Hyi teitä miehen rahapussilla loisivia onnenonkijoita!
Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske.
-N22
[/quote]
Nimenomaan. Esimerkiksi meillä on tilanne, että mies on jo valmistunut ja työelämässä, minä opintotuella. Miehen tulot siis selvästi suuremmat kuin minun tukeni. Mitä pitäisi tehdä, muuttaa erilleen opiskelija-asuntoon vai, etten vain loisi? Kun samassa kaupungissa opiskelen. Entäs jos mies sairastuu joskus ja joutuu sairaseläkkeelle, pistänkö pihalle mokoman ahneen kullankaivajan? Ap:lla ei ole mitään käsitystä rakkaudesta ja aikuisten perhe-elämästä. Perhe on yksi yksikkö. Toki jos joku haluaa pitää rahansa erillään niin täysin ok minulle mutta eihän se silloin ole perhe vaan kämppissuhde. Perhe työskentelee yhdessä kaikkien edun mukaan. Joskus se etu on sellainen, että toinen hoitaa lasta kotona, joskus se että toinen sairastaa. Epäkypsät teinit mittaavat suhteen arvon rahassa. Oi aikoja
Ap kiroaa, mutta kuinka monta sataa euroa yhteiskunta maksaa ap:lle joka kuukausi tukien muodossa? Kuinka usein hän käyttää kunnallista lääkäriä?
Olen kotirouva, mutta emme saa yhteiskunnalta mitään tukea, myös opintotukea nautimme vain muutaman kuukauden, sillä pääsimme rahakkaisiin osa-aikatöihin jo opiskeluaikoina. Tunnustan myös, että pappa betalar molemmilla. Käytämme vain yksityistä lääkäriä, maksamme kalliita vakuutusta.
Jos siis puhumme siitä, kumpi vie yhteiskuntaa eteenpäin, niin väitän että me viemme. Mies maksaa korkeata veroa, minulla on korkeakoulutus ja teemme muutenkin sivistyneitä elämänvalintoja (kierrätys, kirpputorien hyödyntäminen, lähiruoka, lähilihan käyttö, kerskakulutuksen vähentäminen, laatudesignin osto ajatuksella, että kerralla koko loppuelämäksi). Koulutus ja fiksu käytös voi näkyä muuallakin kuin vain työuralla. Kohtaan myös lähimmäiseni, myös ghettoslangia puhuvat, lämmöllä ja YK:n ihmisoikeusjulistus mielessäni: jokaisella on oikeus vapauteen.
Veikkaan, ettei aloittaja ole koskaan ollut rakastunut jos ei pysty kuvittelemaan elämälleen muuta tarkoitusta kuin sen vahtimisen, että kaikki pariskunnat tienaavat yhtä paljon
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]
En minä ainakaan semmoista naista katselisi päivääkään joka haluaisi elää minun rahoillani ja jäädä töistä vuosien "mammalomalle". Olen tasa-arvon kannalla! T. Mies
[/quote]
Maksatko sitten tasan puolet lapsen/lasten menoista, siis myös päivähoidosta.. Aika usein tulee sellainen olo, että lapsi on "naisen projekti" ja kulut kuuluvat naiselle ja mies porskuttaa omin menoineen vaatien kuitenkin lapselle kaikkea hyvää ja kaunista naisen kustannuksella.
Meillä on kyllä ihan käytännön syistä yhteiset rahat. Meillä on myös yhteiset velat ja yhteiset lapset. Jos tässä aletaan jakaa kustannuksia sen mukaan, mikä kenellekin kohtuuden nimissä kuuluu, ni pitäis olla aika guru. Toisaalta meillä myös käytetään tuolta laskemiselta jäänyt aika johonkin fiksumpaan tekemiseen.
Lopulta lienee kuitenkin ihan jokaisen pariskunnan asia päättää nämä asiat. Appeni mm. sanoi aikanaan, että vaimon paikka on kotona lasten kanssa, hän tienaa niin, ettei vaimon tarvitse lähteä kodin ulkopuolelle töihin (=vaimon tehtävä on pysyä kotona ja turha edes haaveilla työpaikasta). Sellaiseen ajatusmalliin kasvaneita miehiä edelleen on. Tosin tuntuu, että osalla se menee niin, että tuosta yhtälöstä kaikki muu menee noin paitsi se, että naisen on oikeasti tultava toimeen omillaan...
Kiinnostais tietää, mitä se ap:lle kuuluu, miten kukanenkin taloutensa hoitaa. Etenkin jos homma menee sopuisasti, mutta aika vähän siinäkään tapauksessa, ettei kaikki menekään ihan sovussa. Syytä on ehkä puuttua asiaan siinä vaiheessa, kun sun rahoja tullaan jakamaan...
Ja kyllä, mun nimissä tulee meidän yhteiselle tilille enemmän rahaa kuin mieheni nimissä. Ja teen suurimman osan kotitöistä ja kaikkein kamalinta, mun harrastukset ja henkilökohtaiset menot on merkittävästi pienempi kuluerä kuin mieheni vastaavat. Eli käytännössä mies elää osin mun tuloilla.. Mutta se taas on meidän valintaa, eikä kuulu muille kuin meille.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:40"]
Veikkaan, ettei aloittaja ole koskaan ollut rakastunut jos ei pysty kuvittelemaan elämälleen muuta tarkoitusta kuin sen vahtimisen, että kaikki pariskunnat tienaavat yhtä paljon
[/quote]
Niinpä. Ap myös kertoo aiemmin, että hän suhtautuu vain epänormaaliin asiaan luonnollisesti. On surullista, että ihminen elää niin fakkiintuneesti, että vain hänen tapansa on, ei vain hyväksi, vaan tosiaan ainoa NORMAALI vaihtoehto.
Lyön satasesta vetoa, että ap on ottanut köyhän ja tyhmän raksaukon itselleen mieheksi ja nyt harmittaa kun kaverit saavat perheenlisäystä ja jäävät kotiin yksi kerrallaan. Ap joutuu heräämään klo 5 joka aamu päästäkseen leimaamaan kellokorttinsa ja aloittamaan jälleen kerran 8 tuntisen päivän jossain ankeassa einestehtaassa, mielessään ne kaikki pitkää aamiaista kotona nauttivat rikkaat, hyvinhoidetut, hyviin vaatteisiin verhotut kotiäidit.
Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä.
Toki on erikseen äitiyslomat, jne. Silloin äiti/isä hoitaa lasta kotona, kun toinen käy töissä ja kaikki ovat yhteistä huolimatta siitä, kuka sen rahan tuo pöytään.
Mutta ei toki saa unohtaa niitä naisia, jotka ihan oikeasti pitävät omat rahat itsellään ja mieheltä pyydetään sitten rahaa siihen ja siihen sisustushankintaan, kun omat rahat jo kulutettu loppuun. Tuon lisäksi siis mies maksaa kaikki huushollin laskut ja ruoat.
Eikä ole mikään urbaanilegenda; loppujen lopuksi mies sitten jätti tuon naisen, vaikkakin kaikkien muiden ongelmien, kuin raha-asioiden takia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:50"]
Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Toki on erikseen äitiyslomat, jne. Silloin äiti/isä hoitaa lasta kotona, kun toinen käy töissä ja kaikki ovat yhteistä huolimatta siitä, kuka sen rahan tuo pöytään. Mutta ei toki saa unohtaa niitä naisia, jotka ihan oikeasti pitävät omat rahat itsellään ja mieheltä pyydetään sitten rahaa siihen ja siihen sisustushankintaan, kun omat rahat jo kulutettu loppuun. Tuon lisäksi siis mies maksaa kaikki huushollin laskut ja ruoat. Eikä ole mikään urbaanilegenda; loppujen lopuksi mies sitten jätti tuon naisen, vaikkakin kaikkien muiden ongelmien, kuin raha-asioiden takia.
[/quote]
Eikö tämä tarina naisesta, joka pyysi rahaa mieheltään sisustushankintaan siis olekaan urbaanilegenda?!
Tätä kuuluisaa ja huippumielenkiintoista tarinaa on kerrottu suusta suuhun ympäri Suomea ainakin 80-luvulta saakka. Se on suorastaan osa kansanperinnettä, kenties liitetään Kalevalaan myöhemmin historiassa. Onpa mielenkiintoista, että tiedät kertoa tarinalla olevan totuuspohjaa, ja että ei tosissaan ole pelkkä urbaanilegenda! Kiitos sinulle.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:55"]
Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?
[/quote]
Ihmetyttää kyllä miten ihmeessä näin paljon alapeukkua. Kysehän on siitä että on tuo puistattava elämäntapa elää toisen lompakolla ja mitä kateellisuus vinkujille tulee niin en saattaisi elää miehen rahoilla vaikka se olisi mahdollista koska en kestäisi sitä itseni kanssa koska en ole sellainen loinen. Ne ketkä antaa alapeukkua tälle pitää ilmeisesti loisimista hyvänä ja siistinä hommana sillä sehän asiassa oli pointti HYI! Normaali ihminen pitää epänormaalina epänormaaleja asioita eikä se ole katkeruutta
[/quote]
Siis se ajatus loisimisesta on ihan sun henkilökohtainen näkemys. Se loinen on siis sun pään sisällä. Ethän oikeasti voi tietää taustalla olevia syitä ja ajatuksia. Ja ihan tosissaan, joillakin on elämässä muitakin arvoja kuin raha ja materia. Niin yllättävää kuin se onkin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :) [/quote] millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan?
[/quote]
No esim. mä. Firman yt:ssä lähdin vapaaehtoisesti kera "tukipaketin", aloin olla niin kypsä hommaan että olisin joka tapauksessa sanoutunut irti mutta parempi näin. Mitään aikomusta ei ole hakea töitä, oon osani varmaan jo tehnyt verrattuna esim. niihin jotka viettää vuosikausia niillä äitiys- ja hoitovapailla. En kyllä loisi millään miehen lompakolla, itsellä on rahaa ihan riittämiin. Toki miehestä on kiva että oon kotona, en oo stressaantunut töistä vaan hyväntuulinen ja huoleton. Lapsia ei ole, 1 lemmikki, siivooja käy hoitamassa enimmät sotkut. Ja päiviin kuuluu paljon muutakin kuin makaamista, harrastelen tässä kaikenlaista, käyn ulkona syömässä, tapailen kavereita jne.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
eikä varsinkaan toimeentulevaa ja itsellistä. Ettekö te loiset tajua, että melko tyhjän päälle jäätte jos mies aiheellisesti katsoo, että nyt loppu lorvailu ja heittää teidät ulos. Siinäkö te sitten vaaditte oikeuttanne tulla edelleen elätetyksi? No ei, loisämmä vinkuu ettei ollut oikeaa rakkautta kun mies noin jätti :D Kuka helvetti jaksaa katsella koko elämänsä kotona lorvivaa turhaketta?
En ymmärrä mitä pahaa on puolison rahoilla elämisessä jos molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Itse jättäytyisin heti pois työelämästä jos mies tienaisi niin paljon, että se olisi mahdollista. Tiedän myös, että miehenikin mielestä se olisi täydellinen ratkaisu. Hän pitää töissä käymisestä kun taas minä olisin onnellisempi ja energisempi jos ei tarvitsisi käydä töissä. En ymmärrä, mitä niin hienoa on oman rahan tienaamisessa. Toki ilman yhteiskunnan tukia tulee pyrkiä pärjäämään, mutta muutoin raha on vain rahaa. Palkka ei kerro mitään ihmisen arvosta tai menestyksestä elämässä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]
En minä ainakaan semmoista naista katselisi päivääkään joka haluaisi elää minun rahoillani ja jäädä töistä vuosien "mammalomalle". Olen tasa-arvon kannalla! T. Mies
[/quote]
Tod. näk. katselisit, jos kyseessä olisi sairaus. Itse kohta semmoisessa tilanteessa, eipä sitä paljon suunniteltu.
t. Äijä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:22"]Palkka ei kerro mitään ihmisen arvosta tai menestyksestä elämässä.
[/quote]
Kyllä se vaan kertoo siitä menestyksestä, etenkin kun se on itse ansaittu palkka, eikä peritty potti.
Onnellisuus sen sijaan on toinen juttu, monesti tuntuu että kaikki eivät edes halua olla onnellisia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :) [/quote] millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan? [/quote]"Makaamaan" :D No en tiedä. Meillä on neljä lasta, kaksi koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Teen aamulla ruuan, ulkoillaan+käydään kaupassa, päiväuniaikaan siivoan ja autan läksyissä, saattaa olla jotain harrastuksiin vientiä tms. Miehellä ja lapsilla on lämmin ruoka odottamassa lisukkeineen ja koululaisilla joku joka odottaa kotiin. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset ovat vielä kyseessä. Ja päälle on pihahommat kesäisin, lumityöt ja kaikki. Miehen alalla on pitkät työpäivät ja vastaavasti onneksi pitkät lomat. Olen siis ihan kotiäiti, en enää hoitovapaalla, vaan tällainen "siivellä eläjä", tosin korkeasti koulutettu ;) Tällä hetkellä koen tärkeämmäksi tehtäväksi kodin- ja lastenhoidon ja mieheni ajattelee aidosti myös niin, arki ei toimisi ilman minun kotonaoloa. Ja ennen kun kukaan kitisee minun perusturvastani, niin eläkkeet on ihan hoidossa ja tililläkin sen verran, että eläisin lasten kanssa helposti ja pitkään näin ilman miestäkin.
[/quote]
Jep, sait sitten ilmaisen koulutuksen jota et käytä. Eli olet vain käyttänyt kaikki edut, mutta et ole mukana rakentamassa yhteiskuntaa. Eli olet yhteiskunnan loinen. Olet pelkkä kuluerä meille muille. Eli sinun mielestä sinä et ole yhteiskunnalle mitään velkaa, vaikka sait ilmaisen koulutuksen, synnytyksen. äityspäivärahat jne jne. Se että olet tehnyt lisää lapsia, ei kuittaa sitä mitä olet saanut ilmaiseksi. Ja, kyllä olet saanut koulutuksen ilmaiseksi, jos et ole opiskellut lainarahalla ulkomailla.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
eikä varsinkaan toimeentulevaa ja itsellistä. Ettekö te loiset tajua, että melko tyhjän päälle jäätte jos mies aiheellisesti katsoo, että nyt loppu lorvailu ja heittää teidät ulos. Siinäkö te sitten vaaditte oikeuttanne tulla edelleen elätetyksi? No ei, loisämmä vinkuu ettei ollut oikeaa rakkautta kun mies noin jätti :D Kuka helvetti jaksaa katsella koko elämänsä kotona lorvivaa turhaketta?
[/quote]
Aika moni jaksaa. Sen sijaan negatiivisia kateellisia ihmisiä ei moni oikein millään jaksaisi katsella vaikka ne kävisi ahkerasti töissä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat? Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa. Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :) [/quote] millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan? [/quote]"Makaamaan" :D No en tiedä. Meillä on neljä lasta, kaksi koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Teen aamulla ruuan, ulkoillaan+käydään kaupassa, päiväuniaikaan siivoan ja autan läksyissä, saattaa olla jotain harrastuksiin vientiä tms. Miehellä ja lapsilla on lämmin ruoka odottamassa lisukkeineen ja koululaisilla joku joka odottaa kotiin. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset ovat vielä kyseessä. Ja päälle on pihahommat kesäisin, lumityöt ja kaikki. Miehen alalla on pitkät työpäivät ja vastaavasti onneksi pitkät lomat. Olen siis ihan kotiäiti, en enää hoitovapaalla, vaan tällainen "siivellä eläjä", tosin korkeasti koulutettu ;) Tällä hetkellä koen tärkeämmäksi tehtäväksi kodin- ja lastenhoidon ja mieheni ajattelee aidosti myös niin, arki ei toimisi ilman minun kotonaoloa. Ja ennen kun kukaan kitisee minun perusturvastani, niin eläkkeet on ihan hoidossa ja tililläkin sen verran, että eläisin lasten kanssa helposti ja pitkään näin ilman miestäkin.
[/quote]
Jep, sait sitten ilmaisen koulutuksen jota et käytä. Eli olet vain käyttänyt kaikki edut, mutta et ole mukana rakentamassa yhteiskuntaa. Eli olet yhteiskunnan loinen. Olet pelkkä kuluerä meille muille. Eli sinun mielestä sinä et ole yhteiskunnalle mitään velkaa, vaikka sait ilmaisen koulutuksen, synnytyksen. äityspäivärahat jne jne. Se että olet tehnyt lisää lapsia, ei kuittaa sitä mitä olet saanut ilmaiseksi. Ja, kyllä olet saanut koulutuksen ilmaiseksi, jos et ole opiskellut lainarahalla ulkomailla.
[/quote]
Suomessa painostetaan voimakkaasti opiskelemaan, joten ei tuota oikein voi yksilön syyksi laittaa jos koulutus menee joidenkin kohdalla hukkaan. Se nyt vaan kuuluu tähän systeemiin.
Olen tavallaan samoilla linjoilla ap:n kanssa. Olen aina ajatellut olevani onnekas, koska mieheni tienaa suunnilleen saman verran kuin itse tienaan. Olemme molemmat kouluttautuneet pitkään ja iloksemme saamme kumpikin joka päivä tehdä mielekästä työtä. Elintasomme on minulle aivan riittävä. Raha riittää oikein hyvin meitä tyydyttävään arkeen ja joka kuukausi sitä jää myös säästöön. En haaveile suurista rikkauksista vaan siitä että voin ostaa kaupasta ruokaa ja hedelmiä, maksaa arjen kulut ja tehdä kohtuullisia hankintoja omalla työllä ansaitsemillani varoilla.
Arvostan mieheni osaamista ja uratavoitteita. Vastaavasti mieheni arvostaa minun omiani. Minusta tuntuisi hullulta jos mieheni toivoisi minun jäävän kotiin lapsemme kanssa. Meidän perheessä molemmat aikuiset ovat tasa-arvoisia ja kummankin tavoitteet ovat aivan yhtä tärkeitä. Meillä lapsen kotihoidosta neuvoteltiin yhdessä jo ennen raskautta. Päädyimme siihen tulokseen että mies hoitaa lasta kotona, koska hänen urakehityksensä valtion virassa on tietyllä tavalla ennustettavampaa kuin omani hektisessä ja poukkoilevassa yritysmaailmassa. Hänen asemansa organisaatiossa oli myös stabiilimpi, koska hän on minua vanhempana ehtinyt olemaan pidempään työelämässä.
Jokainen perhe osaa varmasti tehdä juuri heille sopivat ja hyvät valinnat. En koe että minun tehtäväni on arvostella kenenkään päätöksiä. Tärkeintähän on että jokainen saa kokea elävänsä hyvää ja merkityksellistä elämää. Halusin vain kertoa omasta tavastamme elää, koska itse en missään tapauksessa tunne kateutta kotiäitejä kohtaan. Olen aina uuteen päivään herätessäni äärimmäisen iloinen omasta elämästäni ja sitä samaa toivon jokaiselle. :)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote]
Suomessa painostetaan voimakkaasti opiskelemaan, joten ei tuota oikein voi yksilön syyksi laittaa jos koulutus menee joidenkin kohdalla hukkaan. Se nyt vaan kuuluu tähän systeemiin.
[/quote]
Jos aikoo ollan kotirouvana, niin yliopisto on liian kallis treffipalsta.
Kysymyshän ei ole äityslomalaiset, mutta nämä äidit jotka jäävät kotirouvaksi. Eli lapset ovat jos lähemmäs 10 vuotta ja vielä jää kotiin. SInä joka sanoit että käytätte vakuutuksia ja yksityisiä lääkäreitä. Nistäkin maksetaan KELA korvauksia. Joten kirjastot ja tiet ja muut jota käytät maksetaan verorahoilla. Kun viet lapset teatteriin, niin sekin maksetaan verorahoilla. En niin ylpeänä kertoisi että mamma ja pappa betalar, kun itse hankkinut itselleen koulutuksen ja ei maksa sen jälkeen veroja. Vaikka et olisikaan nostanut opintotukea, olet saaanut koulutuksen ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:22"]
Täällä on yksi! Minä ja koko meidän perhe elämme miehen rahoilla ja ihan tyytyväisiä ollaan kaikki. Olen ajatellut raahata itseni töihin kunhan jaksan, mutta mieheni ei minua siihen painosta. Mitä se ketään kiinnostaa millä rahoilla elämme? Ei minua hävetä yhtään se, että mies maksaa ja minä hoidan kotia. Meillä on tasan sama koulutus ja samat ansaintamahdollisuudet. Minä nyt vaan tykkään kotihommista ja mies ei.
[/quote]
Meillä sama! Mies pitää oikein kunnia-asiana elättää perhettään. Hän kokeili koti-isän roolia ja totesi ettei ole hänen juttunsa. Muuten kyllä hoitaa lapsia ja viettää heidän kanssa paljon aikaansa.
Eihän toi oikeesti muille kuulu.