Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?

Vierailija
25.11.2021 |

Mä olen nähnyt peuran ja ketun.

Kommentit (402)

Vierailija
301/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuja, rusakoita, peuroja, kauriita , supikoiria, kärppiä muutama mainitakseni

Vierailija
302/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäniksen, ketun, ilveen, mayrän ja haukan. Jollaassa. Supin ja minkkin myös mutta katson ne vieraslajiksi, en tosin haitalliseksi toisin kuin vallanpitäjien haalimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupun ja ketun sekä orkun.

Vierailija
304/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kalan

Vierailija
305/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupu, kettu ja joku supikoira/susi/saukko.

Vierailija
306/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joku otti kuvan Kiskontieltä (Ruskeasuo) jossa kaksi kettua istuu keskelle öistä tietä. Samoin tuossa Ruskeasuon kohdalla metsässä oli joku pikkupeura.

Vierailija
307/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määritellellään kaupunki… Ruutukaava-alueella asfaltilla vai käykö myös isot puistoalueet ja kaupunkimetsät?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaupunki

Vierailija
308/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia. Kantaa voisi harventaa.

Vierailija
309/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti aiheeseen liittyvä, mutta eläimiin kylläkin:

Kerran kaupunkini keskustassa näin, kun hiiri tai jokin pienjyrsijä vipelsi puun oksalle ja jokin lintu nappasi sen jyrsijän. Aika ainutlaatuisen tilanteen näin sattumalta vai näettekö te tuommoisia harva se päivä?

Olin silloin teini ja fillarilla kuljin ja aika nappi ajoitus itselläni oli, kun näin sen tilanteen.

Jossain järvellä tai merellä lintujen kalastelut ovat yleinen näky, mutta ihan puisto alueella saalistustilanteen näkeminen ei varmana ole yleistä.

Vierailija
310/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin ihan Helsingin keskustassa muutaman villin sian!

Tais olla vieraslajeja jostain landelta. Eksyneet ressukat jossain kulkueessa pääkaupunkiin asti. Yleensähän kun tuollaisia häiriköitä stadiin eksyy poliisi pistää ne aika äkkiä paistiksi.

Vierailija
311/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöin mitä olen nähnyt lienee tämä:

Vantaalla asuessani olin kävelyllä ja kuulin yhtäkkiä sellaisen pienen kimeän tuuskahdusäänen. Käännyin katsomaan ja siellä oli aivan pieni siilivauva, joka aivasteli. Aivastukset olivat sen verran rajuja, että pienokainen lennähti aina pari askelta taaksepäin tyrskähdyksestä. Oli varmaan allerginen sienille tai jollekin muulle jota oli haistellut.

Vierailija
312/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhuja, susia, lehmiä, peuroja, ilveksiä, puliukkoja, peuroja, villikoiria, katulapsia, tonttuja, peikkoja, kummituksia, kakkiaisia, mörköjä, haamuja, kotitonttuja, kentaureja, kannibaaleja, muumeja, lehmiä ja hevoskotkia.

Vierailija
313/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais olla vieraslajeja jostain landelta. Eksyneet ressukat jossain kulkueessa pääkaupunkiin asti. Yleensähän kun tuollaisia häiriköitä stadiin eksyy poliisi pistää ne aika äkkiä paistiksi.

Itse asiassa jos ne ovat kunnossa muuten mutta kaupungin vilinä on vain sekoittanut niiden ajatukset, ne viedään kehä kolmosen ulkopuolelle. Mutta jos ne ovat jotenkin vahingoittuneita niin poliisi tarjoaa niille eläintarhaa yhtenä vaihtoehtona, lopettamista toisena. 

Minusta nämä on ihan hvyiä vaihtoehtoja, etenkin jos villisikalauma ei poistu omia aikojaan. 

Vierailija
314/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia. Kantaa voisi harventaa.

Miksi tämmösiä puhuvat eivät ikinä aloita itsestään?

Vierailija
315/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

s0mal1n

Vierailija
316/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa jos ne ovat kunnossa muuten mutta kaupungin vilinä on vain sekoittanut niiden ajatukset, ne viedään kehä kolmosen ulkopuolelle. Mutta jos ne ovat jotenkin vahingoittuneita niin poliisi tarjoaa niille eläintarhaa yhtenä vaihtoehtona, lopettamista toisena. 

Minusta nämä on ihan hvyiä vaihtoehtoja, etenkin jos villisikalauma ei poistu omia aikojaan. 

Ehkä niin. Poliisillahan on nyt hyvää kiinniottokokemusta kun viime kuussa täällä stadissa juoksenteli se metsäpeurakin eli villi poro.

Mutta Korkeasaaren villisiat on lopetettu, koska Kruunuvuoren sillanrakennus häiritsee niille varattua tilaa. Uusia ei siis voida ottaa, kun ei ole parempaa tilaa.

Se on siis kotiin tai piikille!

Vierailija
317/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusikossa vamputtaja.

Vierailija
318/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla takapihalla (asutaan Etelä-Espoossa): kettu, metsäjänis, rusakko, peura, hirvi, mäyrä, supi. Ja susi on bongattu 1,5km päässä.

Oletko varma, että kyseessä oli peura? Itse olen nähnyt kauriita Etelä-Espoossa

Vierailija
319/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännikala, vastarannan kiiski, viskisieppo... Onhan noita.

Vierailija
320/402 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poroja näin Rovaniemen kaupungin alueella. Sammakon näin myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi