Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vahditte kerran vuodessa teidän kummilasta, 1-2 päivää, niin otatteko siitä rahaa?

Vierailija
23.11.2021 |

Pyydättekö maksua? Onko tämä tavallista muillakin? Meillä 3v tyttö ja hieman tiukka tilanne elämässä. Pyysin kummejaan vahtimaan 2 arkipäiväksi, ja pyysivät useamman sata euroa korvaukseksi. Itselleni vieras ajatus pyytää tai ottaa vastaan rahaa vaikka tarjottaisiin. Itse ottaisin ilolla vaikka lomapäivän tai palkattoman että saisin olla rakkaan läheisen lapseni kanssa🥰

Miten muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummit antaa sitä rahaa.... siis jos rahaa nyt johonkin suuntaan kulkee..

Vierailija
42/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuhoito silloin tällöin ok ja tietenkään en ottaisi maksua. Arkipäivisin en kyllä ottaisi palkatonta kummilapsen vuoksi ellei kyseessä ole hätätapaus vaikka sairaalaan joutumisen vuoksi. Ei ainakaan omat työt jousta niin, että omien lasten vuoksi tapahtuvien poissaolojen lisäksi olisi kummilasten vuoksi poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä hoitamisesta rahaa pyytäisi, mutta mahdolliset ansionmenetykset toki toivoisin minulle korvattavan. Kahdenkin päivän palkkojen menetys on iso lovi kuukausiansioissani.

Itse en kyllä kehtaisi edes pyytää ketään ottamaan palkatonta vapaata minun lastani hoitaakseen, ilman että tarjoutuisin maksamaan hänen ansionmenetyksensä. Vähintään yrittäisin sopia, että maksan ne ansionmenetykset vaikka 2-3 erässä takaisin. Ja sitäkin kehtaisin pyytää vain jos olisi todella pakkorako eikä itselläni kertakaikkiaan olisi mahdollisuutta edes säästää/lainata jostain edes osaa summasta.

Vierailija
44/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se kummi ota saikkua ja jää hoitamaan sitä lasta, niin minä tekisin. (saikullahan palkka juoksee normisti) Oikeasti kummin tehtäviin kuuluisi aina auttaa lasta ja olla tukena tai ainakin ennen oli. Mä antastit potkut mun lapsen kummille jos se olisi noin naivi ja yksinkertanen.

Työmoraalini ei antaisi käyttää työnantajaa hyväksi. Saikulla ollaan, kun ollaan sairaana.

Kummilla ei ole nykyisin mitään virallisia tehtäviä. Ja minä antaisin saman tien potkut sille, jonka saisin tuollaisesta kiinni. Ja kollegana käräyttäisin....

Vierailija
45/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tilanteessa, jos harvoin näkevät toisiaan ja kyse on vapaapäivästä ja helposti järjestettävästä tapahtumasta, olisin aika ihmeissäni että rahaa pyydetään enemmän kuin mitä ruokiin menee.

Mutta siinä tilanteessa, jos kummi joutuu ottamaan töistä vapaapäivän tai menettää ison määrän rahaa tämän hoitamisen vuoksi ja joutuu tekemään erityisiä muutoksia kalenteriinsa, niin ymmärrän rahan pyytämiset, ja jos niistä on sovittu etukäteen.

Itse en kehtaisi pyytää toista ottamaan vapaapäivää ellei olisi tosi suuri hätätilanne. Ja silloinkin itse tarjoisin korvausta tästä.

Vierailija
46/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tässä tosiaan kyse siitä, että kummien pitäisi ottaa töistä vapaata?

En pyytäisi rahaa, mutta en kyllä suostuisikaan, kummilapseni vanhemmat ei kyllä tällaista ikinä kehtaisi pyytääkään. Vapaalla vietän mielelläni aikaa kummilapseni kanssa.

Edeltävään poikkeuksena sellainen tilanne, jossa lapsen toinen vanhempi olisi vaikka vakavasti sairas ja menossa johonkin hoitotoimenpiteeseen mihin toinen haluaa tueksi tai toinen vanhempi kuolisi ja toisen pitäisi hoitaa tähän liittyviä asioita tmv. äärimmäisen raskas ja vaikea elämäntilanne, tällöin voisin ottaa myös satunnaisen palkattoman helpottaakseni ystäväni elämää hoitamalla lasta.

Vierailija
47/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta  en myös ole aina saatavilla.

Annoin vanhemmille joululahjaksi (pienen) nipun "ilmainen lastenhoito" kuponkeja.

Vierailija
48/48 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi hätätapauksesta, ilman muuta ottaisin töistä vapaata enkä todellakaan pyytäisi korvauksia. Jos ei olisi hätätapaus, voisin hoitaa töiden jälkeen. Päiväksi pitäisi sitten keksiä joku muu paikka. Rakastan kummilastani kuin omaani, joten hoidan häntä mielelläni aina kuin tarvitaan ja näemme muutenkin usein.