Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyspäätös tehty

Vierailija
14.02.2015 |

Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.

Kommentit (484)

Vierailija
161/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:05"]Täällä ap! Huomenna lääkäriin. Taidan kyllä jo tietää että keskeytys on pakko ottaa. En yhtään osaa sopeutua ajatukseen että musta tulis jo äiti, tai pelkään olevani todella huono äiti kun lapsi on vielä pieni mutta minun on keskityttävä opintoihin.
Toivotaan että raskaus on alkanut vasta tämän vuoden puolella. Poikaystävä edelleen olisi valmis lapseen mutta on tukena vaikka päättäisin toisin.
[/quote]

Aptä myös v*tuttaa 24/7. Olen todella ärsyyntynyt kokoajan, samalla lailla kuin epillereitä syödessä, johtuu kai hormooneista :(
[/quote] johtusko stressistä pikemminkin

Vierailija
162/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:05"]Aivan käsittämättömän pinnallisia ja suoraan sanoen vähän typeriäkin on nyt ap nuo sinun perustelusi aborttiin. Ja se miten kylmän oloisesti suhtaudut raskauteen, jos viikkoja olisi ollut muutama enemmän niin pitäisit mutta nyt et? Ei lapsen abortointi vs synnyttäminen saisi olla kiinni noin pienistä asioista. Suru tulee sinun puolestasi jos nyt abortin teet ja kadut sitä myöhemmin.
[/quote]

Ei noin tunneköyhä ihminen voi osata katua! Älä huoli.

Ap
[/quote]

Enkä ihan pinnalisuusaapektia ymmärrä. Jos miettisin että se pilaa mun ulkonäön ja mahdollisuuden käydä baareissa niin eikö se olisi pinnallista? Mutta mietin että miten pystyn tarjoamaan vauvalle ja lapselle mahdollisimman vakaan tulevaisuuden niin sekö on pinnallista? Eikun ainiin kyllä jokaisella lapsella on oikeus elämään, kannattaa pitää se vahinkolapsi, mennä naimisiin, riidellä rahasta, erota rankkoina pikkulapsi vuosina. Sitten yh äitinä luopua akateemisesta koulutuksesta kun on pakko pystyä käymään töissä ja käymään jonkun ammatillisen koulutuksen samaan aikaan. Juuri ja juuri kyetä tarjoamaan lähiössä lapselle melkein yhtä hyvän lapsuuden kuin itsellä ja kun lapsi aikuistuu ehdin opiskella. Kovasta yrityksestä huolimatta lapsi kehitti eroahdistuksesta ja äidin kovasta stressistä mielenterveyshäiriön ja on päihteiden väärinkäyttäjä tai vaikka vain masentunut. Ykistyiselle rahaa ei ole ja kunnallisella on vuoden jonot että saisi apua.

Noniin, tulipahan se lapsi pidettyä. Ainakin jos olisin opsikellut ja saanut lapsen vasta sitten olisi rahaa yksityisellä hoidattaa lasta, aivan sama minkä sairauden lapsi saa, tai minä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
Nyt tässä sitten odotellaan vauvaa kesäksi. Välillä harmittaa juuri siksi, koska olisin halunnut vielä opiskelemaan (olen ollut lukion jälkeen töissä pari vuotta eli ei mitään ammatillista koulutusta) ja tietysti se matkustelu ja kahdenkeskinen aika poikaystävän kanssa houkuttelee edelleen enemmän kuin lapsenhoito, varsinkin kun lapsi ei ikinä ole kuulunut mun tulevaisuudensuunnitelmiin. Toisaalta välillä innostun kamalasti, että musta tulee pienen tytön äiti. Fiilikset on siis tosi ristiriitaiset.
AP, kannattaa tehdä juuri niinkuin SÄ haluat. Tää on niin iso päätös, että se pitää tehdä ihan itse. Ja mitä ikinä päätätkin, on varmasti oikea juuri sulle ja juuri tällä hetkellä. Voihan se olla, että abortti kaduttaa sua ihan hemmetisti myöhemmin. Mutta voi myös olla, että jos päätät pitää lapsen, niin sekin kaduttaa. Ei sitä kukaan voi ennustaa. Siksi onkin tosi tärkeetä, että sä teet sen päätöksen itse ja itsesi vuoksi.
[/quote]
Ei kukaan täysjärkinen aikuinen lastaan kadu! Pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua. Äidin rakkaus on jotain sanoinkuvaamatonta, jonka suuruutta en ainakaan itse voinut kuvitellakaan ennen esikoisen syntymää.
[/quote]

Kuitenkin tuossa Vapaaehtoisesti lapseton vs. Lapsia tehneet myöntävät olevansa lapsettomille kateellisia..

