Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vahditte kerran vuodessa teidän kummilasta, 1-2 päivää, niin otatteko siitä rahaa?

Vierailija
23.11.2021 |

Pyydättekö maksua? Onko tämä tavallista muillakin? Meillä 3v tyttö ja hieman tiukka tilanne elämässä. Pyysin kummejaan vahtimaan 2 arkipäiväksi, ja pyysivät useamman sata euroa korvaukseksi. Itselleni vieras ajatus pyytää tai ottaa vastaan rahaa vaikka tarjottaisiin. Itse ottaisin ilolla vaikka lomapäivän tai palkattoman että saisin olla rakkaan läheisen lapseni kanssa🥰

Miten muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei titetenkään.

Vierailija
2/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mutta ei se kummikaan ilmainen lapsenpiika ole.

Ärsyttävää jotenkin että kummilla on vaan velvollisuuksia. Osta ja tuo. Hoida, hae.

Vierailija
4/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Odottaahan kummilapsetkin lajhaa kun ne näkee kerran vuodessa.

Vierailija
5/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otan maksun. Palkaton päivä töistä vieraan lapsen hoitamisen takia, tietenkin se kuuluu korvata. Eri asia, jos pyydän lasta luokseni minulle sopivana aikana.

Vierailija
6/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kyse arkipäivästä? Itse en olisi valmis ottamaan palkatonta vapaapäivää, mutta iltaisin ja viikonloppuisin voisin kyllä hoitaa kummilastani.

Vierailija
7/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valita kummeiksi ihmisiä jotka eivät vietä kummilapsensa kanssa aikaa kuin kerran vuodessa ja senkin rahasta?

Kummiksikaan ei kannata suostua jos ei ole halua olla tekemisissä.

Jos huolehtii että hoitopäivälle on ruokaa ja vaikka matkat korvaa niin se olisi minulle riittävästi, mielelläni viettäisin vapaapäivän hoitokeikalla.

Vierailija
8/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valita kummeiksi ihmisiä jotka eivät vietä kummilapsensa kanssa aikaa kuin kerran vuodessa ja senkin rahasta?

Kummiksikaan ei kannata suostua jos ei ole halua olla tekemisissä.

Jos huolehtii että hoitopäivälle on ruokaa ja vaikka matkat korvaa niin se olisi minulle riittävästi, mielelläni viettäisin vapaapäivän hoitokeikalla.

Minäkin näin! En ikinä ottaisi rahaa😳

Vierailija
9/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta pyytää jäämään palkattomalle vapaapäivälle, jotta te saatte lapsenvahdin.

Vierailija
10/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyytää rahaa kun tehdä mieluummin jonkinlaisen vaihtokaupan jostakin muusta työstä kummin kanssa. Esim. lapsen perhe leipoo vastineeksi kummin syntymäpäiväkakun ja pullaa, jos kummi ei osaisi leipoa tai jotain vastaavaa.

Vierailija
11/48 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta pyytää jäämään palkattomalle vapaapäivälle, jotta te saatte lapsenvahdin.

Tämä. Siis käytännössä vaaditaan kummia maksamaan päiväpalkan verran siitä että hän vahtii lasta.

Vierailija
12/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit ei ole lastenhoitajia, heidän tehtävänsä on ohjata lapsi seurakuntaan.

Vierailija
13/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia viedä kummilapsi vaikka Lintsille vapaa-ajallaan kuin menettää kahden päivän tulot, kun kummilapsen vanhemmat haluaa säästää.

Vierailija
14/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa vaadittu jos hoitaa pari päivää ilmaiseksi kumilasta.

Vierailija
15/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen ajama maailmankatsomus on että mitään ei tehdä talkoilla tai ystävyyden johdosta tai vapaaehtoisesti vaan kaikesta pitää saada raha.

Miettikää kun käytte vaaliuurnilla, ja käykää kanssa.

Vierailija
16/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivä maksaa minulle menetettyinä ansioina n. 250 euroa. Sillä summalla siis suostun, plus 50 euroa kuluihin.

Vierailija
17/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikaa vaadittu jos hoitaa pari päivää ilmaiseksi kumilasta.

Riippuu lapsesta ja vanhemmat ovat jäävejä arvioimaan sitä puolta. Itse en vahtisi yhtä kummilapsistani edes kymppitonnista. Aivan sietämätön tyyppi.

Vierailija
18/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran iloitsen, etten ole kenenkään kummi!

Vierailija
19/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen kummi on niin vieras Lapselle että hän ei muista edes kumminsa nimeä. Lapsen syntymän aikaan hän oli paljon meidänkanssa tekemisissä.

Mutta elämän tilanteet muuttuu.

Itsellä aika samanlaiset toiset kummit, olen viimeksi nähnyt heidät kun olin 3v. Enkä siis muista heitä yhtää. Mutta onneksi on toiset kummit ollut että kun olin pieni he kävivät synymäpäivisin onnittelemassa ja edelleen soittavat ja minä heille (juhlapäivisin)

Vierailija
20/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole pieniä kummilapsia, mutta en edes  voisi ottaa arkipäivänä vapaata toisten tarpeiden mukaan, vaan vapaata toi pitää työtilanteen mukaan.  En kyllä olisi omienkaan hoitamiseen arkena kummeja pyytänyt enkä pyytänyt - nyt jos isoja - joskus oli tarve ja tilasin hoitajan MLL:n kautta silloin.