Mies välttelee puhumista
Millainen mies välttelee puhumista parisuhdeasioista viimeiseen asti riippumatta siitä kuinka paljon kiristäisi ja mitä asialle voi tehdä? Kauanko tuollaista kannattaa katsella? Johtuuko käytös traumasta, itsekkyydestä tms.?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:18"]
Jos ei nytkään osaa avata suutaan ei se sitä enää opi. Monet miehet eivät muutenkaan ole tuossa itseilmaisussa erityisen hyviä. Sano suoraan että suhde ei etene jos ei ala puhumaan.
[/quote]
Alussa puhui ja osaa mielestäni kyllä puhua tunteistaan, mutta mitä intiimimmäksi keskustelut menivät, sitä vähemmän puhui ja nyt on lopettanut kokonaan. Ei pysty myöskään puhumaan siitä uskooko Jumalaan vai ei. Olet oikeassa, ei tuossa iässä enää opi. Käsittääkseni ex jätti miehen, kun mies sanoi ettei ole naisesta mustasukkainen ollenkaan, eikä ilmeisesti saanut kakistettua tyydyttävää rakkaudentunnustusta itsestään. Olen sanonut miehelle, että yksinäinen tulevaisuus odottaa, jollei hiljalleen puhu syvimmistä, kipeimmistä asioista. Itse olen vielä tosi itsenäinen, enkä mikään ripustautuja ja olen antanut miehelle paljon aikaa ja tilaa. Mutta en jaksa olla mikään äiti...Mies on siis aika lapsellinen ikäisekseen, näyttääkin 10 vuotta nuoremmalta. Ap
Olen sanonut jo monta kertaa, ettei suhde etene mihinkään, jos sama meno jatkuu. Olen yrittänyt puhua miehen lapsuudesta, traumaattisista kokemuksista, huonosta itsetunnosta jne. muttei mikään tunnu auttavan. Vähän on ehkä muuten vapautuneempi paitsi tunneasioissa siis. Ap
Aika monet ovat pinnallisia, myös naiset. Todennäköisesti mies ei edes ymmärrä mitä häneltä vaadit.
Käytätkö miehen tunteita aseena häntä vastaan? Lisäksi kerrotko omat tunteesi rehellisesti vai käytkö keskustelua naistenlehdistä oppimallasi kaavalla???
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:28"]
Aika monet ovat pinnallisia, myös naiset. Todennäköisesti mies ei edes ymmärrä mitä häneltä vaadit.
[/quote]
Tämä saattaa pitää paikkansa. On ennenkin ymmärtänyt väärin. Mutta toisaalta olen toistanut itseäni jo tuhat kertaa. On kyllä paljon pinnallisempi kuin minä, muttei ei mikään tyhmä. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:29"]
Käytätkö miehen tunteita aseena häntä vastaan? Lisäksi kerrotko omat tunteesi rehellisesti vai käytkö keskustelua naistenlehdistä oppimallasi kaavalla???
[/quote]
En lue naistenlehtiä, enkä ole mikään naisellinen nainen. Naisten lehtien mukaan minun olisi varmaan pitänyt jättää mies jo pari vuotta sitten eli olen itse asiassa liian kiltti ja voi olla, että mies käyttää tätä ominaisuutta minussa hyväksi. Mielestäni on ylimielistä olla vastaamatta toista hermostuttaviin asioihin. En ole enää mikään nuori, enkä haluaisi tuhlata elämääni. Yhdessä vaiheessa olin varma että mies pettää, muttei sekään pitänyt paikkaansa.
Käyttää kyllä lapsellisia puolustautumiskeinoja: kiristää jollain katoamistempulla tai erolla, mutta menee tolaltaan jos itse teen saman. Itse olen täydellisen avoin, mikä saattaa pelottaa tai monet eivät ehkä kestä sellaista keskustelua. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:15"]
terve mies
[/quote]
Puhumattomuus ja kylmyys ei ole oikeasti tervettä, vaikka universaalin kulttuurin mukaan mies ei saa puhua eikä näyttää tunteitaan. Johan tuo näkyy väkivaltatilastoissakin.
Musta ihan tavallisetkin miehet voivat voivat olla tollaisia. Olen itse päätellyt, että se johtuu toisaalta lapsuudenkodin tavasta käsitellä asioita, jos siellä ei ole puhuttu asioista, niin ei ole oppinut puhumaan. Mutta sitten myös miesten välisistä suhteista, joillain miehillä ei ole oikein ystäviä ja nilläkin, joilla on, voi olla niin, että eivät puhu tietynlaisista asioista ollenkaan.
En usko valitettavasti, että mies tuosta muuttuu.:(
Itse varmaan yrittäisin mahdollisimman neutraalisti kertoa, että minusta puhuminen on se tapa, jolla ollaan yhteydessä toiseen ja mikä myös rakentaa luottamusta. Mutta tosiaan, jos mies on tottunut toimimaan aivan eri tavoin, voi olla ihan mahdotonta odottaa, että hän muuttaisi toimintaansa.
Minä olin suhteessa jossa mies ei koskaan sanonut rakastavansa minua. Kavereille sanoi että rakastaa mutta minulle ei sitä osannut koskaan sanoa. Ei myöskään kehunut mitenkään, eikä osannut puhua omista ahdistuksistaan eikä ongelmistaan. Suhde kariutui aika äkkiä.
t 8
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:15"]
terve mies
[/quote]
Puhumattomuus ja kylmyys ei ole oikeasti tervettä, vaikka universaalin kulttuurin mukaan mies ei saa puhua eikä näyttää tunteitaan. Johan tuo näkyy väkivaltatilastoissakin.
[/quote]
Kallistun syyttämään miehen lapsuudenperhettä, mutta mies itse on niin auktoriteettiuskoinen, että kieltäytyy kohtaamasta sitä seikkaa, etteivät hänen vanhempansa olleet mukavia vanhempia. Pakottivat mm. miehen ammattiin, johon ei ole todellakaan sopiva, eikä ole sitten uskaltanut vaihtaa työstä pois, vaan on ruvennut juomaan vähän liikaa, mutta harvemmin on kännissä asti. Itse olen absolutisti. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:41"]
Musta ihan tavallisetkin miehet voivat voivat olla tollaisia. Olen itse päätellyt, että se johtuu toisaalta lapsuudenkodin tavasta käsitellä asioita, jos siellä ei ole puhuttu asioista, niin ei ole oppinut puhumaan. Mutta sitten myös miesten välisistä suhteista, joillain miehillä ei ole oikein ystäviä ja nilläkin, joilla on, voi olla niin, että eivät puhu tietynlaisista asioista ollenkaan.
En usko valitettavasti, että mies tuosta muuttuu.:(
Itse varmaan yrittäisin mahdollisimman neutraalisti kertoa, että minusta puhuminen on se tapa, jolla ollaan yhteydessä toiseen ja mikä myös rakentaa luottamusta. Mutta tosiaan, jos mies on tottunut toimimaan aivan eri tavoin, voi olla ihan mahdotonta odottaa, että hän muuttaisi toimintaansa.
[/quote]
Olen toki antanut miehelle vaihtoehtoja ilmaista tunteitaan. Pitää kovasti musiikista ja valokuvaamisesta, joten ehdotin että joko näyttäisi minulle kuvan tai soittaisi jonkin biisin, joka kertoo näistä tunteista, joista ei pysty puhumaan, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ei muuten ole sosiaalinen ihminen eli ei omaa kovinkaan monta kaveria. Parhaat ystävät ovat lapsuuden ystäviä. He tosin asuvat nykyään eri maissa kuin mies. Ap
Jos ei nytkään osaa avata suutaan ei se sitä enää opi. Monet miehet eivät muutenkaan ole tuossa itseilmaisussa erityisen hyviä. Sano suoraan että suhde ei etene jos ei ala puhumaan.