Vierailija
164/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
Nyt tässä sitten odotellaan vauvaa kesäksi. Välillä harmittaa juuri siksi, koska olisin halunnut vielä opiskelemaan (olen ollut lukion jälkeen töissä pari vuotta eli ei mitään ammatillista koulutusta) ja tietysti se matkustelu ja kahdenkeskinen aika poikaystävän kanssa houkuttelee edelleen enemmän kuin lapsenhoito, varsinkin kun lapsi ei ikinä ole kuulunut mun tulevaisuudensuunnitelmiin. Toisaalta välillä innostun kamalasti, että musta tulee pienen tytön äiti. Fiilikset on siis tosi ristiriitaiset.
AP, kannattaa tehdä juuri niinkuin SÄ haluat. Tää on niin iso päätös, että se pitää tehdä ihan itse. Ja mitä ikinä päätätkin, on varmasti oikea juuri sulle ja juuri tällä hetkellä. Voihan se olla, että abortti kaduttaa sua ihan hemmetisti myöhemmin. Mutta voi myös olla, että jos päätät pitää lapsen, niin sekin kaduttaa. Ei sitä kukaan voi ennustaa. Siksi onkin tosi tärkeetä, että sä teet sen päätöksen itse ja itsesi vuoksi.
[/quote]
Ei kukaan täysjärkinen aikuinen lastaan kadu! Pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua. Äidin rakkaus on jotain sanoinkuvaamatonta, jonka suuruutta en ainakaan itse voinut kuvitellakaan ennen esikoisen syntymää.
[/quote]

Kuitenkin tuossa Vapaaehtoisesti lapseton vs. Lapsia tehneet myöntävät olevansa lapsettomille kateellisia..
[/quote]
Jaa, mistä moinen tilasto löytyy? Varmaanhan sitä jokainen perheellinen joskus kadehtii lapsettoman helppoa elämää, mutta eri asia katuuko nyt kuitenkaan lapsen saamistaan. Lopun perin sitä kuitenkin on iloinen ja onnellinen lapsistaan, eikä elämäänsä lapsettomaan vaihtaisi.

Vierailija
165/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Jaa, mistä moinen tilasto löytyy? Varmaanhan sitä jokainen perheellinen joskus kadehtii lapsettoman helppoa elämää, mutta eri asia katuuko nyt kuitenkaan lapsen saamistaan. Lopun perin sitä kuitenkin on iloinen ja onnellinen lapsistaan, eikä elämäänsä lapsettomaan vaihtaisi.
[/quote]

Yhälailla ei voi väittää että aborttia tulee katumaan. Ei sitä voi tietää.

Vierailija
166/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:05"]Aivan käsittämättömän pinnallisia ja suoraan sanoen vähän typeriäkin on nyt ap nuo sinun perustelusi aborttiin. Ja se miten kylmän oloisesti suhtaudut raskauteen, jos viikkoja olisi ollut muutama enemmän niin pitäisit mutta nyt et? Ei lapsen abortointi vs synnyttäminen saisi olla kiinni noin pienistä asioista. Suru tulee sinun puolestasi jos nyt abortin teet ja kadut sitä myöhemmin.
[/quote]

Ap
[/quote]

Enkä ihan pinnalisuusaapektia ymmärrä. Jos miettisin että se pilaa mun ulkonäön ja mahdollisuuden käydä baareissa niin eikö se olisi pinnallista? Mutta mietin että miten pystyn tarjoamaan vauvalle ja lapselle mahdollisimman vakaan tulevaisuuden niin sekö on pinnallista? Eikun ainiin kyllä jokaisella lapsella on oikeus elämään, kannattaa pitää se vahinkolapsi, mennä naimisiin, riidellä rahasta, erota rankkoina pikkulapsi vuosina. Sitten yh äitinä luopua akateemisesta koulutuksesta kun on pakko pystyä käymään töissä ja käymään jonkun ammatillisen koulutuksen samaan aikaan. Juuri ja juuri kyetä tarjoamaan lähiössä lapselle melkein yhtä hyvän lapsuuden kuin itsellä ja kun lapsi aikuistuu ehdin opiskella. Kovasta yrityksestä huolimatta lapsi kehitti eroahdistuksesta ja äidin kovasta stressistä mielenterveyshäiriön ja on päihteiden väärinkäyttäjä tai vaikka vain masentunut. Ykistyiselle rahaa ei ole ja kunnallisella on vuoden jonot että saisi apua.

Noniin, tulipahan se lapsi pidettyä. Ainakin jos olisin opsikellut ja saanut lapsen vasta sitten olisi rahaa yksityisellä hoidattaa lasta, aivan sama minkä sairauden lapsi saa, tai minä.

