Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti/hitaasti olette saaneet työkyvyttömyyseläkepäätöksen?

Vierailija
23.11.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Vierailija
22/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viidessä vuodessa. Sama aika kului myönteisen eläkepäätöksen "kynnysrahan" lainan takaisinmaksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Työkyvyttömyyseläkehän riippuu omista työtuloista. Se voi olla hyväpalkkaisella monta tonnia.

Vierailija
24/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela hylkäsi hakemuksen muistaakseni heti kun sen olin toimittanut kun katsoin käsittelyprosessia. Eli joku työntekijä painanut hylätty nappia samantien. Varsinainen hylkypäätös jossa sitten lääkärin "perustelut" tuli sitten vasta viikkojen vai olikohan kuukausien päästä. Tästä jo aikaa, mutta jäi mieleen tuo kun luulin että lääkäri tekee päätöksen, mutta jotenkin ihmeessä hylättiin heti ja "selityksineen" jonka sitten lääkäri kirjoitellut tuli paljon paljon myöhemmin kun päivämääriä jne katsoi.

Vierailija
25/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hylkyä takana,fyysinen terveys huono,täysin työkyvytön.Eläkeyhtiö olisi puolieläkkeen antanut mutta työpaikka puuttui.Sairastuin töissä  vuosia sitten ..sillä tiellä vieläkin.Toki on tehty asioita mutta niistä ei mitään apua.

Vierailija
26/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hylkyä takana,fyysinen terveys huono,täysin työkyvytön.Eläkeyhtiö olisi puolieläkkeen antanut mutta työpaikka puuttui.Sairastuin töissä  vuosia sitten ..sillä tiellä vieläkin.Toki on tehty asioita mutta niistä ei mitään apua.

Niin nopeasti sai päätöksen jäi kirjoittamatta.1-2kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Työkyvyttömyyseläkehän riippuu omista työtuloista. Se voi olla hyväpalkkaisella monta tonnia.

Ahaa, en tiennyt. Jouduin itse niin nuorena eläkkeelle (27-v.), etten saanut ollenkaan työeläkettä. Olin kyllä aina töissä 15-26-vuotiaana, mutta Ilmarinen maksoi vain ns. kertakorvauksen, Kelalle, minulle ei makseta yhtään mitään. 

Vierailija
28/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hylkyä takana,fyysinen terveys huono,täysin työkyvytön.Eläkeyhtiö olisi puolieläkkeen antanut mutta työpaikka puuttui.Sairastuin töissä  vuosia sitten ..sillä tiellä vieläkin.Toki on tehty asioita mutta niistä ei mitään apua.

Mikset sitten ottanut osatyökyvyttömyyseläkettä vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa meni 11 kuukautta, mutta itse myönteinen päätös välittömästi. toki työeläkeyhtiö oli tietoinen jo heti onnettomuudesta asti ja ajan tasalla.

Vierailija
30/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hylkyä takana,fyysinen terveys huono,täysin työkyvytön.Eläkeyhtiö olisi puolieläkkeen antanut mutta työpaikka puuttui.Sairastuin töissä  vuosia sitten ..sillä tiellä vieläkin.Toki on tehty asioita mutta niistä ei mitään apua.

Puolieläkkeellä voi olla työttömänäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Sulle tulee hylätty työkyvyttömyyseläkepäätös. Kun kela tekee kielteisen päätöksen, seuraa työeläkeyhtiö samaa linjaa. Ne eivät tee toisistaan poikkeavaa ratkaisua.

Se, että sulle tuli päätös suhteellisen nopeasti, kertoo se sen, että hakemuksesi oli selkeästi sellainen, jota ei voi puoltaa.

 

Vastaus alkuperäiseen viiden vuoden takaiseen aloitukseen, jonka tähän nostit: 11 päivää ja myönteinen.

Vierailija
32/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Työkyvyttömyyseläkehän riippuu omista työtuloista. Se voi olla hyväpalkkaisella monta tonnia.

Ahaa, en tiennyt. Jouduin itse niin nuorena eläkkeelle (27-v.), etten saanut ollenkaan työeläkettä. Olin kyllä aina töissä 15-26-vuotiaana, mutta Ilmarinen maksoi vain ns. kertakorvauksen, Kelalle, minulle ei makseta yhtään mitään. 

Kun työeläke on pieni, maksetaan se kertasuorituksena - asianomaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen jättämisestä 3 päivää ja Kelalta tuli hylätty päätös. Olikohan jotenkin tosi nopea kun sivuilla käsittelyajaksi kerrotaan 11 viikkoa? Eläkeyhtiön päätöstä ei ole vielä tullut.

Mäkin sain parissa päivässä ja tiesin jo ennen päätöksen lukemista, että se on hylätty.

Edelleen käsittelyajaksi ilmoitetaan 11 viikkoa.

Kertoisitteko miten onnistuitte etuilemaan ja saamaan päätöksen parissa päivässä?

Vaikea sanoa. Mun päätös tuli Ilmariselta ja hain tokaa kertaa, niin varmaan mun nimi oli jo valmiiksi jossain hylättävien listalla ja hakemus oli nopea käsitellä.

Hain ekana siis kuntoutusta ja tokalla kerralla osakuntousta. Kumpaakaan en saanut ja jouduin lopettamaan työt kokonaan.

Vierailija
34/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli eläke päätös postissa ilman että edes itse tein hakemuksen. Eli aika nopea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela hylkäsi hakemuksen muistaakseni heti kun sen olin toimittanut kun katsoin käsittelyprosessia. Eli joku työntekijä painanut hylätty nappia samantien. Varsinainen hylkypäätös jossa sitten lääkärin "perustelut" tuli sitten vasta viikkojen vai olikohan kuukausien päästä. Tästä jo aikaa, mutta jäi mieleen tuo kun luulin että lääkäri tekee päätöksen, mutta jotenkin ihmeessä hylättiin heti ja "selityksineen" jonka sitten lääkäri kirjoitellut tuli paljon paljon myöhemmin kun päivämääriä jne katsoi.

"Joku työntekijä" ei painele Kelassa eikä tuöeläkeyhtiössä "hylätty"-nappia.

Vierailija
36/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Tietämätön houkka. 

Vierailija
37/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vastaus vakuutusyhtiöstä? kirjoitti:

Minulla nyt mennyt 3,5 vuotta kun tulin töistä kotia polkupyörällä ja kaaduin. Käsi murtui pahasti ns. Pirstalemurtuma dominantti käsi meni. Sairaalassa lääkäri sanoi että käsi murtunut pahoin. Käsi leikattu 5 kertaa josta viimeisin luudutusleikkaus. Tällä hetkellä tapaturma eläkkeellä vuoden loppuun ja kävin työterveyslääkärillä marraskuun alussa ja e- lausunto on nyt vakuutusyhtiöllä kuntoutuspalaverissa ja lausunto kierroksella. Pitkä aika mennyt käden kanssa. Käden osalta mennyt sairaslomalla, sairaseläke, tapaturmaeläke. Kolme kertaa yrittänyt töihin paluuta onnistumatta ja kerran uudelleen kouluttautuminen onnistumatta. Käsi kipeä ja crps tullut kipeään käteen. Toivoisin pääseväni työkyvyttömyys eläkkeelle. Ikää on 50v.

Kummatkin kädet? Viidessä vuodessa olisit jo opetellut toisen käden vanhan vertaiseksi... 

Vierailija
38/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12kk meni ja nyt nautin elämästä, 1500 euroa kuussa kotona makoilusta ja ulkoilusta ja matkustelusta, suosittelen muillekin.

Valehtelet... Työkyvyttömyyseläke on rapiat 700€ + työeläke, tai 200€ takuueläkettä.  Siitä maksetaan vuokrat, sähköt ja kaikki laskut, vaatteet, ruoat.

Työkyvyttömyyseläkehän riippuu omista työtuloista. Se voi olla hyväpalkkaisella monta tonnia.

Ahaa, en tiennyt. Jouduin itse niin nuorena eläkkeelle (27-v.), etten saanut ollenkaan työeläkettä. Olin kyllä aina töissä 15-26-vuotiaana, mutta Ilmarinen maksoi vain ns. kertakorvauksen, Kelalle, minulle ei makseta yhtään mitään. 

Kun työeläke on pieni, maksetaan se kertasuorituksena - asianomaiselle.

Minun työeläkkeeni meni kokonaisuudessaan Kelalle. Syynä oli kuulemma se, että Kela maksoi ens. puoli vuotta sairauspäivärahaa, ja sen jälkeen työmarkkinatukea 1,5 vuotta kun odottelin eläkettä.  En ole ainoa, jonka työeläkkeen Ilmarinen antaa Kelalle. 

Vierailija
39/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon ja jossa vuokrarajat on pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa.

Vierailija
40/41 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusvastikkeen lainaosuus ei ole meno toimeentulotuessa, vain sen pelkät korot on. Putkiremonttia pukkaa.