Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen aamupala

Vierailija
14.02.2015 |

Onko tosiaan kaurapuuro ja leipä?

Kyselee Kreikasta kotoisin oleva mieheni.

Millä te elätte?.jos aamupala tuommoista . Sittenhän on nälkä jo heti klo 11:?

Me laitamme aamulla munia,makkaraa ,perunaa,leipiä,hilloja,tomaattia, kurkkua... Juustoja yms. Teetä/kahvia
Näillä jaksaa painaa:)

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön aamupalaksi yleensä ruisleivän puolikkaan juustolla ja kasviksilla. Juomana kahvi ja puoli litraa vettä. Oon semi huono syömään aamulla sekä pudotan painoa niin tuo on vallan passeli aamupala ja jaksaa sinne kahteentoista jos seitsemän-kahdeksan aikaan syönyt aamupalan. Lounaalla sitten täytellään vielä massua yleensä jollaki kanaruuilla ja iltaa kohden kevennetään. Hyvin toimii :)

Vierailija
42/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:00"]Mihin aikaan aamusta kreikkalaiset syövät tuo huiman tukevan aamiaisensa? Luultavasti eivät hyppää suoraan sängystä aamiaispöytään kuten monet meistä suomalaisista. Taitaa olla hieman OT, mutta kysynpä kun tuli mieleen: mistä lähtien kaurapuuron päälle on pitänyt lappaa raejuustoa? Marja t ja mehukeitot ymmärrän hyvin, vaikka itse suosinkin voisilmää. Tosin puuroa en saa alas heti aamusta, vaan saatan keittää lounaaksi puuron. [/quote] Me heräämme ja valmistamme tuhdin ja täyttävän ihanan aamiaisen siihen menee 1 tuntia. Eli syömme n. 8-10 ap

[/quote]

Teillä ei siis ole kiire mihinkään, vaan voitte aloittaa aamun rauhallisesti tuhdilla aamiaisella. Onneksi olkoon. Kaikilla ei ole yhtä leppoisat aamut kuin teillä.

Kiireen ja aikaisen herätyksen vuoksi moni jättää aamiaisen pieneksi tai skippaa sen kokonaan. Aamupalan skippaaminen ei ole terveellistä eikä missään tapauksessa auta painonhallinnassa, vaan aamiainen on hyvä syödä. Jos ei kotona ehdi, ehtisikö töissä? Riippuu tietenkin mitä tekee työkseen ja onko aamulla mahdollista pitää taukoa aamupalaa varten.

Ap on siinä oikeassa, että aamiainen on hyvä olla kunnollinen. Mutta tiettyä tuputtamisen makua tässä nyt on, vaikka ap väittää, että antaa muiden valita omat aamiaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän aamulla -ooh!- sokerijogurttia ja muromysliä, kauhistu ap! Olen täysin terve ja hoikka, jaksan treenata tosissani ja tiedätkö mitä, syön vielä lounaallakin klo 12 pääruuan lisäksi jälkkäriä :)

Vierailija
44/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:10"]Vedän aamulla -ooh!- sokerijogurttia ja muromysliä, kauhistu ap! Olen täysin terve ja hoikka, jaksan treenata tosissani ja tiedätkö mitä, syön vielä lounaallakin klo 12 pääruuan lisäksi jälkkäriä :)
[/quote]

Not like that shit. :( ap

Vierailija
45/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap oikeus olla pitämättä kenenkään muun aamupalasta, saamme syötyä ne ihan itse vaikket sä pitäisikään niitä minään :D

Vierailija
46/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään: Voissa paistettuja French toasteja ('köyhiä ritareita'), itse tehtyä omenahilloa, cashew pähkinöitä ja vaahterasiirappia. Juomaksi vastapuristettua luomu appelsiinimehua ja hyvää tummaa kahvia.

Vierailija
48/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ja ruisleipä voilla ja tänään sama juttu.

Vierailija
49/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisella nautimme paistettua munaa, pekonia ja vesimelonia sekä eiliseltä jääneitä jauhispihvejä joissa oli  mm.jalapenoa, punasipulia ja aurinkokuivattua tomaattia seassa sekä tietenkin tummapaahtoista kahvia. Täällä ei mitään puuroja syödä.

Vierailija
50/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:05"]Puuro ja ruisleipä voilla ja tänään sama juttu.
[/quote]
Ei kuin huomenna sama juttu.
Tunnen itseni koko ketjusta eniten suomalaiseksi kaikista. Koska syön puurin ja ruisleivän. Tämä on mielestäni paras aamupala ja siihen päälle jotain, aina parempi. Tosin jos kysytään perus suomalaista aamupalaa niin se on leipää ja kahvia ja mysliä ja jugurttia puuroa leipää pää osin.

Vierailija
51/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamulla pullan ja kahvin, parin tunnin päästä uuden pullan ja kahvin ja lounaan noin klo 15.

Vierailija
52/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleendä juon teetä hunajalla, syön kaksi kananmunaa ja lasi vettä. Lounaalla ei kiljuva nälkä.

Vierailija
53/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:54"]Mielipiteitä kaipaillen . No mitäs lounaaksi sitten? Meillä tuhti kreikkalainen aamupala n 8-10 ja lounas klo 12-14. Ap
[/quote]

No voi helvetti sä olet suomalainen, et kreikkalainen. Mitä teillä syötiin kotona lapsuudessasi vaikka ennen kuin kreikkalaistuit? Ei hyvää päivää ihmisten yksinkertaisuus.

Vierailija
54/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se juu kumma kun Suomessa jaksetaan toitottaa että aamupala on päivän tärkein ateeria ja se on pakko syödä vaikka väkisin..ja sama jankkaus jatkuu välipaloihin, muutaman tunnin välein syötävä kun se verensokeri!!! Itse muutin ruokailutottumukseni lähemmäs Eurooppalaista, syön aamulla hyvin vähän, yleensä vaalean sämpylän ja kahvia. Lounas on jotain normiruokaa, joskus keitto tai salaatti. Ja illalla noin 19 aikaan vielä kunnon ruokaa. Ei välipaloja, ei puuroa eikä ylenpalttista leivän syömistä. Syön päivän aikana max kaksi palaa leipää. Tietenkin on eri asia jos treenaa kovasti mutta itse jaksan tällä syömisellä liikkua 4krt salilla/jumpissa.

Vierailija
55/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:00"]Mihin aikaan aamusta kreikkalaiset syövät tuo huiman tukevan aamiaisensa? Luultavasti eivät hyppää suoraan sängystä aamiaispöytään kuten monet meistä suomalaisista.

Taitaa olla hieman OT, mutta kysynpä kun tuli mieleen: mistä lähtien kaurapuuron päälle on pitänyt lappaa raejuustoa? Marja
t ja mehukeitot ymmärrän hyvin, vaikka itse suosinkin voisilmää. Tosin puuroa en saa alas heti aamusta, vaan saatan keittää lounaaksi puuron.
[/quote]

Me heräämme ja valmistamme tuhdin ja täyttävän ihanan aamiaisen siihen menee 1 tuntia. Eli syömme n. 8-10 ap
[/quote]

Ette käy töissä?

Vierailija
56/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2 viipaletta ruiseipää tai rasnkanleipää eri täytteillä. Joskus muroja. Haaveilen monesti herätessä, et olisi englantilainen aamiainen valmiina mut ei.

Vierailija
57/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brasilialainen aamiainen on 5kpl parapähkinöitä ja Brazil-kahvia. Nautin sen 5:30 ja lounaalla klo 11 syön usein Turkkilaista ruokaa työpaikkani viereisessä kebab paikassa. Illalla syön kevyesti kreikkalaisittain salaattia jossa fetaa ja oliiveja!

Vierailija
58/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:00"]

Mihin aikaan aamusta kreikkalaiset syövät tuo huiman tukevan aamiaisensa? Luultavasti eivät hyppää suoraan sängystä aamiaispöytään kuten monet meistä suomalaisista.

Taitaa olla hieman OT, mutta kysynpä kun tuli mieleen: mistä lähtien kaurapuuron päälle on pitänyt lappaa raejuustoa? Marjat ja mehukeitot ymmärrän hyvin, vaikka itse suosinkin voisilmää. Tosin puuroa en saa alas heti aamusta, vaan saatan keittää lounaaksi puuron.

[/quote]

Itse en aluksi ymmärtänyt raejuustovillityksen perään, mutta kun kerran kokeilin, en enää kaurapuuroa muuten syö. Se on ensinnäkin ihan älyttömän hyvää mutta se myös pitää nälän poissa. Ilman raejuustoa puurolla pärjää ehkä sen tunnin, mutta raejuusto proteiinipitoisena pitää nälkää pidempään. Vielä jos lisää vähän mustikoita joukkoon niin en kyllä parempaa aamiaista keksi!

Vierailija
59/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kuudeksi töihin joten en todellakaan ehdi syömään aamuisin mitään. Ensimmäinen ja ainoa tauko on yleensä joskus 10 aikoihin jolloin syön yhden jogurtin ja juon vettä. Joskus ehdin pitämään toisenkin tauon jolloin juon vain jotain. Kotona syön leivän kahden jälkeen ja ruuan viideltä.

Vierailija
60/100 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamulla yleesä leivän tai banaanin ja kupin kahvia. En pysty heräämien jälkeen syömään paljoa ja lounas syödään kuitenkin siinä 10-12 aikaa. Ihan hyvin olen jaksanut. Tosin Kreikassa ei ilmeisesti syödä kuin aamupala, välipalat ja illallinen, joten kulttuurit ihan erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän