Ai jumankekka... Anoppi kylässä, olen kuullut valituksia...
Tänään anoppi tuli kylään.... Kaksi tuntia on ollut ja nyt oon jo saanut kuulla mm:
-meidän asunnon pohjaratkaisu on ihan pöljä
- meillä ei ole parvekkeen oven edessä mattoa
-pitäisi olla enemmän tauluja
- lapsella liikaa leluja (hänellekin oli lapsuudessaan riittänyt yksi nukke)
- kahvipöydän kupit olivat liian värikkäitä
- ruoka liian suolaista
- ruoka rupesi närästää
- olohuoneen lamppu liian matalalla, joku pitkä mies voi lyödä päänsä
- tyttö flunssassa, minun vika, en ole pukenut pihalle tarpeeksi.
Ai, kun olen iloinen, kun hän lähtee takaisin kotiinsa.
Kommentit (50)
Mitä jos vika ei olekkaan Ap anopissa vaan omassa navassa voisit katsoa ehkä peiliin eikä aina syyttää anoppia kyllä minä ainakin olisin ottanut neuvoista vaareja vaikuttaa että anoppi on vanha jos kerran yksi nukke riittänyt leluksi tarvitseeko lapsesi kaikkia brätzejä välttämättä???
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:25"]
Mitä jos vika ei olekkaan Ap anopissa vaan omassa navassa voisit katsoa ehkä peiliin eikä aina syyttää anoppia kyllä minä ainakin olisin ottanut neuvoista vaareja vaikuttaa että anoppi on vanha jos kerran yksi nukke riittänyt leluksi tarvitseeko lapsesi kaikkia brätzejä välttämättä???
[/quote]Älä anoppi ala keulimaan tai lähdet kävellen kotiisi keskellä yötä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:25"]Mitä jos vika ei olekkaan Ap anopissa vaan omassa navassa voisit katsoa ehkä peiliin eikä aina syyttää anoppia kyllä minä ainakin olisin ottanut neuvoista vaareja vaikuttaa että anoppi on vanha jos kerran yksi nukke riittänyt leluksi tarvitseeko lapsesi kaikkia brätzejä välttämättä???
[/quote]
No huh! Voisit ensin opetella edes hieman kirjoittaa paremmin. :) Oli muuten pisin lause, jonka olen koskaan nähnyt :D Ap
Anopit on kyllä...minunkin anoppi järjesti minun keittiökaapit uuteen järjestykseen minun ollessa töissä. (Tästä tein ketjun joskus aikoinaan myös)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:24"]
Hyi mikä anoppi!! Mä en kestäis :(
[/quote]Varmaan kestät, kun tarviit lapsenhoitajaa ja päiväkodista hakijaa viisi kertaa viikossa.
No miksi teillä sitten on typerän kirjavat kahvikupit ja pöljä pohjaratkaisu?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:46"]Siinähän kitisee. :D Ei minua jaksaisi oikeasti kiinnostaa tuollainen ihme narina, toteatte vaan kaikkeen (asuntoon ja astioihin liittyvään) valitukseen että "Ai, me kyllä tykätään!" hyväntuulisesti.
[/quote]
näin juuri! Ei tuollaisesta pikkusielusta kannata loukkaantua sen suuremmin, jos on vain kylässä käymässä, eikä usein käy.
Vastaat vaan naureskellen ja vitsaillen kaikkeen narinaan, niin että anoppi ymmärtää miten lapsellista ja typerää hänen käytöksensä on.
Vanhemman ihmisen neuvoja kannattaa kuunnella, jos hän sanoo ne asiallisesti. Hänellä on paljon enemmän elämänkokemusta kuin sinulla. Nykyään ei vanhuksia ja heidän viisaita sanojaan arvosteta tarpeeksi. Moni asia on heillä kantapään kautta opittua.
Anoppini kuoli jo mieheni lapsuudessa, mutta appi mulla oli. En kuunnellut hänen neuvojaan alkuvuosina, mutta kun olin itse kasvanut ihmisenä, aloin arvostaa hänen neuvojaan ja sanojaan elämänkokemuksen tuomina viisauksina. ( En silti ollut aivan kaikesta samaa mieltä, koska näkövinkkelissä oli erilaisuuksia.)
Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? - Molemmat ovat parhaimmillaan kylmänä, pöydällä ja avattuna ;)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:26"] Tai sitten vaan olla hiljaa ja odottaa anopin lähtöä... Itse en riitauttaisi välejäni anopin kanssa. [/quote] Miksi omassa kodissaan pitäisi lampailla? Mä en ainakaan kuuntelisi, sanoisin takaisin jotta tietäisi miten toisen kotona käyttäydytään. [/quote] No siksi, että oma kotini ei ole vain minun kotini. Kyse on perhesuhteista eikä vain minusta ja minun loukkaantumisistani. Mun strategia on jutella tuollaisista mieheni kanssa jälkikäteen ja seuraavalla kerralla voi luoda merkitsevän katseen mieheen ja kumpikin tietää mitä asiasta ajatellaan. Koska anoppi on myös lastemme mummo ja kotini myös lastemme koti, en riitauttaisi välejämme. Anoppi kuitenkin kyläilee harvoin.
[/quote]
Ihan sama kuka ihminen on, mutta hän ei kohtele ketään perheessäni alentavasti. Mitään merkitseviä katseita miehen kanssa ei tarvita, mies ei siihen mitenkään liity vaan haluan itse ainakin selvittää asian suoraan alentavasti kohtelevan henkilön kanssa. Sen varjolla että on verisukua ei tarvitse kaikkea kestää.
[/quote]
"kaikkea kestää". Niin, se että anoppi ei pidä joistain näkemistään asioista ja sanoo sen ääneen, onkin kaiken kestämistä. Kyllä on herkkähipiäistä porukkaa täällä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:25"]Mitä jos vika ei olekkaan Ap anopissa vaan omassa navassa voisit katsoa ehkä peiliin eikä aina syyttää anoppia kyllä minä ainakin olisin ottanut neuvoista vaareja vaikuttaa että anoppi on vanha jos kerran yksi nukke riittänyt leluksi tarvitseeko lapsesi kaikkia brätzejä välttämättä??? [/quote] No huh! Voisit ensin opetella edes hieman kirjoittaa paremmin. :) Oli muuten pisin lause, jonka olen koskaan nähnyt :D Ap
[/quote]
Pisin? Tuossahan oli monta lausetta ja virkettä, et vaan huomannut niitä, koska välimerkit puuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:08"]Vanhemman ihmisen neuvoja kannattaa kuunnella, jos hän sanoo ne asiallisesti. Hänellä on paljon enemmän elämänkokemusta kuin sinulla. Nykyään ei vanhuksia ja heidän viisaita sanojaan arvosteta tarpeeksi. Moni asia on heillä kantapään kautta opittua.
Anoppini kuoli jo mieheni lapsuudessa, mutta appi mulla oli. En kuunnellut hänen neuvojaan alkuvuosina, mutta kun olin itse kasvanut ihmisenä, aloin arvostaa hänen neuvojaan ja sanojaan elämänkokemuksen tuomina viisauksina. ( En silti ollut aivan kaikesta samaa mieltä, koska näkövinkkelissä oli erilaisuuksia.)
[/quote]
No juu mutta mitä arvoa on liian kirjavien kahvikupposten ja huonon asunnon pohjaratkaisun kanssa? Jälkimmäinen on mitä on ja ensimmäinen luultavasti vastaa AP:n makua. Ei se vanha kansa aina "tiedä", haluaa vaan puuttua ja tekee sen epähienosti. Nämä tällaset ihmiset on ihmistyyppi, niitä on nuorissa ja vanhoissa. Parhaiten nämä tunnistaa FB kommunikoinnissa siinä kun joku linkittää kappaleen josta tykkää niin nämä kertoo inhoavansa sitä tai että jonkun toisen versio on niin paljon parempi. Muuta tarkotusta viestillä ei ole kuin olla äänessä ja puhua itsestään.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:08"]
Vanhemman ihmisen neuvoja kannattaa kuunnella, jos hän sanoo ne asiallisesti. Hänellä on paljon enemmän elämänkokemusta kuin sinulla. Nykyään ei vanhuksia ja heidän viisaita sanojaan arvosteta tarpeeksi. Moni asia on heillä kantapään kautta opittua. Anoppini kuoli jo mieheni lapsuudessa, mutta appi mulla oli. En kuunnellut hänen neuvojaan alkuvuosina, mutta kun olin itse kasvanut ihmisenä, aloin arvostaa hänen neuvojaan ja sanojaan elämänkokemuksen tuomina viisauksina. ( En silti ollut aivan kaikesta samaa mieltä, koska näkövinkkelissä oli erilaisuuksia.)
[/quote]
Mitä viisasta on sanoa toisten kahvikuppeja liian kirjaviksi?
Ehkei se kahvikuppiasia nyt superviisaus ollut, mutta kai johdattelua hillitympään ja tyylikkäämpään sisustamiseen. Tuo on enemmän ehkä makuasia kuitenkin.
No huh. Päivä pulkassa. Anopin kanssa sitten yritin saada aikuismaista keskustelua aikaiseksi.
"Kun minä hyvää hyvyyttäni tulen 200 km päästä ja ei mitkään neuvot kelpaa"
Ah <3 luulen, että anoppi on narsisti :( ei hänen kanssaan yksinkertaisesti PYSTY juttelemaan normaalisti, kun kääntää aina kaikki sanomiset itseensä. Ei vain jaksa olla ystävällinen js yrittää parhaansa. Lupasi tulla uudestaan vielä tässä kuussa. (Shit!!) ap