Tunteista puhuminen on naisten tapa väistellä faktoja
Nainen vetää keskustelun aina sivuraiteille alkamalla puhua, miltä jokin hänestä tuntuu. Se ei edesauta ratkaisemaan asioita. Tunteista puhumisen ympärille on syntynyt kokonainen teollisuus, jonka lamauttava vaikutus tuntuu joka kodissa. 41v m
Kommentit (70)
Eihän tuo aloitus edes tarkoita mitään....
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:55"]
Olen aivan loputtoman kyllästynyt ihmisten tapaan perustella omia mielipiteitään, sanomalla että ne ovat faktaa, ja mitätöidä toisten näkemykset sillä että ne nyt vaan ovat huuhaata, eivätkä pohjaudu mihinkään.
Molempia tarvitaan järkeä ja tunnetta, itse ajattelen ihmisen älykkyyden olevan aika rajallista ja liioiteltua, ja monesti epäloogista ja harhaista, siksi aina viimekädessä luotan vaistooni. Vaistot tulevat alitajunnasta, joka on paljon paljon suurempi kuin se pinnallinen jäävuorenhuippu päivätietoisuus.
En ole joutunut katumaan. Toistaiseksi vaistoni ei ole ollut kertaakaan väärässä, mikä on aika ihmeellistä, koska totta kai sekin voi erehtyä.
[/quote]
Vaistosi ei ole koskaan väärässä? Teetkö työsikin vaistojesi avulla?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:53"]
Miksi tunteet ei olisi faktoja? Kaikkea ei tietenkään voi perustella tunteella, mutta voiko kaikki asiat sitten perustella ilman tunteita?
[/quote]
Fakta on asia jonka voit todistaa ja se ei ole mielipide asia.
[/quote]
Todista ihmeessä että tunteita ei tarvita tai niitä ei ole.
[/quote]
Kai tajuat että ihminen ei voi ikinä tietää mitä toinen tarkoittaa tai haluaa jos se ei sitä sano? Telepatiaa ei vielä ole kehittynyt.
[/quote]
Kai tajuat että jos sinulta puuttuu joku kyky tai et jotakin osaa, se ei tarkoita että kaikki ihmiset olisivat samanlaisia. Oletko autistinen? Vähän vaikutat siltä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:23"]
Intuitiivisuus on mutua ja huuhaata.
[/quote]
älä tuomitse toisten ihmisten tapaa katsoa maailmaa. Sinä et omaa absoluuttista totuutta.
[/quote]
Kukaan ei voi vain tietää asiaa. Kyllä siihen tietoon tarvitaan faktoja. Se ei ole mielipideasia
[/quote]
Totta kai intuitiivisellakin ihmisellä ne elämän aikana opitut faktat on taustalla. Intuitiivinen ihminen ei vaan käsittele ongelmanratkaisua ajattelun tasolla, ei pyörittele mielessään sanallisesti ongelmaa ja yritä ajattelemalla ratkaista sitä. Hän antaa vaan niiden faktojen ja tunteiden ja kaiken muun pyöriä jossain ajattelun tasoa syvemmällä, ja sitten sieltä vaan "pulpahtaa" pintaan ajattelun ja sanojen tasolle vastaus. Kyllä sekin perustuu faktoihin, mutta prosessointitapa on erilainen.
Prosessointitavan takia intuitiivinen ei välttämättä osaa perustella miten ratkaisuunsa päätyi, koska hän ei ole ajatellut tai sanallistanut sitä ratkaistessaan. Jos häneltä kysytään, miten päädyit siihen, hänen täytyy jälkeenpäin miettiä looginen päättelyketju sille tueksi.
[/quote]
Juuri tuolla tavalla mitään ei koskaan saa oikeasti aikaan ja kaikki menee päin persettä.
Tuollainen ihminen on kuin pieni lapsi joka tekee ilman mitään miettimistä ja järkeä.
[/quote]
ei, vaan sellainen ihminen menestyy siinä, mitä tekee.
Sitten on myös ihmisiä, jotka elää tunneoikkujensa kanssa. He eivät mensty.
[/quote]
Yhdessäkään työssä ei pärjää tunteiden avulla. Yhtäkään koulutusta et läpi pääse tunteiden avulla.
Voit sanoa lapsillesi että turhaa sitä koulussa opiskelette kun eläkää tunteidenne mukaan ja intuition.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:00"]
Nainen vetää keskustelun aina sivuraiteille alkamalla puhua, miltä jokin hänestä tuntuu. Se ei edesauta ratkaisemaan asioita. Tunteista puhumisen ympärille on syntynyt kokonainen teollisuus, jonka lamauttava vaikutus tuntuu joka kodissa. 41v m
[/quote]
Ja mistäköhän luotettavasta lähteestä olet saanut selville, että tämä ongelma koskee jokaista kotia? Sinusta vain tuntuu siltä, eikö niin?
[/quote]
Tää on varmaan ap:n mielestä sitä FAKTAA :)
[/quote]
Ruvetaan pitämään oikeudenkäyntejä niin että sinä menet sinne kertomaan onko syttetty oikeasti syyllinen. Sinähän näköjään namasta tämän näet?
Mene ihmeessä Supolle kertomaan taidostasi. Kun edes FBI ei ole onnistunut siinä mikä sinulta luonnistuu
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:24"]
Intuitiivisuus on mutua ja huuhaata.
[/quote]
älä tuomitse toisten ihmisten tapaa katsoa maailmaa. Sinä et omaa absoluuttista totuutta.
[/quote]
Kukaan ei voi vain tietää asiaa. Kyllä siihen tietoon tarvitaan faktoja. Se ei ole mielipideasia
[/quote]
Totta kai intuitiivisellakin ihmisellä ne elämän aikana opitut faktat on taustalla. Intuitiivinen ihminen ei vaan käsittele ongelmanratkaisua ajattelun tasolla, ei pyörittele mielessään sanallisesti ongelmaa ja yritä ajattelemalla ratkaista sitä. Hän antaa vaan niiden faktojen ja tunteiden ja kaiken muun pyöriä jossain ajattelun tasoa syvemmällä, ja sitten sieltä vaan "pulpahtaa" pintaan ajattelun ja sanojen tasolle vastaus. Kyllä sekin perustuu faktoihin, mutta prosessointitapa on erilainen.
Prosessointitavan takia intuitiivinen ei välttämättä osaa perustella miten ratkaisuunsa päätyi, koska hän ei ole ajatellut tai sanallistanut sitä ratkaistessaan. Jos häneltä kysytään, miten päädyit siihen, hänen täytyy jälkeenpäin miettiä looginen päättelyketju sille tueksi.
[/quote]
Juuri tuolla tavalla mitään ei koskaan saa oikeasti aikaan ja kaikki menee päin persettä.
Tuollainen ihminen on kuin pieni lapsi joka tekee ilman mitään miettimistä ja järkeä.
[/quote]
ei, vaan sellainen ihminen menestyy siinä, mitä tekee.
Sitten on myös ihmisiä, jotka elää tunneoikkujensa kanssa. He eivät mensty.
[/quote]
On olemassa paljon töitä joista ei suoriudu ilman tunteita. Toki monissa niiden lisäksi tarvitaan myös haktoja. Opiskellessa omaa alaani opin ennenkaikkea puhumaan/käsittelemään tunteita.
Yhdessäkään työssä ei pärjää tunteiden avulla. Yhtäkään koulutusta et läpi pääse tunteiden avulla.
Voit sanoa lapsillesi että turhaa sitä koulussa opiskelette kun eläkää tunteidenne mukaan ja intuition.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:58"]
Olen aivan loputtoman kyllästynyt ihmisten tapaan perustella omia mielipiteitään, sanomalla että ne ovat faktaa, ja mitätöidä toisten näkemykset sillä että ne nyt vaan ovat huuhaata, eivätkä pohjaudu mihinkään.
Molempia tarvitaan järkeä ja tunnetta, itse ajattelen ihmisen älykkyyden olevan aika rajallista ja liioiteltua, ja monesti epäloogista ja harhaista, siksi aina viimekädessä luotan vaistooni. Vaistot tulevat alitajunnasta, joka on paljon paljon suurempi kuin se pinnallinen jäävuorenhuippu päivätietoisuus.
En ole joutunut katumaan. Toistaiseksi vaistoni ei ole ollut kertaakaan väärässä, mikä on aika ihmeellistä, koska totta kai sekin voi erehtyä.
[/quote]
[/quote]
Jos minulle tulee tunne, että joku ei nyt mene oikein tai tätä ei kannata tehdä, vaikkei etukäteen vielä olisi selvää miksi, niin en tee sitä. Jälkeenpäin olen ollut oikeassa.
Sinä et taida ymmärtää miten alitajunta ja ihmisen aivot toimivat. Koita ajatella jäävuorta, jonka huippu on vedenpinnan yläpuolella ja suurin osa on näkymättömissä.
Näkymätön alue ei ole yhtään sen huonompi kuin tämä pienenpieni osanen joka on päivätietoisuudessa ja kielellisesti käsiteltävissä.
Enemmänhän sitä kapasiteettiä on siellä pinnan alla. Samaa aivoa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:59"]
[/quote]
Kai tajuat että ihminen ei voi ikinä tietää mitä toinen tarkoittaa tai haluaa jos se ei sitä sano? Telepatiaa ei vielä ole kehittynyt.
[/quote]
Kai tajuat että jos sinulta puuttuu joku kyky tai et jotakin osaa, se ei tarkoita että kaikki ihmiset olisivat samanlaisia. Oletko autistinen? Vähän vaikutat siltä.
[/quote]
Mene ihmeessä pelaamaan pokeria. Voittaisit yhdessä päivässä satoja tuhansia. Kun osaat lukea heidän kortit naamasta.
Kaikkia asioita ei voi ratkaista. Silloin se, jolla on tarve ratkaista asiat, voikin pahentaa tilannetta.
Hauskaa kun kaikkein tunteellisimmin täällä raivoaa tuo yksi TÄYSIN HULLU tunteiden vastusta ja mukamas järjenääni. Tajuatko kuinka naurettava ja nolo oikein olet. Sokea reetta haistaa persereijällään tuhansien kilometrien päähän, kuinka tuohtunut olet. Et pysty millään maailman faktoilla todistamaan yhtään kenellekään, että muka olisit täysin viileä ja rationaalinen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:05"]
Kaikkia asioita ei voi ratkaista. Silloin se, jolla on tarve ratkaista asiat, voikin pahentaa tilannetta.
[/quote]
Esimerkiksi?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:08"]
Hauskaa kun kaikkein tunteellisimmin täällä raivoaa tuo yksi TÄYSIN HULLU tunteiden vastusta ja mukamas järjenääni. Tajuatko kuinka naurettava ja nolo oikein olet. Sokea reetta haistaa persereijällään tuhansien kilometrien päähän, kuinka tuohtunut olet. Et pysty millään maailman faktoilla todistamaan yhtään kenellekään, että muka olisit täysin viileä ja rationaalinen.
[/quote]
Kenelle sä oikein vauhkoat?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mene ihmeessä pelaamaan pokeria. Voittaisit yhdessä päivässä satoja tuhansia. Kun osaat lukea heidän kortit naamasta.
[/quote]
Minun arvomaailmassani kilpaileminen ja rahan saaminen eivät oikein ole korkealla. Ei motivoi tippaakaan. Varmaan saattaisin olla hyvä lukemaan muita, mutta minua naurattaisi liikaa, koska pitäisin tilannetta niin absurdina. Huvittuisin niistä toisista pelaajista.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:58"]
[/quote]
[/quote]
Jos minulle tulee tunne, että joku ei nyt mene oikein tai tätä ei kannata tehdä, vaikkei etukäteen vielä olisi selvää miksi, niin en tee sitä. Jälkeenpäin olen ollut oikeassa.
Sinä et taida ymmärtää miten alitajunta ja ihmisen aivot toimivat. Koita ajatella jäävuorta, jonka huippu on vedenpinnan yläpuolella ja suurin osa on näkymättömissä.
Näkymätön alue ei ole yhtään sen huonompi kuin tämä pienenpieni osanen joka on päivätietoisuudessa ja kielellisesti käsiteltävissä.
[/quote]
Kiitos tiedän asian. Mutta aivot vain luulee tietävänsä edellisten kokemusten pohjalta asian mutta se ei tiedä.
Sitä voi jokainen oikeasti kokeilla niin huomaa että sama asia kuin arvaisia asiat
Ei nuo intuition avulla älykkyystesteissä selvinneet sitä mistään tunteista sitä vastausta ammenna. Se on vain alitajuista ongelmanratkomista. Tätä tapahtuu esim. jos joku kuvio toistuu riittävän monta kertaa, sen kuvion ennen pitkää hahmottaa ja tunnistaa, että kyseessä on toistuva asia, vaikka sitä ei olisi loogisesti yrittänytkään ratkaista (koska ei ehkä tiennyt kuvion olemassaolosta).
Pikemminkin se heijastaa vain samaa, joskin alitajuista loogista havainnointi- ja päättelykykyä.
Vähän aiheen vierestä mutta mä olen sitä mieltä, että perusmiehen ja naisen ei kannattaisi edes yrittää elää yhdessä. Me ollaan niin erilaisia. Vaikka mä tajuan, että miehet ajattelee asiat yksinkertaisiksi ja näkee kaiken mutakin suorina, niin silti mä taon niiden kanssa päätäni seinään. Mistä löytyisi mulle keskimääräistä tunneherkempi mies, joka osaa myös näyttää ne tunteensa vuosienkin jälkeen? Niin postiviiset kuin negatiivisetkin. Keskustella, analysoida, pohtia. Unohtamatta välillä hassutella ja nauttia elämästä. Olis vielä tajunnan räjäyttävä sängyssä. Sekin on nimittäin asia, jota miesten kannattaisi pohtia: jos he jatkaisivat suhteen alunkin jälkeen hieman tunnekeskeisempää otetta parisuhteessaan, niin seksikin luistais. Ei ole yksi eikä kaksi naista, jotka lähipiirissäni valittavat samoja asioita: kun se mies on vaan kuori. Ei osoita kiinnostusta, mielenkiintoa jne., niin ei paljon nappaa petipuuhat. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet varmasti erittäin ärsyttävä väittelykumppani? Miten on mahdollista töissä tai parisuhteessa keskustella kanssasi jos aina vetoat vaistoosi?
Älkää sekoittako intuitiota ja tunteita, niillä ei ole paljonkaan tekemistä keskenään.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Eikös sekin ole jotain muuta kuin faktaa väittää, että maailma koostuu pelkistä faktoista, asiat ovat aina vakiosti yksiselitteisiä ja olemassa on vain yksi pysyvä,metafyysinen faktatotuus - nimittäin se,mitä miltä joku mies sanoo on jostain asiasta?