Painan 170 kg! Suuri AV-dieetti alkaa nyt!
Yläpeukku= yksi päivä ilman herkkuja
Alapeukku=yksi liikunnallinen päivä
Tulen sitten raportoimaan tuloksia.
Kommentit (81)
37 täällä. Ihan totta että en koskaan ole ollut ns. ylipainoinen. Mutta päihdeongelma minulla on ollut ja on kai sitten edelleen. Joten kyllä jokseenkin tiedän mistä puhun.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:21"]
Kysy siellä salilla ruokavalioneuvonnan perään. Moni personal trainer tekee myös ruokavaliota. Siitä kannattaa maksaa!
[/quote]Minä itse asiassa saan jo ruokavalioneuvontaa ravintoterapeutilta :) 90 euroa/45 min. Törkeän kallista, mutta toivottavasti se on sen arvoista...
-ap
[/quote]
Hienoa, oikea päätös!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:55"]37 täällä. Ihan totta että en koskaan ole ollut ns. ylipainoinen. Mutta päihdeongelma minulla on ollut ja on kai sitten edelleen. Joten kyllä jokseenkin tiedän mistä puhun.
[/quote]
Saatat hyvinkin tietää mistä puhut, enkä yhtään vähättele kokemaasi, mutta nyt unohdat semmoisen oleellisen asian, että se mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi toisella. Minulle henk.koht on helpompaa olla ilman herkkuja ihan totaalisti että saan oman mieleni muuttumaan tämän asian suhteen ja että saan tämän oman elämäntapa projektini käyntiin, voi olla että ns totaalikieltäytyminen on jonkun mielestä huono ratkaisu, mutta se on toiminut minulle röökin kanssa ja hyvin on alkanut toimia myös painonpudotuksessa joten täytyy sanoa, että olen tässä asiassa ap:n ja muutaman muun kanssa samoilla linjoilla.
-Itsekin elämäntaparempan kynnyksellä
Nuo juhlapyhät on ainakin itselle paha paikka, esim juuri pääsiäinen, juhannus, joulu yms. Herkuttelu kun kuuluu juhlaan, ja mielestäni on ihan ok syödä ne suklaamunat tai joulutortut, MUTTA herkuttelun lopettaminen onkin sitten taas yllättävän vaikeaa. Minä ainakin jos annan itselleni yhtään periksi, menee taas jokapäiväiseksi herkutteluksi todella helposti. Hankalaa tämä ruokaa tunteisiin syövän elämä!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 06:30"]
37, onko alkoholistillekin sama ohje, ota yksi kalja, älä enempää? Itse olen makeariippuvainen, nyt vuoden ollut kuivilla. Paino on pudonnut, ja liikuntakin lisääntynyt. En missään tapauksessa ota sitä riviä suklaata, ja ap:llekin suosittelen sokeritonta elämäntapaa. Se on niin paljon helpompaa kuin kohtuukäyttö. Ei noihin mittoihin liho, jos ei ole jollain tavalla epänormaali suhde ruokaan.
[/quote]Olet ihan oikeassa, näinhän se menee - melko varmasti jokaisella tämän kokoisella on jonkinmoinen syömishäiriö tai muuten ongelmallinen suhde ruokaan. Itse olen esim. ensimmäisen kerran yrittänyt omin päin laihduttaa 5-vuotiaana. Jo siinä vaiheessa minut oli saatu häpeämään painoani. Ja kun vanhoja neuvolakortteja tutkii, niin minulla oli ihan muutama kilo vain ylimääräistä, mutta niistä niin äitini kuin neuvolatätikin olivat ehtineet nalkuttaa jo moneen kertaan. Koulussa sitten opin, että lihavan ihmisen ei sovi pitää liikunnasta tai terveellisestä ruuasta. Ja siitähän se sitten lähti...
En usko että joku jolla on ns. normaali suhde ruokaan pystyy tätä vaikeutta ymmärtämään. Varmaan ihan samalla lailla kuin minun on ymmärtää, miksi joku jää kiinni alkoholiin, joka ei minun kohdallani saa aikaan mitenkään erikoisen hyvää tunnetta. Jos otan rivin suklaata, niin siinä katoaa koko levy sen ensimmäisen rivin perään. En ehdi edes ajatella koko asiaa, kun se vaan katoaa. Helpompaa olla ottamatta sitä ensimmäistäkään palaa. Ja olo on paljon parempi!
Oletko siis jättänyt pois pelkän lisätyn sokerin, vai rajoittanut myös jotain muuta?
[/quote]
alkuun jätin iltasyömisen pois, eli söin herkkuja eniten lasten mentyä nukkumaan. Kun se onnistui, huomasin, että pahin herkkuongelma oli selätetty, ja jätin muutkin sokeriset jutut pois. Turvonnut olo väheni, ja liikuntakin oli helpompi lisätä. Ja kun vaatteet löystyivät, tuli positiivinen kierre, ja oli helpompi yrittää enemmän. Nyt suhtaudun sokerittomuuteen pysyvänä elämäntapana. En varsinaisesti laihduta, mutta en varmaan ikinä haluaisi palata edes siihen kohtuukäyttöön, koska se toisi ne kilotkin takaisin. Eli joulut jää pääsiäisen ym meni ilman suklaata.
korvaavaa iloa on kyllä tullut siitä, että näyttää paremmalta, tuntuu paremmalta, ja voi ostaa kivan näköisiä vaatteita. Ehkä sitten makeariippuvuus korvautuu shoppailuriippuvuudella, mutta siinä ei ole niin paljon terveysriskejä. Siksi toiseksi päivittäinen suklaan- ja jäätelönsynti maksaa sekin paljon.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:03"]
Tsemppiä!
[/quote]Kiitos, sitä tarvitaan :)
-ap
Ap, mä suosittelen aktiivisuusranneketta! Se tsemppaa oikeasti seuraamaan ja lisäämään omaa aktiivisuutta. Mulla pudotettavaa n.30 kg painan n. 90 kg ja olen vain 163cm pätkä. Aion pikkuhiljaa tiputtaa nämä kilot, mulla vielä vaarallista vyötäröläskiä paljon, joten vaihtoehtoja ei ole. Olen myös saman 35 v kuin säkin. Tsemppiä, pystyt siihen! Muista juoda paljon vettä ja vesiliikunta on hyväksi, itsekin lähden tänään uimaan kilsan :)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:30"]
Nuo juhlapyhät on ainakin itselle paha paikka, esim juuri pääsiäinen, juhannus, joulu yms. Herkuttelu kun kuuluu juhlaan, ja mielestäni on ihan ok syödä ne suklaamunat tai joulutortut, MUTTA herkuttelun lopettaminen onkin sitten taas yllättävän vaikeaa. Minä ainakin jos annan itselleni yhtään periksi, menee taas jokapäiväiseksi herkutteluksi todella helposti. Hankalaa tämä ruokaa tunteisiin syövän elämä!
[/quote]Kai sen voisi ajatella niinkin, että herkutteluun "jää putki päälle", samalla lailla kuin niille joille alkoholi maistuu vähän liian hyvin.
- ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:58"]
Ap, mä suosittelen aktiivisuusranneketta! Se tsemppaa oikeasti seuraamaan ja lisäämään omaa aktiivisuutta. Mulla pudotettavaa n.30 kg painan n. 90 kg ja olen vain 163cm pätkä. Aion pikkuhiljaa tiputtaa nämä kilot, mulla vielä vaarallista vyötäröläskiä paljon, joten vaihtoehtoja ei ole. Olen myös saman 35 v kuin säkin. Tsemppiä, pystyt siihen! Muista juoda paljon vettä ja vesiliikunta on hyväksi, itsekin lähden tänään uimaan kilsan :)
[/quote]Hmm, aktiivisuusranneke voisi olla ihan hyvä juttu. Pitää perehtyä asiaan. millaista suosittelet?
Minäkin olen tänään menossa uimahallille :)
Kaksi päivää mennyt, satakunta jäljellä... Herkkuhimo on ollut aivan kamala :(
aivan sairasta, miten kukaan voi lihoa noin paljon
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:20"]
aivan sairasta, miten kukaan voi lihoa noin paljon
[/quote]Ei se ole edes vaikeaa, tarvitsee vain syödä enemmän kuin kuluttaa.
No miten menee vai lopetitko kesken?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:24"]
[/quote]Moi, en lopettanut kesken, mutta vauhti on hieman hidastunut. Pari päivää sitten pääsin alle 150 kilon :)
- ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:24"]
[/quote]Moi, en lopettanut kesken, mutta vauhti on hieman hidastunut. Pari päivää sitten pääsin alle 150 kilon :)
- ap
[/quote]
Wau hyvä hyvä !!! Se on jo -20kg ja se on hieno saavutus :) jatka samaan malliim
Mahtavaa, ap! :) Tuloksesi kannustavat minuakin. Itse painoin keväällä 170 kg, nyt 161 kg. Jatketaan samaan malliin!
Hui, 61 päivää ilman herkkuja :O Vaikeaksi menee...
-ap