Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?

Vierailija
25.11.2021 |

Mä olen nähnyt peuran ja ketun.

Kommentit (402)

Vierailija
21/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peuroja, kettuja ja siilejä.

Vierailija
22/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan metsän eläimeksi? 

Olen nähnyt Tampereella oravia, siilejä ja rusakoita. 

Sen isompia ei ole näkynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäjäniksiä, kettuja, metsäkauris juoksi parvekkeen ali. Käki (en nähnyt mutta yllättävästi tuo saloseutujen arka lintu kukkuilee myös Helsingin keskustaajamassa).

Lintuja.

Vierailija
24/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ketun kerran. Ihan ikkunan alla.

Vierailija
25/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ihan kymmeniä eri lajeja, jos ei jopa yli sadan. Peurat ja kauriit vierailee jopa omalla aidatulla pihalla. Harvinaisin näköhavainto on kuitenkin ehkä ilves, aamuvarhaisella Oittaan metsälenkillä, eli Espoossa asun.

Vierailija
26/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkuksen elefantit olivat ulkoilemassa kun tulimme lapsen kanssa fillareilla vastaan.  Ohjaaja oli mukana onneksi. Sirkuksen teltat jne. olivat ihan lähellä.

Hiukan yllättävä näky. Onneksi Suomessa ei kai ainakaan enää elefantteja sirkuksessa ole.

Vierailija
27/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakoita, oravia ja fasaaneja pyörii näissä maisemissa ihan urakalla, niitä näkee joka päivä. Talitiaiset käyvät varsinkin talvisaikaan keikkumassa parvekkeen kaiteella. Cityketun olen nähnyt muutaman kerran. Turkulainen lähiö, kerrostalo metsän reunassa.

Vierailija
28/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuja ja kaneja ja myös monia muita eläimiä. Myös niitä valkohäntä peuruja. On ihanaa, että on vielä eläimiä, jotka me ihmiset viemme koko elintilaa niiltä eläimiltä koko ajan. Ja miksi rakentaminen ei lopu koskaan, kun suuria kauppakeskuksia syntyy koko ajan. En siis halua ostaa mitään ikinä tai tuhota tätä elintilaan luonnon eläimiltä. Enkä edes ymmärrä koko metsästys kulttuuria, että miksi kauris tai hirvi tapetaan. Ne metsästäjät vain selittävät, että kuuluu tähän maalaiselämään? Itse asun maaseudulla, enkä hyväksy tätä ampumista luonnon eläimiä kohtaan. Täällä kuulee kiväärien pauketta, ja sorsastamista. Mikä on aika julmaa työtä. Ja mukamas vain harrastus??!! Miten julma harrastus on tappaa toisia luonnon kappaleita. Täytyy ihmisen olla aika julma toisia kohtaan, eikä ajattele pätkän vertaa koko eläinkunnasta. Sama asia kuin ne porsaan kasvattajat, ovat ahtaissa elintiloissa, ja me muut syömme sitä lihaa, joka eläin kärsinyt koko elämänsä huonosta kohtelusta, niin sen eläimen syöminen kostautuu myös meihin, jos syöt pahoin voivan eläimen lihaa, niin se pahoin vointi tulee myös sinuun, joka syö näitä eläimiä. Näin vain elämä menee. 

Vierailija
29/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuja ja rusakoita (tai jäniksiä?) liikkui jälkien perusteella vielä 4km Turun keskustasta ainakin viime talvena. Pupun näin itsekin mutta ketusta vain jäljet. Lähistöllä onneksi vielä paljon metsää joten heillä on onneksi missä liikkua.

Vierailija
30/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrän melkein Turun keskustassa. Olen maalta kotoisin, enkä ollut koskaan nähnyt mäyrää. Huh, että säikäytti. Citykettuja oli siellä paljon, lapset jopa kesyttivät yhden nakkien avulla. Tästä on aikaa tosin 20-v, toivottavasti kettuparka ei kuollut nälkään meidän muuttaessa pois. Anteeksi entiset naspurit, jos meidän Topi tuli penkomaan teidän roskiksia…

Vierailija
31/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa näin kerran ketun, jos se lasketaan. 

Aika jännä että en ole kertaakaan nähnyt kettua Tampereella, jos niitä on Helsingissäkin noin paljon. Liikunkohan väärissä paikoissa väärään aikaan? 

Vierailija
32/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peuroja,kauriita,hirven,mäyrän,ketun,pöllön,supikoiran,haukan,sisiliskoja,salamantereita,lumikon,hiiren,rotan,päästäisen ja tietty normi linnut,oravat jne.

Vierailija
33/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu, rotta, myyrä, hiiri, käärme, kauris, siili, rusakko, lumikko, minkki, supi, ainakin ne.

Vierailija
34/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketun, hirven, rusakoita plus perinteiset fasaanit ym.

Vierailija
35/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähiössä paikallista kiertää yks munahaukka.

Vierailija
36/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsu tullu nähtyä useita kertoja. Ja varaaneja.

Vierailija
37/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässejä. Paitsi ei taida olla metsäneläin.

Vierailija
38/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa näin kerran ketun, jos se lasketaan. 

Aika jännä että en ole kertaakaan nähnyt kettua Tampereella, jos niitä on Helsingissäkin noin paljon. Liikunkohan väärissä paikoissa väärään aikaan? 

Ainakin täällä Vantaalla olen bongannut melkein viikoittain. Lähellä pelto, jossa ketulle paljon sapuskaa. Eksyvät usein pihoillekin juoksemaan. Ovat omien havaintojeni mukaan liikkeelä n. klo 22-06. Kerran kyllä näin ihan keskellä kirrkasta päivää. Yritti jahdata harakoita ja harakat teki kiusaa :D

Vierailija
39/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norsu tullu nähtyä useita kertoja. Ja varaaneja.

Ettei vaan ois äitejä vaunuineen mäkkärikäynnillä. Ja ne toiset ois hylättyjä lämminvesivaraajia p- paikoilla..

Vierailija
40/402 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kerran pienen rusakonpoikasen ja kun menin sen viereen niin poikanen tuli lämmittelemään mun turvakenkääni vasten

Mäkin näin parkkiksella ihan pikkuisen. Näytti marsulta, kun korvat oli takana. Koira nuuhki ja lähdettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi