Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen melkein alkanut vihata ihmisiä jotka ehdoin tahdoin tuhoavat terveyttään

Vierailija
30.06.2024 |

Ylensyömällä, ylenjuomalla, liikkumattomuudella, tupakoinnilla. Joku toinen on antanut kaikkensa ja elänyt terveellisesti ja liikunnallisesti mutta sairastuu esim. geneettiseen sairauteen. Diagnoosin, hoidon ja seurantatutkimusten saamisessa on viivästyksiä ja ongelmia alusta lähtien resurssien vähäisyyden ja kiireen takia. En voi olla ajattelematta että resursseja syövistä potilaista osa on itse aiheuttanut sairautensa. Turhaa resurssien haaskuuta! Miksei voida säätää korkeaa epäterveellisiin kulutus valintoihin ja elämäntapoihin kohdistuvaa veroa jonka tuotto käytettäisiin terveellisesti eläneiden tahattomien sairauksien hoitoon?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kommunistiseen valtioon. 

Vierailija
2/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa tämä asia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Ei ole ap:n kommentti.

- oikea ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
4/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen alkanut tuntemaan suurta myötätuntoa sellaisia ihmisiä kohtaan. Muutenkin kaikkia kohtaan, joilla on erinäisiä vaikeuksia. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. T. Kristitty nainen 

Vierailija
5/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen alkanut tuntemaan suurta myötätuntoa sellaisia ihmisiä kohtaan. Muutenkin kaikkia kohtaan, joilla on erinäisiä vaikeuksia. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. T. Kristitty nainen 

Ei aloituksessa vaikeuksista ja mt-ongelmista puhuttu vaan välinpitämättömyydestä. Tämän toki tiesitkin. Kunhan trollaat.

Vierailija
6/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on katkera, kun elämä ei kohdellut reilusti, vaikka yritti kaikkensa.

Kuule, ei se elämä ole kohdellut reilusti juuri ketään. Et tiedä niiden muiden taustoja.

Jos luulet, että elämässä "oikeat" valinnat antaa aina palkinnon, erehdyt.

Vierailija
7/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi roskaruoansyöjät, sohvaperunat ja tupakoivat ovat automaattisesti "vaikeuksista kärsiviä"? Puhu vain omasta puolestasi.

Vierailija
8/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus heittää kyllä pian keskiluokan kadulle, niin jokainen joutuu itse maksamaan terveydenhuoltonsa.

Vierailija
9/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, aloitukseen ei ole tullut yhtäkään todellista vasta-argumenttia, pelkästään erilaisia henkilöön meneviä vinoiluja ja muka väärin ymmärretäneiden trollauksia. Aloitus on järkevä!

Vierailija
10/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKITTYISIT VAAN OMAAN ELÄMÄÄSI, vai oletko moraalinvartijaksi palkattu ?  :) 

Vierailija
11/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinua parantaisi vaikka muut jätettäisiin hoitamatta. 

Et tiedä mitä muut ovat kokeneet. Esim lihavuuden ja muiden ns omasta välinpitämättömyydestä johtuvien ongelmien taustalla voi olla vaikkapa lapsuudessa syntynyt trauma esim hyväksikäytön seurauksena. Sitä kadehdit? Pitääkö sinusta jo lapsena hylätyt ihmiset hylätä uudestaan?

Vierailija
12/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä minuakin ärsyttää se miten meistä on tullut osasta tällaisia laiskoja porsaita. Siis ihan itsessänikin ärsyttää sellainen jatkuva mässyäminen ja hiilihydraattihumalassa torkkuminen.

Vierailija
13/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa tämä asia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Voisitko alkaa harrastamaan jotain, se veisi synkkiä ajatuksia pois, kun tapaa samanhenkisiä(harrastuksesta kiinnostuneita)  ?

Vierailija
14/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt vanhaksi, epäterveellisesti syöden ja juoden, ja pysynyt terveenä.

Ympäriltä paljon nuoremmat, terveysintoilijat, kuolee syöpään.

Et puhu mitään geeneistä. Miten ne sellaiset geenit saaneet ovat itse vastuussa syövästä? Eivät mitenkään. Tai miten se on muka minun ansiotani, että elimistö kestää mitä vaan? Ei ole järkeä vihata muita siksi, että niille ei ole käynyt kuten sinulle.

Vierailija
15/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinua parantaisi vaikka muut jätettäisiin hoitamatta. 

Et tiedä mitä muut ovat kokeneet. Esim lihavuuden ja muiden ns omasta välinpitämättömyydestä johtuvien ongelmien taustalla voi olla vaikkapa lapsuudessa syntynyt trauma esim hyväksikäytön seurauksena. Sitä kadehdit? Pitääkö sinusta jo lapsena hylätyt ihmiset hylätä uudestaan?

Lue aloitus uudestaan. Siinä ei puhuttu hoitamatta jättämisestä vaan ennaltaehkäisevästä verotuksesta. Toki sen tiesitkin, kunhan trollaat.

Vierailija
16/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on väärä käsitys siitä mikä tuhoaa ihmisen terveyden. Kenenkään valinnat ei tulisi tuhota sinun elämääsi. Mietipäs sitä hetken ajan.

Vierailija
17/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä elät omassa kuplassasi. Herää jo ja näe todellisuus, asiat eivät ole noin mustavalkoisia kuten luulet. Tosin te parikymppiset olette niin tosissanna näiden ideoindenne kanssa ja kolmekybäsinä ymmärrätte hävetä.

Ohis

Vierailija
18/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit unohtui listasta.

Vierailija
19/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha vaikuttaa elämääsi liikaa ja lisäksi syytät vääriä ihmisiä siitä haaskuusta tämän terveyden osalta.

Mikäs tämä sinun elämäntyylisi oikein on? Loukkaat tässä ihmisiä ja keräät vihaajia arvostelemalla turhan takia. Eikö ole haaskuuta?

Vierailija
20/51 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse meen nyt aamuröökille, pakko saada sauhut.