Hyi teitä miehen rahapussilla loisivia onnenonkijoita!
Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:55"]
Olen tullut siihen tulokseen, että valtaosa naisista täällä käyttää miehiään elämänsä rahoittamiseen. Samat ämmät haukkuu työssäkäyviä tavallisia ihmisiä white trash -ihmisiksi. Newsflash for you bitches, aidosti tyylikkäät ja fiksut ihmiset eivät ole tuollaisia nousukkaita. Yliopistokoulutus ja raha eivät tee ihmisestä parempaa ja viisaampaa. Itsekin olen maisteri enkä koe olevani toisia parempi. Mieheni ei ole korkeakoulutettu, eikä se ole minulle ongelma. Hän on hyvä, fiksuja ajatuksia omaava, rehti ja uskollinen mies. Meillä ei osteta lahjoja ja matkoja todistaaksemme toisille rakkauttamme. Tuntuu, että monet muut vaativat parisuhteensa näyttävän hyvältä toisille. Käsi sydämellä, tuoko se onnen?
[/quote]eli siis pointtisi aloituksesta? En ymmarra mita ajoit takaa.....
Olen onnellisessa avioliitossa. Mies tienaa hyvaa rahaa. Itse olen koulutettu mutta kayn vain osa-aika toissa. Koti pysyy kunnossa ja lasten kuljetus harrastuksiin jarjestyy paivittain. Laskut maksettu ja kaikki hyvin. Kaikki eivat ela 'sinun rahat - minun rahat' mentaliteetilla....
Mun mielestä olisi ihanaa, jos löytäisin rikkaan miehen. En ole koskaan pitänyt työssäkäynnistä. Nautin siitä, että saan kotona puuhastella, lukea lehtia, laittaa itseäni ja hoitaa kotia omien aikataulujeni mukaan.
Nykyäänhän Suomessa on todella vaikeaa olla kotirouva. Käytännössä pitää tehdä yli 5 lasta, jos haluaa elättää itsensä sillä hommalla.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
Samalla nämä naiset aiheuttavat uraongelmia kaikille naisille, jotka haluavat menestyä omilla avuillaan! Tämä ihmistyyppi on naisten pahin tasa-arvo-ongelma nykypäivän Suomessa!
[/quote] Millä tavalla kotirouvat ovat aiheuttamassa uraongelmia kaikille naisille? Perustele toki.
[/quote]
Kun ei voi tietää kuka pamahtaa paksuksi ja jättää työelämän 10 vuodeksi niin työnantajat palkkaavat vakivirkoihin mieluummin miehiä kuin naisia. Jos kaikki naiset pitäisivät kohtuullisen äitiysloman ja eläisivät miehen lompakon sijaan omilla tuloillaan, naisten arvostus nousisi työelämässä eikä tarvittaisi mitään sukupuolikiintiöitä yms. omilla avuilla menestyviä naisia loukkaavia systeemeitä.
[/quote]
Eihän aloituksessa ollut tuosta kyse lainkaan. Sekoitit nyt kaksi eri teemaa. Ei ap maininnut mitään äitiyslomilla tai hoitovapailla olijoista. Ja se onkin oikein, koska ei yhteisten lasten hoitaminen ole puolison "lompakolla loisimista". Eiväthän ap:n parjaamat kotirouvat ole työelämässä aiheuttamassa mitään pitkien vapaiden uhkaa työnantajille!
Tiedoksi että Suomen ulkopuolella monessa maassa ei tunneta käsitettä miehen lompakolla loisimisesta vaan aviliiton yksi etu on se, että rahat ovat lain mukaan yhteisiä, riippumatta kuka töissä käy. Tosin Suomessa asuville junteille asiaa on turha selittää koska suomalaisnaiset loisivat miehen sijaan kelan lompakolla, eivätká näe siinä mitään ongelmaa. Siis huomattavasti törkeämpää verorahojen hyväksikäyttöä!
Ömm? Mieheni sanoo vitsillä että hänen maailmanparannusteko on se että on kustantanut koulutukseni hoitajaksi. Konsulttina kun ei maailmaa paranneta :D Olen elänyt lähes koko suhteemme miehen tuloilla (8.5v), koska olen ollut opiskelija, sitten opiskeleva kotiäiti ja nyt opiskelija taas. En tiedä miten tässä olisi toisin voinut toimia? Minun käydä töissä täyspäiväopintojen kanssa pienen lapsen äitinä? Olen tehnyt keikkaa hiljaisina kuukausina, mutta vuosituloni ovat olleet alle 3000e ansiotyöstä. Mies saa tuplasti kuukausipalkkana. Lapsen kanssa olen sitten ollut noina vapaahetkinä ja hän on saanut rauhallisen lapsuuden.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske.
-N22
[/quote]
Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]En tunne yhtään tällaista tapausta. Sen sijaan tunnen pieniä lapsia hoitavia naisia eikä siinä paljoa ehdi kynsilakkoja puhallella.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat?
Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa.
Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :)
[/quote]
millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan?
Suomessa on korkeat avioeroprosentit, syitä tähän on varmaankin monia. Kun luin tätä ketjua , niin tulipa vaan mieleen, että oliko yksi niistä syistä tämä vallalla oleva vääntö rahoista, eri kukkaroista, ruuista, omistuksista ja työssäkäynneistä avioliitossa toistensa kanssa olevien ihmisten kesken.
Kyllähän te tiedätte miten käy kun lapset yrittävät jakaa litran jäätelöpakettia keskenään tasan. Hirveä vääntö ja kukaan ei kuitenkaan ole lopputulokseen tyytyväinen.
Mun mies on työkyvyttömyyseläkkeellä (fyysinen syy) ja "tienaa" paaaaaljon vähemm'n kuin minä, eli käytännössä minä maksan elämisen. Mut hän tekee kotona oikeastaan kaiken, huolehtii myös lapsista jotka ei ole hänen omiaan, kun itse olen töissä. Saatana mikä loinen :D
Oikeasti tämä järjestely sopii meille molemmille joten se mitä mieltä ap tai kaltaisensa on, on mulle yks hevonv*n hailee. Vai onko eri asia kun se on mies joka loisii mun rahapussilla?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:13"]
Mitä kummaa siinä on,että Se jolla on enemmän maksaa toiselle. Jos kerta yhdessä ollaan. En tajua sitä,että sitä kutsutaan loisimiseksi. Jos nainen (esimerkkinä) tienaa vähemmän,mutta,hoitaa kotia tms. Miksi hänen pitäisi elää huonommassa elintasossa kuin samassa taloudessa elävä mies. Tai toisinpäin.
[/quote]
Ei siinä ole mitään kummaa silloin kun se mies tienaa enemmän, mutta sellaista miestä ei edes oteta ikinä joka tienaa vähemmän ja jos otetaan niin ei taatusti ainakaan aleta mitään kustantamaan sille miehelle, vaan eletään tiukasti omillaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:02"]
En usko, että se on kateutta. Se on ennemminkin inhoa ja ällötystä sellaisia hyväksikäyttäjiä kohtaan. Ap
[/quote]
Onko sinusta siis inhottavaa ja ällöttävää kun lapsia hoidetaan kotona?
[/quote]
Ap, oletko tosissasi vai oikeasti noin kade? Mä aloin seurustelemaan miehen kanssa, joka oli aloitteleva yrittäjä. Nyt meillä menee taloudellisesti mukavasti, matkustellaan 3 kk vuodesta enkä käy töissä. Lapsia tosin on hoidettavana, mutta en kai voi käyttää itsestäni sanaa kotiäiti kun lapset ovat jo päiväkoti- ja kouluiässä.
Olen elämäntilanteestani todella onnellinen, mutta en rahan vuoksi, lähinnä siksi että perhe on terveenä ja minulla on riittävästi sukulaisia ja ystäviä, jotka eivät, Luojan kiitos, ole noin kateellisia. ;)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:00"]Oletko kateellinen naisille jotka saavat olla kotona lasten kanssa ja miehet kustantavat?
Oma miehesi on vain duunari ja sinä maisteri joudut käydä töissä. Voi parkaa.
Ja ei, itse en ole kotona vaan käyn töissä hyvässä työssä. :)
[/quote]
millainen nainen edes haluaa jäädä kotia makaamaan?
[/quote]"Makaamaan" :D No en tiedä. Meillä on neljä lasta, kaksi koululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Teen aamulla ruuan, ulkoillaan+käydään kaupassa, päiväuniaikaan siivoan ja autan läksyissä, saattaa olla jotain harrastuksiin vientiä tms. Miehellä ja lapsilla on lämmin ruoka odottamassa lisukkeineen ja koululaisilla joku joka odottaa kotiin. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset ovat vielä kyseessä. Ja päälle on pihahommat kesäisin, lumityöt ja kaikki. Miehen alalla on pitkät työpäivät ja vastaavasti onneksi pitkät lomat. Olen siis ihan kotiäiti, en enää hoitovapaalla, vaan tällainen "siivellä eläjä", tosin korkeasti koulutettu ;) Tällä hetkellä koen tärkeämmäksi tehtäväksi kodin- ja lastenhoidon ja mieheni ajattelee aidosti myös niin, arki ei toimisi ilman minun kotonaoloa. Ja ennen kun kukaan kitisee minun perusturvastani, niin eläkkeet on ihan hoidossa ja tililläkin sen verran, että eläisin lasten kanssa helposti ja pitkään näin ilman miestäkin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]
En minä ainakaan semmoista naista katselisi päivääkään joka haluaisi elää minun rahoillani ja jäädä töistä vuosien "mammalomalle". Olen tasa-arvon kannalla! T. Mies
[/quote]
Ikävää että lapset tosta kärsii eniten kun aikuiset alkaa ajamaan "tasa-arvoa" (=kumpikin omaa etuaan) En mäkään ottais miestä, jolle rahat on tärkeämpää kuin lasten kotihoito. Me ollaan miehen kans kumpikin akateemisia ja jo ennen lasten hankintaa päätettiim ettei laiteta pieniä lapsia aamusta iltaan hoitoon. Se kun on oikeesti lapsille heidän työpaikkansa. Hyi, mä en olisi ikinä huolinut tällaista miestä. Vai oletko itse ollut valmis "pappalomaan"? Sekin olisi tietysti ihan tasa-arvoista.
Hei ap, kiitos kahveista olkapäälläni... Nauraa tyrskin sen verran hartaasti sun viestiä lukiessani, että mies tuli olan yli lukemaan mille nauran. Pyysi kertomaan (kunhan naurustani selviän ja saan vedettyä vähän henkeä), että meillä mies vaatii mua jäämään kotiin. Ihan vain siksi, että se päiväkotihoito nykyisin on vain lasten säilömistä, ja hän vaatii lapsilleen parasta. Niinpä minä hoidan lapsiamme ihan itse, kotona, aamusta iltaan.
Harmittaako?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 05:36"]
Onpa kiva kun laitetaan ihmiset taas näin lokeroihin. Itse olen maisteri, 20 vuotta nousevaa työuraa takana ja nyt ulkomailla kotirouvana, koska miehen palkka on täällä parempi kuin yhteiset palkkamme kotimaassa. Aika vaikea nähdä itseäni loisijana, vaikka monen mielestä varmaan sellainen olen. Ei ollut helppoa jättää omaa työtä miehen työn takia, mutta halusin kuitenkin asua ulkomailla.
[/quote]
Kuule, joidenkin kiukkusten akkojen mielestä nainen ei voi koskaan tehdä mitääm oikein. Älä välitä, vaan nauti elämästä!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen, jossa toinen tienaa ja toinen ''loisii'', en näe syytä, miksi sen pitäisi olla ongelma jollekin, jota asia ei edes koske. -N22 [/quote] Koen sen olevan väärin, että nainen istuu perse homeessa kotona puhaltelemassa kynsilakkaa kuivaksi samaan aikaan, kun mies käy töissä. Eikä vain se, vaan lisäksi nämä naiset kokevat jotenkin itse vissiin tienanneensa miehensä rahat, joilla voi ostaa mitä huvittaa ja ennen kaikkea huutaa kovaan ääneen olevansa hyvätuloinen. Ei miehen hyvätuloisuus tee naisesta hyvätuloista :D
[/quote]
Samalla nämä naiset aiheuttavat uraongelmia kaikille naisille, jotka haluavat menestyä omilla avuillaan! Tämä ihmistyyppi on naisten pahin tasa-arvo-ongelma nykypäivän Suomessa!
[/quote] Millä tavalla kotirouvat ovat aiheuttamassa uraongelmia kaikille naisille? Perustele toki.
[/quote]
Kun ei voi tietää kuka pamahtaa paksuksi ja jättää työelämän 10 vuodeksi niin työnantajat palkkaavat vakivirkoihin mieluummin miehiä kuin naisia. Jos kaikki naiset pitäisivät kohtuullisen äitiysloman ja eläisivät miehen lompakon sijaan omilla tuloillaan, naisten arvostus nousisi työelämässä eikä tarvittaisi mitään sukupuolikiintiöitä yms. omilla avuilla menestyviä naisia loukkaavia systeemeitä.
[/quote]
Naiset, miehet, naiset, miehet, naiset, miehet.... Entäs ne LAPSET? Mikä on heille parasta?
Aika kirpeitä kommentteja. En ymmärrä miksi se häiritsee täysin ulkopuolisia ihmisiä, jos joku pariskunta on järjestänyt elämänsä noin että vain toinen käy töissä.
Itse tiedän pariskunnan (tai oikeastaan kaksi) jossa mies on miljonääri ja nainen käy tehtaassa töissä ja saa n. 2000 euron palkkaa. Minusta tuo on järjetöntä ajan tuhlausta. Eihän se menestynyt miljonäärikään voi nauttia yhteisestä vapaa-ajasta, matkustella vaimonsa kanssa, nauttia rahoistaan, kun toinen on kiinni jossain liukuhihnalla. Tuohan rajoittaa kumpaakin. Lisäksi en ymmärrä, että jos rakastaa toista, miksi haluaa että se rakas tuhlaa elämänsä jossain yksitoikkoisessa puurtamisessa? Miksi ei haluaisi tehdä toista onnelliseksi antamalla vapautta, jos siihen on mahdollisuus? Ja nuo työpaikat on pois sellaisilta henkilöiltä, joille tuo raha tulisi oikeasti tarpeeseen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:02"]En usko, että se on kateutta. Se on ennemminkin inhoa ja ällötystä sellaisia hyväksikäyttäjiä kohtaan.
Ap
[/quote]
Hyväksikäyttöä?
Sitä kutsutaan myös työnjaoksi. Vaimo hoitaa kodin ja lapset, mies käy töissä. Ja jos pienistä lapsista kyse, niin lapsen parastahan siinä ajatellaan. En olisi ikinä voinut laittaa alle vuoden ikäistä lasta päiväkotiin. Jos minulla on mahdollisuus olla laittamatta, niin miksi laittaisin? Meillä mieskin halusi, että lapsi saa olla kotihoidossa.
Jos tämä ratkaisu on epäedullinen jotakin kohtaan, niin se olen minä. Minä kaipaan töihin. Miehelle on ok että elättää perheen.
[/quote]
loisiikoko sun mies sinun rahapussilla? Kun hänellä ei ole edes korkekoulututkintoa!