Miten nopeasti/hitaasti olette saaneet työkyvyttömyyseläkepäätöksen?
Kommentit (41)
Omat hakemukset on käsitelty työeläkeyhtiössä viikossa. Hain ensin osatyökyvyttömyyseläkettä ja muutamaa vuotta myöhemmin täyttä. Kumpikin hakemus meni läpi ensiyrittämällä.
Itse hakemuksen käsittely n 3 vkoa, työkyvyttömyyden todistamiseen sitten 6v
Taisi mennä noin 2-3 viikkoa kun tuli myönteinen päätös.
Kymmenen vuotta kuntoutustuella ja sen jälkeen pysyvä eläke. Ei todellakaan irtoa helpolla, oli jos jonkinlaista ”kuntoutusta” ja jatkuva uhka tippua työttömäksi työkyvyttömyydestä huolimatta.
Oiskohan tässä 5 vuotta mennyt tähän mennessä ja ei vielä ole loppu häämöttänyt. Lääkärit suostuu kyllä sairausloma kirjoittamaan että kunnossa olevalta en taida vaikuttaa.
Minulla nyt mennyt 3,5 vuotta kun tulin töistä kotia polkupyörällä ja kaaduin. Käsi murtui pahasti ns. Pirstalemurtuma dominantti käsi meni. Sairaalassa lääkäri sanoi että käsi murtunut pahoin. Käsi leikattu 5 kertaa josta viimeisin luudutusleikkaus. Tällä hetkellä tapaturma eläkkeellä vuoden loppuun ja kävin työterveyslääkärillä marraskuun alussa ja e- lausunto on nyt vakuutusyhtiöllä kuntoutuspalaverissa ja lausunto kierroksella. Pitkä aika mennyt käden kanssa. Käden osalta mennyt sairaslomalla, sairaseläke, tapaturmaeläke. Kolme kertaa yrittänyt töihin paluuta onnistumatta ja kerran uudelleen kouluttautuminen onnistumatta. Käsi kipeä ja crps tullut kipeään käteen. Toivoisin pääseväni työkyvyttömyys eläkkeelle. Ikää on 50v.
Se vie 2-3 vuotta valituksineen. Päätös nykyään kestää 1-3 kk ja jos se on hylky niin täytyy aina tehdä valitus kunnes enää ei voi minnekkään valittaa.
Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.
Ihan muutamassa päivässä Ilmariselta.
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.
Mäkin sain parissa päivässä ja tiesin jo ennen päätöksen lukemista, että se on hylätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.
Mäkin sain parissa päivässä ja tiesin jo ennen päätöksen lukemista, että se on hylätty.
Edelleen käsittelyajaksi ilmoitetaan 11 viikkoa.
Kertoisitteko miten onnistuitte etuilemaan ja saamaan päätöksen parissa päivässä?
Jäikö ap terdelle kun työt ei luista?
Keväällä sai odottaa päätöstä reilu seitsemän viikkoa; KELA, kuntoutustuki
Hai, miun lääkäri vilkaisi miuta kerran ja kirjoitti eläkehakemuksen saman tien. Olin silloin 18v. Nyt istun syyttömänä linnassa miest aposta.
Vierailija kirjoitti:
Hai, miun lääkäri vilkaisi miuta kerran ja kirjoitti eläkehakemuksen saman tien. Olin silloin 18v. Nyt istun syyttömänä linnassa miest aposta.
Hai Valto. Olet yhteiskunnan tukipilari.
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.
Miten saada Kelasta päätös työkyvyttömyyseläkehakemukseen kolmessa päivässä???
Kokemukseni mukaan päätöksen saaminen kestää viikkoja, kuten kerrotaan Kelan
sivuillakin "käsittelyaika tällä hetkellä noin 11 viikkoa"
12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.
Kaksi vuotta sairaslomalla, kerran vuodessa laitoin eläkehakemuksen, toinen meni läpi. En joutunut millekään kuntoutustuelle, vaan pääsin suoraan eläkkeelle. Syy: psykoosisairaus. Fyysisistä sairauksista ei yleensä pääse/ joudu eläkkeelle kukaan alle 6-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.
Missäpäin suomea työkyvyttömyyseläkehakemukseen saa Kelalta päätöksen kolmessa päivässä?
Mä sain muistaakseni parissa viikossa Ilmariselta, v 2017