Hyi teitä miehen rahapussilla loisivia onnenonkijoita!
Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?
Kommentit (119)
Olen opiskellut 5 vuotta sen vuoksi, että saan tehdä tärkeää ja mielenkiintoista työtä. Ei minua harmita käydä töissä.
Ap
Hih, APn katkeruus on ihan läpinäkyvää :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:06"]Hih, APn katkeruus on ihan läpinäkyvää :D
[/quote]
Mistä olisin katkera?
Missä nämä puolison kukkaroll aloisivat naiset oikein ovat, kun oman tuttavapiirin pareista juuri se naispuolinen tienaa enemmän. Näin meilläkin on, enkä koe mieheni loisivan millään lailla. Rahat ovat meillä yhteiset, kun kimpassa kerran ollaan.
Mitä kummaa siinä on,että Se jolla on enemmän maksaa toiselle. Jos kerta yhdessä ollaan. En tajua sitä,että sitä kutsutaan loisimiseksi. Jos nainen (esimerkkinä) tienaa vähemmän,mutta,hoitaa kotia tms. Miksi hänen pitäisi elää huonommassa elintasossa kuin samassa taloudessa elävä mies. Tai toisinpäin.
Maksoin tänään 14k kylppäriremontin, raflasafkat ja muut hulabaloot koko perheelle. En mielestäni loisi. N37
Samaa mieltä ja uskollisuus on paljon tärkeämpi piirre kuin rahakkuus, uskollisuus on myös tärkeämpi piirre kuin "Komeus" tai muu sellainen. Mutta liian moni valitsee kumminkin pettäjämiehen, koska mies on rikas tai siksi koska ei osaa olla yksin! On hyvä oppia olemaan myös yksin eikä roikkua toisessa kii!
En minä ainakaan semmoista naista katselisi päivääkään joka haluaisi elää minun rahoillani ja jäädä töistä vuosien "mammalomalle". Olen tasa-arvon kannalla! T. Mies
Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske.
-N22
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske.
-N22
[/quote]
Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
Tietysti hyvätuloisen miehen vaimolla on mukavampi elämä kuin huonosti ansaitsevalla. Elintasosta voi nauttia kotona olevana, kun on vakavarainen mies.
5 vuotta opiskeluja takana, että saa tehdä mielenkiintoisia ja haastavia töitä tänä päivänä. Ehdottaisin, että
menisit tai hakisit sitten eduskuntaan. Sinne paikkoja haettavana, muualla melko hiljaista...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
Samalla nämä naiset aiheuttavat uraongelmia kaikille naisille, jotka haluavat menestyä omilla avuillaan! Tämä ihmistyyppi on naisten pahin tasa-arvo-ongelma nykypäivän Suomessa!
"Kyllä sekin lakimuutos tulee jos valtion rahallinen tilanne jatkuu semmoisenan kun se nyt on. Ei meillä tule olemaan varaa maksamaan yliopistokoulutuksia mitä ei sitten käytetä. Eli jossain vaiheessa tähän tulee stoppi. Olen sitä mieltä että jos jää kotiin hoitamaan omia lapsia kymmeneksi vuodeksi tai enemmän, niin silloin tulisi maksaa takaisin valtiolle opiskelukustannukset."
Olen samaa mieltä ja osittain siihen on tullutkin stoppi, syy ei suinkaan ole kotiäitiydessä, vaan meillä on aivan liikaa ylikoulutettua väkeä, jota elinkeinoelämä ei edes tarvitse. Moni kuvittelee, opiskelun takaavan työpaikan tai uralla menestymisen, mutta näin ei suinkaan ole, vaan tutkinto on pelkkä paperilappunen, sillä muut avut ja taidot ratkaisevat. Jo nyt meillä on sankoin joukoin maistereita työttöminä ja osa Siwan kassoilla tai päiväkotien avustavissa tehtävissä, joiden koulutus on tullut todella kalliiksi yhteiskunnalla, toisin kuin nämä kotiäidit ja rouvat, jotka kasvattavat tulevaisuuden elinkeinoelämän työvoiman. Juu, enkä koskaan ole ollut kotiäiti eli on turhaa syyllistää, vaan takana on vuosikymmenien yhtäjaksoinen työura, mutta tiedän tulevaisuudessa myös tarvittavan työvoimaa ja paras tae on siitä onnellinen ja tasapainoinen lapsuus, jonka vanhemmat mahdollistavat lapsen kotihoidossa.
Niin se menee. Vain ap tietää kuinka eletään ja mistä löytyy avaimet onneen. Muut tekevät ihan väärin. Ne haluaa vääriä asioita ja tekee vääriä juttuja.
..vai oliko se sittenkin niin, että jokainen tekee omat valintansa omien elämänkokemusten pohjalta ja omiin toiveisiinsa nojautuen.
Mitä ap teet siinä tapauksessa, että mies sattuukin rikastumaan avioliittonne aikana? Kiellät miestä käyttämästä rahoja ettei sinusta tulisi 'miestä hyväksikäyttävää onnenonkijaa' vai miten ajattelit toimia. Onko miehellä kenties lupa käyttää rahojaan pelkästään sellaisiin henkilökohtaisiin asioihin jotka eivät vaikuta sinuun millään tavalla?
Ei vaan aloittaja-kirjoittaja haluaisi Suomeen entisen Neuvostoliiton meiningin, siellähän kaikki kävivät töissä niin naiset kuin miehetkin, mutta kukaan ei vaan rikastunut muuta kuin korruption kautta, kumma kyllä:DDDD Aloittaja haluaa kaikki naiset töihin, ja miehet eivät saa elättää enää suurilla tuloillaan yhtäkään naistaan."
Aivan, ap aloitus kuulostaa Neuvostoliiton meiningiltä, yksikään ihminen tai perhe ei voinut tehdä itse ratkaisujaan, mikä perheille sopisi parhaiten, vaan kaikki tuli tehdän yhden muotin mukaisesti ja oli samantekevään, tekikö ratkaisu perheen onnelliseksi vai ei, hyvinvoinnista puhumattakaan, kunhan tekijät olivat sokeita omille mielipiteilleen ja ratkaisulleen.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:55"]
Vaikka oletkin maisteri, niin pientä yleissivistystä. Suomessa lähes kaikki naiset ovat työelämässä ja perinteisiä kotirouvia on todella vähän, moneen muuhun maahan verrattuna ja suomalainen nainen on todella itsenäinen ja jopa kartuttaa varallisuuttaan omilla palkkatuloillaan, verrattiin sitä millä mittarilla tahansa eli jotain on sinulla jäänyt siellä koulussa opimatta.
Vai tarkoitatko naisia/äitejä, jotka ovat perhevapaalla esim. äitiyslomalla tai muulla perhevapaalla, hoitamassa lapsiaan kotona?
Jos tarkoitat heitä, se on yhteiskunnalle (veronmaksajille, myös sinulle) erittäin edullista, maksaahan alle 3-vuotiaan kunnallinen päivähoito n. 1800-2500 euroa/kk veronmaksajilla. Suomi olisi pian konkurssissa, jos kaikki äidit rynnisivät työelämään ja lapset olisivat päiväkodissa.
Ja toisekseen, lain mukaan myös lapsen isä (MIES) on lapsensa elatusvelvollinen, osittain myös perheensä eli lienee luonnollista, jos äiti on kotona, niin mies maksaa perheenkustannukset. Tuleehan lapset hoidettua ja koti siivottua, joka lisää kaikkien perheenjäsenten hyvinvointia ja onnellisuutta, joka on kuitenkin tärkeämpi kuin raha. On vanhakantaista olevan vain nainen vastuussa lapsensa hoidosta ja hyvinvoinnista.
Tietysti toinen vaihtoehto oli palkata kotiin lastenhoitaja ja siivooja ja tehdä hölmöläisten homma, koska se on perheelle todella kallis ratkaisu.
[/quote]
Yhteiskunta pyörii sen takia koska meillä on veronmaksija ja yrityksiä, ei sen takia että joku on kotona hoitamassa lapsia. Jokainen työntekijä maksaa veroja ja työnantaja maksaa työnantaja maksuja. Yritys tekee myös voittoa ja samalla työllistää muita yrityksiä joka myös maksaa veroja jne jne. Se että joku on kotona kymmeniä vuosia ei työllistä ketään. Päinvastoin, eli hän on kustannus valtiolle joka ei tuota mitään. Varsinkin jos hän on koulutettu ihminen. Esimerkiksi mitä maksaa 3 - 4 vuoden opiskelu, synntys 2 kpl, äityspäivärahat, kodinhoituki. Mitä maksaa tiet? mitä maksaa meidän lasten koulutus? Tähän tarvitaan veromaksija. Se että mies ansaitsee paljon ja maksaa veroja paljon, ei silti korvaa sitä että koulutetaan äitejä jäämään kotiin. Tämä on oikeasti aika suuri tappio valtiolle, ja sitten vielä täällä kehutaan siitä kuinka olen korkeakoulutettu ja olen kotona viettämässä laatuaikaa lasten kanssa.
Toinen puoli on se, miten uskallatte tehdä näin? Miten jos se sinun korkeakoulutettu ja hyvin palkattu mies saakin burnoutin? Tai sairastuu. Miten meinaat sitten löytää töitä, miten uskallatte luottaa siihen että juuri teidän mies jaksaa olla töissä ja hankkimaan sinulle rahaa.
Sitten tämä ero asia, olette turvanneet teidän elämän myös jos se ero tulee? Oikeasti kuinka monta teistä on niin tehnnyt? Onko sinulla varaa eron jälkeen maksaa eläkesäästämistä? Onko sinulla työpaikka minne mennä takaisin? Ja, nyt tulee nämä äidit huutamaan, että eroa ei tule koska se tulee niin kalliiksi minun mihelle. No, voi olla että mies ei eroa heti kun lapset ovat pieniä, mutta sitten kun elatusvelvollisuus loppu voi avioliitto päättyä. Ja, mites sitten? Oletko varma että asunnosta saa niin paljon, että voi loppuelämän elää pelkän työttömyysrahalla.
Ja, kyllä olen töissä. Olen ollut 2 vuotta kotona vanhemman lapsen kanssa ja sitten mieheni oli kotona lähes 2 vuotta nuorimman kanssa. Meillä on yhteinen koti ja yhteiset rahat. Mutta molemmat osallistuu hankkimaan nämä. Jos meille tulee ero, niin pystyn ostamaan itselleni asunnon ja palkka riittää elämiseen. minulle kertyy myös eläkettä jolla turvaan tulevaisuuteni. Me ollaan yhdessä sen takia, että halutaan olla yhdessä, ei sen takia koska se tulisi kalliiksi miehelle erota.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:40"]Puhumattakaan että työtön "luuseri" kelpais kenellekkään, vaikka kukaan ei myönnä olevansa rahan perässä ikinä, niin on se silti kumma ettei ketään kiinnosta köyhä mies. Jos voittasin joskus lotossa tai rikastuisin, niin sanoisin silti kaikille naisille olevani työtön. [/quote] Mielestäni työttömyys, ainakin pitkäaikainen, kertoo ihmisen luonteesta paljon. Mielestäni jokaiselle,joka yrittää ja on valmis aloittamaan edes jostain, on aina parempi kuin kotona valtion tuella makaava aikaansaamaton. Ensivaikutelma on tärkein.
[/quote] Entäs sitten, kun on sairastunut työtön kesken työttömyytensä, ja mihinkään ei oteta työkyvyiltään alentunutta ihmistä töihin nykyisin, kun lisäksi vielä yhteiskunnassamme jyllää etenkin naisten kohdalla ikärasismi, ja jopa yli nelikymppinen täysin terveenäkin pysynyt työtön työnhakija on roska työnantajan silmissä, ja ottavat ennemmin nuoremman ja terveen ihmisen töihin kuin vanhan ja raihnaantuneen, jota ei kuitenkaan lasketa eläkkeellekään, vaikka vikoja on tullut ajan myötä sen seitsemän. Ei auta ammattitutkinto, eikä pitkäaikaiset työkokemuksetkaan, joten tässä sitä sitten ollaan, mutta onneksi sentään on mies, jolla on töitä ja sentään pystymme elämään ilman toimeentulotukiaisia - ainakin vielä. Tulevaisuus kyllä pelottaakin, mutta sille ei kannata antaa valtaa, sillä ihmisen elämä on kuitenkin periaatteessa otettava päivä kerrallaan selviytymiseksi, se riittää, koska huomisestamme meistä kukaan ei voi tietää, mitä edessämme tulee olemaan? Se voi olla vaikkapa sama kuin noin 70 vuotta sitten Suomen historiassamme, joka sotkikin sen aikaisten ihmisten elämän menoa oikein urakalla.
Itse en osaa kadehtia oikein ketään. Olen itse niin kovia asioita elämässäni joutunut käymään läpi, että en jaksa uskoa, että kenenkään elämä on täydellisen helppoa, ei edes sillä rikkaan miehen kotirouvallakaan. Raha ei ratkaise ihan jokaikistä ihmisen ongelmaa kuitenkaan.
Toisekseen ihmettelen aina sitä, että kun työttömyyttä on joillakin aloilla runsaasti, ja silti koulutetaan koko ajan uusia näille työttömyysaloille, vaikka ei ole töitä edellisillekään koulutetuille ihmisille. Poliisejakin on kuulema pilvin pimein työttömänä tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:09"]
Kysymyshän ei ole äityslomalaiset, mutta nämä äidit jotka jäävät kotirouvaksi. Eli lapset ovat jos lähemmäs 10 vuotta ja vielä jää kotiin. SInä joka sanoit että käytätte vakuutuksia ja yksityisiä lääkäreitä. Nistäkin maksetaan KELA korvauksia. Joten kirjastot ja tiet ja muut jota käytät maksetaan verorahoilla. Kun viet lapset teatteriin, niin sekin maksetaan verorahoilla. En niin ylpeänä kertoisi että mamma ja pappa betalar, kun itse hankkinut itselleen koulutuksen ja ei maksa sen jälkeen veroja. Vaikka et olisikaan nostanut opintotukea, olet saaanut koulutuksen ilmaiseksi.
[/quote]
Verotettavaa tuloa valtiolle kertyy useita satoja tuhansia vuosittain. Riittääkö? Sinultakin?
En usko, että se on kateutta. Se on ennemminkin inhoa ja ällötystä sellaisia hyväksikäyttäjiä kohtaan.
Ap