Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Ihan kaupungissa, ei missään metsäalueella, olen nähnyt kettuja ja rusakoita. Nämä Helsingissä. Tartossa näin majavan.
Metsäkauris, kettu, lumikko, rusakoita ja metsäjäniksiä, oravia ja erilaisia lintuja mm. närhi, laulujoutsen ja pohjantikka, myös harmaahaikara mutta lasketaanko se kaupungissa olevaksi kun oli lennossa kaupunkialueella kuitenkin.
Riippuu siitä minkälaista kaupunkialuetta tarkoitetaan. Olen nähnyt kaupungissa karhun ja villisikoja, mutta ne olivat kaupungin metsäisellä alueella eikä siis esim. pääkadulla.
susia on näkynyt kauhean vähän. niitä voisi siirtää helsinkiin, jossa niiden suojelijatkin ovat. olisi kaikki tyytyväisiä.
Kettu, jänis, rusakko, hirvi, siili, orava, päästäinen, metsähiiri ja lintuja laidasta laitaan.
Jäniksiä.
Hirven, se ammuttiin työpaikan takapihalle.
Tarkoitetaanko yleisesti ottaen kaupunkia vai betoniviidakkoa? Itse kuvailin kaupunkini ja vastasin sen mukaan mihin itse pystyn vastata. Vaikea minun on vastata mitä eläimiä on betoniviidakossa, kun asun ihan toisenlaisessa kaupungissa.
Helsinki 92.Myllypuron urheilupuistossa ketun talvella. Siellä on oja jossa sorsat talvehtii, Joten Sorsa paistia hakemassa varmaan ?Kettu viihtyy myös asutus alue Helsinki 94. Kontula. Tulee aamu aikaisin lähiöön Kivikon metsästä. Villi kaneja pyydystää Lampipuiston alueelle. Kuin hyvää paistia saa kissoista,jotka vapaana liikuvat Kivikonmetsän laitamilla, Juuri siellä missä rivitaloja, ymm. asutusta. Olen nähnyt joskus Kivikon metsän reunamilla ilta kävelyni Kettun kuollutta kissaa niskasta kantaa suussan. Pesä ketulla on kyseinen metsä , ollut jo vuosikymmeniä . Kesä pyhinä on loikoillut nurmella auringossa Kivikon jäte laitos alue,joka on aidattu .
Turku keskusta.
Hirvi
Kettu
Rusakkoja
Pöllö (huuhkaja, joku pienempi)
Fasaani
Merikotka
Tuossa eksoottisimmat
Vaikka mitä Treen keskustan tuntumassa. Hirvi, kettu ja kanahaukka mm. Armonkalliolla.
Jäniksiä/rusakoita vaikka missä Helsingin ydinkeskustaa myöten. Hirvi Puijonlaaksossa.
Helsingissä näkee vaikka mitä eläimiä. Korkeasaaressa.
Ison hirven pyörätiellä noin 5 metrin etäisyydeltä, olin liikkeellä kävellen, tässä voidaan oikeasti puhua siitä turvattomasta olosta.
Ketun 2 kertaa pyörällä liikkuessa noin 5 metrin etäisyydeltä ja kerran kävellessä noin 20 metrin etäisyydeltä
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus 90 luvulla metsästin Ruokolahden leijonaa mutten koskaan saanut sitä kiinni.
Ruokolahti ei ole kaupunki ja ne leijonahavainnotkin tehtiin ymmärrettävästi korvessa...
Mä asuin alla olevan artikkelin ajankohtana Imatralla ja näin kyseisen nallen.
Muuta... Kettuja, jänöjä, rottia, hiiriä, lintuja... Ja mitä näitä pienempiä kaupungeissakin asuvia metsäneläviä nyt onkaan.
Nykyisen asuinpaikkani keskustaajamassa olen nähnyt ilveksen. Ei ole kaupunki kuitenkaan.
Ja se karhu-uutinen: https://yle.fi/uutiset/3-5619621
Siili, orava, metsähiiri, kettu, metsäjänis, rusakko, kyy, villisika...
Siinäpä muutamia joita olen Oulun seudulla havainnut kuluneen kymmenen vuoden aikana.
Jäniksiä, kaneja, rottia, kissoja, koiria, kettuja, supeja, kauriita ja hirviä. Vantaalla ja Espoossa.
Hirven, haukan, sarvipöllön, ketun. Nämä kaikki siis Porissa ja lähietäisyydeltä.
Uskoakseni näin kerran myös suden; näytti tavallista isommalta koiralta, joka oli täysin irrallaan ja "jolkotti" juuri samaan tyyliin kuin sudet. Tämä tosin bongattu kaukaa ja talviaamun hämärässä, joten täysin varma en voinut olla.
Keskuspuistossa joku bambi päästi ihan nurkille.
Kaksijalkaisia sikoja ja muutaman viskisiepon.
Nalle Puh etsi hunajaa lauantaina