Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Mä olen nähnyt puumia, lasketaanko ne? Niin, ja persuja....
Täällä Turussa on nähty susia ja ilveskin lähiömetsässä, keskustaan linnuntietä noin pari kilometriä.
Vantaalla kettu, hirvi, kärppä, kauris, siili, rotta, kanahaukka...
No perus ketut, rusakot ja peurat. Itselleni ”eksoottisin” oli mäyrä, joka lyllersi auton edestä eräänä aikaisena aamuna. Kauhean kokoinen mötkö. 😃
Myyrelin, Menninkäis-Mikon, Santeri Nallikaisen ja Nappisilmän.
Vierailija kirjoitti:
Ronsun näin.
No hemmetti. 70-luvulla Pepita-norsun tivolissa ja valaan ruhon rekan lavalla.
Hämähäkkejä ja käärmeitä terraariossa.
Helsinki Kivikko.
Rusakoita,oravia, käärmeitä, city-kaneja, lintuja, muutaman kerran kettu, pari kertaa supikoira.
Ötököitä en lähde luettelemaan.
Muualla Helsingissä peuroja
Vierailija kirjoitti:
Helsinki Kivikko.
Rusakoita,oravia, käärmeitä, city-kaneja, lintuja, muutaman kerran kettu, pari kertaa supikoira.
Muualla Helsingissä peuroja
Unohtui siilit tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki Kivikko.
Muualla Helsingissä peurojaUnohtui siilit tietty.
Enpä muista koskaa nähneeni siiliä metsässä. Kaupungissa useammankin kerran.
Meidän takapihalla asustelee kettu. En tiedä, missä sen kolo on, mutta se jolkottelee lähes päivittäin takapihan pensaiden vierestä, sitten hyppää pienen ojan yli ja jatkaa matkaansa. Luulen, että sitä houkuttelee pihalle citykanit. Meillä on todellista riesaa pikkurusakoista (citykaniksi kai kutsutaan), sillä niitä on valtava määrä ja syövät pensaita, hedelmäpuita, oikeastaan kaikkea mahdollista elossa olevaa kasvia. Naapuri laittoi luumupuita ja niiden ympärille sellaiset verkot, ettei puput pääse syömään. Yhtenä aamuna löysi citykanin sieltä verkon sisäpuolelta jumiutuneena. Aika mukavasti oli syönyt kuorta.
Ketun lisäksi metsän eläimistä: meidän isossa kuusessa istui pöllö. En tiedä, miten yleistä lie kaupungeissa, koska olen nähnyt aiemmin pöllöjä vain metsässä. Siinä se istui ja pyöritteli päätään, jonkin ajan päästä nosteli siipiään, muttei lentänytkään pois. Myöhemmin kun menin ikkunasta katsomaan, oli lähtenyt. Matkaa makuuhuoneen ikkunasta ison kuusen luo on noin 6-7 m. Enpä ole ennen pöllöä niin läheltä nähnyt.
Ketun, hirven, kauriin, metsäjäniksen ja karhun.
Vierailija kirjoitti:
Peuroja asui entisen kodin lähellä. Nyt en ole varma liikkuuko täällä lähistöllä peura vai aivan jäätävän kokoinen jänis. Rottia ja hiiriä välillä.
Eihän niitä millään erota, peuraa tai jänistä. Voi sekoittaa myös mammuttiin.
Rusakko, metsäjänis, kaniini, kettu, peura, kauris, hirvi, kärppä, siili, mäyrä ihan taajaman tontilla 15 vuoden aikana
näkisin mieluummin kaupungissa karhuja kuin suomalaisia miehiä
t: un-nainen
Meilahdessa ainakin ketun, siilin, jäniksiä, rusakoita, pöllön, jonkun haukan (ehkä varpus?), hiiriä ja lepakoita sekä päästäisen.
Tarjoushaukkoja, kotkia ja sikoja.
Täällä Lontoossa näkee kettuja, rottia, oravia ja puluja lähinnä. Kaupungin laitamilla myös paljon peuroja.