Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai jumankekka... Anoppi kylässä, olen kuullut valituksia...

Vierailija
14.02.2015 |

Tänään anoppi tuli kylään.... Kaksi tuntia on ollut ja nyt oon jo saanut kuulla mm:
-meidän asunnon pohjaratkaisu on ihan pöljä
- meillä ei ole parvekkeen oven edessä mattoa
-pitäisi olla enemmän tauluja
- lapsella liikaa leluja (hänellekin oli lapsuudessaan riittänyt yksi nukke)
- kahvipöydän kupit olivat liian värikkäitä
- ruoka liian suolaista
- ruoka rupesi närästää
- olohuoneen lamppu liian matalalla, joku pitkä mies voi lyödä päänsä
- tyttö flunssassa, minun vika, en ole pukenut pihalle tarpeeksi.

Ai, kun olen iloinen, kun hän lähtee takaisin kotiinsa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän kitisee. :D Ei minua jaksaisi oikeasti kiinnostaa tuollainen ihme narina, toteatte vaan kaikkeen (asuntoon ja astioihin liittyvään) valitukseen että "Ai, me kyllä tykätään!" hyväntuulisesti.

Vierailija
42/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:26"]

Tai sitten vaan olla hiljaa ja odottaa anopin lähtöä... Itse en riitauttaisi välejäni anopin kanssa.

[/quote]

Miksi omassa kodissaan pitäisi lampailla? Mä en ainakaan kuuntelisi, sanoisin takaisin jotta tietäisi miten toisen kotona käyttäydytään.
[/quote]
No siksi, että oma kotini ei ole vain minun kotini. Kyse on perhesuhteista eikä vain minusta ja minun loukkaantumisistani. Mun strategia on jutella tuollaisista mieheni kanssa jälkikäteen ja seuraavalla kerralla voi luoda merkitsevän katseen mieheen ja kumpikin tietää mitä asiasta ajatellaan. Koska anoppi on myös lastemme mummo ja kotini myös lastemme koti, en riitauttaisi välejämme. Anoppi kuitenkin kyläilee harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tapahtuu

Vierailija
44/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:26"] Tai sitten vaan olla hiljaa ja odottaa anopin lähtöä... Itse en riitauttaisi välejäni anopin kanssa. [/quote]   Miksi omassa kodissaan pitäisi lampailla? Mä en ainakaan kuuntelisi, sanoisin takaisin jotta tietäisi miten toisen kotona käyttäydytään. [/quote] No siksi, että oma kotini ei ole vain minun kotini. Kyse on perhesuhteista eikä vain minusta ja minun loukkaantumisistani. Mun strategia on jutella tuollaisista mieheni kanssa jälkikäteen ja seuraavalla kerralla voi luoda merkitsevän katseen mieheen ja kumpikin tietää mitä asiasta ajatellaan. Koska anoppi on myös lastemme mummo ja kotini myös lastemme koti, en riitauttaisi välejämme. Anoppi kuitenkin kyläilee harvoin.

[/quote]

Ihan sama kuka ihminen on, mutta hän ei kohtele ketään perheessäni alentavasti. Mitään merkitseviä katseita miehen kanssa ei tarvita, mies ei siihen mitenkään liity vaan haluan itse ainakin selvittää asian suoraan alentavasti kohtelevan henkilön kanssa. Sen varjolla että on verisukua ei tarvitse kaikkea kestää.

Vierailija
45/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:21"]

Tänään anoppi tuli kylään.... Kaksi tuntia on ollut ja nyt oon jo saanut kuulla mm: -meidän asunnon pohjaratkaisu on ihan pöljä - meillä ei ole parvekkeen oven edessä mattoa -pitäisi olla enemmän tauluja - lapsella liikaa leluja (hänellekin oli lapsuudessaan riittänyt yksi nukke) - kahvipöydän kupit olivat liian värikkäitä - ruoka liian suolaista - ruoka rupesi närästää - olohuoneen lamppu liian matalalla, joku pitkä mies voi lyödä päänsä - tyttö flunssassa, minun vika, en ole pukenut pihalle tarpeeksi. Ai, kun olen iloinen, kun hän lähtee takaisin kotiinsa.

