Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai jumankekka... Anoppi kylässä, olen kuullut valituksia...

Vierailija
14.02.2015 |

Tänään anoppi tuli kylään.... Kaksi tuntia on ollut ja nyt oon jo saanut kuulla mm:
-meidän asunnon pohjaratkaisu on ihan pöljä
- meillä ei ole parvekkeen oven edessä mattoa
-pitäisi olla enemmän tauluja
- lapsella liikaa leluja (hänellekin oli lapsuudessaan riittänyt yksi nukke)
- kahvipöydän kupit olivat liian värikkäitä
- ruoka liian suolaista
- ruoka rupesi närästää
- olohuoneen lamppu liian matalalla, joku pitkä mies voi lyödä päänsä
- tyttö flunssassa, minun vika, en ole pukenut pihalle tarpeeksi.

Ai, kun olen iloinen, kun hän lähtee takaisin kotiinsa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että näistäkin keskustelijoista monista on hyvää vauhtia tulossa anoppeja. Ovatkohan viisampia kuin edeltäjänsä?

Vierailija
22/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:34"]

Ehkei se kahvikuppiasia nyt superviisaus ollut, mutta kai johdattelua hillitympään ja tyylikkäämpään sisustamiseen. Tuo on enemmän ehkä makuasia kuitenkin.

[/quote]

Ei tuossa ole kyse muusta kuin anopin huonoista käytöstavoista. Viisas ihminen ei jakele "elämän viisauksiaan" makuasioista tai asioista, joille ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:25"]Mitä jos vika ei olekkaan Ap anopissa vaan omassa navassa voisit katsoa ehkä peiliin eikä aina syyttää anoppia kyllä minä ainakin olisin ottanut neuvoista vaareja vaikuttaa että anoppi on vanha jos kerran yksi nukke riittänyt leluksi tarvitseeko lapsesi kaikkia brätzejä välttämättä??? [/quote] No huh! Voisit ensin opetella edes hieman kirjoittaa paremmin. :) Oli muuten pisin lause, jonka olen koskaan nähnyt :D Ap

[/quote]

Pisin? Tuossahan oli monta lausetta ja virkettä, et vaan huomannut niitä, koska välimerkit puuttuvat.

[/quote]

HEY'ALL WE HAVE A SHERLOCK HERE!!!!

Vierailija
24/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ap on todella tehokas. Ehtii vartissa tehdä avauksen av:lla, toimia av:n neuvojen mukaan ja saada anoppi itkemään ja sitten vielä takaisin av:lle tekemään päivitys tilanteesta. Ihailen suuresti tällaista draivia tunteikkaassa tilanteessa! 

Vierailija
25/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kirjoituksia lukiessa voi vain kiittää, että omalla anopilla on sentään käytöstavat.

Vierailija
26/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:50"]

Ainakin ap on todella tehokas. Ehtii vartissa tehdä avauksen av:lla, toimia av:n neuvojen mukaan ja saada anoppi itkemään ja sitten vielä takaisin av:lle tekemään päivitys tilanteesta. Ihailen suuresti tällaista draivia tunteikkaassa tilanteessa! 

[/quote]

=)) samat havainnot ja hyvät naurut ainakin sain kun kuvittelin tilanteen mielessäni, miten tilanne eteni ap:n kodissa...todella tehokasta=)) ja jotenkin tuntui että hmmmm. en ihan purematta niele =))

Jos todella tilanne anopin kanssa ap:lla on kuvatun kaltainen, minusta myös asian kuin asian voi käydä läpi esim. " luulen, että et tahtonut tarkoituksella loukata, mutta minusta kommenttisi kotimme pohjaratkaisuista, lapsen flunsasta ja kahvikupeista loukkasi tunteitani. Et varmasti toivoisi että sinulle joku noin sanoisi noin?"

Tämä tuli mieleeni ja ystävänpäivä vaikka oli ja meni, niin harjoitella voi ystävyyttä ja ystävällisyyttä ihan joka päivä: oikein mukavaa sunnuntaita jokaiselle tätäkin lukevalle =)) elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ja ottaa hetkestä kii!

Vierailija
27/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:20"]

No huh. Päivä pulkassa. Anopin kanssa sitten yritin saada aikuismaista keskustelua aikaiseksi. "Kun minä hyvää hyvyyttäni tulen 200 km päästä ja ei mitkään neuvot kelpaa" Ah <3 luulen, että anoppi on narsisti :( ei hänen kanssaan yksinkertaisesti PYSTY juttelemaan normaalisti, kun kääntää aina kaikki sanomiset itseensä. Ei vain jaksa olla ystävällinen js yrittää parhaansa. Lupasi tulla uudestaan vielä tässä kuussa. (Shit!!) ap

[/quote]

Kuvailemasti perustella anoppisi ei täytä välttämättä narsistin piirteitä. Persoonallisuushäiriöitä on 11.

Kuulostaisi ehkä enemmän epävakaalta personaalisuushäiriöltä.

Kun 'hyökäät' (=sanot asiallisesti kuinka loukkaukset sattuvat) alkaa itkemään. Narsu ei tällaisessa tilanteessa tod näk itkisi. Menisi agressivis-defensiiviseksi.

Anoppisi käytös on todennäköisesti alitajuista. Pyrkii pönkittäämään omaa egoaan 'hyvillä neuvoilla', ei koe ylipäätään olevansa riittävän arvostettu elämässään ja haluaisin että poika ja puoliso arvostaisivat. Ja siinä hetkessä kun loukkaa ei ymmärrä loukkaavansa mutta kun huomautat, siinä hetkessä osin ymmärtää tehneensä väärin vaikka onkin hieman defensiivinen. (Narsu ei tod näk käyttäytyisi näin.)

Anoppisi ei ole huippuälykäs, psykologisesti sivistymätös, osin paradoksaalinen lapsi joka yhtäältä varmaan tahtoo hyvää sinullekin ja lapsenlapsilleen mutta rasitavaa jos joudut hänen terapeutikseen. 

Hän pyytä nyt osittain anteeksi mutta ei tule muutumaan jos ei saa parempaa ymmärystä omasta personaastaan.

Jos anoppisi pystyy aidosti keskustelemaan, olematta defensiivinen, siitä miksi lausuu loukkavia komentteja niin sitten on kehityskelpoinen. Mutta kun olette keskustellet, uskoisin että hän on ollut defensiivinen. Valitettavasti.

Suositukseni: Jos uskot että on persoonallisuushäiriö, perehedy koko kirjoon. Paljon helpompi ymmärtää ja hyväksyä kun tietää mistä Anoppisi pää on tehty. Kuitenkin lastesi isoäiti jne.

Vierailija
28/50 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei sitten tuo laoselle lisää krääsää jouluna ja synttärinä... on siinä hyvätkin puolet :)

Vierailija
29/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!
Kokeile ystävällistä, mutta suoraa vastausta:
"Et varmasti tarkoittanut loukata, mutta kylläpä tuntuu pahalta nämä kommentit".

Vierailija
30/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan olla hiljaa ja odottaa anopin lähtöä... Itse en riitauttaisi välejäni anopin kanssa.

Vierailija
31/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanos että onpas meillä nyt kaikki asiat niin huonosti kun ei mikään anopille kelpa

Vierailija
32/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:26"]

Tai sitten vaan olla hiljaa ja odottaa anopin lähtöä... Itse en riitauttaisi välejäni anopin kanssa.

[/quote]

Miksi omassa kodissaan pitäisi lampailla? Mä en ainakaan kuuntelisi, sanoisin takaisin jotta tietäisi miten toisen kotona käyttäydytään.

Vierailija
33/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:24"]Huh!
Kokeile ystävällistä, mutta suoraa vastausta:
"Et varmasti tarkoittanut loukata, mutta kylläpä tuntuu pahalta nämä kommentit".
[/quote]

Siihenhän tuo anoppi on varmaan juuri pyrkinytkin, että tuntuisi pahalta. Tuntisi siis onnistuneensa, jos AP vastaisi noin.

Vierailija
34/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että "Ajatella, onneksi sinun ei tarvitse täällä asukaan. Pohjaratkaisu ja sisustus ovat meidän mieleen." Flunssa-väitteelle olisin lähinnä nauranut. 

Vierailija
35/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Avasin suuni. Aina tää sama show. Anoppi nyt pillittää sohvalla, kun MINÄ loukkasin häntä.... Sanoin siis nätisti, etten pidä, kun kotiani arvostellaan. Aaaarrrgh. Ap

Vierailija
36/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toteaisin, että taitaa anopillaollaliikaa vapaa-aikaa kun noin paljon jaksaa valittaa. Tai... "Vaikka meidän asunnon pohjaratkaisu onkin pöljä, osaatko itse ovelle vai pitääkö saattaa?"

Vierailija
37/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäisi mun anoppi pihalle jos noin käyttäytyisi. Pitää sitä nyt jotain selkärankaa ihmisellä olla.

Vierailija
38/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:35"]

No niin. Avasin suuni. Aina tää sama show. Anoppi nyt pillittää sohvalla, kun MINÄ loukkasin häntä.... Sanoin siis nätisti, etten pidä, kun kotiani arvostellaan. Aaaarrrgh. Ap

[/quote]

Hohhoi, mikä draama queen. Sanoisin vielä, että kyllä sinustakin loukkaukset tuntuvat pahalta muttet sinäkään järjestä itkukohtausta hänen niin tehdessään. 

Vierailija
39/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää kauhuanopit olleet tällaisia aina kaikissa ihmissuhteissaan, vai vain niin sairaalloisen kiintyneitä poikiinsa, että miniöille nokittelua ei voi yhtään hillitä? Vai tekeekö vaihdevuodet tuon? Oli miten oli, se tarvinnee jonkun harrastuksen. Muun kuin ap:n kiusaamisen.

Vierailija
40/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Miksi omassa kodissaan pitäisi lampailla? Mä en ainakaan kuuntelisi, sanoisin takaisin jotta tietäisi miten toisen kotona käyttäydytään.
[/quote]
No siksi, että oma kotini ei ole vain minun kotini. Kyse on perhesuhteista eikä vain minusta ja minun loukkaantumisistani. Mun strategia on jutella tuollaisista mieheni kanssa jälkikäteen ja seuraavalla kerralla voi luoda merkitsevän katseen mieheen ja kumpikin tietää mitä asiasta ajatellaan. Koska anoppi on myös lastemme mummo ja kotini myös lastemme koti, en riitauttaisi välejämme. Anoppi kuitenkin kyläilee harvoin.