Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Oravia, fasaaneja, jäniksiä, tali- ja sinitiaisia sekä punatulkkuja. Oulun seudulla.
karvasen mirrin näin viime yönä.
oli melkonen imuri kyllä
Asun Saimaan rannalla, kerrostalossa, n. 1 1/2 km:n päässä kaupungin keskustasta. Käyn usein myöhään illalla kävelyllä koska silloin näkee mm. cityrusakoita ja citykettuja. Muutama vuosi sitten seurasin syysjäällä tassuttelevaa kettua joka suunnisti kohti sulapaikassa uiskentelevia sorsia. Varmaan tippui kuola suusta kun näki ne pulleat pullasorsat. Ohut jää ritisi ketun alla ja jännittyneenä seurasin kuinka käy. Tajusi kettukin että oli liian vaarallista. Ei uskaltanut ihan sulan reunaan vaan kääntyi ympäri ja palasi omia jälkiään takaisin poistuen jäältä ilman herkullista paistia.
Hirvi, peura, karhu, fasaani, kettu, metsäjänis, rusakko, orava, pöllö, kärppä,siili + erilaisia lintuja
- Joensuu
Hiljan näin ketun iltahämärissä, hiippaili tien yli ja jäi nuuhkimaan. Joskus näin ketun kauppakeskuksen ojassa. Oli pulassa kun yritti ulos niin oli autoja yltympäriinsä ja män takas
Rusakkoja, valkohäntäkauriita, kettu, ja nämä Helsingissä.
kettu ja peura , en oo nähnyt maasedulla josta kotoisin, Hgissä näin
Sibeliuspuiston nurkilla Töölössä asustaa kettupariskunta, niitä näkee siellä usein iltaisin. Peuran olen nähnyt pari kertaa. Meilahden metsään tai keskuspuistoon ei ole pitkä matka, joten ehkä osasi turvallisemmiille seuduillekin. Citykaneja siellä on paljon, mutta myös muutaman rusakon olen nähnyt. Paljon erilaisia lintuja on, rastaita, tiaisia, meriharakoita, lokkeja, sorsia tietysti ja kerran olen nähnyt hippiäisenkin. Ja kerran mandariinisorsan. Oli aika kaukana kotoaan, mutta uiskelteli muina lintuina muiden sorsien seassa.
Laitakaupunhilla espoossa: kettu, korppi, peura ja hirvi. Olen kuullut aika läheltä ilveksen haukahtelua, keväällä urokset kutsuvat sillä äänellä naaraita, en nähnyt itse eläintä.
Kettu, jänis, rusakko, siili, 30 varista kerralla, muut tavalliset linnut, sammakko, kaikenkarvaiset pörriäiset, hämiksiä.
minä olen nähnyt persun ja sen vasikan...
Hirvi, kettu, kauris ovat niitä suurimpia. Varpushaukka tappoi pikkulinnun meidän terassille.
Hirven, peuroja ja mäyriä, citykettujen, kanien ja rusakoiden lisäksi Hkissä. Siilejä on onneksi vielä. Meillä päin näkyy myös paljon hevosia. Joskus lehmiä.
Tren keskustassa olen nähnyt huuhkajan ja merimetson. Se pääsi lehteenkin.
Kettu, vesimyyrä, maamyyrä, lepakko, harmaatikka, valkoselkätikka, metsäkauris, supikoira, valkoposki- ja sepelhanhet lentävät kaupungin yli, tilhi, kurki, taviokuurna, käpylintu, pyrstötiainen, tervapääsky, kuhankeittäjä, suokukko,
Metson näin yhtenä varhaisena aamuna. Oli komea.
Vierailija kirjoitti:
punakarvaisia feministejä, jotka vaikuttavat hyvin vihamielisiltä
Täällä Hkissä on se hyvä puoli, että vaarallisia eläimiä ei kuljeskele aseen kanssa metsässä.
Espoossa susi, hirvi, kauris, peura,merikotka, supi,kettu ja talitintti.