Onko työttömän parturissa käynti jotenkin "turhaa luksusta", kuten sossu vihjaili? Pitäisikö sitä mennä röllitukalla työhaastetteluihin?
Saan siis perustoimeentulotukea, ja hain harkinnanvaraista kun rahat ei vain riitä...Sossu alkoi kyselemään että mikä tää yks maksu on tiliotteella, ja kerroin sen olevan parturi. Sitten sossu alkoi parjaamaan miten on turha kulu mukamas...Aivan uskomatonta. 15e parturi noin 6 viikon välein tuhlausta???
Kommentit (149)
Aika heikosti menee jo Suomella, jos tällaisiin lillukanvarsiin takerrutaan.
15€ parturikäynnistä on TODELLA edullista. Jopa ns kotiparturit veloittavat enemmän.
Aika monet leikkaa hiukset itse tai pärjää pidemmän käyntivälin, mallillakin on merkitystä. Kyllä minusta olisi kiva jos jokainen voi käydä parturissa tai kampaajalla niin usein kun haluaa, mutta jos ei ole siihen rahaa, niin sithän se on jätettävä käymättä.
Missä kunnassa harkinnanvaraista haetaan henkilökohtaisesti? Sossut eivät kysele sinulta mitään vaan katsovat vain tilisi saldon ja miten perustelet harkinnanvaraisen hakemuksesi. Ihan höpöhöpöä tuo tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
15€ parturikäynnistä on TODELLA edullista. Jopa ns kotiparturit veloittavat enemmän.
Miksi ne laskuttaisivat vähemmän jos kuluja tulee asiakkaan luokse menemisestä
Kyllä työttömän pitää parturissa käydä, muuten näyttää peikolta. Se on kumma juttu, jos et huolehdi hiuksistasi, niin helposti sinua kuvataan viranomaisten puolelta mt tapaukseksi. Jostain ne rahat pitää kuitenkin saada parturiin.
Minä leikkaan hiukseni itse enkä edes ole työtön. Pitkät hiukset ja siitä vaan naps ja hyvä tulee.
Tukia pitäisi saada ja kuitenkin parturissa on varaa käydä... "Lillukan varsia" jonkun mielestä, mutta johonkinhan raja on vedettävä.
On se. Ja pitää painaa menemään röllitukalla. T. Röllitukka.
Jos olet nainen kasvata pitkät hiukset, ne saa itse kammattua kivasti ja laitettua letille yms.
Jos olet mies, leikkaa kalju. Onnistuu itse tehden ja on monella tyylikäs
(ei, parturi ei silti ole liikaa ylellisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne laskuttaisivat vähemmän jos kuluja tulee asiakkaan luokse menemisestä
Tarkoitin kotipartureilla näitä jotka eivät tee tuota hommaa työkseen. Saavat tienestit usein pimeänä.
Naisille riittää kun itse siistii saksilla lavoilla. Miesten ei edes tarvitse kun joko on kalju tai niin lyhyet että ei ole mistä leikata.
Tämmöiset eivät tajua tilannerta ennen, kun ovat itse joskus työttöminä. Ala omavaraiseksi, etsi työ ja pääset niiten alentavasta käytöksestä.
Konalan jauhelihamies se jaksaa röllätä.
Ei ole mitään luvusta, muttei mikään pakollinenkaan. Tuilla on tarkoitus kattaa ne välttämättömät menot. Elän itsekin tukien varassa ja leikkaan hiukseni itse, ihan niinkuin tein töissä ollessanikin. On muitakin vaihtoehtoja kuin jatkuva parturissa ravaaminen tai röllipeikko.
Olen käynyt kampaajalla viimeksi 25 vuotta sitten. Köyhänä on pakko tehdä valintoja mihin vähäiset rahani laitan. Ulkonäköön liittyvät asiat menevät tärkeyslistani loppupäähän. En tosin tule saamaan työpaikkaa, ystäviä tai kumppania tämän näköisenä, mutta minkäs teet, jostain on luovuttava jotta pysyy hengissä.
Minulle sanoi samaa sukista kun pyysin maksusitoomusta jotta saisin uusia sukkia puhkikäytettyjen tilalle. Onneksi on kesä niin voi mennä sukatomana, mutta syksyllä pitää yrittää uudelleen tai talvella jäätyy jalat.
Itse käyn kaksi kertaa vuodessa kampaajaopiskelijoiden paikassa leikkauttamassa hiukset hintaan 18 euroa. Onhan se turhan harvoin, mutta näin työttömänä ei ole varaa käydä useammin. Näin naisena pärjää joten kuten hiuspannan avulla ylikasvaneen vaiheen.
Ei minusta ole tuhlausta, edullinen hintakin.