Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?

Vierailija
25.11.2021 |

Mä olen nähnyt peuran ja ketun.

Kommentit (402)

Vierailija
201/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooossa rivitaloalueella asun. Takapihani ikkunasta olen nähnyt: Peuroja, metsäkauriita, ketun, supikoiran, rusakoita, oravia, lintuja sekä kerran jopa merikotkan joka istahti hetkeksi kannon nokkaan.

Vierailija
202/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakoita. Vkonloppu iltaisin pyörivät parvekkeen edessä kiimoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakoita ja oravia näkee jatkuvasti, myös siilejä kesällä. Joskus myös kettuja, hiiriä/myyriä (vaikea aina sanoa kumpia, kun juoksevat ohi nopeasti) ja nyt yhä lisääntyvässä määrin valkohäntäpeuroja. Helsingissä asun.

Vierailija
204/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi, kettu, orava, peura, kauris, rusakko

Vierailija
205/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusakoita, kettu, oravia, lintuja, hiiri. Ulkomailla erään maan pääkaupungissa näkyi yöllä hyeena.

Joo Israelissa on ainakin juovahyeenoja kaupungeissa, ne tulee joskus juomaan vettä koirapuistojen juoma-automaateista. 

Sieltä on tuttu nyt myös Suomeen leviävä kultasakaali. Baltiassa sakaaleita on ollut jo vuosia ja pari vuotta sitten löytyi kultasakaalin raato jostain Itä-Suomesta, eli tännekin jo änkeävät. Innolla siis odotan, kun se niiden vertahyytävä ulina alkaa kuulumaan Suomessakin. Israelissa niitä on jopa kaupungin puistoissa ja hirveä kiljunta alkaa aina auringon laskiessa. Vaikka teidän tasan tarkkaan, että äänen lähteenä on ihan söpö, pienehkö koiran näköinen eläin, siinä äänessä on jotain tavallaan karmivan ihmismäistä, joten mulla ainakin tulee siitä aina kylmät väreet. 

Vierailija
206/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempparini on edelleen citylumikko. Se pujahti kadunvarressa parkissa olleen Opelin pölykapseliin sisälle. Olisi tehnyt mieli jäädä tarkkailemaan tuliko se koskaan ulos.

Olen myös nähnyt lumikon. se on niin pieni ja niin söpö!973

Vierailija
207/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusakoita, kettu, oravia, lintuja, hiiri. Ulkomailla erään maan pääkaupungissa näkyi yöllä hyeena.

Joo Israelissa on ainakin juovahyeenoja kaupungeissa, ne tulee joskus juomaan vettä koirapuistojen juoma-automaateista. 

Sieltä on tuttu nyt myös Suomeen leviävä kultasakaali. Baltiassa sakaaleita on ollut jo vuosia ja pari vuotta sitten löytyi kultasakaalin raato jostain Itä-Suomesta, eli tännekin jo änkeävät. Innolla siis odotan, kun se niiden vertahyytävä ulina alkaa kuulumaan Suomessakin. Israelissa niitä on jopa kaupungin puistoissa ja hirveä kiljunta alkaa aina auringon laskiessa. Vaikka teidän tasan tarkkaan, että äänen lähteenä on ihan söpö, pienehkö koiran näköinen eläin, siinä äänessä on jotain tavallaan karmivan ihmismäistä, joten mulla ainakin tulee siitä aina kylmät väreet. 

Ketut pitää myös kiima-aikaan ihan mielipuolista, välillä hyvin ihmismäistä ääntä. Lontoossa sitä kuulee usein, mutta Helsingissä en onneksi ole kuullut, vaikka kettuja täällä kyllä näkyykin usein. Ehkä ne hoitaa ne naimapuuhansa jossain syrjemmässä ja tulee kaupunkiin vaan ruuanhakuun. 

Vierailija
208/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpushaukka. Se istui piha-aidan päällä ja tuijotti keltaisilla petolinnun silmillään pihallamme olevaa pikkulintujen talviruokintapaikkaa arviolta puoli minuuttia. Etäisyys keittiön ikkunasta haukkaan oli ehkä viisi metriä. En uskaltanut liikkua etätyöpistelläni, ettei haukka säikkyisi, katselin vain. Sitten haukka lensi pois.

Olivatpas muuten pikkulinnut vähän aikaa peloissaan, ennen kuin uskaltautuivat takaisin...

Vierailija
209/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dinosaurus

Vierailija
210/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supikoira, hirvi, metsäkauris, saukko, kärppä, minkki, hylje, lumikko, kyy, rotta, piisami, kotkia, pöllöjä, haukkoja,  kettu, orava, sisilisko, vesilisko, sammakko, rusakko, kani villeinä Helsingissä.

Vierailija
211/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT, minäpä näin vihertikan mökin omenapuussa Sysmässä ..en soittanut Peteliukselle, olis ollut tunkua mökin pihassa.🤭

Ihan turhaan olisit soitellu ja pannu grimakkarat tulille. Ei bongarit harmaapäätikan takia lähe minnekään.

On ne joskus lähtenyt kun tyyppi on inttänyt vihertikkaa päivätolkullaja ilmoitellut sitä tiiraan. Lintulaudalta ei yllättäen löytynyt harmaapäätikkaa, vaan Närhi. Jollain on vaan niin puiset silmät.

Vierailija
212/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahven, hauki, kuha, lohi, säynävä, ankerias. Ja monta, monta muuta…

Minäkin olen nähnyt säynävän. Kaisaniemen puiston vesisltaassa. Kuka lie sen sinne tuonut.

Vierailija
213/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ketun, peuran, rusakoita, siilejä. Ne on aika tavallisia asukkeja Helsingissä. Joskus on joku hirvi eksynyt keskuspuistosta Kaisaniemen puistoon , itse en ole nähnyt.

Vierailija
214/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaraisen👍

Vierailija
215/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahman, mäyrän, peuroja, ketun, rusakoita, kaneja, korpin, näädän, lumikon, sammakoita, kyykäärmeitä, vaskitsan ja rantakäärmeitä.

Vierailija
216/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketun joka seuraa ihmisiä, rusakoita, kauriita, pikkulintuja, ilveksen rääkymisen kuullut, kärppiä.

Vierailija
217/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi, kettu, jänis, peura ja supi. Nämä Helsingissä.

Vierailija
218/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäniksiä, oravia, hiiriä, hirven (eksyi keskustaan)

Vierailija
219/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan ruokkiko niitä.

Vierailija
220/402 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu, puliukko, hirvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä