Olisitko sinä valmis tekemään 45 tunnin työviikkoa?
Kommentit (100)
Teen jo 45-60 tuntista työviikkoa yksikön esimiehenä ilman mitään erillisiä ylityökorvauksia vaikka sopimuksessa 37,5h lukeekin. Hommat vaan pitää hoitaa, kun niitä on. Naurattaa välillä jokaisesta vartin kahvitauosta nipottajat tai 5 minuutin "ylitöitä" yhteenlaskeskelevat.... Huoh.
Tässäkin ketjussa näkee sen tilanteen, että osalla on töitä aivan liikaa ja osalla ei ollenkaan. Työajan pidennys vain lisäisi kummankin ryhmän ja pahoinvoinnin määrää tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:47"]
Teen jo 45-60 tuntista työviikkoa yksikön esimiehenä ilman mitään erillisiä ylityökorvauksia vaikka sopimuksessa 37,5h lukeekin. Hommat vaan pitää hoitaa, kun niitä on. Naurattaa välillä jokaisesta vartin kahvitauosta nipottajat tai 5 minuutin "ylitöitä" yhteenlaskeskelevat.... Huoh.
[/quote]
Itse en omalla surkealla liksalla tee mitään palkattomia ylitöitä. Jos maksettaisiin kunnolla, niin silloin tilanne on täysin eri.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:49"]
Eihän työnantajat edes nyt tarjoa kaikille täyttä päivää vaikka työntekijä haluaisi, saatikka 45h.
[/quote]
Hessun murjaisu kuulostaa tosiaan aika huvittavalla, koska tiedämme että palvelualalla on vaikka kuinka paljon nollatuntisopimuksia ja osa-akatötä joissa työntekijät eivät saa tehdä edes 35 tuntista viikkoa.
Heseläiset voisisivat kertoa minkälasia tuntimääriä Hessun firmassa on tarjottu työsopimuksissa kautta käytännössä. Onko lähtökohta 37,5h viikossa?
[/quote]
Hese tarjoaa vakituisia osa-aikatöitä 20-90 tunita kolmessaviikossa eli 7-30 tuntia viikossa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:53"]En tekisi, en vaikka saisin korvauksen. Raha ei korvaa aikaa lasteni ja itseni kanssa. Jos koku haluaa työni, tervetuloa viikon päästä maanantaina klo 8 sinne ottamaan. Luovutan paikkani mielelläni. [/quote][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:05"]66 jatkaa; minulle työtä ja rahaa tärkeämpää on perheen ja ystävien kanssa vietetty vapaa-aika. [/quote] Ymmärtääkö nämä puoliloiset, että ja perheidensä viulut maksaa joku muu? Käytännössä sama kuin sanoisi, että tykkää eniten siitä lihakeitosta jonka joku muu on meille kustantanut?
[/quote]
Ai paljonko sinä maksat siitä että minä teen 37,5 tuntia viikossa, enkä tee lisä tai ylitöitä?
Teen jo nyt vähintään 45 tuntia viikossa, välillä enemmänkin. Olen äidinkielenopettaja.
Hyvä vaatimus tuo 45 tuntia töitä viikossa... Jos haen Heselle töihin, tarjotaanko mulle oikeasti 45 työtunnin viikkosopimusta? Vai 0 työtuntia viikossa
Ajatuksella tarvittaessa työhön kutsuttava? Onko jollain kokemusta?
tämän kevään joudun tekemään, katsotaan kuinka rankkaa tulee olemaan
Loinen vastaa 81 tai jollekkin joka kuvittelee sädekenhänsä kanssa maksavansa minulle jotakin ..
Missään ei lue että jäisin kotiin makaamaan, ehei en todellakaan jäisi. Enkä myöskään jäisi tänne verojani maksamaan.
Nää 81 tyyliset mammat on samoja mammoja jotka työn jälkeen leikkivät tuntikausia lasten kanssa, käyvät jumpalla, idättävät perunat kattilaan asti ja kaikki ruoka on luomua sekä ukolle annetaan 24/7 ettei karkaa. Samalla näytetään Angelina Jolielle bikinifitness vartalolla ja siinä sitte haukutaan muita!
Mutta joo, tehkää vapaasti töitä vaikka yötä päivää, minä ELÄN
Kyllä. Tein tälläkin viikolla 50h töitä. Voisin tehdä vaikka joka viikko. Onneksi kukaan ei valvo niin voin tehdä :-D
Työ pitäisi jakaa jotta kaikilla halukkailla olisi töitä, tuo kysymys on aivan hullu.
No, minä olisin onnellinen, jos työtuntini ja sitä myöten palkkani nousisivat. Mutta veikkaanpa, että tässä on vain tämä hokkuspokkustemppu kyseessä, että ihmisten tulisi painaa samaa palkkaa vastaan pidempää päivää, ja se ei muka sitten olisi "palkanalennus".
Tällä hetkellä meitä osa-aikalaisia on niin paljon, että veikkaan, että isompi juttu olisi nostaa niitä tunteja kokoaikaisiksi kuin nostaa nykyisten kokoaikaisten työaikaa entisestäänkin.
No en. Arvostan elämässäni työn ulkopuolisia asioita enemmän.
Jos olisin sinkku ja lapseton niin joo. Mutta koska en ole niin en missään nimessä. Tulisi lapsillekin kohtuuttoman pitkät päivät ja hyvä heitä edes ehtisi näkemään ennen kuin pitäisi mennä nukkumaan.
En jaksaisi mitenkään. Olen mt-kuntoutuja.
teen nyt 24 tuntista ja nekin öisin, eli vastaus on EN!
Teen 55-tuntista. Ilman korvauksia.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:38"]
Tällä hetkellä 87h/vko. Ja vituttaa. Veroja menee perkeleesti. Ja pieniä lapsia 6. Ei voi kukaan sanoo et vietäis mitään valtion tukia.
[/quote]
Mitä ihmettä teet? Millä alalla on jatkuvasti 87h/vko?