Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?

Vierailija
25.11.2021 |

Mä olen nähnyt peuran ja ketun.

Kommentit (402)

Vierailija
61/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-lepakoita, niitä maskittomia ja sukupuolittomia rokotevastaisia vaarallisia biojätteitä.

Vierailija
62/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskuspuistossa joku bambi päästi ihan nurkille.

Anteeksi, tarkoitin Helsingin Keskuspuistoa. Ruskeasuon hevostallien kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen lähiö Keskuspuiston kupeessa; metsäkauris, kettu, rusakko, kärppä, kanahaukka, sepelkyyhky, korppi. Korppi on ollut erityisen kiva bongaus, olen haaveillut korpin näkemisestä kauan. :) 

Vierailija
64/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee vaikka mitä eläimiä. Korkeasaaressa.

Eikä näe.

Itse olen Helsingissä nähnyt peuran, hirviä, ketun ja eläimen joka näytti sudelta.

Vierailija
65/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakko, kettu, valkohäntäpeura, supi, mäyrä, kärppä, metsähiiri, siili, vaskitsa, kyy, orava.

Sekä varmasti ainakin toistasataa lintulajia. On nähty merikotka, kanahaukka, tuulihaukka, pähkinähakki.

Rusakot tykkäsivät käydä lintulaudan alla syömässä lintujen pudottamia kauranakanoita, joten saimme seurata niiden puuhastelua ikkunan läpi monta kertaa vain metrin päästä. Myös metsähiiri metsästi pudonneita jyviä.

Kettu käveli aivan muina kettuina pyörätiellä Itäkeskuksen lähettyvillä, oli selvästi matkalla johonkin eikä antanut ihmisten katseiden häiritä.

Kärppä Kivinokassa. Mäyrä Herttoniemessä lyllertämässä pitkin pyörätietä keskellä kirkkainta aamua. Mäyrä liikkuu yleensä pimeällä, olikohan tämä myöhäisellä kotimatkalla.

Vierailija
66/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla: hirvi, valkohäntäkauris (myös söpöjä vasoja), metsäkauris, kettu, mäyrä, näätä, korppi. Ja suden jäljet. Oravia ja jäniksiä näkyi aiemmin usein. Kauempaa olen nähnyt liito-oravia. Närhet rääkyy joka päivä. Kerran osuin paikalle juuri kun kanahaukka oli saanut rastaan saaliiksi.

Asun seudulla jota "tiivistysrakennetaan" ja siksi eläimiä näkyy aiempaa harvemmin. Vielä muutama vuosi sitten valkohäntäkauriita tuli vastaan usein, mutta nyt selvästi harvemmin.

Vierailija
67/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nähnyt, mutta tästä muutaman sadan metrin päässä tuttu nainen näki villisikoja ja otti niistä valokuvankin. Jaoin luvallaan kuvan netissä, niin siihen tuli paljon kommentteja, että eivät voi olla villisikoja, vaan ovat varmaan koiria. Myöhemmin poliisi ampui villisiat jonkin tien varteen. Ollaan siis Helsingissä.

Peuroja tuossa viereisessä metsikössä pyörii alvariinsa melkein.

Eksoottisin minkä itse olen nähnyt, oli kun asuin Malminkartanossa, tulin yöllä kotiin ja näin ketun joka jolkotteli samaa tietä kuin minäkin, suussaan liito-orava. Ihmettelin harmaata lötteröä nahkaa ketun suusssa ja ajattelin, että voisiko se olla tosiaan liito-orava. Parin viikon päästä paikallislehdessä oli juttu, että talomme viereisessä metsikössä asuu liito-oravia.

Tampereella Aleksanterin puistossa näin keskellä päivää hiiripöllön. Luulin ensin että joku on tehnyt käytännön jekun ja täyttänyt pulun ilman päätä ja laittanut penkin selkämykselle istumaan. Kun menin lähempää katsomaan pöllö avasi silmänsä ja katsoi minua, laittoi silmät kiinni ja jatkoi uniaan.

Vierailija
68/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en nähnyt, mutta tästä muutaman sadan metrin päässä tuttu nainen näki villisikoja ja otti niistä valokuvankin. Jaoin luvallaan kuvan netissä, niin siihen tuli paljon kommentteja, että eivät voi olla villisikoja, vaan ovat varmaan koiria. Myöhemmin poliisi ampui villisiat jonkin tien varteen. Ollaan siis Helsingissä.

Peuroja tuossa viereisessä metsikössä pyörii alvariinsa melkein.

Eksoottisin minkä itse olen nähnyt, oli kun asuin Malminkartanossa, tulin yöllä kotiin ja näin ketun joka jolkotteli samaa tietä kuin minäkin, suussaan liito-orava. Ihmettelin harmaata lötteröä nahkaa ketun suusssa ja ajattelin, että voisiko se olla tosiaan liito-orava. Parin viikon päästä paikallislehdessä oli juttu, että talomme viereisessä metsikössä asuu liito-oravia.

Tampereella Aleksanterin puistossa näin keskellä päivää hiiripöllön. Luulin ensin että joku on tehnyt käytännön jekun ja täyttänyt pulun ilman päätä ja laittanut penkin selkämykselle istumaan. Kun menin lähempää katsomaan pöllö avasi silmänsä ja katsoi minua, laittoi silmät kiinni ja jatkoi uniaan.

Unohtui äsken, että tuossa läheisessä metsikössä, missä ne peurat usein pyörivät, kerran näin 3 pientä peuranvasaa kerralla kävelytiellä, emoa ei näkynyt, mutta oli varmasti lähistöllä, on sellainen syvempi oja, missä virtaa vettä, olin sen joen laidalla keräämässä sieniä, alamäessä, kun tuli tunne, että joku tuijottaa, katsoin, ja siinähän oli näätä, joka seurasi tarkasti tekemistäni.

Vierailija
69/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seutu: Jänis, orava, peura, kettu, citykani, erilaisia lintuja,

Vierailija
70/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniapinoita enimmäkseen.

Vierailija
71/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känniapinoita enimmäkseen.

Ai ne piti olla metsän eläimiä, eikä urbaanielukoita.

No, kettuja, rusakoita, kauriita, oravia, myyriä, hiiriä, käärmeitä, sisiliskoja, lintuja mitä niitä pikkulintuja nyt on. Sitte on vesilintuja, mut ne ei varsinaisesti ole metsäneläimiä.

Vierailija
72/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa pari kettua, fasaaneja ja rusakoita. Otaniemessä lumikko mur/haamassa jotain myyrää.

Vierailija
73/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella Hervannassa ja olen nähnyt mäyrän, hirven vasoineen, ketun, oravia, rusakoita, siilejä, kyyn, muita ei juuri nyt muistu mieleen. Lintuja seurailen enemmän, tänään oli pihapihlajassa punatulkkuja.

Vierailija
74/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi, kettu, näätä, jänis , piisami ja valkoinen varis.

Vierailija
75/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusakon jälkiä oli tänä aamuna Tampereen keskustassa. 

Rusakko tuli tuossa lähimetsän ruokintapaikalla Tampeeella parin metrin päähän, seisoin paikoillaan liikkumatta niin se ei ensin huomannut minua, sitten alkoi tuijottamaan että seisooko tuossa ihminen ja pötki pakoon kun ymmärsi asian..

Vierailija
76/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu, Hirvi, rusakoita, jäniksiä ja kaneja. Sekä sekalainen valikoima erilaisia lintuja. Ja valitettavasti rottia. 

Näin kaupungissa. 

Vierailija
77/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

susia on näkynyt kauhean vähän. niitä voisi siirtää helsinkiin, jossa niiden suojelijatkin ovat. olisi kaikki tyytyväisiä.

Sekin on koettu:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-julkaisi-kuvan-jolkotteleek…

Niin että.

Vierailija
78/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Rastilassa kohtasin ahman. Lisäksi kettuja eri puolilla kaupunkia.

Hämeenlinnan keskustassa kaksi peuraa tai kaurista.

Maalla (Savonlinnassa) sitten karhun, ilveksen ja hirviä tullut vastaan.

Kaikissa kohtaamisissa yhteistä, että metsäneläimet kyllä lähteneet karkuun ja vauhdikkaasti, kun ollaan kohdattu. Monesti ihan tultu vastakkaisista suunnista kohti jonkun mutkan takaa, siitä sitten sännänneet vauhdilla takaisin mistä tulivatkin. 😁

Vierailija
79/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

susia on näkynyt kauhean vähän. niitä voisi siirtää helsinkiin, jossa niiden suojelijatkin ovat. olisi kaikki tyytyväisiä.

Sekin on koettu:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-julkaisi-kuvan-jolkotteleek…

Niin että.

Tuo olikin mielenkiintoinen tapaus. Susihan liikkuu paljon ja laajalla alueella, joten ennen kuin se havaittiin, se on todennäköisesti ehtinyt liikkumaan vaikka missä. Niinpä ihmettelin eräänä aamuna pyörätien reunassa kulkevia todella suuria koiraeläimen jälkiä. Mietin että varmaan iso koira, ja jäljet ehkä sulaneet vielä suuremmiksi. Mutta seuraavana päivänä uutisoitiin että vain kilometrin päässä on liikkunut susi. Käviköhän se meidänkin talon edessä nuuskimassa :)

Vierailija
80/402 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia edellämainittuja, karhua ja sutta lukuunottamatta. Eksoottisin kaupungissa näkemäni villieläin on harjalintu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä