Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi teitä miehen rahapussilla loisivia onnenonkijoita!

Vierailija
17.02.2015 |

Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi aikuista ihmistä tekee lapsia ja sopivat että toinen jää kotiin lapsia hoitamaan mä hämmästelen kovasti sitä, miten paljon se kaivaa ulkopuolisten persettä.

Mulle on yksi hailee onko joku kotona 10 kk vai 10 vuotta, sen verran toivon kuitenkin että kotona olevilla olisi järkeä päässä että hoitavat myös tulevaisuuden turvansa kuntoon.

Itse olin kotona alle vuoden kummankin lapsen jälkeen, se oli meidän perheemme ratkaisu eikä kuulu muille. Vaikka muut toki saattoivat kuvitella että heidän mielipiteellään olisi jotain väliä.

Vierailija
82/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :) [/quote] millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan? [/quote]"Makaamaan" :D No en tiedä. Meillä on neljä lasta, kaksi koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Teen aamulla ruuan, ulkoillaan+käydään kaupassa, päiväuniaikaan siivoan ja autan läksyissä, saattaa olla jotain harrastuksiin vientiä tms. Miehellä ja lapsilla on lämmin ruoka odottamassa lisukkeineen ja koululaisilla joku joka odottaa kotiin. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset ovat vielä kyseessä. Ja päälle on pihahommat kesäisin, lumityöt ja kaikki. Miehen alalla on pitkät työpäivät ja vastaavasti onneksi pitkät lomat. Olen siis ihan kotiäiti, en enää hoitovapaalla, vaan tällainen "siivellä eläjä", tosin korkeasti koulutettu ;) Tällä hetkellä koen tärkeämmäksi tehtäväksi kodin- ja lastenhoidon ja mieheni ajattelee aidosti myös niin, arki ei toimisi ilman minun kotonaoloa. Ja ennen kun kukaan kitisee minun perusturvastani, niin eläkkeet on ihan hoidossa ja tililläkin sen verran, että eläisin lasten kanssa helposti ja pitkään näin ilman miestäkin.

[/quote]

Jep, sait sitten ilmaisen koulutuksen jota et käytä. Eli olet vain käyttänyt kaikki edut, mutta et ole mukana rakentamassa yhteiskuntaa. Eli olet yhteiskunnan loinen. Olet pelkkä kuluerä meille muille. Eli sinun mielestä sinä et ole yhteiskunnalle mitään velkaa, vaikka sait ilmaisen koulutuksen, synnytyksen. äityspäivärahat jne jne. Se että olet tehnyt lisää lapsia, ei kuittaa sitä mitä olet saanut ilmaiseksi. Ja, kyllä olet saanut koulutuksen ilmaiseksi, jos et ole opiskellut lainarahalla ulkomailla.
[/quote]No entäs sitten? Ei muuten kiinnosta minua mitenkään mitä mieltä olet siitä ;) Ja melkoisen korkeita veroja mieheni maksa, joten veikkaan, että katamme hiukan enemmän menojamme kuin sinä omiasi. Tai siis, enhän minä palkkaasi tiedä, mutta veikkaampa sen olevan vain maksimissaan joitain tonneja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :) [/quote] millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan? [/quote]"Makaamaan" :D No en tiedä. Meillä on neljä lasta, kaksi koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Teen aamulla ruuan, ulkoillaan+käydään kaupassa, päiväuniaikaan siivoan ja autan läksyissä, saattaa olla jotain harrastuksiin vientiä tms. Miehellä ja lapsilla on lämmin ruoka odottamassa lisukkeineen ja koululaisilla joku joka odottaa kotiin. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset ovat vielä kyseessä. Ja päälle on pihahommat kesäisin, lumityöt ja kaikki. Miehen alalla on pitkät työpäivät ja vastaavasti onneksi pitkät lomat. Olen siis ihan kotiäiti, en enää hoitovapaalla, vaan tällainen "siivellä eläjä", tosin korkeasti koulutettu ;) Tällä hetkellä koen tärkeämmäksi tehtäväksi kodin- ja lastenhoidon ja mieheni ajattelee aidosti myös niin, arki ei toimisi ilman minun kotonaoloa. Ja ennen kun kukaan kitisee minun perusturvastani, niin eläkkeet on ihan hoidossa ja tililläkin sen verran, että eläisin lasten kanssa helposti ja pitkään näin ilman miestäkin.

[/quote]

Jep, sait sitten ilmaisen koulutuksen jota et käytä. Eli olet vain käyttänyt kaikki edut, mutta et ole mukana rakentamassa yhteiskuntaa. Eli olet yhteiskunnan loinen. Olet pelkkä kuluerä meille muille. Eli sinun mielestä sinä et ole yhteiskunnalle mitään velkaa, vaikka sait ilmaisen koulutuksen, synnytyksen. äityspäivärahat jne jne. Se että olet tehnyt lisää lapsia, ei kuittaa sitä mitä olet saanut ilmaiseksi. Ja, kyllä olet saanut koulutuksen ilmaiseksi, jos et ole opiskellut lainarahalla ulkomailla.

[/quote]

Suomessa painostetaan voimakkaasti opiskelemaan, joten ei tuota oikein voi yksilön syyksi laittaa jos koulutus menee joidenkin kohdalla hukkaan. Se nyt vaan kuuluu tähän systeemiin.

[/quote]

Jos aikoo ollan kotirouvana, niin yliopisto on liian kallis treffipalsta.

[/quote]

Eipä sitä monikaan siinä vaiheessa vielä tiedä mitä aikoo tehdä. Elämä vie.

Vierailija
84/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas säälittää ihmiset jotka ajattelevat että parisuhteessa on mahdollista jotenkin loisia tai hyväksikäyttää toista. Kun me menimme naimisiin, hankimme ensimmäiseksi yhteisen tilin, jonne kumpikin on vuosien varrella tuonut oman panoksensa perheen yhteiseen käyttöön. Molemmat ollaan sitouduttu tekemään parhaamme perheen hyväksi, silloin ei lasketa kummalla on parempi tuntipalkka tai raskaampi työ. Nämä yhteiset varat sitten ollaan yhdessä käytetty eikä kumpikaan ole loisinut toisen kustannuksella. Tulotasot ovat vaihdelleet molemmilla vuosien varrella, mutta se yhteinen loppusumma on aina ollut se mikä määrittää rahojen käytön ja elintason. En tuntisi olevani niin täydellisesti yhdessä miehen kanssa jos rahat olisivat erilliset, pidetään molemmat itsestäänselvyytenä että yhteiseen hyvään kaikki on mikä tulee. Ylimäärällä voi sitten kumpikin tehdä harkinnan mukaan mitä tykkää. Koskaan ei olla rahasta riidelty eikä kumpikaan edes enää 20v jälkeen osaa ajatella palkkaa mitenkään "omana" rahana mistä pitäisi toiselle jakaa :)
P.s. Minä tienaan tällä hetkellä enemmän kuin mies.

Vierailija
85/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:58"]

Suomessa on korkeat avioeroprosentit, syitä tähän on varmaankin monia. Kun luin tätä ketjua , niin tulipa vaan mieleen, että oliko yksi niistä syistä tämä vallalla oleva vääntö rahoista, eri kukkaroista, ruuista, omistuksista ja  työssäkäynneistä avioliitossa toistensa kanssa olevien ihmisten kesken.

Kyllähän te tiedätte miten käy kun lapset yrittävät jakaa litran jäätelöpakettia keskenään tasan. Hirveä vääntö ja kukaan ei kuitenkaan ole lopputulokseen tyytyväinen.

[/quote]

:D Tuohon jäätelöpaketin jakamiseen mennäkseni, itselleni kävi lapsena suurperheen kuopuksena silleen, että kerran kesällä jäin kokonaan ilman jäätelöannostani, koska en ollut jakohetkellä kotona vaan ulkona, ja tulin vasta sitten kavereitteni luota leikkimästä kyliltä, kun koko muu perheeni olivat jo jäätelönsä syönneet, ja kupit olivat tyhjinä, ja lipoivat vielä suun pieluksiaan jäätelöstä kotiuduttuani. Enkä myöhästynyt kuin himpun verran jakotilaisuudesta. Kyllä keljutti ihan itkuun asti. Siihen elämän aikaani kun ei ollut kodeissa vielä pakastinta, niin jätskitkin piti syödä heti ostamisen jälkeen. Kaupatkaan eivät olleet iltamyöhäiseen auki, niin ei voinut hakea lisää jäätelöä, jotta olisin saanut oman osuuteni minäkin.  No, ei se mitään olen ollut myöhemminkin aikuisiällä toisaalla kun on oltu jakamassa niitä parempia juttuja, milloin mitäkin kivaa, ja olen monesti jäänytkin ilman, mutta onnekseni joissakin kohdin olen ollut paikalla, kun on hyvää ollut jaossa.  Tasan eivät mene onnen lahjat; ja onhan tuosta lapsuuden jäätelöstä paitsi sen kerran jäätyäni jotain jäänyt oppiakin, että aikuisena on oppinut senkin, että on pitänyt sietää aivan epäoikeudenmukaista kohtelua ja ilman jääntiä jopa valtiovallan taholta vuosikausia sen enempiä selittelemättä, että tämäpä tästä, pettymyksiähän pitääkin kuulema lapsille oikein järjestää nykyisin, että oppivat sietämään niitä sitten aikuisinakin!

Ja vaalit ovat tuloillaan, ja mikä lie kun eivät kiinnosta yhtään, kun on kokenut senkin, että ns. tyhjän saapi pyytämättäkin, saatika pyytämälläkin - senkin ihmeen olen kokenut tässä eloni aikana.

Vierailija
86/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D

[/quote]

Oletkos jotenkin todella pienituloinen kun jaksat valittaa muiden valinnoista? Mitä se sinulle kuluu, miten muissa perheissä asiat hoidetaan?

Vierailija
87/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:50"]

Aika kirpeitä kommentteja. En ymmärrä miksi se häiritsee täysin ulkopuolisia ihmisiä, jos joku pariskunta on järjestänyt elämänsä noin että vain toinen käy töissä.

Itse tiedän pariskunnan (tai oikeastaan kaksi) jossa mies on miljonääri ja nainen käy tehtaassa töissä ja saa n. 2000 euron palkkaa. Minusta tuo on järjetöntä ajan tuhlausta. Eihän se menestynyt miljonäärikään voi nauttia yhteisestä vapaa-ajasta, matkustella vaimonsa kanssa, nauttia rahoistaan, kun toinen on kiinni jossain liukuhihnalla. Tuohan rajoittaa kumpaakin. Lisäksi en ymmärrä, että jos rakastaa toista, miksi haluaa että se rakas tuhlaa elämänsä jossain yksitoikkoisessa puurtamisessa? Miksi ei haluaisi tehdä toista onnelliseksi antamalla vapautta, jos siihen on mahdollisuus? Ja nuo työpaikat on pois sellaisilta henkilöiltä, joille tuo raha tulisi oikeasti tarpeeseen.

[/quote]

Tämä voi olla järkevän naisen oma valinta. Miljonäärimies on varmasti vaatinut avioehdon naimisiin mentäessä. Kun tulee viidenkympinvillitys ja ero, niin nainen pystyy kuitenkin elämään palkallaan ja tienaa myös eläkettä itselleen. Fiksuja naisia!

Vierailija
88/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nuorelle naiselle, jota ei opiskelu kiinnosta, kuin lottovoitto, että löytää miehen joka on huoleton ehkäisyn suhteen ja antaa siemenen itää kerta toisensa jälkeen. Kun ei tämä naisparka osaa muuta kuin tuottaa vauvoja. Se voi tosin olla, että kun katrasta kertyy niin mies löytääkin uuden naisen ja sitten on hätä naisella, että mistä kattoa pään päälle ja miten raha-asiat menee.

Vierailija
89/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:06"]

Se on nuorelle naiselle, jota ei opiskelu kiinnosta, kuin lottovoitto, että löytää miehen joka on huoleton ehkäisyn suhteen ja antaa siemenen itää kerta toisensa jälkeen. Kun ei tämä naisparka osaa muuta kuin tuottaa vauvoja. Se voi tosin olla, että kun katrasta kertyy niin mies löytääkin uuden naisen ja sitten on hätä naisella, että mistä kattoa pään päälle ja miten raha-asiat menee.

[/quote]

Niinpä, osa naisista kun ovat kuin luolakautisia apinoita, tärkein tehtävä elämässä pyntätä itseään miehelle pantavaksi kelpaavaan muottiin. Nainen kun saa miehelle annettua orgasmin, on hänen tehtävä suoritettu ja voi siirtyä keittonurkkaukseen takaisin.

Vierailija
90/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:55"]

Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?

[/quote]

Niin se menee. Vain ap tietää kuinka eletään ja mistä löytyy avaimet onneen. Muut tekevät ihan väärin. Ne haluaa vääriä asioita ja tekee vääriä juttuja.

..vai oliko se sittenkin niin, että jokainen tekee omat valintansa omien elämänkokemusten pohjalta ja omiin toiveisiinsa nojautuen.

Mitä ap teet siinä tapauksessa, että mies sattuukin rikastumaan avioliittonne aikana? Kiellät miestä käyttämästä rahoja ettei sinusta tulisi 'miestä hyväksikäyttävää onnenonkijaa' vai miten ajattelit toimia. Onko miehellä kenties lupa käyttää rahojaan pelkästään sellaisiin henkilökohtaisiin asioihin jotka eivät vaikuta sinuun millään tavalla?

Vierailija
91/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:09"]

Kysymyshän ei ole äityslomalaiset, mutta nämä äidit jotka jäävät kotirouvaksi. Eli lapset ovat jos lähemmäs 10 vuotta ja vielä jää kotiin. SInä joka sanoit että käytätte vakuutuksia ja yksityisiä lääkäreitä. Nistäkin maksetaan KELA korvauksia. Joten kirjastot ja tiet ja muut jota käytät maksetaan verorahoilla. Kun viet lapset teatteriin, niin sekin maksetaan verorahoilla. En niin ylpeänä kertoisi että mamma ja pappa betalar, kun itse hankkinut itselleen koulutuksen ja ei maksa sen jälkeen veroja. Vaikka et olisikaan nostanut opintotukea, olet saaanut koulutuksen ilmaiseksi.

[/quote]

NO härren guud, vaadi sitten lakimuutosta sellaisille naisille, jotka jäävät tai joutuvat jäämään syistä että kotirouviksi kymmeniksi vuosiksi tai koko loppuelämäkseen, jos niikseen käy, että pannaan kaikki kotirouvat ja sun mielestä loiset riviin montun reunalle ja ammutaan kuulat kalloihin, ja peitetään mullilla, niin silleenhän meistä kotirouvista pääset, ei tarvitse yhteiskunnan maksella yhtään mitään meistä, mitä nyt perhe-eläkkeet lapsillemme ja niille helkkarin hyvin tienaaville veroja isosti jatkuvasti maksaville ukoillemme ei edes sitä. Säästöä sun mielestäsikö, niinkö?   MIettisit nyt tarkoin, että jos esim. nainen on kotirouvana, ja ukko tienaa ja maksaa nettotuloistaan kaiken ilman yhteiskunnan tukia tai vaikka niitäkin saaden, jos on lapsia tai ne ovat vielä siinä iässä, että niistä saa lapsilisää tms. mutta myöhemmin ei saa; ja jos nainen jatkaa vieläkin kotirouvan päiviään, niin kyllähän siinä ostetaankin tavaraa ja hyödykkeitä, ruokaa ym. kahden edestä eli sehän työllistää esim. Atria-tehtaan makkarahihnalla työskentelevää ihmistä, oli hän sitten nainen tai mies. Jos taasen kotirouvakin olisi töissä, ja tienaisi, niin eihän sitä makkaraa Atrialta sen enempää ostettaisi kuitenkaan kuin sen verran mitä vatsaan mahtuisi vai meinaatko, että kun rouvakin olisi töissä, niin pariskunta ostaisi kaksin verroin makkarapaketteja??????

Vierailija
92/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija tienaan 450 eur tukien päälle n. 300-700 e/kk. Elätän työnsä menettäneen mieheni täysin, sillä hän ei halua nostaa tukia. Vähillä rahoilla mennään ja mies syyllisyyttä potee, mutta hoitaa kaikki kotityöt ja tekee kaikkensa korvatkseen tilanteensa. Totta kai mielummin haluaisin hänen jo jatkavan töitä, mutta lähes jokapäiväinen aamiainen sänkyyn ja muut jokapäiväiset ihanat jutut ovat mahtavia. Tuleva palkka menee sitten minun (yhteinen) tilille ja sitten on hänen vuoronsa hoitaa vuokrat yms.

Vierailija
93/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan oli nuori opiskelijajolppi valmistumisen tienoilla ihmeissään kun alkoi naisväkeä kiinnostaa ihan perusperan seura. Sillähän ei ollut mitään tekemistä että oli ollut jo vuoden ns hyvissä alakohtaisissa siisteissä sisätöissä ja tienestitkin ihan mukavat, puhumattakaan valmistumisesta seuraava 25% palkankorotus.

Eikä ne edes kehdannut hävetä, vaan kysyivät suoraan "sä valmistuttuas varmaan tulet tienaamaan hyvin....voitais tapailla vähän enemmänkin" :D

Vierailija
94/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:55"]

[/quote]

Niin se menee. Vain ap tietää kuinka eletään ja mistä löytyy avaimet onneen. Muut tekevät ihan väärin. Ne haluaa vääriä asioita ja tekee vääriä juttuja.

..vai oliko se sittenkin niin, että jokainen tekee omat valintansa omien elämänkokemusten pohjalta ja omiin toiveisiinsa nojautuen.

Mitä ap teet siinä tapauksessa, että mies sattuukin rikastumaan avioliittonne aikana? Kiellät miestä käyttämästä rahoja ettei sinusta tulisi 'miestä hyväksikäyttävää onnenonkijaa' vai miten ajattelit toimia. Onko miehellä kenties lupa käyttää rahojaan pelkästään sellaisiin henkilökohtaisiin asioihin jotka eivät vaikuta sinuun millään tavalla?

[/quote]

Ei vaan aloittaja-kirjoittaja haluaisi Suomeen entisen Neuvostoliiton meiningin, siellähän kaikki kävivät töissä niin naiset kuin miehetkin, mutta kukaan ei vaan rikastunut muuta kuin korruption kautta, kumma kyllä:DDDD  Aloittaja haluaa kaikki naiset töihin, ja miehet eivät saa elättää enää suurilla tuloillaan yhtäkään naistaan.

Vierailija
95/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:40"]Puhumattakaan että työtön "luuseri" kelpais kenellekkään, vaikka kukaan ei myönnä olevansa rahan perässä ikinä, niin on se silti kumma ettei ketään kiinnosta köyhä mies. Jos voittasin joskus lotossa tai rikastuisin, niin sanoisin silti kaikille naisille olevani työtön.
[/quote]

Mielestäni työttömyys, ainakin pitkäaikainen, kertoo ihmisen luonteesta paljon. Mielestäni jokaiselle,joka yrittää ja on valmis aloittamaan edes jostain, on aina parempi kuin kotona valtion tuella makaava aikaansaamaton. Ensivaikutelma on tärkein.

Vierailija
96/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:09"]

Kysymyshän ei ole äityslomalaiset, mutta nämä äidit jotka jäävät kotirouvaksi. Eli lapset ovat jos lähemmäs 10 vuotta ja vielä jää kotiin. SInä joka sanoit että käytätte vakuutuksia ja yksityisiä lääkäreitä. Nistäkin maksetaan KELA korvauksia. Joten kirjastot ja tiet ja muut jota käytät maksetaan verorahoilla. Kun viet lapset teatteriin, niin sekin maksetaan verorahoilla. En niin ylpeänä kertoisi että mamma ja pappa betalar, kun itse hankkinut itselleen koulutuksen ja ei maksa sen jälkeen veroja. Vaikka et olisikaan nostanut opintotukea, olet saaanut koulutuksen ilmaiseksi.

[/quote]

NO härren guud, vaadi sitten lakimuutosta sellaisille naisille, jotka jäävät tai joutuvat jäämään syistä että kotirouviksi kymmeniksi vuosiksi tai koko loppuelämäkseen, jos niikseen käy, että pannaan kaikki kotirouvat ja sun mielestä loiset riviin montun reunalle ja ammutaan kuulat kalloihin, ja peitetään mullilla, niin silleenhän meistä kotirouvista pääset, ei tarvitse yhteiskunnan maksella yhtään mitään meistä, mitä nyt perhe-eläkkeet lapsillemme ja niille helkkarin hyvin tienaaville veroja isosti jatkuvasti maksaville ukoillemme ei edes sitä. Säästöä sun mielestäsikö, niinkö?   MIettisit nyt tarkoin, että jos esim. nainen on kotirouvana, ja ukko tienaa ja maksaa nettotuloistaan kaiken ilman yhteiskunnan tukia tai vaikka niitäkin saaden, jos on lapsia tai ne ovat vielä siinä iässä, että niistä saa lapsilisää tms. mutta myöhemmin ei saa; ja jos nainen jatkaa vieläkin kotirouvan päiviään, niin kyllähän siinä ostetaankin tavaraa ja hyödykkeitä, ruokaa ym. kahden edestä eli sehän työllistää esim. Atria-tehtaan makkarahihnalla työskentelevää ihmistä, oli hän sitten nainen tai mies. Jos taasen kotirouvakin olisi töissä, ja tienaisi, niin eihän sitä makkaraa Atrialta sen enempää ostettaisi kuitenkaan kuin sen verran mitä vatsaan mahtuisi vai meinaatko, että kun rouvakin olisi töissä, niin pariskunta ostaisi kaksin verroin makkarapaketteja??????

[/quote]

Kyllä sekin lakimuutos tulee jos valtion rahallinen tilanne jatkuu semmoisenan kun se nyt on. Ei meillä tule olemaan varaa maksamaan yliopistokoulutuksia mitä ei sitten käytetä. Eli jossain vaiheessa tähän tulee stoppi. Olen sitä mieltä että jos jää kotiin hoitamaan omia lapsia kymmeneksi vuodeksi tai enemmän, niin silloin tulisi maksaa takaisin valtiolle opiskelukustannukset.

Juurihan kehuit kuinka ostatte vaatteita kirppareilta. Eli miten se työllistää ihmisiä. Jos käyt töissä niin työllistät myöskin muita. Näin se vaan menee.

Vierailija
97/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loisin vaimon siivellä. Vaimon tulot on melkein kaksinkertaiset minun tuloihin nähden, vaikka tienaan melko hyvin. Nuorempana asia haittasi, mutta ei enään.

Vierailija
98/119 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin maisteri, niin pientä yleissivistystä. Suomessa lähes kaikki naiset ovat työelämässä ja perinteisiä kotirouvia on todella vähän, moneen muuhun maahan verrattuna ja suomalainen nainen on todella itsenäinen ja jopa kartuttaa varallisuuttaan omilla palkkatuloillaan, verrattiin sitä millä mittarilla tahansa eli jotain on sinulla jäänyt siellä koulussa opimatta.

Vai tarkoitatko naisia/äitejä, jotka ovat perhevapaalla esim. äitiyslomalla tai muulla perhevapaalla, hoitamassa lapsiaan kotona?

Jos tarkoitat heitä, se on yhteiskunnalle (veronmaksajille, myös sinulle) erittäin edullista, maksaahan alle 3-vuotiaan kunnallinen päivähoito n. 1800-2500 euroa/kk veronmaksajilla. Suomi olisi pian konkurssissa, jos kaikki äidit rynnisivät työelämään ja lapset olisivat päiväkodissa.

Ja toisekseen, lain mukaan myös lapsen isä (MIES) on lapsensa elatusvelvollinen, osittain myös perheensä eli lienee luonnollista, jos äiti on kotona, niin mies maksaa perheenkustannukset. Tuleehan lapset hoidettua ja koti siivottua, joka lisää kaikkien perheenjäsenten hyvinvointia ja onnellisuutta, joka on kuitenkin tärkeämpi kuin raha. On vanhakantaista olevan vain nainen vastuussa lapsensa hoidosta ja hyvinvoinnista.

Tietysti toinen vaihtoehto oli palkata kotiin lastenhoitaja ja siivooja ja tehdä hölmöläisten homma, koska se on perheelle todella kallis ratkaisu.

Vierailija
99/119 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat?
Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa.
Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :)

Vierailija
100/119 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]

Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :)

[/quote] sinä et ainakaan ole fiksu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän