Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahven, hauki, kuha, lohi, säynävä, ankerias. Ja monta, monta muuta…
Minäkin olen nähnyt säynävän. Kaisaniemen puiston vesisltaassa. Kuka lie sen sinne tuonut.
Minneköhän ne säynävät ovat joutuneet talveksi, kun se allas on tyhjennetty. Ja joku rakennustyömaakin siellä taitaa nyt olla.
😄😄😄😄😄
Säynävä?? Ihan mahtavaa, vähän niinkuin sellainen köyhän miehen koi-karppi
Meidän takapihalla peuroja. Asutaan kaupungissa omakotitalossa.
Jäniksiä on näkynyt parina viime vuotena enemmän kuin koskaan aiemmin.
Hämeenlinnassa mm. Mäyrä, närhi, punatulkkuja, mustarastaita, naakkoja, puluja, siili, oravia, pupuja, kettuja, 2 hirveä, peuroja, hiiri, pöllö, haukka, joutsenia, sorsia, joitakin vesilintuja Aulangolla kesäisin.
Peura, hirvi, kettu, supi, ruskosuohaukka, palokärki. Itä-Pakila/Tuomarinkylä.
Omalla takapihalla Itä-Helsingissä:
hirvi, kauriita, kettuja, rusakkoja, kaneja, supi, fasaani (söi krokukset), siili, mustarastaita, harakoita, variksia, talitintteja, varpusia...
Baarin tiskillä istui leveäperseinen suokurppa
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että vain kaksi vastaajaa on maininnut lepakon. Luulisi että kaupungissa niitä asuisi enemmän.
Totta joo, tossa ikkunan takana täällä Krunikassa illan hämärtäessä lepakot kiitää eestaas oikeestaan joka ilta. Unohdin listasta. Mun havainnot on siis pääasiassa Helsingin keskustasta, aika paljon Krunan alueelta, mitä nyt pari Kulosaaresta ja Tammisalosta.
T. Se mm. vttuuntuneen kanahaukan nähnyt
Kettuja olen nähnyt kunnolla vain pikkukaupungin keskustassa, missä ne käyskentelevät kaikessa rauhassa ilta- ja yöaikaan; maaseudulla niistä ehtii nähdä vain pikaisen vilauksen kaukana, kun ne syöksyvät saman tien pakoon.
Peurojakin olen nähnyt pikkukaupungin keskustassa, ja kerran Helsingin keskustassa Mannerheimintiellä pöllön nukkumassa rakennuksen seinustalla.
Vierailija kirjoitti:
Kettuja olen nähnyt kunnolla vain pikkukaupungin keskustassa, missä ne käyskentelevät kaikessa rauhassa ilta- ja yöaikaan; maaseudulla niistä ehtii nähdä vain pikaisen vilauksen kaukana, kun ne syöksyvät saman tien pakoon.
Peurojakin olen nähnyt pikkukaupungin keskustassa, ja kerran Helsingin keskustassa Mannerheimintiellä pöllön nukkumassa rakennuksen seinustalla.
Rusakot unohtui!
-sama
Kettuja ja jäniksiä. Usein.Monia lintuja kurki aura.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että vain kaksi vastaajaa on maininnut lepakon. Luulisi että kaupungissa niitä asuisi enemmän.
Mä oon nähnyt lepakoita mökillä, mutta ihan luonnon kupeessa on se mökkini.
Mä oon alle kilometrin etäisyydellä kodistani nähnyt ilveksen jalanjäljen talvella ja juku kun näkisin sellaisen täällä kotikulmillani. Komea jalanjälki ilveksillä on.
From Hyvinge
Sademetsän eläimiä eli vieraslajeja.
Hki: kettu, rusakko, city-jänis, metsäkauris… noin nyt alkajaisiksi.
Siilin, oravan, ketun, jäniksen ja rusakon, tinttejä, tikkoja, variksia ja niiden sukulaisia, puluja, kastemadon ja kerran pellosta tuli sellainen pitkä tosi pitkä valkoinen matomainen olio saattoi olla jotain poikasia kiinni toisissaan en tiedä mutta oli tosi outo ja kuvottava.