Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä väärin tehdä lapsia kun ei oikein muutakaan ole?

Vierailija
29.01.2015 |

Niin, olen parikymppinen ja minulla 2 lasta. Nyt olen alkanut unelmoimaan suurperheestä, eli ainakin pari lasta lisää. Olen hyvä lasten kanssa, lapsemme ovat hyvin kasvatettu ja viihdyn kotona. Lapset myös tuovat sisältöä elämääni, olen nyt monta vuotta yrittänyt hakea töihin ja opiskelemaan, mutta en ole päässyt edes työhaastatteluun! Olen jo niin katkera etten edes yritä enää kun joudun aina pettymään. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on lapsia kohtaan väärin tehdä lisää lapsia jo muutenkin epävarmaan elämäntilanteeseen. Oletan lastesi olevan vielä pieniä? Kaksi alle kolmevuotiasta ei vielä välttämättä ole suuri lommo talouteen, mutta neljä kouluikäistä (saati teiniä) on jo huomattava menoerä.

Jos joskus pääset töihin (tsemppiä yritykseen!) niin lasten päivähoitomaksut voivat olla aika siivu palkasta. Minun mielipiteeni siis on, että ainakaan kuvailemasi kaltaiseen elämäntilanteeseen ei kannattaisi tehdä enempää lapsia.

Vierailija
2/4 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla rikas mies elättämässä perhettä? Jos on niin mikäs siinä kotiäitinä ollessa. Itsekin voisin olla montakin vuotta lasten kanssa kotona jos olisi varaa. Jos taas olet vain yhteiskunnan elätti, niin sitten olisi kyllä syytä ryhdistäytyä ja mennä opiskelemaan ja töihin. 

Mihin olet monta vuotta yrittänyt päästä opiskelemaan sinne pääsemättä? Luulisi nyt johonkin kouluun pääsevän vähän yksinkertaisimmatkin. Olet niin nuori, että kyllä tosiaan kannattaisi jotain opiskella, jotta elämä ei olisi ihan kituuttamista sitten vähän vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei kyllä kannata kysellä..
Minun mielestä se on ihan oma asiasi montako laste teet. Toivottavasti syynä vaan on se, että lapset tekevät sinut onnelliseksi ja teillä on hyvä olla, eikä se "kun ei ole muutakaan".
Ainahan voi lähteä opiskelemaan uutta alaa. Varmasti opiskelemaan nyt ainakin aina pääsee johonkin ja töitäkinhän täällä riittää, ei vaan joka alalla..

Vierailija
4/4 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se väärin ole, mutta kannattaa kyllä ihan oikeasti miettiä kuinka monta lasta on varaa elättää. Tulevaisuudessa toisen ja kolmannen asteen koulut tulevat todennäköisesti olemaan maksullisia, ja terveydenhuoltomaksut nousevat. Jos lapsesi haluaisi maksulliseen kouluun, olisiko sinulla varaa maksaa se? Jos lapsi olisikin sairas jo syntyessään, niin kaatuisiko teidän talous täysin, jos kelatuet lähtisivät esim osasta lääkkeitä, ja Suomeenkin tulisi tuntuvat poliklinikka- ja lääkärimaksut yms? Nuo eivät ole mitään dystooppista höpötystä, vaan ihan todennäköisiä asioita, missä meidän lapset saattavat joutua elämään. Minä en ainakaan uskaltaisi heittää esim urahaaveita menemään, ja alkaa suurperheen kotiäidiksi. En ellei mies olisi todella hyvätuloinen (yli 5000e/kk ainakin) ja olisimme naimisissa ilman avioehtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme