Onko täällä ketään, joka hakee opiskelemaan suomen kieltä?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:21"]Hain pari vuotta sitten ja pääsin sisään, mutta valitsin kuitenkin toisen koulupaikan. Pääsykoeurakka ei ollut paha.
[/quote]
Miten harjoittelit pääsykokeeseen? Siis muuten kuin pääsykoekirjoja lukemalla...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:21"]Hain pari vuotta sitten ja pääsin sisään, mutta valitsin kuitenkin toisen koulupaikan. Pääsykoeurakka ei ollut paha. [/quote] Miten harjoittelit pääsykokeeseen? Siis muuten kuin pääsykoekirjoja lukemalla...
[/quote]
Kirjoittelin muistiinpanoja, tein itselleni kysymyksiä niiden perusteella ja koetin keksiä muistisääntöjä erinäisiin ulkoa opeteltaviin juttuihin. Pääsykokeissa tosiaan riitti, että olit ymmärtänyt kirjoista asiat ja osasit soveltaa niitä. Mutta mulle ainakin riitti että luin kirjat pari kertaa ajatuksella läpi. Tosin oli taustalla just yo-kirjotuksiin valmistautuminen yms. ni se ehkä autto ihan niihin perusjuttuihin. Ootko muuten ihan varma, että haluut pääaineeks suomen kielen etkä esim. kirjallisuutta? Se suomen kieli yliopistossa meinaa muistuttaa melkein matematiikkaa tai muuta logiikkaa vaativaa alaa, kun muoto-opilla ja muilla sanojen rakenteeseen liittyvillä kursseilla on aika iso rooli tuolla..
Olen miettinyt myös tuota kirjallisuutta, mutten ole vielä päättänyt, kumpaan panostan enemmän. Haen siis luultavasti myös sinne.
Olen valmistumassa kohta työttömäksi suomen kielestä..
Hain pari vuotta sitten ja pääsin sisään, mutta valitsin kuitenkin toisen koulupaikan. Pääsykoeurakka ei ollut paha.