On se niin kiva olla työporukan ainoa nainen :(
Miehet lähtevät aina yhdessä syömään, yleensä talon ulkopuolelle. Minua ei koskaan pyydetä mukaan. Kävelevät tuosta ohi aina hirveää vauhtia takit päällä, ihan kuin en ymmärtäisi minne menevät.
Ei sitten. Syön yksin.
Kommentit (8)
Mitä jos et käyttäisi sukupuolta syynä tuohon?
Sulla taitaa olla kova tarve uhriutua. Ei aikuisena enää kosiskella kaikkia mukaan koska vanhemmat käskee vaan oletetaan että ne tulee ketkä haluaa. Mene mukaan ja lopeta vikinä.
Voisko olla ettei se pinppi oiskaan se syypää? Minäkin olen ainoa nainen tässä porukassa ja olen sopeutunut mukaan paremmin kuin hyvin.
Minä taas nautin juuri tuosta! Olen it-alalla töissä, ainoa nainen firmassa, ja lisäksi olen ihan eri ikäluokkaa kuin ne muut. Minusta on IHANAA, että saan mennä syömään ihan yksin, saan siis valita esim. terveellisemmät paikat kun nuo jätkät käy pizza/kebabtyyppisissä aina. Palloksihan minä lihoisin jos siinä porukassa kävisin syömässä joka päivä. Mutta lounastauko on minun ihan omani, voin lähteä vaikka kävelemään jos on hyvä sää, käydä paikassa mistä saa salaattilounaita, ajatella vaan itsekseni. Enpä vaihtaisi tätä siihen että kuuntelisin noiden jätkien juttuja, joista en ole itsekään yhtään kiinnostunut, eikä ne minun.
Kakkonen jatkaa. Huikkaa niille, että mihin ovat menossa syömään ja pääsetkö mukaan. Jos alkavat kiemurrella tai kieltävät, se on jo törkeää käytöstä. Nyt voi vain olla, että ne ajattelee, ettet halua syödä niiden kanssa tai eivät ajattele yhtään mitään ja luottavat sun aloitteellisuuteesi. Joskus tuntuu siltä, että naiset heittäytyy joskus turhan passiivisiksi ja sitten pahoittavat mielensä, kun kukaan ei jaksakaan paapoa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:13"]
Sulla taitaa olla kova tarve uhriutua. Ei aikuisena enää kosiskella kaikkia mukaan koska vanhemmat käskee vaan oletetaan että ne tulee ketkä haluaa. Mene mukaan ja lopeta vikinä.
[/quote]
En ole ap mutta samassa tilanteessa, ja kokeilin tuota joskus. Voi sitä vaivaantuneisuuden ja pälyilyn määrää mitä miehet osoittivat kun olin seuraan tuppaantunut. Kovin meni hiljaiseksi porukka. JOku yritti kohteliaisuudesta jotain minulta kysyä, mutta muuten nauravainen ja rento porukka oli paskajäykkänä, kun eivät tienneet mitä voi jutella kun on nainen pöydässä. Jatkossa olen säästänyt miehet vaivalta ja syönyt itsekseni eväitä vaan.
Itse olin edellisessä työpaikassa ainoa nainen eikä mitään ongelmia koskaan ollut. Nyt mieheni on työpaikassa, jossa hänen lisäkseen yksi mies ja parikymmentä naista. Ei ongelmia. Taitaa olla jostain muusta kyse kuin sukupuolesta.. miten muuten tulette toimeen työkavereina?
Jos vain menisit mukaan? Tuskin ne toisiaankaan ovat kauheasti kosiskelleet ja pyydelleet mukaan. Menevät vain.