Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyspäätös tehty

Vierailija
14.02.2015 |

Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.

Kommentit (484)

Vierailija
321/484 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:51"]

Minua helpotti myös kun kerroin äidilleni. Aluksi seiso suu auki paikallaan kun sanoin olevani raskaana mutta ilme neutralisoitui kun sanoin keskeyttäväni. Halasi ja sen jälkeen sanoi että ei tälläinen olisi ollut suotavaa, kai sen tiedät? Toisaalta hyvä tietää että lapsettomuus tuskin on ongelma. Sitten sanoi jo jotain arkista kuten siirretään tää sohva niin saan imuroitua alta. Ei ollutkaan niin kamalaa :) Ap

[/quote] en olisi voinut olla noin huoleton äiti, kai valisti sua ehkäisystä koska et itse oo pitänyt huolta

Vierailija
322/484 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadutko ap aborttiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/484 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:45"]Kadutko ap aborttiasi?
[/quote]

En. Olen nimittäin pahasti selkävammainen nyt ja raskauden tuoma etupaino olisi voinut pahimmassa tapauksessa vaikka halvaannuuttaa. Ainakin vaikeuttanut ja pidentänyt toipumista merkittävästi, kuten myös pienen lapsen hoitoa, en olisi itse pystynyt edes nostelemaan vauvaani :/ Olen nyt siis erittäin tyytyväinen että en jatkanut raskautta.

Vierailija
324/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jatkossa huolta ehkäisystä.

Vierailija
325/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/raskaus/raskauden-keskeytys/raskauden-keskeytystavat/

Tuolta luin että voi mennä parista tunnista pariin päivään kotiutuminen.. :(

Vierailija
326/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytykseen saa ajan vasta noin rv 7-8. Lääkäri ultraa ja varmistaa, että olet tosiaan raskaana. Sen jälkeen menet hoitajalle joka antaa sinulle lääkkeet. Toisen otat heti ja toisen vasta kotona. Lisäksi saat kipulääkkeitä.

Vierailija
327/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaavinta, menin aamusta aikasin sairaalaan ja pääsin iltapäivällä kotiin.

Vierailija
328/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä.
[/quote]
Tarkemmin varmasti. Toki mulla todettiin moirakkulaiset munasarjat ja endometrioosi epäily kun juuri kävin poistamassa pois paikoiltaan valuneen kierukan. Lääkärikin totesi että sitten joskus raskaustoiveissa pitää tulla lääkäriin niin saan siihen apua. En ajatellut todellakaan että kuukaudessa ilman ehkäisyä pelkällä pull-out menetelmällä tulisin raskaaksi. Valmistauduttiin poikkiksen kanssa lapsettomuuteen tulevaisuudessa.

Vierailija
329/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:33"]

Keskeytykseen saa ajan vasta noin rv 7-8. Lääkäri ultraa ja varmistaa, että olet tosiaan raskaana. Sen jälkeen menet hoitajalle joka antaa sinulle lääkkeet. Toisen otat heti ja toisen vasta kotona. Lisäksi saat kipulääkkeitä.

[/quote]

höpö höpö!

Vierailija
330/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä.
[/quote]
Tarkemmin varmasti. Toki mulla todettiin moirakkulaiset munasarjat ja endometrioosi epäily kun juuri kävin poistamassa pois paikoiltaan valuneen kierukan. Lääkärikin totesi että sitten joskus raskaustoiveissa pitää tulla lääkäriin niin saan siihen apua. En ajatellut todellakaan että kuukaudessa ilman ehkäisyä pelkällä pull-out menetelmällä tulisin raskaaksi. Valmistauduttiin poikkiksen kanssa lapsettomuuteen tulevaisuudessa.
[/quote]
ap, jonka ilmeisesti ei olekaan mahdoton tulla raskaaksi

Vierailija
331/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä.
[/quote]
[/quote]

Eikö kannattaisi antaa vauvan tulla jos on noin heikot mahdollisuudet tulla raskaaksi ilman hoitoja? Mitä jos kaikella on tarkoitus? Toivottavasti ei kaduta myöhemmin :/ t. Kolmen äiti

Vierailija
332/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
[/quote]
Jos ei käytä ehkäisyä, voi tulla raskaaksi. Ei ole väliä, onko ollut ilman ehkäisyä 2 viikkoa tai 12 vuotta. Lääkärin sana ei ole laki, käytä omia aivojasi, tyttö hyvä.

Vierailija
333/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
[/quote]

Missä kondomi?? Lääkäri ei voi noilla perustein ns.tuomita lapsettomaksi..

Tai siis että luomuraskaus mahdoton

Vierailija
334/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako mennä kekeytykseen, jos tollainen ihme on kuitenkin tapahtunut? Eikö toi endojuttu yhdessä iän kanssa nimenomaan aiheuta lapsettomuutta?

Vierailija
335/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen Av-mamman kuvitteluehkäisy, "en usko tulevani raskaaksi". Hoh hoijjaa.

Vierailija
336/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:39"]Kannattaako mennä kekeytykseen, jos tollainen ihme on kuitenkin tapahtunut? Eikö toi endojuttu yhdessä iän kanssa nimenomaan aiheuta lapsettomuutta?
[/quote]

Ajattelin ihan samaa... Voi kun miettisit vielä.

Vierailija
337/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä.
[/quote]
[/quote]

Eikö kannattaisi antaa vauvan tulla jos on noin heikot mahdollisuudet tulla raskaaksi ilman hoitoja? Mitä jos kaikella on tarkoitus? Toivottavasti ei kaduta myöhemmin :/ t. Kolmen äiti
[/quote]
sepäs tästä hankalan tekikin. Kuitenkin päätin että en ole valmis. Koen että haluan vielä enemmän elämänkokemusta jotta voin hyvällä omallatunnolla kasvattaa lapset elämästä viisastuneena mahdollisimman hyvin. Lisäksi olen pitänyt kaksi välivuotta lukion jälkeen ja tarkotus olisi vihdoin päästä opiskelemaan. Koen että en ole mihinkään edennyt sitten ylioppilaaksi pääsyn joten olisi sama kuin olisin 18v ja äiti vaikka olenkin nyt 20. Enkä nyt keskustelupalstan mielipiteiden anna vaikuttaa päätökseen :D
Ap

Vierailija
338/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:39"]

Kannattaako mennä kekeytykseen, jos tollainen ihme on kuitenkin tapahtunut? Eikö toi endojuttu yhdessä iän kanssa nimenomaan aiheuta lapsettomuutta?

[/quote]

Älkää nyt viittikö, Ap:llä tuskin riittää resursseja kasvattajaksi, jos tuo ehkäisyasiakin jo meni miten meni. Abortti on kaikkien kannalta paras ratkaisu.

Vierailija
339/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenties kaikkia ei ole tarkoitettu vanhemmiksi....

Vierailija
340/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt mielummin miten se keskeytys on sujunut (ja rauhotelkaa että kaikki menee hyvin)
Ap