Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen aamupala

Vierailija
14.02.2015 |

Onko tosiaan kaurapuuro ja leipä?

Kyselee Kreikasta kotoisin oleva mieheni.

Millä te elätte?.jos aamupala tuommoista . Sittenhän on nälkä jo heti klo 11:?

Me laitamme aamulla munia,makkaraa ,perunaa,leipiä,hilloja,tomaattia, kurkkua... Juustoja yms. Teetä/kahvia
Näillä jaksaa painaa:)

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:53"]Eihän sitä leipää paljaaltaan syödä, vaan sen päällä on sitten juustoa, kinkkua ja mahdollisesti vihanneksia. Ja tosiaan se yhdessä kaurapuuron kanssa on Suomessa hyvin tyypillinen aamupala. Tosin nykyisin monet syövät kaurapuuron sijaan mysliä tai muroja. Jos aamupala syödään klo 7, niin on ihan tavallista syödä lounas klo 11. Oma kokemukseni on se, että nimenomaan tavallinen keski- ja eteläeurooppalainen aamupala täyttää huonosti. Tyypillisestihän siihen kuuluu sämpylä (joka ei edes maistu hyvältä) ja sen päällä voita ja marmeladia. Kuka sillä pärjää? Onneksi nykyisin hyvissä hotelleissa saa sielläkin jo kunnollisen aamupalan. Joskus 30 vuotta sitten tilanne oli vielä toinen. [/quote] Lue aloitus. Ap

[/quote]

Luin aloituksen ja ihmettelen, onko tosiaan perinteinen aamupala Kreikassa täysin erilainen kuin esim. Italiassa, jossa se kokemukseni mukaan tosiaankin on sämpylä ja marmeladia + voita. Joskus 1980-luvulla ei vielä hotellin aamupalalla mitään muuta syötävää ollut edes tarjolla. Kyllä siinä tuli kunnon suomalaista aamupalaa ikävä.

Vierailija
22/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:48"]Mulle aamupala on joko puoli pannua mustaa kahvia sellaisenaan, maitorahkaa ja hedelmiä, ruisleipää järjettömällä määrällä täytteitä tai kaurapuuroa ja raejuustoa. Riippuu päivästä, mitä tekee mieli. Ja tosiaan, jos syön aamupalan ennen klo 8 niin kyllä mä lounastauolla 11.30 syön ruokaa, silloin kuuluukin jo olla nälkä :) [/quote] Mutta en vain ymmärrä tätä ajatus maailmaa. Jos söisit kunnon /tuhdin aaamiaisen,voisit lounaalla syödä vain salaatin. Ehkä kilot pysyvät kurissa? Ap

[/quote]

Mikähän saa arvon ap:n olettamaan, että jos syö silloin kun on nälkä itsensä kylläiseksi, pitäisi automaattisesti vahtia kilojaan? :)
[/quote]

Ei tarvii kaikkien. Tuli vain mieleen että miksi aamulla syödään "dieetti aaamupala" sit lounaalla nälkä yllättää , vedetää maha täyteen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan aamusta kreikkalaiset syövät tuo huiman tukevan aamiaisensa? Luultavasti eivät hyppää suoraan sängystä aamiaispöytään kuten monet meistä suomalaisista.

Taitaa olla hieman OT, mutta kysynpä kun tuli mieleen: mistä lähtien kaurapuuron päälle on pitänyt lappaa raejuustoa? Marjat ja mehukeitot ymmärrän hyvin, vaikka itse suosinkin voisilmää. Tosin puuroa en saa alas heti aamusta, vaan saatan keittää lounaaksi puuron.

Vierailija
24/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:53"]Eihän sitä leipää paljaaltaan syödä, vaan sen päällä on sitten juustoa, kinkkua ja mahdollisesti vihanneksia. Ja tosiaan se yhdessä kaurapuuron kanssa on Suomessa hyvin tyypillinen aamupala. Tosin nykyisin monet syövät kaurapuuron sijaan mysliä tai muroja. Jos aamupala syödään klo 7, niin on ihan tavallista syödä lounas klo 11. Oma kokemukseni on se, että nimenomaan tavallinen keski- ja eteläeurooppalainen aamupala täyttää huonosti. Tyypillisestihän siihen kuuluu sämpylä (joka ei edes maistu hyvältä) ja sen päällä voita ja marmeladia. Kuka sillä pärjää? Onneksi nykyisin hyvissä hotelleissa saa sielläkin jo kunnollisen aamupalan. Joskus 30 vuotta sitten tilanne oli vielä toinen. [/quote] Lue aloitus. Ap

[/quote]

Luin aloituksen ja ihmettelen, onko tosiaan perinteinen aamupala Kreikassa täysin erilainen kuin esim. Italiassa, jossa se kokemukseni mukaan tosiaankin on sämpylä ja marmeladia + voita. Joskus 1980-luvulla ei vielä hotellin aamupalalla mitään muuta syötävää ollut edes tarjolla. Kyllä siinä tuli kunnon suomalaista aamupalaa ikävä.
[/quote]

On todellakin erilainen .tutustu netissä laita Google kuvahaku ja ylläty iloisesti ap

Vierailija
25/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen aamupalahan on just hyvä: kaurapuuroa voisilmällä tai marjoilla, kahvia, ruisleipää margariinilla, juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla.

Minä ainakin pärjään suomalaisella aamiaisella hyvin aamupäivälounaaseen saakka, vaikken puuroa otakaan. Viikonloppuna aamiainen on tuhdimpi ja syödään myöhemmin, joten sillä pärjää pitkälle.

Aina oon ihmetellyt amerikkalaisia, jotka ainakin tv-sarjoissa ja leffoissa näyttävät elävän pelkällä mustalla kahvilla ja esim. croissantilla tai muroilla. Lounaaksi vetävät yhden höttöisen sandwitchin ja painavat sen voimin pitkää päivää. En tajua millä energialla. Tai sitten amerikkalaiset oikeesti syö kunnolla ja telkkarissa ei vain näytetä sitä. Tai "keventelevät" koko päivän ja illalla mättävät McDonaldsia ja Burger Kingiä posket pullollaan.

Vierailija
26/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:56"]Aamupaloja on erilaisia yhtä paljon, kun on ihmisiä ja sitten on minunlaisia jotka ei syö mitään, mutta juo muutaman kupin kahvia/teetä. Ikinä en ole osannut aamulla/herätessäni syödä mitään, ei vaan ole nälkä. Kahvi on se tärkein juttu. Syön ekan kerran n. 3-6 tuntia heräämisen jälkeen, riippuu päivästä ja hyvin pärjään.  [/quote] Not good .ap

[/quote]

Miksi? Mulle sopii, enkä tule sitä koskaan muuttamaan. En koskaan syö vain siksi, että mukamas pitäisi, vaan silloin, kun on oikeasti nälkä, eli 2-3 kertaa päivässä. Yritä ap ymmärtää, että tapoja on monenlaisia ja mikään ei ole väärä niin kauan, kun se itselle sopii.

Vierailija
27/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:00"]Mihin aikaan aamusta kreikkalaiset syövät tuo huiman tukevan aamiaisensa? Luultavasti eivät hyppää suoraan sängystä aamiaispöytään kuten monet meistä suomalaisista.

Taitaa olla hieman OT, mutta kysynpä kun tuli mieleen: mistä lähtien kaurapuuron päälle on pitänyt lappaa raejuustoa? Marja
t ja mehukeitot ymmärrän hyvin, vaikka itse suosinkin voisilmää. Tosin puuroa en saa alas heti aamusta, vaan saatan keittää lounaaksi puuron.
[/quote]

Me heräämme ja valmistamme tuhdin ja täyttävän ihanan aamiaisen siihen menee 1 tuntia. Eli syömme n. 8-10 ap

Vierailija
28/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:47"]No mikset sinä voi vastata sille miehellesi itse? [/quote] Voin toki . Mutta ajattelin onko asiaan niinku kuvittelin. Taitaa olla. Aika köyhää mielestäni:( ja tylsää . Ap [/quote] Köyhää ja tylsää? No ainakin helvetin paljon terveellisempää kuin vetää makkaroita heti aamusta. [/quote] Mutta oletko Testannut niitä? Koita vko uskon että moni häkeltyy. Kilot pysyvät kurissa näin! Nälkä ei tule koko pvänä:) salaatilla loppu pvä. Suosittelen:) Ap

[/quote]

Minulla nyt ei satu olemaan minkäänlaisia ongelmia painon suhteen kun liikun ja treenaan niin paljon. Syön kolmen tunnin välein mutta en koskaan mitään makkaroita vaan terveellistä ruokaa. Ja salatteja kyllä mutta yksikään päivän ateria ei koostu pelkästä salaatista vaan ne ovat lisänä.

Vierailija
29/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja Tupakka riittää aamupalaksi.

Pysyy kilot kurissa. Kokeilkaapa.

Ei tarvita mitään ihmediettejä kun jättää aamupalat kokonaan pois.

Vierailija
30/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille omat tavat parhaat. Tämä meille.Suosittelen kokeileen. Ap

Vierailija
31/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään Kreikan makkarat eri kuin Suomi hötö makkarat. Nämä ovat halla nautaa 100% aikas paljo terveellisi mpiä. Ap

Vierailija
32/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan halal nautaa:) ap

Vierailija
33/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:04"]

[/quote]

Sanot että kaikille omat tavat parhaat ja silti tuputat omaasi? Ok.

Vierailija
34/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro ei ole ns "dieettiruokaa", sitä varmasti syödään laihdutuksen aikana sillä se on terveellistä ja kuitupitoista. Et varmasti itse ole kovinkaan hoikka tai hyvässä kunnossa, sillä terveen vartalon ylläpitämiseen tarvitaan proteiinia monta kertaa päivässä, ei pelkästään aamulla. Itse en kehuskelisi ruokavaliollasi, päinvastoin. Tuskin urheiletkaan/teet lihaskuntoa missään välissä, sillä salaattiako niiden jälkeen söisit? Hah hah. Toki salaatti voi olla proteiinipitoista, mutta epäilen, että syöt montaa eri salaattia loppupäivän aikana. Ja jos syötkin, niin eikö se ennemminkin olisi tylsää?

Vierailija
35/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun BMI on 18:) ap

Vierailija
36/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:04"]

[/quote]

Ja äsken väitit mun tapaa huonoksi ja nyt sanot näin. Pelle. T. 15

Vierailija
37/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:48"]Mulle aamupala on joko puoli pannua mustaa kahvia sellaisenaan, maitorahkaa ja hedelmiä, ruisleipää järjettömällä määrällä täytteitä tai kaurapuuroa ja raejuustoa. Riippuu päivästä, mitä tekee mieli. Ja tosiaan, jos syön aamupalan ennen klo 8 niin kyllä mä lounastauolla 11.30 syön ruokaa, silloin kuuluukin jo olla nälkä :) [/quote] Mutta en vain ymmärrä tätä ajatus maailmaa. Jos söisit kunnon /tuhdin aaamiaisen,voisit lounaalla syödä vain salaatin. Ehkä kilot pysyvät kurissa? Ap

[/quote]

Syön aamulla vähän, jonkun omenan+rahkan tms. Jos on aikaa, niin kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa. Harvemmin. Nälkä tulee siinä 10:30 ja lounas on joka päivä klo11. Syön salaattilounaan ja ehkä siivun leipää. Kilot on kurissa joten missä ongelma? Mulle oli kova työ edes oppia syömään tuon verran aamulla, ennen pystyin hyvin jättämään väliin. (en ole tuo ensimmäisen viestin kirjoittaja)

Vierailija
38/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:04"]

[/quote]

Sanot että kaikille omat tavat parhaat ja silti tuputat omaasi? Ok.
[/quote]

En tuputa.ohjeistan yms ap

Vierailija
39/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, hedelmä tai lasi tuoremehua ja kuppi kahvia. Enempää ei konttorityöläisen tarvitse itseensä ahtaa. Lounas klo 11. Iltapäivällä välipala ennen treeniä. Kevyt illallinen klo 19.

Vierailija
40/100 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:07"]Kaurapuuro ei ole ns "dieettiruokaa", sitä varmasti syödään laihdutuksen aikana sillä se on terveellistä ja kuitupitoista. Et varmasti itse ole kovinkaan hoikka tai hyvässä kunnossa, sillä terveen vartalon ylläpitämiseen tarvitaan proteiinia monta kertaa päivässä, ei pelkästään aamulla. Itse en kehuskelisi ruokavaliollasi, päinvastoin. Tuskin urheiletkaan/teet lihaskuntoa missään välissä, sillä salaattiako niiden jälkeen söisit? Hah hah. Toki salaatti voi olla proteiinipitoista, mutta epäilen, että syöt montaa eri salaattia loppupäivän aikana. Ja jos syötkin, niin eikö se ennemminkin olisi tylsää?
[/quote]

Perehdy asiaan. Lenkkeilen ja minun BMI on 18. Näytän hyvältä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi