Onko vela-naisen helppo löytää elämänkumppania?
Vai jäävätkö he ennenpitkää yksin, kun mies haluaa lapsia ja etsii naisen, jonka kanssa voi perustaa perheen? Vaikka nuoremmat miehet tuntuvat olevan tyytyväisiä vela-naisen kanssa, muuttuuko tilanne kolmenkympin tuolla puolen ja etsitään uusi kumppani perheenperustamismielessä?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:25"]
Siis eronneita miehiä, joilla on lapsia, on pilvin pimein. Ihanteellinen vaihtoehto naiselle, joka ei itse halua lapsia.
[/quote]
Ihanteellinen? Jos ei halua lapsia, ei todellakaan halua olla tekemisissä vieraiden lasten kanssa. Vai tarkoitatko sellaista miestä, joka ei itsekään ole tekemisissä omien lastensa kanssa? Kuka sellaisen miehen haluaisi?
[/quote]
No niinpä! Aivan kummallinen ajatus että ihminen, joka ei halua omia lapsia, haluaisi sitten elämäänsä vieraita lapsia. Ei todellakaan...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:22"]
Mutta toisaalta mun 10 v sitten tuntemista velanaisistakin on nykyisin yli puolet äitejä... Pysyviä veloja on yllättävän vähän.
[/quote]
Sulla on sitten melko tuuliviirituttavapiiri. Minun tuntemista veloista joka ikinen on yhä lapseton, ja ikää meillä alkaa olla 35-40 vuotta. Vai lasketko nekin veloiksi, jotka on teininä sattuneet edes kerran sanomaan "hyi lapsia, siis mähän en niinqu ikinä tee lapsia enkä mee naimisiin"? Noinhan sanoo varmaan 99% teineistä eikä sitä voi laskea. Sama kuin laskisi lesboksi jokaisen, joka siinä samassa iässä kokeilee pussata kaverin kanssa kännissä...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:35"]
Peukkua alaspäin? kukaan ei kumminkaan halua kertoa mikä tämä vela-lyhenne on. Ihan niinkuin kaikki sen tietäisi,ikinä en oo kuullutkaan. Olis vaan kiinnostanut,mutta peukut alas,ei kerrota. Kiva ilmiö sinänsä,puhutaan asioista joista ei kerrota sen enempää.
[/quote]
Saat alapeukkua siksi, että kyseinen lyhenne on hyvin yleinen ja saa olla todella tynnyrissä kasvanut jos ei tiedä mitä se tarkoittaa. Lisäksi googlettamalla "vela lyhenne" näkyy vastaus heti hakutuloksissa. Lisää miinuspeukkuja siis uusavuttomuudesta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:35"]
Peukkua alaspäin? kukaan ei kumminkaan halua kertoa mikä tämä vela-lyhenne on. Ihan niinkuin kaikki sen tietäisi,ikinä en oo kuullutkaan. Olis vaan kiinnostanut,mutta peukut alas,ei kerrota. Kiva ilmiö sinänsä,puhutaan asioista joista ei kerrota sen enempää.
[/quote]
Onhan se vela selitetty ketjussa jo pariinkin otteeseen ennen sinun kysymystäsi. Mikset lue?
Ensiks: ihmetyttää kuinka pönttöjä täällä pyörii kun jokaisessa vela-aihetta sivuavassa keskustelussa on joku viisastelija "mitä tarkoittaa vela"? Eiköhän se siinä keskustelussa selviä? Ja sitten seuraavaksi kysytään että mitä ne ihmeelliset velat tekee vauvapalstalla, tätäkin kysytään joka päivä.
Ja asiasta: hamassa nuoruudessa tuli ero koska mies halusikin lapsia ja kuvitteli että tottakai mun mieli muuttuu myös vaikka asia oli selväksi keskusteltu jo ennen kuin vakinaistuttiin. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut, aina on löytynyt velamiehiä kumppaneiksi - nyt viisissäkymmenissä takana pari pitempää suhdetta plus tää nykyinen avioliitto.
Ja tosiaan, ainakin mulla ehdottomasti EI miehelle jolla jo olisi lapsia - miksi helvetissä haluaisin olla tekemisissä sen exän kanssa ja lasten kanssa nyt en ylipäätään halua olla tekemisissä, kuului kuvioon se ex-vaimo tai ei.
Ei ole hankalaa, kun vihdoin saan päätöksen tehtyä. http://www.vauva.fi/keskustelu/4394211/ketju/en_halua_enaa_parisuhdetta_muita
Sehän riippuu siitä että kuinka tosissaan ihminen on velauden suhteen.
Onko ajatus "en halua lapsia koskaan" vai "en halua lapsia....vielä"
Toinen on vela, toinen on lapseton.
No mä voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse ainakin olen miehen löytänyt. Alusta asti olen rehellisesti sanonut etten koskaan tule lapsia tekemään, ja hän oli samoilla linjoilla. Molemmilla tämä päätös vain vahvistunut vuosien aikana.