Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei vastaa tekstiviesteihin?

Vierailija
14.02.2015 |

Onko tämä joku uusi tapa? Jos kysyy perään, niin puhelin oli äänettömällä, jäänyt takin taskuun jne. Kun tasan tarkkaan kaverini ja tuttuni säntäävät älypuhelimeensa kiinni aina kun se piippaa. Mikäli ylipäänsä laskevat sen käsistään.

Miksi ei voi sanoa suoraan, kun on kaverista kyse, että en vastaa koska en halua olla tekemisissä NIIN usein kanssasi, vaikka kavereita ollaankin? Koska tämähän se oikea syy usein on.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ärsyttää että whatsapissa kyllä käydään lukemassa viesti mutta ei vastata. Ja on käyty sen jälkeenkin monta kertaa mutta ei edelleenkään voi vastata. Mutta annas olla kun näille itselle tulee kysyttävää niin kyllä sillon neuvot kelpaa ja jos ei vartissa ole vastannu niin jo kysellään perään.

Vierailija
2/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:57"]Koska tekstiviestit on perseestä, itse en kirjoita niitä koskaan eikä kiinnosta vastatakaan jos joku erehtyy sellaisen lähettämään. Kirjoita sähköposti tai soita, jos on asiaa. [/quote] Kuka nyt jotain sähköposteja lähettelee kavereille?? [/quote]

Esimerkiksi me töissäkäyvät, jotka istumme koneella 37,5 tuntia viikossa.

[/quote]

Nimenomaan. Minä kirjoitan viestit (sähköposti, skype, Facebook) vain ja ainoastaan tietokoneella, kännykän näpyttely ei kiinnosta. Kännykkää käytän vain satunnaisiin puheluihin. Tosin kaikki kaverit ja tutut sen tietääkin, eikä niitä tekstareita onneksi tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se selkeästi tarkoita että painu helvettiin, jos jättää vastaamatta? Näin minä ainakin olettaisin. Enkä aio enää laittaa viestiä sellaisille jotka eivät vastaa vaikka fb:ssä, kun kysyy kuulumisia joista on jotain vinkkiä seinällä ollut ja toivottelee jotain hyvää uutta vuotta.

Vierailija
4/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, mutta usein viiveellä, koska ahdistun ja viestin muotoilu vie aikaa. Joskus myös tosiaan, jos joku haluaa nähdä useammin kuin minä, mutta sanon kyllä ihmisille suoraan, että kaipaan enemmän yksinoloa enkä halua nähdä ketään ihmisiä joka päivä enkä välttämättä joka viikkokaan. 

Vierailija
5/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on todella ikävä tapa monella nykyisin.Itse pyrin vastaamaan heti kun havaitsen. Ja niinpä,aina ne kännykät on kourassa,mutta viesteihin vastaamisessa menee kuitenkin useita tunteja, joskus päiviäkin..

Vierailija
6/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein viestittelet? Mulla oli joskus kaveri, jonka viestit oli sellaisia statuspäivitysten tyyppisiä tai sitten niitä tuli useita päivän aikana. Silloin kieltämättä tuli mieleen, että vähempikin viestittely riittäisi, kun päälle kolmikymppisistä on kyse.

Olettaisin, että jos viestiin ei tule vastanneeksi heti, se unohtuu. Tosin on varmasti niitäkin, jotka eivät vaan halua vastata.

On näissä munkin mielestä outouksia. Mulle yksi kaveri soitti vuoden (!) kuluttua viestistäni ja aloitti siis puhelun siihen liittyen. Itse olin nimenomaan ajatellut, ettei häntä kiinnosta enää olla tekemisissä ja olin hänen numeronsakin poistanut...

Vierailija
7/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan ole tarpeeksi kiinnostava..

Vierailija
8/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu, jota en ole nähnyt vuosiin laittaa joko viestejä lapsien syntymään liittyen (ne kuittaan onnitteluilla, viimeisin pari viikkoa sitten) tai mainostaakseen, että nyt olisi myynnissä hyvää luomulampaan lihaa (näihin en vastaa).

Toisaalta ihmettelen, että hän edes viestittelee, sillä joskus vuosia sitten kun yritin soittaa, ei millään ollut aikaa puhua saati sitten tavata.

Kuulin eräältä toiseltakin tutulta, että hän saa myös samaiset lapsi- ja lampaanlihaviestit, vaikkei hänenkään kanssa muuten mitään yhteyttä.

Vierailija
9/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan viestejä kavereille/sukulaisille jne usein, myös statuspäivityksiä, ihan huvikseen, enkä odota että niihin vastataankaan. Tarkoitin aloitusviestissäni varsinkin niitä tapauksia joissa ehdottaa tapaamista tai jotain muuta yhteistä juttua, eikä toinen vastaa mitään. Vaikka leffaan menoa huomenna. Mulla on useita kavereita, jotka eivät vaan vastaa. Ilmeisesti se on heidän tapansa sanoa että eivät aio lähteä leffaan.

Mutta miksi ei voi laittaa vaikka "En pääse." tai "On muita kiireitä huomenna, eikö tuo leffakaan oikein kiinnosta." Minä jään yleensä odottamaan vastausta. Ennen kuin esimerkiksi pyydän jotain toista kaveria.

Vierailija
10/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on yksinkertaisesti se, että kiireessä unohdan. jos erehdyn lukemaan viestin niin etten heti vastaa. mutta minulle kyllä puhelin on vain välttämätön paha ja missä millonkin. en kyllä tiedä missä ntkään on.

Vierailija
11/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole viesteissä edes hälytysääntä, vaan pelkkä värinä. En siis todellakaan vapaa-ajalla kyttää jos joku lähettäisi viestin. Nytkään en edes tiedä missä puhelimeni on, taitaa olla eteisen kaapissa takin taskussa. Jos minut haluaa saada nopeasti kiinni, niin kannattaa soittaa. Vastailen kyllä tekstareihin, mutta se voi olla sitten maanataiaamupäivällä kun huomaan viestin.

Vierailija
12/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:30"]Laitan viestejä kavereille/sukulaisille jne usein, myös statuspäivityksiä, ihan huvikseen, enkä odota että niihin vastataankaan. Tarkoitin aloitusviestissäni varsinkin niitä tapauksia joissa ehdottaa tapaamista tai jotain muuta yhteistä juttua, eikä toinen vastaa mitään. Vaikka leffaan menoa huomenna. Mulla on useita kavereita, jotka eivät vaan vastaa. Ilmeisesti se on heidän tapansa sanoa että eivät aio lähteä leffaan.

Mutta miksi ei voi laittaa vaikka "En pääse." tai "On muita kiireitä huomenna, eikö tuo leffakaan oikein kiinnosta." Minä jään yleensä odottamaan vastausta. Ennen kuin esimerkiksi pyydän jotain toista kaveria.
[/quote]

Tuollainen vastaamattomuus on mielestäni noloa käytöstä. Itselle käynyt tätä myös ja sen jälkeen en ole viitsinyt kyseistä ihmistä viesteilläni vaivata.

Vierailija
13/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 oli siis ap

Vierailija
14/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiaa soita

Vierailija
15/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tekstiviestit on perseestä, itse en kirjoita niitä koskaan eikä kiinnosta vastatakaan jos joku erehtyy sellaisen lähettämään. Kirjoita sähköposti tai soita, jos on asiaa.

Vierailija
16/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Itselläni puhelin välillä useamman päivän äänettömällä, sekä lomalla että arkena, koska stressaannun muuten jatkuvasta tavoitettavissa olosta. Töissä on välillä liikaa ajateltavaa ja puhelinta joutuu käyttämään jatkuvasti, kyseessä siis oma puhelimeni. Viestiä pukkaa jos jonkinlaisesta asiasta ja välillä ehtii tilanteiden ollessa päällä vastata vain osaan ja osa jää arkistoon odottelemaan. En pidä työkännykkää erikseen koska työni on liikkuvaa ja joutuisin raahaamaan ja latailemaan kahta puhelinta.

Ei ihmisen tarvitse olla päivittäin 24/7 tavoitettavissa ja vastailemassa jokaiseen viestiin. Itse en loukkaannu jos joku ei vastaa. Jos vastaus on minulle tärkeä, lähetän viestin myöhemmin uudestaan tai soitan perään.

Vierailija
17/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiin aina mukaan myös kysymys. Jos kirjoitat jotain, etkä kysy mitään niin vstaanottaja voi jättää helposti vastaamatta.

Vierailija
18/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:57"]Koska tekstiviestit on perseestä, itse en kirjoita niitä koskaan eikä kiinnosta vastatakaan jos joku erehtyy sellaisen lähettämään. Kirjoita sähköposti tai soita, jos on asiaa.
[/quote]

Kuka nyt jotain sähköposteja lähettelee kavereille??

Vierailija
19/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:57"]Koska tekstiviestit on perseestä, itse en kirjoita niitä koskaan eikä kiinnosta vastatakaan jos joku erehtyy sellaisen lähettämään. Kirjoita sähköposti tai soita, jos on asiaa. [/quote] Kuka nyt jotain sähköposteja lähettelee kavereille?? [/quote]

Esimerkiksi me töissäkäyvät, jotka istumme koneella 37,5 tuntia viikossa.

Vierailija
20/23 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:29"]Laita viestiin aina mukaan myös kysymys. Jos kirjoitat jotain, etkä kysy mitään niin vstaanottaja voi jättää helposti vastaamatta.
[/quote]

Tämä on ehdottoman totta, poikaystäväni jättää usein vastaamatta jos ei ole kysymystä ja kun myöhemmin toisesta asiasta puhuttaessa kysyn miksei vastannut, hän ihmettelee että mihin olisi pitänyt (eli mikä oli "kysymys"). Se on turhauttavaa ja sydäntäsärkevää, ja olen kertonut monta kertaa miten mukavaa olisi jos hän kommentoisi jotain, vaikka edes vähän ohi aiheenkin :(

Eräs kaverini vastaa aina parin päivän viiveellä juuri tuon vuoksi että unohtaa kun ei heti vastaa, ja koska asiat ovat kiireettömiä se ei haittaa. Mutta eniten ärsyttää se jos laittaa WhatsAppissa viestiä ja näkee, että toinen on nähnyt viestin (siniset viivat ja ylhäällä kellonaika milloin viimeksi käynyt), mutta mitään vastausta ei saa ennen uutta huhuilua vaikka tiedän olevani erään tyypin ainoita vakituisia juttelukavereita siellä. Siitä tulee niin välinpitämätön olo ja kyseisen henkilön pitäisi olla tärkeimpiä läheisiäni. Miksi ei voi nähdä vastaamisen vertaa vaivaa? :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi