Help! Lumiasta tietävät: mikä symboli?
Mun Lumiaan on alkanut ilmaantua ihan jatkuvasti valkoinen kolmio vas. yläreunaan. Silloin kun se siinä on, ei avaudu ykskään sivu. Miten sen saa pois? Liittymä on Saunalahden. Kolmion näkyessä myös aloitusnäytössä lukee "Saunalahti-Saunalahti". Wtf??
Kommentit (20)
Se kolmio näkyy silloin kun menee esim. Ruotsiin. Ihan sama, salliiko verkkovierailuja. Läheellä rajoja verkot menee jotenkin päällekkäin ja siellä pitää olla tarkkana ettei tuu isompaa laskua.
Mun vasemmassa yläreunassa on vain ne palkit, että miten hyvä kenttä on.
Niin mullakin oli ekat puoli vuotta vain ne palkit. Nyt on se kolmio alkanut häiritä koko ajan. Mistään asetuksista en osaa säätää. ap
Voisiko se kolmio olla singaaliuttomuuden merkki? Eli normaalisti sisältäisi palkkeja ilmoittaen singaalin/netin voimakkuuden, mutta palkittomana näyttää kolmiolta.....?
Et ole omassa kotiverkossasi eli roaming on käytössä. Olet esim. ulkomailla tai Suomessa jonkun toisen operaattorin verkossa.
Siitä alkaa vieteri olla lopussa. Ota siitä sim-kortti talteen ja heitä se kierrätykseen ja osta joku oikea puhelin tilalle.
Joo, roaming. Ja siksi ei avaudu mikään sivu, koska sulla on datasiirto estetty vieraassa verkossa.
Kun laitoin että sallitaan verkkovierailut (asetuksista) niin silti tää kolmio istui tuossa joka toinen hetki! Ja tää puhelin on vain puoli vuotta vanha siis. Eikä täällä ennen ole tehnyt tuota ikinä.
Enkä ole ulkomailla vaan kotonani maaseudulla, jossa masto näkyy ikkunasta! ap
Asetukset pitää olla niin, että verkkovierailut ei ole sallittu.
"Masto näkyy ikkunasta. :)
Kuten joku aiemmin kommentoi, vieraassa verkossa voi olla myös Suomessa. Se masto voi olla minkä tahansa operaattorin masto.
Mut laita verkkovieralut pois käytöstä
Voihan se vika olla puhelimessakin
Se masto on Elisan masto, sen tiedän. Ja Saunalahti on osa Elisaa. Silti kukaan ei siis osaa auttaa? Asetus on siis ollut taas, että älä salli verkkovierailuja, niin SILTI kolmio haittaa puhelimenkäyttöä lähes koko ajan. Tää on outo juttu, aiempi Lumia ei toiminut näin.
Mulla on ihan sama ongelma, mutta datayhteden sijaan reistaa puhelut. Verkoksi on yritetty käsin valita Saunalahti, mutta silti lukee tuo sama "Saunalahti-Saunalahti" aina välillä. Verkkovierailut estetty. Tulee mieleen joku valetukiasema. Sijaintina on Oulun taajama-alue. Välillä näkyy ihan normaalisti "Saunalahti" operaattorina. Lumia on täälläkin käytössä.
Ja tosiaan edellisestä viestistä unohtui mainita, että tosiaan se kolmion merkitys on kyllä selvä. Eli tarkoittaa verkkovierailua ts. roamingia. Luuri ilmeisesti tulkitsee olevansa vieraassa matkapuhelinverkossa aina välillä. Ainakin kuukauden ollu tuota samaa oireilua. Elisan tai Saunalahden tukiasemassa jokin asetus poskellaan olis oma arvaus.. tai lumia lahoamaisillaan ..mut ei se valetukiasema ole, eli en sitä heittänyt vakavissani edellisessä viestissä
No mikä operaattori sitä nyt sit voi häiritä? Kilpaileva suomalainen? Enhän mä nyt sisämaassa voi ulkomaisen verkon piirissä olla?