Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien äidillä vauvakuume, olenko sekaisin?

Vierailija
17.02.2015 |

Kertokaas nyt onko näissä tuntemuksissa mitään järkeä? Minulla on 15 ja 13 vuotiaat lapset ja nyt on iskenyt vauvakuume. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta, hänellä ei ole omia lapsia.
Oletko ollut vastaavassa tilanteessa ja miten siitä selvisit? Saitko vielä vauvan vai teitkö päätöksen että ei enää vauvoja?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
42/62 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö lisää kokemuksia?

Vierailija
44/62 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta vielä annatte mahdollisuuden pikkuiselle:-)!
Mä sain iltatähteni 7kk sitten, vanhin lapseni on jo 21v. Meidän muut lapset 15, 11,10,9,7,6,5,4 ja kaikkein mieluisin tuo vauveli tuntuu olevan tuolle 15v murkulle :-)

Vierailija
45/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:52"]Nauti nyt niistä vapaista vuosistas mitä täällä parikymppiset äidit aina hohkaa, että kun on 40v on jo vapaa lapsista ja saa matkustella jne... harvalla se tilanne vaan niin menee vaan tuntuu että sitten nelikybäsenä väännetään uutta mukulaa nyxän kanssa kun se perhe-elämä ei kestänytkään sen teini-iän seurustelukumppanin kanssa vaikka niin kovasti luultiin :D
[/quote]Tästä jos otetaan katkeruus ja ap:lle v*ttuilu pois niin ei jää kuin tyhjiä rivejä.

Vierailija
46/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, laita kahdeksi viikoksi herätyskello soimaan puolen tunnin välein öisin. Hanki vesijuoksivyö ja kulje se vyötäisilla saman aikaa, lisää muutaman päivän päästä mukaan jalkapallo. Pue päällesi liian pienet rintaliivit ja pyydä miehesi puremaan tissejä haavoille. Nuku myös sängyssä huonossa asennossa, kun olet "nukahtanut" imettäessäsi. Pese kaikki pyyheliinat joka päivä ja ripusta kuivumaan. Jos vauvakuume ei mene ohi, harkitse asiaa.

Mutta kaikesta huolimatta, kyllä ne kullanmurut vaivan arvoisia ovat. ;)

Vierailija
47/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli teini-ikäiset lapset ja vauvakuume iski. Mies on sama kuin aina ennenkin. Jätimme ehkäisyn pois ja hyvin pian tulin raskaaksi. Elämäni paras päätös. On ihanaa olla taas pienen äiti, teinitkin tykkäävät pikkusiskostaan. Mies on hieman varovaisempi, huolehtivaisempi ja tarkempi nyt vanhempana isänä. Itse olen rennompi äiti. Viihdyn kotona hyvin, paremmin kuin nuorena äitinä. Meille tämä oli onnenpotku.

Vierailija
48/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää että kuinka paljon maailma on muuttunut..vai onko? On kaikenmaailman Wilmat ja kellokortit päiväkodeissa ja mitä "hössötyksiä" vielä? Olenko jo ihan pihalla nykypäivän menosta? :D AP

Vierailija
49/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen kanssa täällä pääni pohtinut melkein puhki, että kolmasko tänne taloon vai ei?  Kun isompi on jo koululainen ja pienempi täyttää 2v.  Pienempi on melkoinen menijä ja touhuaja + isommalla on sitten omat kommervenkkinsä.   Silti mietin vain, että mahdanko myöhemmin katua, jos jätän tämän haaveen toteuttamatta?  Tietysti olen myös järjelläkin asioita miettinyt esim; miten mahdan löytää aikaa kotiaskareisiin, kun ne nytkin aika ajoin tuntuvat hieman haastavilta, tuon pienen sählättimen ansiosta?  Niin voisiko huusholli kerrassaan luiskahtaa lopullisen kaaoksen valtaan - ettei löytysi enää edes pientäkään järjestystä missään?  Tosin sen myönnän, että lapset opettavat kaaoksensietokykyä ;))

Vierailija
50/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:20"]Minä taas olen kanssa täällä pääni pohtinut melkein puhki, että kolmasko tänne taloon vai ei?  Kun isompi on jo koululainen ja pienempi täyttää 2v.  Pienempi on melkoinen menijä ja touhuaja + isommalla on sitten omat kommervenkkinsä.   Silti mietin vain, että mahdanko myöhemmin katua, jos jätän tämän haaveen toteuttamatta?  Tietysti olen myös järjelläkin asioita miettinyt esim; miten mahdan löytää aikaa kotiaskareisiin, kun ne nytkin aika ajoin tuntuvat hieman haastavilta, tuon pienen sählättimen ansiosta?  Niin voisiko huusholli kerrassaan luiskahtaa lopullisen kaaoksen valtaan - ettei löytysi enää edes pientäkään järjestystä missään?  Tosin sen myönnän, että lapset opettavat kaaoksensietokykyä ;))
[/quote]Miten tämän meidän ongelman voi ratkaista? Joka päivä pitää miettiä, pohtia, tuumailla, ahdistua, tuntea perhosia vatsassa, stressata... :) AP

Vierailija
51/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
52/62 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi olet TEINIEN äiti etkä TEINIÄITI.

Vierailija
53/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 11 ja13v lapset ku iski vauvakuume.Ekaks hankittiin koiranpentu ei riittäny.Nyt mulla on 14 ja 16 sekä 2v lapset.

Vierailija
54/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:54"]Ilman muuta vielä annatte mahdollisuuden pikkuiselle:-)!
Mä sain iltatähteni 7kk sitten, vanhin lapseni on jo 21v. Meidän muut lapset 15, 11,10,9,7,6,5,4 ja kaikkein mieluisin tuo vauveli tuntuu olevan tuolle 15v murkulle :-)
[/quote]

Mitenkäs tää nuorin on iltatähti jos on 4v talossa kuitenkin? Mä olen aina käsittäny et iltatähti tulee monien vuosien jälkeen ehkä sitten kun lapset jo koulussa/omillaan..

Vierailija
55/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:24"]

Oijoi, se pieni toisi niin paljon iloa ja rakkautta lisaa elämäänne <3 

Mun rehellinen mielipiteeni on, että teinille on varsinainen onnenpotku saada pikkusisarus!

t. Tämän kokenut

[/quote]

No ei kyllä ole! Olin 13v kun sain pikkusisaruksen ja minusta se oli kaikkea muuta kuin mukavaa. Mä halusin elää teinirientoja enkä yhtäkkiä ryhtyä lapsenlikaksi kun kaverit lähtivät bilettämään.
[/quote]

Miksi vanhempasi eivät hoitaneet tehtyä iltatähteään? Eihän niitä bileitä nyt joka viikonloppu voinut olla?

Vierailija
56/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:13"]Minua mietityttää että kuinka paljon maailma on muuttunut..vai onko? On kaikenmaailman Wilmat ja kellokortit päiväkodeissa ja mitä "hössötyksiä" vielä? Olenko jo ihan pihalla nykypäivän menosta? :D AP
[/quote]

Kyllä niihin sitten pääsee mukaan kun on aika opetelle :)

Vierailija
57/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:44"]Olin täysissä järjissäni kun iski vauva kuume. Ei ollut edes miestä siinä vaiheessa. Löytyi ja halusin myös naimisiin. Reippaasti tli 40 v sain vauvan. Voi sitä Onnea ja nyt on kasvatustyö tehty.  [/quote]Minkäikäinen olet nyt jos kasvatustyö on jo tehty? Entäs lapsi?

[/quote] ikää on ja oon työelämässä ja hyvissä voinnissa ja lapseni menee armeijaan kohtapuolin kun saa kirjoitukset suoritettua ja pyrkii myös yliopistoon , ollut aina loistava koulussa. 

Vierailija
58/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että miksi et tekisi vauvaa jos vielä haluat? Mutta minulla onkin lapset 21, 20, 13, 12, 10, 4 ja rv 18. Että ei yhtä suuret välit kuin ap:lla tulisi olemaan. Meillä on lapset olleet aina innoissaan kun vauva tulee. Mutta ei ole nakitettu lapsenvahdiksi kuin esim kauppareissujen ajaksi tms mikä nyt kuuluu normaaliin arkeen ja velvollisuuksiin perheessä kun niille teineillekin sieltä kaupasta ruokaa kannettu. Jos muutoin tarvinut vahtia olen maksanut isommille ja se on ollut aina vapaaehtoista. Vauva on aina ollut yhteinen ilo ja sisaruksilla on hyvin läheiset välit edelleen vaikka vanhimmat muuttaneet jo kotoa. Mutta meillä on sellainen perhe että tunteita näytetään herkästi, itse olin 17 ja 19 kun syntyi pikkusisarukset jotka jääneet minulle vähän etäisemmiksi. 

Vierailija
59/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:30"]

En osaa sanoa muuta kuin että miksi et tekisi vauvaa jos vielä haluat? Mutta minulla onkin lapset 21, 20, 13, 12, 10, 4 ja rv 18. Että ei yhtä suuret välit kuin ap:lla tulisi olemaan. Meillä on lapset olleet aina innoissaan kun vauva tulee. Mutta ei ole nakitettu lapsenvahdiksi kuin esim kauppareissujen ajaksi tms mikä nyt kuuluu normaaliin arkeen ja velvollisuuksiin perheessä kun niille teineillekin sieltä kaupasta ruokaa kannettu. Jos muutoin tarvinut vahtia olen maksanut isommille ja se on ollut aina vapaaehtoista. Vauva on aina ollut yhteinen ilo ja sisaruksilla on hyvin läheiset välit edelleen vaikka vanhimmat muuttaneet jo kotoa. Mutta meillä on sellainen perhe että tunteita näytetään herkästi, itse olin 17 ja 19 kun syntyi pikkusisarukset jotka jääneet minulle vähän etäisemmiksi. 

[/quote]

Oh aika pitkä aika aina pieni talossa!! Miksi kolmena "ryppäänä", oletko synnyttänyt kaikki, onko uusioperhe/mies vaihtunut? No hattua nostan.

Vierailija
60/62 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:13"]Minua mietityttää että kuinka paljon maailma on muuttunut..vai onko? On kaikenmaailman Wilmat ja kellokortit päiväkodeissa ja mitä "hössötyksiä" vielä? Olenko jo ihan pihalla nykypäivän menosta? :D AP
[/quote]

Kyllä niihin sitten pääsee mukaan kun on aika opetelle :)
[/quote]Niin kai. Olen vaan sellainen etukäteen stressaaja :) AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi