Teinien äidillä vauvakuume, olenko sekaisin?
Kertokaas nyt onko näissä tuntemuksissa mitään järkeä? Minulla on 15 ja 13 vuotiaat lapset ja nyt on iskenyt vauvakuume. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta, hänellä ei ole omia lapsia.
Oletko ollut vastaavassa tilanteessa ja miten siitä selvisit? Saitko vielä vauvan vai teitkö päätöksen että ei enää vauvoja?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:24"]
Oijoi, se pieni toisi niin paljon iloa ja rakkautta lisaa elämäänne <3
Mun rehellinen mielipiteeni on, että teinille on varsinainen onnenpotku saada pikkusisarus!
t. Tämän kokenut
[/quote]
No ei kyllä ole! Olin 13v kun sain pikkusisaruksen ja minusta se oli kaikkea muuta kuin mukavaa. Mä halusin elää teinirientoja enkä yhtäkkiä ryhtyä lapsenlikaksi kun kaverit lähtivät bilettämään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:31"]Itse 37v ja kuumeilen kolmatta. Lapset "jo" 9 ja 11v...olisi ihana olla vauvan kanssa kotona.
[/quote]Niin olisi. Ja sitten ne ulkoilut taaperon kanssa ja halihetket ja ja ja... kyllä, muistan myös uhmaiän mutta ehkä kaikkeen osaisi nyt vanhemmalla iällä suhtautua rennommin? :) AP
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:35"]En tekisi enää vauvoja tuossa tilanteessa kun olen vihdoin saanut omat lapset isoiksi ja vapaus alkaa häämöttää. Enkä varsinkaan uudelle miehelle! [/quote]Miksi et uudelle miehelle?
[/quote]
No en ala olemaan mikään nauta joka pukkaa lapsia jokaiselle jannulle. Lapsista on sitä paitsi aika lailla vaivaa ja vastuuta enkä tosiaan alkaisi uudelle kierrokselle kun olen aikaisemmat lapset vihdoin saanut isoiksi. Uuden miehen kanssa voi olla ihan vaan mukavasti 2 aikuista ja nauttia vapaudesta. Näin mä tekisin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:35"]En tekisi enää vauvoja tuossa tilanteessa kun olen vihdoin saanut omat lapset isoiksi ja vapaus alkaa häämöttää. Enkä varsinkaan uudelle miehelle! [/quote]Miksi et uudelle miehelle?
[/quote]
No en ala olemaan mikään nauta joka pukkaa lapsia jokaiselle jannulle. Lapsista on sitä paitsi aika lailla vaivaa ja vastuuta enkä tosiaan alkaisi uudelle kierrokselle kun olen aikaisemmat lapset vihdoin saanut isoiksi. Uuden miehen kanssa voi olla ihan vaan mukavasti 2 aikuista ja nauttia vapaudesta. Näin mä tekisin.
[/quote]Saako kysyä minkälainen elämäntilanne sinulla itselläsi on?
Olin täysissä järjissäni kun iski vauva kuume. Ei ollut edes miestä siinä vaiheessa. Löytyi ja halusin myös naimisiin. Reippaasti tli 40 v sain vauvan. Voi sitä Onnea ja nyt on kasvatustyö tehty.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:44"]Olin täysissä järjissäni kun iski vauva kuume. Ei ollut edes miestä siinä vaiheessa. Löytyi ja halusin myös naimisiin. Reippaasti tli 40 v sain vauvan. Voi sitä Onnea ja nyt on kasvatustyö tehty.
[/quote]Minkäikäinen olet nyt jos kasvatustyö on jo tehty? Entäs lapsi?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:52"]Samoja mietteitä ollut... Olen 31 ja mulla 11v lapset. Nykyisen miehen kanssa 9v asuttu yhdessä ja hän kovasti haluaisi lapsen. En ole ihan heltynyt. Arvostan ehkä kuitenkin liikaa kahdenkeskistä aikaa, rauhallisia aamuja sekä pitkiä iltoja. Muutaman vuoden kuluttua voimme reissatakin kahdestaan. Tämä kaikki on meille uutta. Taaperovuosina alkanut suhteemme on ensimmäiset vuotensa mennyt lasten ehdoilla.
[/quote]Eli teidän elämä on mennyt koko ajan SINUN lasten ehdoilla ja SINÄ arvostat vapaa-aikaa ja SINÄ et ole heltynyt? Jos mies jatkaa kanssasi hän jää lapsettomaksi vain koska SINÄ, sinä ja sinä. Sääliksi käy miestä.
[/quote]
Oletko tyhmä? Lapsia hankitaan jos ITSE niitä haluaa. Ei muitten takia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:35"]En tekisi enää vauvoja tuossa tilanteessa kun olen vihdoin saanut omat lapset isoiksi ja vapaus alkaa häämöttää. Enkä varsinkaan uudelle miehelle! [/quote]Miksi et uudelle miehelle? [/quote] No en ala olemaan mikään nauta joka pukkaa lapsia jokaiselle jannulle. Lapsista on sitä paitsi aika lailla vaivaa ja vastuuta enkä tosiaan alkaisi uudelle kierrokselle kun olen aikaisemmat lapset vihdoin saanut isoiksi. Uuden miehen kanssa voi olla ihan vaan mukavasti 2 aikuista ja nauttia vapaudesta. Näin mä tekisin. [/quote]Saako kysyä minkälainen elämäntilanne sinulla itselläsi on?
[/quote]
Oikein hyvä elämäntilanne, kiitos kysymästä. Lapset on liki aikuisia ja aikaa itselle on taas mukavasti. Tiedän näitä iltatähden tehneitä ja se ei ole ollut missään vaiheessa mun juttu. Ei vanhan eikä uuden miehen kanssa. En ymmärrä kun akka vihdoinkin saa kovan urakkansa tehtyä niin se hömelö alkaa siihen uudelleen. Mut ihan vapaasti vaan, MÄ en siihen ryhtyisi. Eli ap mieti tarkkaan haluatko ihan varmasti. Voihan käydä niinkin kuten joku varoitti jo, ettei lapsi olekaan ihan terve.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:24"]
Oijoi, se pieni toisi niin paljon iloa ja rakkautta lisaa elämäänne <3
Mun rehellinen mielipiteeni on, että teinille on varsinainen onnenpotku saada pikkusisarus!
t. Tämän kokenut
[/quote]
No ei kyllä ole! Olin 13v kun sain pikkusisaruksen ja minusta se oli kaikkea muuta kuin mukavaa. Mä halusin elää teinirientoja enkä yhtäkkiä ryhtyä lapsenlikaksi kun kaverit lähtivät bilettämään.
[/quote]
Niin.. Ei niitä isosisaruksia pitäisi minusta velvoittaa olemaan lapsenlikkoina muutenkaan. Samalla tavalla kuin ei isovanhemmatkaan automaattisesti halua lapsenlapsia hoitaa. Tai kukaan muukaan kuin lapsen omat vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:28"]
Minulla on 14v ja 13v ja 10v uuden miehen kanssa yhteiseloa ja nyt hänen kanssaan vauva. Ihanaa on. Täydellistä elämää :)
[/quote]
Miksi tämä sai alapeukkuja? Siksi että joku on onnellinen?
Vanhemmilla sisaruksilla ei tule olemaan ikinä kovin hyvät välit iltatähden kanssa. Iltatähti on yksin ilman omanikäistä seuraansa (ilman sisaruksia leikkikavereina). Toki päiväkodit jne, mutta entäs kotona? Iltatähteä hävettää vanhat vanhempansa. Ja tästä hän varmasti kuulee koulussakin aikanaan.
Mieti millaista lapsella on, älä mieti vain itseäsi.
t. Iltatähti, jolla 13v vanhempi sisko. Ei mitään yhteistä siskon kanssa, vaikka välit sinällään hyvät onkin. Matkustellaan yhdessä yms mutta sisaruutta en tunne.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:54"]Ilman muuta vielä annatte mahdollisuuden pikkuiselle:-)!
Mä sain iltatähteni 7kk sitten, vanhin lapseni on jo 21v. Meidän muut lapset 15, 11,10,9,7,6,5,4 ja kaikkein mieluisin tuo vauveli tuntuu olevan tuolle 15v murkulle :-)
[/quote]
Jos nuorin on 4v niin seuraavaa lasta ei tosiaa kutsuta iltatähdeksi. Samalla perusteella sun 15v ja 11v olisi aikoinaan olleet iltatähtiä
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:52"]Samoja mietteitä ollut... Olen 31 ja mulla 11v lapset. Nykyisen miehen kanssa 9v asuttu yhdessä ja hän kovasti haluaisi lapsen. En ole ihan heltynyt. Arvostan ehkä kuitenkin liikaa kahdenkeskistä aikaa, rauhallisia aamuja sekä pitkiä iltoja. Muutaman vuoden kuluttua voimme reissatakin kahdestaan. Tämä kaikki on meille uutta. Taaperovuosina alkanut suhteemme on ensimmäiset vuotensa mennyt lasten ehdoilla.
[/quote]Eli teidän elämä on mennyt koko ajan SINUN lasten ehdoilla ja SINÄ arvostat vapaa-aikaa ja SINÄ et ole heltynyt? Jos mies jatkaa kanssasi hän jää lapsettomaksi vain koska SINÄ, sinä ja sinä. Sääliksi käy miestä.
[/quote]
Oletko tyhmä? Lapsia hankitaan jos ITSE niitä haluaa. Ei muitten takia.
[/quote]Taidat itse olla vähän tyhmä kun et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Itsestään selvää on että lapsia hankitaan vain jos itse niitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:20"]Vanhemmilla sisaruksilla ei tule olemaan ikinä kovin hyvät välit iltatähden kanssa. Iltatähti on yksin ilman omanikäistä seuraansa (ilman sisaruksia leikkikavereina). Toki päiväkodit jne, mutta entäs kotona? Iltatähteä hävettää vanhat vanhempansa. Ja tästä hän varmasti kuulee koulussakin aikanaan.
Mieti millaista lapsella on, älä mieti vain itseäsi.
t. Iltatähti, jolla 13v vanhempi sisko. Ei mitään yhteistä siskon kanssa, vaikka välit sinällään hyvät onkin. Matkustellaan yhdessä yms mutta sisaruutta en tunne.
[/quote]Vanhat vanhemmat? Eli siis minä olisin "vanha vanhempi" jos minä, teinien äiti, saisin vauvan 35vuotiaana ja se vauva joutuisi häpeämään minua? Entäs ne jotka saa ekan vauvan 35v? ;) AP
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote]
Eli koska pelkäät muiden mielipiteitä jättäisit miehesi lapsettomaksi? Minä olisin varmaan jättänyt mieheni jos mies haluaisi lapsia, mutta minä en (enää). Varsinkin jos itse on jo lapsia saanut tuntuisi todella itsekkäältä että miehen pitäisi valita minun tai vanhemmuuden välillä.
No meillä tilanne että mies puhui tavatessamme kovasti miten haluaa paljon lapsia, tosin kuvitelmat oli vähän turhan ruusunpunaisia. Vähän on tuo haaveen lapsiluku pienentynyt kun on nähnyt ettei se todellisuus niin helppoa olekaan (minulla on lapsia). Välillä iskenyt epävarmuus mieheen haluaako ollenkaan, mutta kun tiedän miehen luonteen (pelkää kaikkia muutoksia ja uutta) niin uskon että epävarmuus menee vielä ohi. Tuo suurperhe on kuitenkin ollut haaveissaan aina, itse oli lapsena sellaisessa tuttavaperheessä hoidossa ja siitä tuo ajatus. Meillä on oltu 1,5v ilman ehkäisyä, yksi keskenmeno takana ja nyt olen raskaana. Olen jo 39v niin ei oikein voinut jäädä jahkailemaankaan josko niitä lapsia joskus tekisi. Jaksamisen mukaan saa tulla niin monta kuin vielä luoja suo, olen kyllä tehnyt selväksi että montaa ei kyllä ehdi enää..
Eihän niitä lapsia tarvitse uuteen suhteeseen tehdä ollenkaan ja jos kumpikaan ei enää halua niin mikäs siinä. Mutta minusta ei olisi riistämään niin merkittävää asiaa elämässä mieheltä jos lapsia haluaa. Ottaisin silloin miehen joka ei lapsia halua tai pysty itse saamaa. Siinä on kuitenkin niin paljon muutakin kuin pikkulapsivaihe, on lapsenkasvun ja kehityksen seuraaminen, ylpeys omasta aikuisesta lapsesta josta toivon mukaan kasvaa hieno mies/nainen, ystävyyssuhde lapseen kun tämä on aikuinen joka on taas erilaista kuin äitiys/isyys pienen lapsen kanssa, tulevat vävyt/miniät ja lapsenlapset (joissain suvuissa myös lapsenlapsenlapset) jne. Jos ajattelee tulevaisuutta pidemmälle niin lapsi tuo todella paljon elämään. Minä en katso olevani oikeutettu keneltäkään näitä kieltämään, kaikkein vähiten rakastamaltani ihmiseltä!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:35"]En tekisi enää vauvoja tuossa tilanteessa kun olen vihdoin saanut omat lapset isoiksi ja vapaus alkaa häämöttää. Enkä varsinkaan uudelle miehelle! [/quote]Miksi et uudelle miehelle? [/quote] No en ala olemaan mikään nauta joka pukkaa lapsia jokaiselle jannulle. Lapsista on sitä paitsi aika lailla vaivaa ja vastuuta enkä tosiaan alkaisi uudelle kierrokselle kun olen aikaisemmat lapset vihdoin saanut isoiksi. Uuden miehen kanssa voi olla ihan vaan mukavasti 2 aikuista ja nauttia vapaudesta. Näin mä tekisin. [/quote]Saako kysyä minkälainen elämäntilanne sinulla itselläsi on?
[/quote]
Oikein hyvä elämäntilanne, kiitos kysymästä. Lapset on liki aikuisia ja aikaa itselle on taas mukavasti. Tiedän näitä iltatähden tehneitä ja se ei ole ollut missään vaiheessa mun juttu. Ei vanhan eikä uuden miehen kanssa. En ymmärrä kun akka vihdoinkin saa kovan urakkansa tehtyä niin se hömelö alkaa siihen uudelleen. Mut ihan vapaasti vaan, MÄ en siihen ryhtyisi. Eli ap mieti tarkkaan haluatko ihan varmasti. Voihan käydä niinkin kuten joku varoitti jo, ettei lapsi olekaan ihan terve.
[/quote]
Kuulostat kyllä enemmän katkeralta kuin onnelliselta. Tai sellaiselta elämää pelkäävältä joka itse ottaa aina varman päälle ja sitten katkerana nimittelee niitä jotka uskaltavat tehdä toisin.
Minä en haluaisi sinun elämääsi, mutta kiva jos itse tykkäät. Minulla on jo vanhimmat lapset aikuisia, on kouluikäisiä kotona, nuorin 4v ja odotan vauvaa uuden miehen (!!!). Lisääkin saa tulla jos on tullakseen. Olen jo kohta 39 eikä raskaaksi tulo ole ennenkään niin helppoa ollut, keskenmenoja jne. joten saa nähdä. Mutta itse en ole valmis vielä mummoutumaan tai edes keski-ikäistymään, mieskin on nuorempi että senkään puoleen ei vielä siinä maailmassa olla. Suurin osa kaveripiiristä vasta suunnittelee lasten hankintaa. Mummoksi voisin jo tulla kyllä jo kun omat lapset sen ikäisiä, eikä se mua haittaisi, mutta ajatusmaailmaltani enkä kyllä edes ulkoisesti ole mummoutuva vielä aikoihin.
Tässä nyt vaan vastakkainen mielipide, minusta se urakka ei nyt niiiin kova ole ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen kun olen niin hienot miehet maailmaan kasvattanut. Päinvastoin kuin urakkana koen lasten kasvatuksen tärkeimpänä vaikkakin haastavimpana asiana elämässä. Olen aina nähnyt itseni sellaisena suuren suvun "matriarkkana" joten tämä antaa minulle todella paljon. Vielä on koko vanhuus aikaa keskittyä muihin asioihin, niiden lukuisten lastenlasten lisäksi joille aion olla pullantuoksuinen perinteinen mummo. Mutta minulla on aina ollut aikaa itselleni ihan riittävästi eikä "oma elämä" ole lasten takia koskaan täysin pysähtynyt.
Kaverini äiti 41v ja lapset nyt 20v ja 17v ja sai viile vuonna uuden miehensä kanssa vauvan ja oikein onnellisilta vaikuttavat :)
Piuhat poikki äkkiä ettei vahinkoa tapahdu :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:26"]No onneksi olet TEINIEN äiti etkä TEINIÄITI.
[/quote] Se olisikin erikoista jos teiniäiti pystyisi haaveilemaan vielä kolmatta, iltatähteä...?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:35"]En tekisi enää vauvoja tuossa tilanteessa kun olen vihdoin saanut omat lapset isoiksi ja vapaus alkaa häämöttää. Enkä varsinkaan uudelle miehelle!
[/quote]Miksi et uudelle miehelle?