Aiotko poistaa facebookista kavereita? mieti vielä
Itse loukkaannuin kun kaveri poisti minut
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:20"]
Poistin just 40... en ymmärrä mitä järkeä on pitää sellaisia joihin ei pidä miyään yhteyttä.. päätin etä pidän sellaiset joille voisin soittaa ja pyytää esim. Kahville.. rajaa kummasti. Miksi kavereissa pitää olla sellaisia joiden kanssa ei ole missään tekemisissä?? Kertokaa joku! Ja en usko että nämä 40 edes heti huomaa että poistin..
[/quote]
No miksi sä olet pyytänyt/hyväksynyt ne edes kavereiksi, jos ei kiinnosta? Tämä on se mitä en tajua...
[/quote]
Jaa joskus kaveripyynnön saadessani taisin kuvitella, että olis kiva pitää yhteyttä tätä kautta, mutta jos toinen vaan postaa omaa pärstää, niin ei sitä vaan jaksa.
Sama juttu näiden suljettujen profiilien kanssa, pyytävät kaveriksi, mutta sen jälkeen täysi radiohiljaisuus. Eikä kyllä olla nähty "in real life", niin miksi pitää kaverina? Mä nyt oon vaan tykänny pitää kaverilistan suht pienenä, muutama sarjapostaaja (hyvä kaveri jonka kuulumisia on kiva lukea) riittää.
Poistaakohan joku mut siksi etten enää viitsi päivittää kun ei kukaan kommentoi tai tykkäile? Sitten saan stalkkerin leiman kun pysyn tuolla koska haluan oikeasti tietää mitä tietyille ihmisille kuuluu, kun en muutenkaan tapaa ketään.
Minut on poistanut facesta kaksi miestä. Toinen etäinen tuttu, joka aina kommentoi kuvia minusta jotenkin siten että se kuulosti niljakkaalta ja kuin tuntisimme paremminkin. Kuvia laitan tosi harvoin faceen, 0-2 vuodessa. Poistin osan hänen kommenteistaan koska ne menivät övereiksi. Hän kai siitä suuttui ja poisti minut. Toinen vähän parempi tuttu joka suuttui kun en ottanut hänen henkilökohtaiseen elämääni puuttuvia hyvää tarkoittavia mutta tarpeettomia IRL-neuvojaan vastaan. Hernehän sillä meni nenään.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:20"] Poistin just 40... en ymmärrä mitä järkeä on pitää sellaisia joihin ei pidä miyään yhteyttä.. päätin etä pidän sellaiset joille voisin soittaa ja pyytää esim. Kahville.. rajaa kummasti. Miksi kavereissa pitää olla sellaisia joiden kanssa ei ole missään tekemisissä?? Kertokaa joku! Ja en usko että nämä 40 edes heti huomaa että poistin.. [/quote] No miksi sä olet pyytänyt/hyväksynyt ne edes kavereiksi, jos ei kiinnosta? Tämä on se mitä en tajua... [/quote] Mä ainakin olen poistanut paljon esim. Entisiä työkavereita joiden kanssa siis aikanaan onkin ollut paljon yhteistä (jonka takia olemme Facebook kavereiksikin päätyneet) mutta enää korkeintaan moikkaustuttuja. Vai onko se joku ikuinen lupaus kun hyväksyy/pyytää jonkun Facebookissa kaveriksi? "Tahdotko ottaa tämän Maija Meikäläisen kaveriksesi ja tykätä hänen selfieitään niin myötä kuin vastoinkäymisissä, aamen!"
[/quote]
Ainakin alkuaikoina tutut mainostivat Facebookia, että se on "mahtava tapa pitää vanhoihin ystäviin yhteyttä". Itse en varmaan Facebookia käyttäisi, jos siellä olisi vain kavereina jokapäiväisiä kavereita. Niihin saa ihan puhelimellakin yhteyttä.
No kylläpä pienestä ihmiset loukkaantuu. Minulla on ollut Facebook tukossa useamman vuoden takaisia lukiotuttuja. Siis ihan toisiltakin luokka-asteilta. Ainoastaan oman ryhmän tyypit olen pitänyt kavereina. On kiva seurata heidän elämää ja jos sitten tulevaisuudessa joku tapaaminen järkätään. En vain ymmärrä miksi pitäisi pitää siellä kavereissa sellaisia, joiden kanssa ei ollut ko. aikana tekemisissä, ei ole ollut sen jälkeen, ja jos kadulla törmäisi, niin korkeintaan moikkaisi. Poistin juuri hiljan sieltä kaikki sellaiset henkilöt. Jätin ne kenen elämää haluan seurata ja joilta kadullakin törmätessä kysyisin kuulumisia
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:09"]
No kylläpä pienestä ihmiset loukkaantuu. Minulla on ollut Facebook tukossa useamman vuoden takaisia lukiotuttuja. Siis ihan toisiltakin luokka-asteilta. Ainoastaan oman ryhmän tyypit olen pitänyt kavereina. On kiva seurata heidän elämää ja jos sitten tulevaisuudessa joku tapaaminen järkätään. En vain ymmärrä miksi pitäisi pitää siellä kavereissa sellaisia, joiden kanssa ei ollut ko. aikana tekemisissä, ei ole ollut sen jälkeen, ja jos kadulla törmäisi, niin korkeintaan moikkaisi. Poistin juuri hiljan sieltä kaikki sellaiset henkilöt. Jätin ne kenen elämää haluan seurata ja joilta kadullakin törmätessä kysyisin kuulumisia
[/quote]
No jos jollain on siellä kymmenkunta kaveria joiden elämää haluaa seurata, ja joku näistä poistaa, niin luulisi että jossain tuntuu, kaikilla kun ei ole ollut fb tukossa niitä kumminkaimoja.
Minulla on facessa vähän alle 50 kaveria, koska en hyväksy ketään tuntemattomia, tai edes puolituttuja. Edes kaikkia poikaystävän kavereita ei ole facekavereissa, eikä sukulaisia. Eikä edes kaikkia omia sisaruksiani :D Ovat pyytäneet, mutta ei. Ja yhden oman kaverin (ihan irl) poistin facesta, kun tämä vaihtoi _vähintään_ päivittäin profiilikuvaa ja spämmäs 2-5 muuta.
t. 16v
Mieheni sisko harrastaa sitä, että aika ajoin sulkee oman tilinsä, ja sitten taas palaa fb:iin. Viime aikoina hän on myös poistanut kavereita (ainakin siskonsa ja veljensä), ja sitten pyytänyt heitä taas ystäviksi. Syyt poistoon ovat aina mitättömiä (sisko ei ollut vastannut viestiin heti, koska oli ollut ulkomaanmatkalla, eikä käynyt silloin fb:ssä) tai sellaisia, ettemme edes niitä tiedä. Mulle hän laittoi taas kaveripyynnön pari viikkoa sitten. Naurettavaa pelleilyä, methinks, mutta en viitsinyt kieltäytyäkään, kun kyseessä miehen sisko kuitenkin.
Mä olen poistanut ja minut on poistettu. Ihan normaalia siivousta mielestäni. Olen hyväksynyt kaveripyyntöjä ihmisiltä, joiden kanssa ei sitten kuitenkaan ole tullut pidettyä yhteyttä. Ei edes siellä Facebookissa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:58"]
Miten vanhoja te olette?
[/quote]
Mä olen 53
mä en tiedä miksi mun pitäisi välittää sun loukkaantumisistasi. Mulla on facessa kavereina ihmisiä joiden kanssa olen tekemisissä edes viestein ja olen surutta poistanut sellaisia joista ei ikinä kuulu mitään oma-aloitteisesti (yhteydenpito on siis mun harteillani ja jos laitan viestiä vastauksena tulee torumista kun MINÄ en ole ottanut yhteyttä)
Ne lähtee kuin leppäkeihäät.
Poistin mm. Yhden vanhan kaverin. Ei pidetty yhteyttä facessa, eikä muutenkaan. Kerran kysyi multa mitä kuuluu, ja kun vastasin ja kyselin hänen kuulumisia, ei vastannut enää mitään. Tykkäsin hänen jostain kuvista ja statuksista joskus, hän ei ikinä mun. Päätin sit poistaa koko ihmisen.
"Twitterissä tehdyssä tutkimuksessa"
Kuulostaa luotettavalta... :D
Taas täytyy sanoa, että onneksi en ole facessa. Eipä tarvi vaivata päätä näillä asioilla.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:20"]
Poistin just 40... en ymmärrä mitä järkeä on pitää sellaisia joihin ei pidä miyään yhteyttä.. päätin etä pidän sellaiset joille voisin soittaa ja pyytää esim. Kahville.. rajaa kummasti. Miksi kavereissa pitää olla sellaisia joiden kanssa ei ole missään tekemisissä?? Kertokaa joku! Ja en usko että nämä 40 edes heti huomaa että poistin..
[/quote]
No miksi sä olet pyytänyt/hyväksynyt ne edes kavereiksi, jos ei kiinnosta? Tämä on se mitä en tajua...
[/quote]
En ole tuo eka, mutta itsellä ainakin on vuodesta 2007, jolloin olen faceen liittynyt, ollut monenlaisia elämänvaiheita. FB-kavereina on ollut opiskelukavereita, työkavereita, festareilla tavattuja tyyppejä joihin on pitänyt hetken yhteyttä, poikaystäviä ja niiden kavereita joista on sittemmin tullut exiä... ajan myötä niitä on poistellut, kun kaikki yhteyskin on hävinnyt meidän väliltä. Eikö sulla ikinä käy näin?
Mä deletoin exäni, koska en päässyt hänestä yli kun jouduin katselemaan hänen ihanaa naamaansa facebookissa koko ajan. No siinä meni välit sitten kokonaan katki, kun exä otti sen niin raskaasti.
Joskus deletoin sellaisia tyyppejä, kenen kanssa en oikeestaan ole missään tekemisissä, en ole ikinä ollutkaan mutta tiedän nimen ja sitten he eivät itse kirjoita omalle seinälleen mitään, vaan stalkkaavaat vaan muitten profiileja ja juoruavat eteenpäin. Se on delete silloin!
Tykkäyskeräilijät tekis mieli poistaa, haluavat kaveriksi mut eivät koskaan kommentoi tykkää mistään, samanlaisia pihejä irl.
Poistan sellaisia jonkun kuukauden kuluttua, jotka ovat pyytäneet minua kaveriksi, mutta itse eivät juuri koskaan päivitä mitään.
Heidän selkeä tarkoitus onkin uteliaisuus seurata muiden elämää.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:20"]
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin olen poistanut paljon esim. Entisiä työkavereita joiden kanssa siis aikanaan onkin ollut paljon yhteistä (jonka takia olemme Facebook kavereiksikin päätyneet) mutta enää korkeintaan moikkaustuttuja. Vai onko se joku ikuinen lupaus kun hyväksyy/pyytää jonkun Facebookissa kaveriksi? "Tahdotko ottaa tämän Maija Meikäläisen kaveriksesi ja tykätä hänen selfieitään niin myötä kuin vastoinkäymisissä, aamen!"