[/quote]

Minä varmaan toteaisin, että voi mennä muualle sisustamaan, juomaan ja syömään jos ei meillä kelpaa olla. Soittaisin vielä taksin ja sanoisin anopille, että en missään nimessä halua anopin voivan huonosti, joten menee sinne missä on mukavampaa.

Tosin minulla ei olekkaan ongelmia olla napakka inhottavia ihmisiä kohtaan, oli ne sitten muiden sukua tai omaani.

Vierailija
46/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:46"] ja seuraavalla kerralla voi luoda merkitsevän katseen mieheen ja kumpikin tietää mitä asiasta ajatellaan. Koska anoppi on myös lastemme mummo ja kotini myös lastemme koti, en riitauttaisi välejämme. Anoppi kuitenkin kyläilee harvoin.

[/quote]

MIKSI IHMEESSÄ pitäisi sietää tuollaista käytöstä keneltäkään? Ap, ala itkeä ja kaada anopin niskaan ihan kaikki vuosien aikaiset loukkaukset hänen suustaan itkuisesti muttei vihaisesti. Vihaisuus saa aikaan puolustusreaktion, itku tehoaa paremmin. 

Vierailija
47/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemaan vaihteeksi käänteistä psykologiaa. Pistä valitukset vieläkin paremmaksi tai siis pahemmaksi. Kun anoppi kommentoi huonoa pohja ratkaisua, valita kuinka se onkin niin hirveä ja huoneet väärän mallisia, ovet väärässä paikassa ja aukeavatkin väärään suuntaan. Aurinko nousee väärästä suunnasta eikä muutakaan näe kunnolla. Ikkunat ovat liian matalia ja liian leveitä, eikä niihin löydä verhojakaan mistään. Ulkona puukon varjostaa ikävästi tai aurinko paistaa liikaa kun puitakaan ei ole edessä. Naapurit möykkäävät liikaa tai eivät möykkää, jolloin niitävarmasti häiritsee kun teidän lapset joskus nauravat ja mitähän nekin ajattelevat. Ihan kauheaa. Asunto on liian ylhäällä tai alhaalla ja vastapäätä oleva talo väärän värinen.

Ehkä se anoppi keksii vihdoin jotain positiivista tai saat hämättyä välittämästä muita asioita. Tai sitten ei ole mitään hyötyä, mutta on pahan sinulle vaihtelua katsoa kuinka käy.

Vierailija
48/50 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nakkasin anopin pihalle, kun tuli mun kotia ja tekemisiäni arvosteleen. Sanoin, ettei tartte enää näkyä. Eikä muuten oo näkyny. Helpotus.

Vierailija
49/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:50"]Ainakin ap on todella tehokas. Ehtii vartissa tehdä avauksen av:lla, toimia av:n neuvojen mukaan ja saada anoppi itkemään ja sitten vielä takaisin av:lle tekemään päivitys tilanteesta. Ihailen suuresti tällaista draivia tunteikkaassa tilanteessa! 
[/quote]

Puhelimella kaikki sujuu nopeesti :) voi keittiötä siivoillessa pari riviä kirjoittaa :) Ap

Vierailija
50/50 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se vaikea uskoa, että joillakin oikeasti on hankala anoppi? Ja se anoppi on hankala just sille miniälle, kun siihen ei ole samanlaista tunnesidettä kuin tyttäreen tai poikaan. Ainakin meillä anopilla on tarve korostaa miten eri tavalla hän tekee tai huushollinsa hoitaa ja joka asiaan ottaa kantaa. Välillä turhan suorasanaisesti ja suorastaan ilkeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän