Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sos. tukien. mukaan pitää jäädä käteen 470 e\kk

Vierailija
14.02.2015 |

No mä käyn töissä ja mulle jää alle 400e käteen ja sillä ostettava ruuat ym. Vittu että tekis mieli heittäytyä työttömäksi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen.

Vierailija
22/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää mut meidän tulot brutto yli 6000e kk ja silti ei jää käteen tota vertaa :/ asuntolaina, autoverot, vakuutukset, autolaina, ulosotto jne. Tili tuli ja meni. Ja rahaa taas 140e lapsilisiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:00"]Uskokaa tai älkää mut meidän tulot brutto yli 6000e kk ja silti ei jää käteen tota vertaa :/ asuntolaina, autoverot, vakuutukset, autolaina, ulosotto jne. Tili tuli ja meni. Ja rahaa taas 140e lapsilisiin asti.
[/quote]miks ulosotto? Ootko ryssiny raha-asiat?

Vierailija
24/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen." - Onneksi meidän yliopisto opiskelijoiden ei tarvitse. Yhteiskunta maksaa siitä, että kehitämme itseämme. lisäksi voimme, vain muutaman mainitakseni: nauttia mm. puoli-ilmaisista aterioista, naurettavan halvoista perus- terveydenhuolto-palveluita ja voimme matkustaa junalla puoleen hintaan.   Jos hyvin käy, niin saamme tulevaisuudessa -alasta riippuen- mahdollisesti parempaa palkkaa kuin, jos jättäismme opiskelut suorittamatta. Hiieman kyllä arveluttaa se, että ns. korkeakoulutettuja on parhaillaan työttömänä useampi tuhat. Ja loppua ei näy, tai en minä ainakaan usko, mihinkään työvoimapulaan. - Ehkä jollain puhelinmyyntialalla niin voi olla, mutta se ei kyllä tseäni juurikaan liikuta.

Vierailija
25/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos jää 200 euroa elämiseen. Bruttopalkka 2950 euroa. Lainat, vakuutukset, lääkkeet jne. Ei paljon naurata.

Vierailija
26/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko huomioon, että tuon verran pitää jäädä käteen, kun vähennetty vuokra (joka sekin tarkkojen laskelmien mukaan kohtuullinen = hyvin pieni), sähkö ja lääkkeet. mitään muuta ei huomioida. Eli tuosta käteen jääävästä summasta maksat vielä esim. netin ja puhelimen jne.

27/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:50"]No mä käyn töissä ja mulle jää alle 400e käteen ja sillä ostettava ruuat ym. Vittu että tekis mieli heittäytyä työttömäksi.
[/quote]

Sitten sinulla on oikeus hakea toimeentulotukea. Sitä on oikeus hakea vaikka kävisikin töissä.

Vierailija
28/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä kelpaa työttömänä kävellä pää pystyssä, kaikki työssä käyvät vaan kadehtivat ruhtinaallisia ansioita ja vapaa-aikaa.

Vierailija
29/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja haluaisin töihin. Nyt en kehtaa edes olla sosiaalinen koska tulee "mitä teet työksesi"-kysymys. Häpeä on suuri.

Vierailija
30/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tyhmä? Jokaisen sossurahaa saavan täytyy elää niin, että se 470 € jää käteen kaikkien kulujen jälkeen. Se on OMALLA VASTUULLA että kuinka paljon jää rahaa käteen kuukaudessa :O samoin sinulla. Huoh, tätä myötähäpeää.

Vierailija
31/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:04"]"Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen." - Onneksi meidän yliopisto opiskelijoiden ei tarvitse. Yhteiskunta maksaa siitä, että kehitämme itseämme. lisäksi voimme, vain muutaman mainitakseni: nauttia mm. puoli-ilmaisista aterioista, naurettavan halvoista perus- terveydenhuolto-palveluita ja voimme matkustaa junalla puoleen hintaan.   Jos hyvin käy, niin saamme tulevaisuudessa -alasta riippuen- mahdollisesti parempaa palkkaa kuin, jos jättäismme opiskelut suorittamatta. Hiieman kyllä arveluttaa se, että ns. korkeakoulutettuja on parhaillaan työttömänä useampi tuhat. Ja loppua ei näy, tai en minä ainakaan usko, mihinkään työvoimapulaan. - Ehkä jollain puhelinmyyntialalla niin voi olla, mutta se ei kyllä tseäni juurikaan liikuta.
[/quote]

Ai ihan tein YLIOPISTO-OPISKELIJOIDEN :D olet yliopistossa etkä osaa edes yhdyssanoja? Ja miksi luulet TEIDÄN olevan jotenkin erityisoikeutettuja verrattuna muihin? :`D Terveysasemalla käynti maksaa 14 € kaikille ja joka vitun ikinen opiskelija saa bussista ja junasta 50 % alennuksen :D Nolo.

Vierailija
32/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:04"]"Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen." - Onneksi meidän yliopisto opiskelijoiden ei tarvitse. Yhteiskunta maksaa siitä, että kehitämme itseämme. lisäksi voimme, vain muutaman mainitakseni: nauttia mm. puoli-ilmaisista aterioista, naurettavan halvoista perus- terveydenhuolto-palveluita ja voimme matkustaa junalla puoleen hintaan.   Jos hyvin käy, niin saamme tulevaisuudessa -alasta riippuen- mahdollisesti parempaa palkkaa kuin, jos jättäismme opiskelut suorittamatta. Hiieman kyllä arveluttaa se, että ns. korkeakoulutettuja on parhaillaan työttömänä useampi tuhat. Ja loppua ei näy, tai en minä ainakaan usko, mihinkään työvoimapulaan. - Ehkä jollain puhelinmyyntialalla niin voi olla, mutta se ei kyllä tseäni juurikaan liikuta.
[/quote]

Ai ihan tein YLIOPISTO-OPISKELIJOIDEN :D olet yliopistossa etkä osaa edes yhdyssanoja? Ja miksi luulet TEIDÄN olevan jotenkin erityisoikeutettuja verrattuna muihin? :`D Terveysasemalla käynti maksaa 14 € kaikille ja joka vitun ikinen opiskelija saa bussista ja junasta 50 % alennuksen :D Nolo.
[/quote]

*teidän

Vierailija
33/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön työnhakija joka saa työttömyysturvaa on eri kuin sossun toimeentulotukea saava eli tuo mistä sinä puhut.

Vierailija
34/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei saa sossun tukea, kun on omaisuutta. Ei sitä omaisuutta aina edes voi myydä, saatika raski, kun se on suvussa kulkenut. (Ja siis ei todellakaan ole ökypaljon)

Vierailija
35/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joilla ei palkasta jää vuokran jälkeen sitä reilua 400 euroa kuussa ruokaan ja omiin laskuihin, voitte hakea sossusta lisäavustusta.

Samalla tavalla sossun luukulla kävijätkin maksavat siitä rahasta ruuat, laskut, netin ja puhelimen, vaatteet, vakuutukset jne. Eli jos teillä ei palkan jälkeen rahat riitä niin olisko aika miettiä vähän menoja ja asuinkustannuksia?

Vierailija
36/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:24"]Kaikki ei saa sossun tukea, kun on omaisuutta. Ei sitä omaisuutta aina edes voi myydä, saatika raski, kun se on suvussa kulkenut. (Ja siis ei todellakaan ole ökypaljon)
[/quote]

Noniin, eli sulla olis rahaa mutta oot pihi etkä halua käyttää. Älä märise.

Vierailija
37/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:53"]

Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen.

[/quote]

En minä ottanut lainaa opiskeluaikana vaan elin menot tulojen mukaan. Asuin solukämpässä ja käytin hyväkseni kaikki opiskelija-alennukset ja opiskelin mahdollisimman nopeasti, ettei tarvinnut liian kauan kärvistellä ja säästin kesätyöpalkat talvea varten. Minusta on ihan aiheellista ottaa superhalpaa opintolainaa, jos haluaa rällätä, koska itse opiskelu on kuitenkin ilmaista. Kesällä voi tehdä kirjatenttejä, että saa asumislisän. Jos haluaa välttämättä opiskella juuri Helsingissä, vaikka voisi opiskella samaa jossain halvemmassakin kaupungissa, sitten vain lainaa nostamaan tai asumaan vanhempien nurkkiin, jos siis on helsinkiläinen eikä ymmärrä, että elämää on muuallakin.

Vierailija
38/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:04"]"Mulle 230 e, pitänee lopettaa opiskelu ja nostaa rahaa Kelan sijaan sossusta. Eikun heh, opiskelijoiden pitääkin ottaa lainaa, vaikka tekevät työtä tukien eteen." - Onneksi meidän yliopisto opiskelijoiden ei tarvitse. Yhteiskunta maksaa siitä, että kehitämme itseämme. lisäksi voimme, vain muutaman mainitakseni: nauttia mm. puoli-ilmaisista aterioista, naurettavan halvoista perus- terveydenhuolto-palveluita ja voimme matkustaa junalla puoleen hintaan.   Jos hyvin käy, niin saamme tulevaisuudessa -alasta riippuen- mahdollisesti parempaa palkkaa kuin, jos jättäismme opiskelut suorittamatta. Hiieman kyllä arveluttaa se, että ns. korkeakoulutettuja on parhaillaan työttömänä useampi tuhat. Ja loppua ei näy, tai en minä ainakaan usko, mihinkään työvoimapulaan. - Ehkä jollain puhelinmyyntialalla niin voi olla, mutta se ei kyllä tseäni juurikaan liikuta.
[/quote]
Heh, opiskelen yliopistossa.
Terveisin nelonen ja 230 euroa

Vierailija
39/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:53"]

[/quote]

En minä ottanut lainaa opiskeluaikana vaan elin menot tulojen mukaan. Asuin solukämpässä ja käytin hyväkseni kaikki opiskelija-alennukset ja opiskelin mahdollisimman nopeasti, ettei tarvinnut liian kauan kärvistellä ja säästin kesätyöpalkat talvea varten. Minusta on ihan aiheellista ottaa superhalpaa opintolainaa, jos haluaa rällätä, koska itse opiskelu on kuitenkin ilmaista. Kesällä voi tehdä kirjatenttejä, että saa asumislisän. Jos haluaa välttämättä opiskella juuri Helsingissä, vaikka voisi opiskella samaa jossain halvemmassakin kaupungissa, sitten vain lainaa nostamaan tai asumaan vanhempien nurkkiin, jos siis on helsinkiläinen eikä ymmärrä, että elämää on muuallakin.
[/quote]
Tulen toimeen kyllä ilman lainaa, heitin ihan vain tiedoksi, että eipä jää opintuellakaan niin hirveästi käteen. Ja opiskelen Tampereella ja asun edullisesti. En nosta lainaa, minulla on säästöjä töistä, jod paha paikka tulee. En misdään välissä edes sanonut, ettei tuella pärjäisi, se nyt vain ei täytä tuota otsikon määritelmää. ;)

Vierailija
40/43 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:08"]Otatteko huomioon, että tuon verran pitää jäädä käteen, kun vähennetty vuokra (joka sekin tarkkojen laskelmien mukaan kohtuullinen = hyvin pieni), sähkö ja lääkkeet. mitään muuta ei huomioida. Eli tuosta käteen jääävästä summasta maksat vielä esim. netin ja puhelimen jne.
[/quote]

Inhoan tuota "jää käteen" sanontaa sillä monet käsittävät sen väärin tai on erilaisia käsityksiä siitä. Jos halutaan verrata sossun tukien kanssa elävään niin miinustakaa nettotuloista vuokra, sähkö, vesi, lääkkeet, julkisen puolen sairaskulut, työmatkakulut ja päivähoitomaksut. Nämä ovat asioita joita sossun asiakkaan ei tarvitse maksaa siitä perusosasta, kaiken muun joutuu maksamaan siitä perusosasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme