Onko teillä vyötärönympärys alle 80 cm?
Erityisesti pitkät naiset (yli 170 cm), mikä teillä on vyötärönympärys? Mull ihan järkky 85 cm!!!
Kommentit (210)
En tiedä käykö kaikilla näin, mutta mulla lähti karppaamalla vyötäröstä 8 cm, olin siis tasan 80 cm, sitten puolen vuoden karppauksen jälkeen 72 cm. Jumpalla ja joogaliikkeillä on nyt lähtenyt 3 cm lisää, eli nyt vyötäröni on 69 cm. Se on sama kuin mulla oli 20 v sitten, ennen lapsia. Jumppaliikkeet on yksinkertaisia, eikä niitä tarvi tehdä kuin muutama ja lisäksi pari joogaliikettä, mutta teen ne joka ainoa päivä. Ja olen 170 cm ja 62 kg, ikä 45 v. (Mittani nyt 97-69-98)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:35"]Mä oon 164/74 ja mun vyötärönympärys on 75. Kaikki massa menee perseeseen
[/quote]
Vtu kun mullakin olis näin. Mitat melkein samat mut vyötärö 88cm! Lantio ehkä 94. T. Pötkylä
Vyötärönympärys 79cm, raskausviikkoja 32.
Toisinsanoen kyllä on.
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:47"]En tiedä käykö kaikilla näin, mutta mulla lähti karppaamalla vyötäröstä 8 cm, olin siis tasan 80 cm, sitten puolen vuoden karppauksen jälkeen 72 cm. Jumpalla ja joogaliikkeillä on nyt lähtenyt 3 cm lisää, eli nyt vyötäröni on 69 cm. Se on sama kuin mulla oli 20 v sitten, ennen lapsia. Jumppaliikkeet on yksinkertaisia, eikä niitä tarvi tehdä kuin muutama ja lisäksi pari joogaliikettä, mutta teen ne joka ainoa päivä. Ja olen 170 cm ja 62 kg, ikä 45 v. (Mittani nyt 97-69-98)
[/quote]
Mitä liikkeitä teet? Vinkit kehiin :)
Mulla oli aikoinaan vyötärönympärys 62cm! Painoa oli silloin 52kg ja pituutta 165. Nyt kiloja on jonkin verran enemmän ja vyötärönympäryskin kasvanut.
Vyötärönympäryksen mittaamisen ohje: http://terveysnetti.turkuamk.fi/Tyoikaisten/MBO/mittausohje.htm
Ei ole. Olen keskipituinen nainen 164, mutta vy on 106cm
Painan 107kg
179cm vyötärö 61cm painoa 55kg. Hajotkaa läskit!!
171/54, ja ympärys navan kohdalta n. 78 cm, tosta vähän rintojen alta n. 65 cm
80 cm vyötärö on jäätävä tankki. Näyttääkseen hyvältä vyötärön tulisi olla max. 60 cm.
Olen juuri ja juuri 170cm ja vyötäröni on vain 62cm. Teininä oli vielä muutaman sentin pienempi! Näyttää tosi kapealta lantiooni nähden (94cm). Olen siis hoikka tiimalasi :)
On...mulla on 62cm vyötärön ympärys.
Vyötärönympärykseni on alle 60 cm, mutta olenkin myös alle 160 cm pitkä ja hoikka, tosin normaalipainon rajoissa. Vyötärönympärys riippuu jonkun verran ruumiinrakenteesta. Minulla on esimerkiksi todella erottuva vyötärö ja erotusta lantionympärykseen 30 cm. Ylävartaloni onkin sivusta katsottuna todella kapea. "Syvemmillä" ihmisillä erottuvuus on ehkä erilaista?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:34"]Mä olen 170/60 ja mulla on 80 cm. Olen siis hoikka kaikkialta muualta paitsi vyötäröltä :/
[/quote]
Täh? Minulla on täsmälleen samat mitat, mutta vyötärö on alle 70 cm.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:45"]153/40 vyötärö 64.
[/quote] ihana ku oot pikkuinen :)
Pitkille pitäis olla eri rajat. On kai eri asia, onko 80 senttinen vyötärö 180 cm pitkällä isoluisella ihmisellä kuin pienellä, sirolla 150-senttisellä? Vähän niin kuin kengännumeron mukaan vaikkapa.