Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Omalla takapihalla (asutaan Etelä-Espoossa): kettu, metsäjänis, rusakko, peura, hirvi, mäyrä, supi. Ja susi on bongattu 1,5km päässä.
Peuroja asui entisen kodin lähellä. Nyt en ole varma liikkuuko täällä lähistöllä peura vai aivan jäätävän kokoinen jänis. Rottia ja hiiriä välillä.
Hirvi, peura, kauris, mäyrä, kettu, susi.
Varmaan muitakin.
Rusakon jälkiä oli tänä aamuna Tampereen keskustassa.
Mä näin kerran pienen rusakonpoikasen ja kun menin sen viereen niin poikanen tuli lämmittelemään mun turvakenkääni vasten
Ketun, peuran, mäyrän ja villisian.
Peuran, ketun, oravan ja Seurasaaressa supikoiran. Lintuja tietysti koko joukon. Ja kerran rantakivikossa vilahti joku pieni hillerimäinen otus. En nähnyt sitä kunnolla, mutta joku semmoinen se oli.
Jo mainittujen lisäksi villisika
Susi, Karhu, Jänis, Kettu, Metsäkauris- Kuopiossa. Karhun tosin Puijon metsässä.
Ketun, pöllön, supikoiran, mäyrän, peuran, suden, hirven ja näin jopa sen citykarhun joka liikkui pk-seudulla ysärillä.
Lempparini on edelleen citylumikko. Se pujahti kadunvarressa parkissa olleen Opelin pölykapseliin sisälle. Olisi tehnyt mieli jäädä tarkkailemaan tuliko se koskaan ulos.
Rusakkoja rusakkoja ja enemmän rusakkoja. Yhden ketun, paljon peuroja(johtu ehkä siitä että kävin niille heittämässä metikköön leipää,juureksia jne).Rottia, ja mäyräkoiran nimeltä oskari.
Mä joskus 90 luvulla metsästin Ruokolahden leijonaa mutten koskaan saanut sitä kiinni.
Hyvinkäällä näkee vaikka mitä, kun on niin luonnonomainen kaupunki. Esim. Peuroja, kettuja, oravia, rusakoita (tai mitä pitkäkorvaisia ne ovatkaan). Eräät olivat eräänä vuonna varoitelleet äitiäni ilveksestä, kun oli koiran kanssa lenkillä. Täällä voi näköjään nähdä vaikka mitä eläimiä. Peltojen läheisyydessä sitä ilvestä oltiin nähty.
Ketun ja kärpän Helsingissä Töölössä.