rasvaisia voiteita niin tuloksena on usein näppyjä, mustapäitä ja ihon kiitoa. Parempi on kevyt, geelimäinen kosteuttava voide joka ei kuitenkaan ole rasvainen. Voi olla jopa täysin öljytönkin.
2. Joskus sekaiho tarvii erilaista hoitoa rasvoittuville ja kuiville alueille, ei siis mikään 1 voide toimi. Itseläni on rasvoittuva T-alue (otsa, nenä ja leuka) ja pintakuiva muu alue. Käytän T-alueelle "kuivattavaa" kasvovettä ja rasvatonta voidetta joka hillitsee kiiltoa (Neutrogena Pink Grapefruit) ja taas kuiville poskille rasvaisempaa tuotetta (apteekista saatavaa ikääntyvän ihon Eucerin-voidetta). Sitten vielä erikseen silmänympärysvoide.
[/quote]
Hyvä tietää. En edes tiennyt että kosteusköyhä iho on eri asia. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:05"]8 jatkaa vielä: Tosiaan jos tällainen Nuxen Travel-pakkaus tulee jossain vastaan niin suosittelen ostamaan ja kokeilemaan, tuon hinta oli muistaakseni jotain 14 eur Ranskassa, lienee alle 20 eur muualla. Tuolla Feeluniquessa se maksaa 18,36. Sitä saa monesti myös Nuxe-tuoteostosten kylkiäisenä.
http://www.feelunique.com/p/NUXE-Travel-Kit-49756
Siinä on 5 tuotetta; hyvätuoksuinen, hellävarainen mutta tehokas kasvojen puhdistusvesi, kasvo- ja vartaloöljy, heleyttävä emulsio "NUXE Nuxellence Jeunesse Youth and Radiance Revealing Fluide" kasvoille joka on oma suosikkituotteeni ja josta ostin heti kokeilun jälkeen ison pullon, 24-tunnin kosteusvoide ja hoitava suihkugeeli.
Olen vähän alle nelikymppinen ja minulla on pintakuiva mutta silti osittain rasvoittuva iho ja haluan pitää ihoni laikuttomana ja pienihuokoisen näköisenä ja vielä sen että meikki pysyy raikkaana läpi päivän ja illan, ja nuo Nuxen tuotteet ovat auttaneet siinä :)
[/quote]
Pitää mennä googlettamaan nuxea, kiitos vinkistä. Ap
Suosittelen Kiehl`sin tuotteita. Minäkin olen kokeillut eri merkkejä , mutta nämä toimii. Yksi suosikeista on midnight recovery seerumi, aivan loistava tuote. Itselläni pintakuiva normaali iho, ikää 39v. Harmi että ovat lopettaneet liikkeitään täällä pk-seudulla, mutta ainakin Aleksin Stocka myy, samoin ulkomaisista nettikaupoista oon tilannut.
Sellaisen halusin vielä kertoa tällaisesta ihosta joka pukkaa suht helposti pientä epäpuhtautta sinne tänne kuten mustapäätä ja ihomatoa vaikka olisikin kuivahko tai muuten normaali mutta esim stressin tai ilmaston vuoksi oireilee;
Kannattaa antaa ihon myös hengittää öisin ilman mitään paksuja voiteita eli jonakin yönä esim. viikonloppuna laittaa yöksi jotain uudistavaa seerumia tai tehotippoja (Kiehl'sillä on todella hyvät Midnight Recovery-tipat sinisessä pullossa ja jos tietää että tuleva yö jää lyhyeksi niin Guerlainin Midnight Secret emulsio tekee kasvot raikkaiksi ja heleiksi vaikka sitä saa käyttää vain tilapäisesti eikä säännöllisesti ja on aika kallis vaikkakin riittoisa tuote) mutta muuten kannattaa vain puhdistaa hyvin meikit ja päivän liat kasvoilta ja suihkauttaa jotain kosteussprayta (apteekin La Roche-Posaylla on hyvä suihke, tai MACin timanttihiukkasmineraaleja sisältävä Mineralize Charged Water jota voi suihkutella myös meikin päälle kiinnittämään ja tekemään kuulaaksi) tarvittaessa ennen nukkumaan menoa.
Tottakai kosmetiikkafirmat ja heidän edustajansa yrittävät saada porukkaa ostamaan erilaisia tönkköjä yövoiteita päivävoiteen lisäksi koska korostavat sitä että iho uudistuu öisin nukkuessa mutta uudistuuhan se ilman niitä voiteitakin ja sehän on sanomattakin selvä että jos sinulla on jatkuvasti jokin voide kasvoilla vuorokauden ympäri plus meikit osan päivää niin eihän se iho pääse kunnolla hengittämään välillä ja siksi noita epäpuhtauksia pukkaakin. Vai onko yövoide niin fiksu että se tietää että on varmasti yö eikä se huijaannu siitä vaikka ottaisin pitkät päiväunet keskellä päivää? ;)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:18"]
Suosittelen Kiehl`sin tuotteita. Minäkin olen kokeillut eri merkkejä , mutta nämä toimii. Yksi suosikeista on midnight recovery seerumi, aivan loistava tuote. Itselläni pintakuiva normaali iho, ikää 39v. Harmi että ovat lopettaneet liikkeitään täällä pk-seudulla, mutta ainakin Aleksin Stocka myy, samoin ulkomaisista nettikaupoista oon tilannut.
[/quote]
Stockmannin nettikauppa myy onneksi Kielhsiä! :-)))
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:30"]Sellaisen halusin vielä kertoa tällaisesta ihosta joka pukkaa suht helposti pientä epäpuhtautta sinne tänne kuten mustapäätä ja ihomatoa vaikka olisikin kuivahko tai muuten normaali mutta esim stressin tai ilmaston vuoksi oireilee;
Kannattaa antaa ihon myös hengittää öisin ilman mitään paksuja voiteita eli jonakin yönä esim. viikonloppuna laittaa yöksi jotain uudistavaa seerumia tai tehotippoja (Kiehl'sillä on todella hyvät Midnight Recovery-tipat sinisessä pullossa ja jos tietää että tuleva yö jää lyhyeksi niin Guerlainin Midnight Secret emulsio tekee kasvot raikkaiksi ja heleiksi vaikka sitä saa käyttää vain tilapäisesti eikä säännöllisesti ja on aika kallis vaikkakin riittoisa tuote) mutta muuten kannattaa vain puhdistaa hyvin meikit ja päivän liat kasvoilta ja suihkauttaa jotain kosteussprayta (apteekin La Roche-Posaylla on hyvä suihke, tai MACin timanttihiukkasmineraaleja sisältävä Mineralize Charged Water jota voi suihkutella myös meikin päälle kiinnittämään ja tekemään kuulaaksi) tarvittaessa ennen nukkumaan menoa.
Tottakai kosmetiikkafirmat ja heidän edustajansa yrittävät saada porukkaa ostamaan erilaisia tönkköjä yövoiteita päivävoiteen lisäksi koska korostavat sitä että iho uudistuu öisin nukkuessa mutta uudistuuhan se ilman niitä voiteitakin ja sehän on sanomattakin selvä että jos sinulla on jatkuvasti jokin voide kasvoilla vuorokauden ympäri plus meikit osan päivää niin eihän se iho pääse kunnolla hengittämään välillä ja siksi noita epäpuhtauksia pukkaakin. Vai onko yövoide niin fiksu että se tietää että on varmasti yö eikä se huijaannu siitä vaikka ottaisin pitkät päiväunet keskellä päivää? ;)
[/quote]
Olen ollut usein ilman yövoidetta ja on mustapäät vähentyneet. Ap
Kokeilemalla, valitettavasti. Atooppisen ihottuman kanssa on välillä todella vaikea löytää meikkivoidetta ja peitepuikkoa
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:40"]Kokeilemalla, valitettavasti. Atooppisen ihottuman kanssa on välillä todella vaikea löytää meikkivoidetta ja peitepuikkoa
[/quote]
Kokeilu taitaa olla se ainoa keino. Ap
En laita rasvaa mustapää alueille ollenkaan. Jos iho on tosi kuivaa niin sille alueelle geelimäistä kosteusvoidetta ja muualle rasvaisempaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:48"]En laita rasvaa mustapää alueille ollenkaan. Jos iho on tosi kuivaa niin sille alueelle geelimäistä kosteusvoidetta ja muualle rasvaisempaa.
[/quote]
Kosteuttaako geelimäinen voide? Ihoni alkaa nopeasti hilseilemään kevyellä tuotteella. Ap
Miten olisi kosteuttava seerumi? Itselläni iho ainakin hyvässä kunnossa kun käytän seerumia kosteusvoiteen alla päivittäin.
Kaksi asiaa tästä tulee mieleen.
1. Ravitsemista (rasvaa) tarviva iho on eri asia kuin kosteusköyhä iho. Jos pelkästään pinnasta kosteusköyhään ihoon lykkää rasvaisia voiteita niin tuloksena on usein näppyjä, mustapäitä ja ihon kiitoa. Parempi on kevyt, geelimäinen kosteuttava voide joka ei kuitenkaan ole rasvainen. Voi olla jopa täysin öljytönkin.
2. Joskus sekaiho tarvii erilaista hoitoa rasvoittuville ja kuiville alueille, ei siis mikään 1 voide toimi. Itseläni on rasvoittuva T-alue (otsa, nenä ja leuka) ja pintakuiva muu alue. Käytän T-alueelle "kuivattavaa" kasvovettä ja rasvatonta voidetta joka hillitsee kiiltoa (Neutrogena Pink Grapefruit) ja taas kuiville poskille rasvaisempaa tuotetta (apteekista saatavaa ikääntyvän ihon Eucerin-voidetta). Sitten vielä erikseen silmänympärysvoide.
Olen kokeillut tuotteita laidasta laitaan ja sanotaanko että olen oppinut kantapään kautta. Minulla meni keskimäärin 300-600 euroa kosmetiikkaan kuussa monen monta vuotta, matkustelin paljon ja ostelin ulkomailta. Minulla on siinä mielessä hankala iho että osa kohdista kuivuu ja osa rasvoittuu. Testasin kaiken niin markettituotteista hoitolatuotteisiin, apteekkituotteista tavaratalotuotteisiin ja luonnonkosmetiikkaan. Sano melkein mikä vaan ihonhoitotuotemerkki, niin olen kokeillut heidän tuotesarjojaan tai jotain heidän tuotteistaan.
Onneksi löysin Nuxen ranskalaisesta Apteekista ja sitähän saa Suomestakin tavarataloista, toki vähän ranskanhintoja kalliimmat valitettavasti, mutta näissä ei ainakaan maksa purnukat eikä merkkien logot vaan sisältö. Hyvä hintalaatuduhde, toimivat ei-komedogeeniset tuotteet, eivät testaa eläimillä. Nuxelta löytyy näytteitä useimmista tuotteista, ja heillä on myös ollut sellainen matkapakkaus jossa minikokoiset tuotteet. Aloin myös käyttää sitä heidän kulttituotettaan eli ihoöljyä joka imeytyy nopeasti. Sitä saa myös kultaversiona, näyttää todella hyvältä säärissä ja kaula-aukossa. Siitä oli minikokoinen versio tuossa matkapakkauksessa. En pitänyt ollenkaan öljyistä aiemmin enkä sen tahmaisesta tunnosta ehkä lähinnä mielikuvana, mutta tuo Nuxen versio on kevyt :)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:54"]Miten olisi kosteuttava seerumi? Itselläni iho ainakin hyvässä kunnossa kun käytän seerumia kosteusvoiteen alla päivittäin.
[/quote]
En ole aiemmin kokeillut. Kiitos vinkistä. Ap
8 jatkaa vielä: Tosiaan jos tällainen Nuxen Travel-pakkaus tulee jossain vastaan niin suosittelen ostamaan ja kokeilemaan, tuon hinta oli muistaakseni jotain 14 eur Ranskassa, lienee alle 20 eur muualla. Tuolla Feeluniquessa se maksaa 18,36. Sitä saa monesti myös Nuxe-tuoteostosten kylkiäisenä.
http://www.feelunique.com/p/NUXE-Travel-Kit-49756
Siinä on 5 tuotetta; hyvätuoksuinen, hellävarainen mutta tehokas kasvojen puhdistusvesi, kasvo- ja vartaloöljy, heleyttävä emulsio "NUXE Nuxellence Jeunesse Youth and Radiance Revealing Fluide" kasvoille joka on oma suosikkituotteeni ja josta ostin heti kokeilun jälkeen ison pullon, 24-tunnin kosteusvoide ja hoitava suihkugeeli.
Olen vähän alle nelikymppinen ja minulla on pintakuiva mutta silti osittain rasvoittuva iho ja haluan pitää ihoni laikuttomana ja pienihuokoisen näköisenä ja vielä sen että meikki pysyy raikkaana läpi päivän ja illan, ja nuo Nuxen tuotteet ovat auttaneet siinä :)