Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti/hitaasti olette saaneet työkyvyttömyyseläkepäätöksen?

Vierailija
23.11.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain muistaakseni parissa viikossa Ilmariselta, v 2017

Vierailija
2/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hakemukset on käsitelty työeläkeyhtiössä viikossa. Hain ensin osatyökyvyttömyyseläkettä ja muutamaa vuotta myöhemmin täyttä. Kumpikin hakemus meni läpi ensiyrittämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakemuksen käsittely n 3 vkoa, työkyvyttömyyden todistamiseen sitten 6v

Vierailija
4/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mennä noin 2-3 viikkoa kun tuli myönteinen päätös.

Vierailija
5/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta kuntoutustuella ja sen jälkeen pysyvä eläke. Ei todellakaan irtoa helpolla, oli jos jonkinlaista ”kuntoutusta” ja jatkuva uhka tippua työttömäksi työkyvyttömyydestä huolimatta.

Vierailija
6/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tässä 5 vuotta mennyt tähän mennessä ja ei vielä ole loppu häämöttänyt. Lääkärit suostuu kyllä sairausloma kirjoittamaan että kunnossa olevalta en taida vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt mennyt 3,5 vuotta kun tulin töistä kotia polkupyörällä ja kaaduin. Käsi murtui pahasti ns. Pirstalemurtuma dominantti käsi meni. Sairaalassa lääkäri sanoi että käsi murtunut pahoin. Käsi leikattu 5 kertaa josta viimeisin luudutusleikkaus. Tällä hetkellä tapaturma eläkkeellä vuoden loppuun ja kävin työterveyslääkärillä marraskuun alussa ja e- lausunto on nyt vakuutusyhtiöllä kuntoutuspalaverissa ja lausunto kierroksella. Pitkä aika mennyt käden kanssa. Käden osalta mennyt sairaslomalla, sairaseläke, tapaturmaeläke. Kolme kertaa yrittänyt töihin paluuta onnistumatta ja kerran uudelleen kouluttautuminen onnistumatta. Käsi kipeä ja crps tullut kipeään käteen. Toivoisin pääseväni työkyvyttömyys eläkkeelle. Ikää on 50v.

Vierailija
8/41 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie 2-3 vuotta valituksineen.  Päätös nykyään kestää 1-3 kk  ja jos se on hylky niin täytyy aina tehdä valitus kunnes enää ei voi minnekkään valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Vierailija
10/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutamassa päivässä Ilmariselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Mäkin sain parissa päivässä ja tiesin jo ennen päätöksen lukemista, että se on hylätty.

Vierailija
12/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Mäkin sain parissa päivässä ja tiesin jo ennen päätöksen lukemista, että se on hylätty.

Edelleen käsittelyajaksi ilmoitetaan 11 viikkoa.

Kertoisitteko miten onnistuitte etuilemaan ja saamaan päätöksen parissa päivässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö ap terdelle kun työt ei luista? 

Vierailija
14/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä sai odottaa päätöstä reilu seitsemän viikkoa; KELA, kuntoutustuki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, miun lääkäri vilkaisi miuta kerran ja kirjoitti eläkehakemuksen saman tien. Olin silloin 18v. Nyt istun syyttömänä linnassa miest aposta.

Vierailija
16/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai, miun lääkäri vilkaisi miuta kerran ja kirjoitti eläkehakemuksen saman tien. Olin silloin 18v. Nyt istun syyttömänä linnassa miest aposta.

Hai Valto. Olet yhteiskunnan tukipilari.

Vierailija
17/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Miten saada Kelasta päätös työkyvyttömyyseläkehakemukseen kolmessa päivässä???

Kokemukseni mukaan päätöksen saaminen kestää viikkoja, kuten kerrotaan Kelan

sivuillakin "käsittelyaika tällä hetkellä noin 11 viikkoa"

Vierailija
18/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Vierailija
19/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sairaslomalla, kerran vuodessa laitoin eläkehakemuksen, toinen meni läpi. En joutunut millekään kuntoutustuelle, vaan pääsin suoraan eläkkeelle. Syy: psykoosisairaus. Fyysisistä sairauksista ei yleensä pääse/ joudu eläkkeelle kukaan alle 6-kymppisenä.

Vierailija
20/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Missäpäin suomea työkyvyttömyyseläkehakemukseen saa Kelalta päätöksen kolmessa päivässä?