Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko sitten tilasin laatikollisen viiniä netistä:

Vierailija
23.11.2021 |

Tasan viikko sitten valitsin etelä-afrikkalaisia viinejä 12 pulloa nettikaupasta.
Eilen tuli jo postin viesti, että paketti on matkalla. Eli se on jo suomessa matkalla minulle.
Pullon hinta n3€ ja rahti/ pullo 2,33€.
En ole pitkään aikaan käynyt alkon valikoimia katsomassa, joten tiedä, minkälaisia punkkuja on saatavilla tuossa hintaluokassa. Tuskin kovinkaan montaa , tai hyvää.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on hidas itsemurha. Ostakaa metanolia niin käy nopeasti ja vahingoittaaläheisiänne vähemmän.

Sinä siittä huoli...ärrrkele, met keitämmä pontikkaa vaikka raamatunkansissa ja sie pijät mölyt mahassas.

Vierailija
42/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden ja seitsemän välillä Budbeen poika luovuttaa teemapakkauksen sisältäen 6l vodkaa, 3l giniä ja 6l punkkua. Eiköhän tuolla muutaman glögin tee pakkasten varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jännittänyt tilausteni suhteen. Pieniä ne silakat joulukaloiksi, niin kuin sanotaan.

Joku yksittäinen pahvilaatikko kerran kuukaudessa. Ei se ketään kiinnosta. Tullia tai verotarkastajaa.

Tuttavat tilaa porukalla trukkilavallisen. Sitä vois jo vähän jänskättääkin, vaikka heidänkin jokakeväinen lava on perille tullut ihan ilman mitään epäselvyyksiä tai lisälaskuja mistään.

Vierailija
44/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin Travemunden satamassa odottelemassa laivaa suomeen. Kävelin semmoisen peltisen varaston pihaan, jossa on varastomyymälä. Tein pienet ostokseni ja olin lähdössä pois. Pihalla oli lavoilla pinossa laatikoita ja ihmettelin että mitähän nämä ovat.

Lähempää katseltua huomasin, että joka laatikossa oli suomalainen nimi ja osoite: ihan ympäriinsä suomea!?

Otin asiasta selvää ja hintoja katseltuani en ole sittemmin alkoon astunut asioimaan. Sieltä se minunkin laatikkoni tulee lähipostiin.

Vierailija
45/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luullut että noista pitää maksaa myös vero?

Suomi on jo monta kertaa saanut eu tuomioistuimesta langattavan tuomion. Aina vaan yrittävät ketkuilla eu lakeja vastaan.

Mikään ei estä saksalaista myymästä hyviä viinejä suomeen edullisesti.

Vierailija
46/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä minäkin tätä ihan uteliaisuuttani ja tietämättömyyttäni: Voiko ulkomailta ihan laillisesti tilata noin halpaa viiniä tai viinaksia?

Eikö pidä maksaa joitain veroja tai tulleja tms?

Olen nimittäin luullut, että ulkomailta tilataan vain sen vuoksi, että on jokin viini- tai konjakkiharrastaja, joka haluaa tilata erikoisempia juomia, joita ei alkosta saa.

Pidän valkoviinistä ja tilaisin mielelläni ihan pelkästään halvan hinnan vuoksi?

Miten se onnistuu, ilman että tulee jälkikäteen maksettavaksi jokin älytön vero tai muu maksu?

Neuvokaa, viisaammat.

No ei täällä viitsi alkaa mainostamaan toimivia juttuja, joku kusi..ää kuitenkin vie asian eteenpäin väärille asianomaisille ja menee kiinni hyvä reitti.

Jaa, että se ei olekaan sitten ihan laillista, jos sen joku k-pää kerta pystyy estämään. Eipä taida sitten uskaltaa tilata. Minun tuurillani ne väärät asianomaiset saisi sen (halvan alkoholin tilaamisen) kuitenkin selville ja joutuisin tietysti käräjille. Arvelinkin tämän olevan liian halpaa ja helppoa ollakseen laillista ja luvallista.

En ole keltään ystävältä kuullut, että olisi tulliin jäänyt. Itse tilaan vain pari laatikkoa kerralla, jos jää tulliin niin ei mun maailma kaadu siihen.

Vierailija
47/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkostore24 on ollut mulla käytössä. En tykkää niiden sivuista (toiminnoista), mutta tulee siinä hinta selväksi ja tilaus onnistuu.

Vierailija
48/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin syy välttää näitä random nettikauppoja. Jos viinejä oikeasti varastoidaan laatikossa pihalla satamassa niin en tilaisi edes niitä kolmen euron kuraviinejä. Asiallinen toimittaja esim suoraan tilalta tilattuna hoitaa temperoidun logistiikkaketjun.

Vierailija
49/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olen kohtuukäyttäjä, niin voin ostaa alkoholin suomesta.

Vierailija
50/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin syy välttää näitä random nettikauppoja. Jos viinejä oikeasti varastoidaan laatikossa pihalla satamassa niin en tilaisi edes niitä kolmen euron kuraviinejä. Asiallinen toimittaja esim suoraan tilalta tilattuna hoitaa temperoidun logistiikkaketjun.

Ooke, snobi. En kyllä rehellisesti sanottuna edes ymmärtänyt kahta viimeistä sanaa, joten tää meni multa kyllä ohitten.

Tilaan ja juon erittäinkin tyytyväisenä juurikin näitä 2,60-4,50€/ pullo viinejäni. Skål.

Vierailija
51/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun ap olet käynyt työterveyshuollossa tarkastuksessa, niin oletko kertonut rehellisesti että kuinka paljon menee alkoholia?

Painu sinne lestatelttaan ziisustelemaan

Vierailija
52/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä asennevika on, että jos hankkii itselleen jonkun tuotteen edullisesti muualta kuin Suomesta, niin siinä on jotain ongelmaa heti taustalla, mikä siinä voi olla??

Miksi helvatissa ei voi olla kohtuukäyttäjä, jos katsoo että halvempi hinta on kannattavampi maksaa?? Mikä tässä voi olla sille mitenkään epäselvää? Miksi se on vain ongelma jos ostaa taloudellisesti?

Vierailija
53/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei viinikaiffarit o/. Ihan uteliaisuudesta: oliko tuo lähiposti/kauppa ihan heitto vaan vai saako valita tuleeko kotiovella/postiin. Kuinka ne pullot on pakattu jos vaikka twelve packin tilais, onko kenelläkään tullut yhtään pulloa hajonneena tms?

Vierailija
54/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun on pakko olla? Muuten räyhäät ja nuijit puolisoa?

Vierailija
55/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että ne alkon kympin lekkerit tulee jostain argentiinasta jossain optimilämmöissä😀?

Vierailija
56/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu:n alueella ei tarvitse maksaa kahta kertaa veroa samasta tuotteesta. Ihan sama kuin hakisit Virosta alkoholia. Vapaan liikkuvuuden perusteita vaikka demarit eivät sitä halua myöntää. Tulli hävisi tämän kiistan jo oikeudessa.

Vierailija
57/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että ne alkon kympin lekkerit tulee jostain argentiinasta jossain optimilämmöissä😀?

mitä tekemistä alkolla on asian kanssa, kun hän kertoo tilaavansa viinit.

eri

Vierailija
58/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei viinikaiffarit o/. Ihan uteliaisuudesta: oliko tuo lähiposti/kauppa ihan heitto vaan vai saako valita tuleeko kotiovella/postiin. Kuinka ne pullot on pakattu jos vaikka twelve packin tilais, onko kenelläkään tullut yhtään pulloa hajonneena tms?

Voi valita tuodaanko kotiin vai johonkin noutopisteeseen. Hinta on eri kotiintoimituksessa tietty.

Aika huolella on laatikkoon pakattu, täytteet pullojen välissä. Ei näytä siltä, että voisi ainakaan kuljetuksen aikana hajota. Mutta eihän sitä tietenkään voi ikinä tietää.

Vierailija
59/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijjaa näinkö on? Eikö ne tulekaan tavallisen rekan kontissa euroopan halki? Vaan jossain temperoidussa ketjussa koko matkan? Miten tämä oikein tapahtuu? En ole ennen kuulutkaan.

Vierailija
60/153 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seurata tilitapahtumia, jos kuljetusyhtiönä toimii shippii. Itselläni ja monella kaverilla oli luottokorttitiedot vuotaneet reilu kuukausi sitten.

Ainut yhdistävä tekijä on tuo shippii.

Minulla kävi samoin kuukausi takaperin. Olen myöskin käyttänyt shippiitä toimitukseen.

Pitääkin seuraavaksi valita joku muu toimittaja.