Mitä öljyä käyttäisit salaattia kostuttamaan?
Tein ison salaatin, mutta mikä voisi olla sellainen hyvä öljy sitä kostuttamaan?
Kommentit (61)
Pellavansiemenöljy ja/tai oliiviöljy.
Mä en laita mitään mutta jos on pakko niin oliiviöljyä.
Rypsiöljyn ja balsamiviinietikan seos. Yksi osa etikkaa neljä osaa öljyä. Suolaa, sokeria, valkosipulia ja yrttejä.
Oliiviöljy tai mahdollisesti rypsiöljy majoneesin muodossa
Kalanmaksaöljy ihan vaan terveyssyistä
Oliivi tai rypsi. En kyllä pistäisi pelkkää öljyä, vaan myös etikkaa (balsamico tai punaviinietikka) ja suolaa (ja mahdollisesti ripaus sokeria?
Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria.
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Oliiviöljy klassisin valinta, ehkä sellainen jossa on ripaus chiliä.
Vihersalaatteihin toimii älyttömän hyvin kurpitsansiemen öljy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Ihan vaan suihkaus tai pari tyhjään astiaan ja salaatti kasataan sihen pari möyhennöstä ja valmis. Jos vaatii lisää, niin yksi suihkaus päälle. Kevyesti ja vähän. Ei tarvii hölvätä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria.
Suomessa tehdään jostain syystä maustamattomia salaatteja. Kummallista, eihän mitään muuta ruokaa tehdä kokonaan suolattomana.
Joku synteettinen moottoriöljy ois kova.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria.
Mautonta ja usein suht vetistä, kun huuhdellaan kyllä kiimassa kasvikset, muttei kuivata niitä.
Vierailija kirjoitti:
Oliivi tai rypsi. En kyllä pistäisi pelkkää öljyä, vaan myös etikkaa (balsamico tai punaviinietikka) ja suolaa (ja mahdollisesti ripaus sokeria?
Etikka huonoa hampaille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Alapeukuttajat: saatte kyllä lisätä öljyä ihan vapaasti, mutta tämä on fakta, että öljy sulattaa kasvin pinnan vahamaisen vettä hylkivän kerroksen, imeytyy kasvin solukkoon ja pehmentää kasvin rakennetta.
Avokadoöljy