Ap
[/quote]

Aika räväkästi kirjoitettu ja liioiteltu mutta ymmärrän yskän. Olen samoilla jäljillä :)

Vierailija
167/484 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
168/484 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes kirjoitit tänne?

Vierailija
169/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanu jo vituttaa tää ketju, mee nyt ap jo sinne aborttiin :D

Vierailija
170/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:08"]Mä olin lokakuussa samassa tilanteessa kuin AP, vahinkoraskaus enkä tiennyt yhtään mitä tehdä. Abortti oli tietysti ekana mielessä, ja kävin puhumassa siitä kahdesti lääkärillä pystymättä siihen sitten kuitenkaan.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Yhälailla ei voi väittää että aborttia tulee katumaan. Ei sitä voi tietää.
[/quote]
En ole niin väittänytkään! Jos luet ajatuksella, niin kirjoitin, että "pikemminkin sitä aborttia voi vuosienkin päästä katua" eli pikemminkin voi katua aborttia kuin syntynyttä lastaan. Toki toiset ei välttämättä kadu aborttiakaan. Mutta pääsääntöisesti voisi olettaa, ettei vanhemmat kadu, että lapsensa on maailmaan saattaneet. En ainakaan ole koskaan kuullut. Mutta siis sinulla ei ole faktaa heittää tuosta, että perheelliset olisi kateellisia vapaaehtoisesti lapsettomille, muuta kuin mutu-tuntuma?

Vierailija
171/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:43"]Mua on alkanu jo vituttaa tää ketju, mee nyt ap jo sinne aborttiin :D
[/quote]
Heh, niin melkein muakin, mutta pakko seurata. Ap tuntuu olevan vielä niin kakara, että ehkä oikeasti parempi kasvaa aikuiseksi... Opiskelkoon nyt, hankkikoon elämänkokemusta ja fyrkkaa, matkustelkoon ja kasvatelkoon niitä siipiään ja nauttikoon poikaystävänsä seurasta kaksin. Jos kerran aborttipäätös tuntuu selvältä, niin mitä se vielä odottaa?!

Vierailija
172/484 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:05"]Aivan käsittämättömän pinnallisia ja suoraan sanoen vähän typeriäkin on nyt ap nuo sinun perustelusi aborttiin. Ja se miten kylmän oloisesti suhtaudut raskauteen, jos viikkoja olisi ollut muutama enemmän niin pitäisit mutta nyt et? Ei lapsen abortointi vs synnyttäminen saisi olla kiinni noin pienistä asioista. Suru tulee sinun puolestasi jos nyt abortin teet ja kadut sitä myöhemmin.
[/quote]

Ap
[/quote]

Ap
[/quote]

Jotkut ne pelkäävät elämää noinkin paljon. Surullista.

Vierailija
173/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua helpotti myös kun kerroin äidilleni. Aluksi seiso suu auki paikallaan kun sanoin olevani raskaana mutta ilme neutralisoitui kun sanoin keskeyttäväni. Halasi ja sen jälkeen sanoi että ei tälläinen olisi ollut suotavaa, kai sen tiedät? Toisaalta hyvä tietää että lapsettomuus tuskin on ongelma. Sitten sanoi jo jotain arkista kuten siirretään tää sohva niin saan imuroitua alta. Ei ollutkaan niin kamalaa :)
Ap

Vierailija
174/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:51"]Minua helpotti myös kun kerroin äidilleni. Aluksi seiso suu auki paikallaan kun sanoin olevani raskaana mutta ilme neutralisoitui kun sanoin keskeyttäväni. Halasi ja sen jälkeen sanoi että ei tälläinen olisi ollut suotavaa, kai sen tiedät? Toisaalta hyvä tietää että lapsettomuus tuskin on ongelma. Sitten sanoi jo jotain arkista kuten siirretään tää sohva niin saan imuroitua alta. Ei ollutkaan niin kamalaa :)
Ap

[/quote]

Anteeksi nyt ap, mutta olen kyllä järkyttynyt, että äitisi suhtautui noin raskaus-uutiseesi? Nyt kun kerroit tuon, niin selkeästi huomaan, että asenne lapsiin on selkeästi periytyy suvussa.

Lapset on maailman paras asia. Ja aika kylmä suhtautuminen on äidilläsi. Ehkä johtuu siitä, että hän koki itse lasten kasvattamisen raskaaksi alkoholisti-isäsi kanssa tai sitten hän on häpeä-ihminen eli hänelle on häpeä, että tytär on nuorena raskaana. Häpeä-ihmiset välittää liikaa muiden mielipiteistä.

Nämäkin olettamani ovat vain arvauksia. Olen surullinen puolestasi ap, että sinulla ei ole tukijoukkoa äidistäsi..

Jaksamista.

Vierailija
175/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:51"]Minua helpotti myös kun kerroin äidilleni. Aluksi seiso suu auki paikallaan kun sanoin olevani raskaana mutta ilme neutralisoitui kun sanoin keskeyttäväni. Halasi ja sen jälkeen sanoi että ei tälläinen olisi ollut suotavaa, kai sen tiedät? Toisaalta hyvä tietää että lapsettomuus tuskin on ongelma. Sitten sanoi jo jotain arkista kuten siirretään tää sohva niin saan imuroitua alta. Ei ollutkaan niin kamalaa :)
Ap

[/quote]

Anteeksi nyt ap, mutta olen kyllä järkyttynyt, että äitisi suhtautui noin raskaus-uutiseesi? Nyt kun kerroit tuon, niin selkeästi huomaan, että asenne lapsiin on selkeästi periytyy suvussa.

Lapset on maailman paras asia. Ja aika kylmä suhtautuminen on äidilläsi. Ehkä johtuu siitä, että hän koki itse lasten kasvattamisen raskaaksi alkoholisti-isäsi kanssa tai sitten hän on häpeä-ihminen eli hänelle on häpeä, että tytär on nuorena raskaana. Häpeä-ihmiset välittää liikaa muiden mielipiteistä.

Nämäkin olettamani ovat vain arvauksia. Olen surullinen puolestasi ap, että sinulla ei ole tukijoukkoa äidistäsi..

Jaksamista.
[/quote]
Samaa mietin, ettei ole omena kauas puusta pudonnut... Aika kylmä suhtautuminen äidiltäkin, etenkään kun ei kyse edes mistään teiniraskaudesta. Ja juurikin tuo särähti korvaan, ettei raskaus olisi ollut suotavaa, huh. Olisiko raskauden myötä mennyt äidiltäkin maine ja kunnia, surullista :(

Vierailija
176/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia käsittelevä kansalaisaloite ylitti 50 000 nimen rajan
Kotimaa 18.11.2014 9:16
STT
249

22

Kansalaisaloite terveydenhuollon henkilökunnan oikeudesta kieltäytyä suorittamasta raskaudenkeskeytystä etenee eduskunnan käsiteltäväksi. Aloite ylitti vaadittavan 50 000 nimen rajan.

Suurimmassa osassa Euroopan maita henkilökunnalla on oikeus eettisen tai uskonnollisen vakaumuksen perusteella kieltäytyä osallistumasta raskaudenkeskeytyksiin. Kansalaisaloitteen mukaan myös Suomessa henkilökunnalla pitäisi olla oikeus kieltäytyä aborttiin osallistumisesta uskonnollisen tai eettisen vakaumuksen perusteella, jos synnyttäjän henki ei vaarannu.

Vierailija
177/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:51"]Minua helpotti myös kun kerroin äidilleni. Aluksi seiso suu auki paikallaan kun sanoin olevani raskaana mutta ilme neutralisoitui kun sanoin keskeyttäväni. Halasi ja sen jälkeen sanoi että ei tälläinen olisi ollut suotavaa, kai sen tiedät? Toisaalta hyvä tietää että lapsettomuus tuskin on ongelma. Sitten sanoi jo jotain arkista kuten siirretään tää sohva niin saan imuroitua alta. Ei ollutkaan niin kamalaa :)
Ap

[/quote]

Jaksamista.
[/quote]
Samaa mietin, ettei ole omena kauas puusta pudonnut... Aika kylmä suhtautuminen äidiltäkin, etenkään kun ei kyse edes mistään teiniraskaudesta. Ja juurikin tuo särähti korvaan, ettei raskaus olisi ollut suotavaa, huh. Olisiko raskauden myötä mennyt äidiltäkin maine ja kunnia, surullista :(
[/quote]

Lähinnä siinä mielessä kai ei suotavaa että miksen osannut huolehtia ehkäsystä..
ap

Vierailija
178/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue uudesta kotiliedestä juttu teiniäiti-Demistä ja hänen äidistä ja painu sitten häpeämään oman äitisi kanssa

Vierailija
179/484 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat esilääkitykse, sitten sut nukutetaan ja kun heräät, on kaikki ohi. Vähän kuukautiskipujen tuntuista saattaa olla vähän aikaa. Viikon otat iisisti ja sitten huolehdit ehkäisystä paremmin tulevaisuudessa. 

Lapsia ehdit tehdä myöhemminkin. 

Vierailija
180/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on keskeytysajan varannut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän