Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyspäätös tehty

Vierailija
14.02.2015 |

Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.

Kommentit (484)

Vierailija
181/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varattu joo! Käytännössä haen siis pillerin lääkäristä jonka syön kotona ja kipuilen pari päivää? Sitten jälkitarkistus viikon, kahden päästä? Ihan turha moralisoida enää. Ajattelen jutun näin; kakki haluaa lapselleen parasta ja en nyt pysty tarjoamaan lapselleni yhtä hyvää huolenpitoa kuin myöhemmin. Pakko ajatella nyt järjellä. Tähän liemeen jouduttiin niin että tunteet meni järjen edelle.
Ap

Vierailija
182/484 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaja äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/484 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskeytys jo tehty vai onko ap tullut järkiinsä?

Vierailija
184/484 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne?

Vierailija
185/484 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

Mä en voi käsittää tota logiikkaasi. Siis miten joku haluaa nyt tappaa ja vuosien kuluttua hoivata lasta? Ihan ku joku Jekyll and Hyde-persoonallisuus/ logiikka. Pelottavaa ja järkyttävää.
[/quote]

Tämä naurattaa kun tosiaan aika moni tekee ihan samanlaisessa tilanteessa samanlaisen päätöksen. Todennäköisesti he pysyvät mielenterveydeltään kunnossa, toisin kuin ne jotka pitävät vahinkolapsen mutta hetkittäin kokevat sen jopa pilanneen elämänsä.?!
[/quote]

Naurattaa?? Onko sulle abortoiminen hauska aihe? Lähinnä surullista touhua kokonaisuudessaan. Tässä ketjussa todella moni on kertonut, että on ollut onnellinen, kun päätti pitää oman "vahinko"lapsen ja että kaikki on omasta asenteesta kiinni. Mutta elämä on valintoja. Niiden kanssa pitää sitten elää. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
186/484 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]Haluat lapsen myöhemmin, mutta juuri nyt haluat tappaa lapsen.. Öööö??

Mä en voi käsittää tota logiikkaasi. Siis miten joku haluaa nyt tappaa ja vuosien kuluttua hoivata lasta? Ihan ku joku Jekyll and Hyde-persoonallisuus/ logiikka. Pelottavaa ja järkyttävää.
[/quote]

Tämä naurattaa kun tosiaan aika moni tekee ihan samanlaisessa tilanteessa samanlaisen päätöksen. Todennäköisesti he pysyvät mielenterveydeltään kunnossa, toisin kuin ne jotka pitävät vahinkolapsen mutta hetkittäin kokevat sen jopa pilanneen elämänsä.?!
[/quote]

Naurattaa?? Onko sulle abortoiminen hauska aihe? Lähinnä surullista touhua kokonaisuudessaan. Tässä ketjussa todella moni on kertonut, että on ollut onnellinen, kun päätti pitää oman "vahinko"lapsen ja että kaikki on omasta asenteesta kiinni. Mutta elämä on valintoja. Niiden kanssa pitää sitten elää. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.
[/quote]

Olivatpa ne ratkaisut sitten hyviä tai huonoja.

Vierailija
189/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:39"]vai vielä tukea pitäisi antaa kohdussa olevan lapsen tappamiseen. terv 41 v. äiti
[/quote]
Jos abortti on murha, suihinotto on kannibalismia. Terv. Järki

Vierailija
190/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D nauruhan tässä tulee. Aikamoinen istunto tää ketju taas..

Vierailija
191/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, ettei sitä "hyvää hetkeä" tule oikein ikinä, ainahan on jotain. Tunnen useamman ikäisesi äidin ja ovat oikein hyviä äitejä! Itseolen usein nyt kolmekymppisenä pienten äiti ajatellut, että voi kun olisin saanut nämä nuorempana. Lapsi on ihan oikeasti ihana, iso onni ja varsinkin jos on tuollainen ihme kuin tapauksessasi, ap. Oikein lämpimästi tsemppiä ja on hienoa ja kypsää, että mietit vielä asiaa. Toivotan kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
192/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:57"]Mä luulen, ettei sitä "hyvää hetkeä" tule oikein ikinä, ainahan on jotain. Tunnen useamman ikäisesi äidin ja ovat oikein hyviä äitejä! Itseolen usein nyt kolmekymppisenä pienten äiti ajatellut, että voi kun olisin saanut nämä nuorempana. Lapsi on ihan oikeasti ihana, iso onni ja varsinkin jos on tuollainen ihme kuin tapauksessasi, ap. Oikein lämpimästi tsemppiä ja on hienoa ja kypsää, että mietit vielä asiaa. Toivotan kaikkea hyvää sinulle!
[/quote]
Kiitos. Tulipas hyvä mieli!
ap

Vierailija
193/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on väärin tässä tapauksessa!

Vierailija
194/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime viikkoina lukenut paljonkin netistä näitä aborttikeskusteluja ja teillä nuorilla tuntuu olevan kovin kevyt asenne asiaan. Etenkin kohdallasi miettisin hyvin tarkkaan, jos kerran on endoa ja lapsensaanti sen puoleen voi olla vaikeaa ja jopa mahdotonta. Opiskella ehdit myöhemminkin ja kerätä sitä elämänkokemustakin. Abortti on toimenpide, jota luultavasti kadut viimeistään sitten, kun se lastenteko on ajankohtaista ja jos et raskaaksi tulekaan...

Itse olen 40v kolmen lapsen äiti ja sterilisaatio petti, jonka nyt piti olla liki varmin ehkäisy. Elämäni kovin ja vaikein päätös, mutta päädyin aborttiin, jonka lääkkeellisenä tein tällä viikolla. Toimenpiteenä itselläni ainakaan ei juuri menkkakipuja kummoisempi ja pahin vuotokin tuli jotakuinkin neljässä tunnissa. Mutta se henkinen taakka, minkä tuosta kantaa loppuelämänsä, se on raskas kantaa. Ehkä lapsettomalla jotenkin helpompaa päätyä aborttiin, mutta kolmen lapsen äitinä ainakin todella raskas päätös. Toivon että todellakin mietit vielä. Harvoin sitä kuitenkaan lastaan katuu, siten miten voi aborttia katua...

Vierailija
195/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:08"]Itse olen viime viikkoina lukenut paljonkin netistä näitä aborttikeskusteluja ja teillä nuorilla tuntuu olevan kovin kevyt asenne asiaan. Etenkin kohdallasi miettisin hyvin tarkkaan, jos kerran on endoa ja lapsensaanti sen puoleen voi olla vaikeaa ja jopa mahdotonta. Opiskella ehdit myöhemminkin ja kerätä sitä elämänkokemustakin. Abortti on toimenpide, jota luultavasti kadut viimeistään sitten, kun se lastenteko on ajankohtaista ja jos et raskaaksi tulekaan...

Itse olen 40v kolmen lapsen äiti ja sterilisaatio petti, jonka nyt piti olla liki varmin ehkäisy. Elämäni kovin ja vaikein päätös, mutta päädyin aborttiin, jonka lääkkeellisenä tein tällä viikolla. Toimenpiteenä itselläni ainakaan ei juuri menkkakipuja kummoisempi ja pahin vuotokin tuli jotakuinkin neljässä tunnissa. Mutta se henkinen taakka, minkä tuosta kantaa loppuelämänsä, se on raskas kantaa. Ehkä lapsettomalla jotenkin helpompaa päätyä aborttiin, mutta kolmen lapsen äitinä ainakin todella raskas päätös. Toivon että todellakin mietit vielä. Harvoin sitä kuitenkaan lastaan katuu, siten miten voi aborttia katua...
[/quote]
samaa mieltä

Vierailija
196/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24v, kun synnytin esikoiseni. Lasta ei oltu suunniteltu siihen hetkeen, koulutkin olivat kesken. Nyt olen kahden lapsen äiti, urallani menestynyt ja kouluttautunut. Hetkeäkään en ole katunut, että minulla on nuo ihanat lapset.

Vierailija
197/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina (5v) ollut toi "pull-out" ehkäisynä. Enkä vielä ole raskaana..

Vierailija
198/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:16"]Meillä on aina (5v) ollut toi "pull-out" ehkäisynä. Enkä vielä ole raskaana..
[/quote]
Kaikki ei vain osaa ;)

Vierailija
199/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on endo eikä hän saa lapsia, vaikka on vuosikausia yrittänyt. Lapsettomuus on suuri suru hänelle ja miehelleen.

Toinen ystävättäreni, jolla on endo, lääkäri joutui leikkaamaan osan munasarjoja ja hänkin suree ettei tehnyt lapsia nuorempana. Hänkään ei ole mikään ikäloppu!

Musta tuntuu, että sulla on "käsissäsi ihme"! Älä hukkaa tilaisuutta. On mahdollisuus että ikäsi kadut, jos et jostain syystä enää saakkaan lapsia.. Halusin vaan sanoa... Toivon sulle kaikkea hyvää!

Vierailija
200/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten haluat, mutta älä sitten valita viiden vuoden kuluttua lapsettomuushoitojen raskautta, kun päätättekin poikkiksen kanssa haluta lapsia. Voit joutua odottamaan vuosia että tärppää ja se on raskasta. Ja ei varmaan aborttia katsota hyvällä kun hakeudut hoitoihin. Voi olla että jää apu saamatta. Tuo sun nykyinen raskaus voi olla ihmetärppi, jota ei tule toiste.