Olisitko sinä valmis tekemään 45 tunnin työviikkoa?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 05:08"]
Joskus tulee 60-tuntisiakin viikkoja. Alallani 8 h päivät ovat hauska vitsi...
Tiedän erään alallani olleen henkilön joka teki 17-tuntista päivää vuosikausia!
[/quote]
Miksi tekisin? Elämässä on niin paljon muitakin mielenkiintoisia asioita.
Jos työ olisi sellainen, että asuisin siitä viiden minuutin kävelymatkan päässä. Mutta nykyisillä työmatkoilla ei pää kestäisi enää yhtään vapaa-ajan menetystä.
Keskimäärin mun työaika tasaantuu kuukauden aikana tähän.
45h on vitsi. 50-55h on normi. Ja työmatkat siihen päälle.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 05:05"]Teen 55-tuntista. Ilman korvauksia.
[/quote]
Miksi ilman korvauksia?
Minä teen 50 tuntista. Käteen jää n. 1700-1800€/kk. No minulla ei toki ole työmatkoja ja omat koululaiset kun tulee kotiin niin olen kotona yms.
Mutta ei tästä kovin suurta tuntipalkkaa saa.
No onneksi tykkään kovasti työstäni
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 06:06"]Minä teen 50 tuntista. Käteen jää n. 1700-1800€/kk. No minulla ei toki ole työmatkoja ja omat koululaiset kun tulee kotiin niin olen kotona yms.
Mutta ei tästä kovin suurta tuntipalkkaa saa.
No onneksi tykkään kovasti työstäni
[/quote]
Niin ja olen siis ypph
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:06"]
Tekee 7 päivänä viikossa 14h duunia, plus kaks tuntia ekstraa jonain päivänä. =100h/vko
Eli ei muuta elämää, ja luultavasti duunissa nukutaanki.
[/quote]
Jos tuohon päälle väittää vielä olevansa läsnä lapsilleen, harrastavansa riittävästi liikuntaa ja huolehtivansa kodistaan + viettävänsä aikaa ystävien/sukulaisten kanssa niin tarvii olla aika superihminen. Tai ainakin pitää olla vähäinen unentarve
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:53"]
Miten tälläiset 60-100h/vko työpäivät rakentuu? 60h saa tekemällä 6pv 10h esim klo 8-18 maanantaista lauantaihin. Mutta miten saa 100 tuntia kasaan ja millä alalla?
[/quote]
Tekee 7 päivänä viikossa 14h duunia, plus kaks tuntia ekstraa jonain päivänä. =100h/vko
Eli ei muuta elämää, ja luultavasti duunissa nukutaanki.
[/quote]
Niin aikamoinen työnarkomaani olen ja siksi tulee monesti tehtyä noita 100 tunnin viikkoja. Nukun kyllä kotona. Eipä noina viikkoina paljon muuta elämää olekkaan. Osaan kuitenkin pitää pitempiä lomia töistä, silloin kun se on mahdollista. Lapsetkin jo aikuisia. Silloin kun olivat pieniä, tein paljon lyhyempiä päiviä.
Mulla menee työmatkoihin 10 tuntia viikossa. Kyllä mä voisin tuon ajan vaihtaa työajaksi jo nykyiselläkin palkalla, niin jäisi matkakustannukset pois ja ei tarvittaisi kahta autoa.
Olen tehnyt kahta työtä vuodesta 2011 lähtien, pahimmillaan/parhaimmillaan työtä on ollut yli sata tuntia viikossa joten 45 h ei ole vielä mitään!
Tein ennen lapsia suunnilleen sen. Normaali kk-työ 37.5h/vko + sukulaisen firmassa muutama ilta siihen päälle.
Nyt kun on lapsia, niin vain normityö ja sekin mielellään saisi olla lyhennetyllä työajalla.
Olikohan tuossa tarkoitettu, että siitä lisätyöstä myös maksettaisiin?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 04:21"]
-
[/quote]
Teen jo nyt
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 04:26"]
en
[/quote]
No sitten työsi pitäisi antaa sellaiselle joka haluaa tehdä sitä
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 05:10"]
[/quote]
[/quote]
Elämä ei ole hauskanpitoa varten vaan se tulee vasta työn jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 05:10"]
[/quote]
[/quote]
Elämä ei ole hauskanpitoa varten vaan se tulee vasta työn jälkeen.
[/quote]
Nimenomaan näin! Ja sen 24 työtunnin jälkeen on aikaa pitää hauskaa. Jos luulet, että se koostuu jostain bilettämisestä, niin olet väärässä. Vapaaehtoistyötä ja semmoista duunailen kun aikaa on :)
Opettajat tekevät helposti tuon tuntimäärän ja enemmänkin jo nyt.
Samalla kuukausipalkalla tietenkin...
Töissä oloaika ja työn tekemiseen käytetty aika on ihan eri asioita. Aika monella toimistohommissa olevalla tuntuu hyvin olevan työaikana aikaa lukea päivän lehdet netistä, tarkistaa facebook yms. ja silti valitetaan kiirettä...
En. Olen joskus joutunut tekemään, mutta ei se ole kivaa eikä järkevää.