Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei hyväksy että lapseni menee päiväkotiin

Vierailija
06.08.2024 |

Pitääkö mun tällaisestakin asiasta oman äidin kanssa väitellä. Äidin mielestä mun on hoidettava lapsi kotona kouluikään asti. Pilaan muuten lapseni. Äiti soittaa tästä joskus itkien. Hän on siis 3v ja ajattelin ihan jo mennä töihin mahdollistaakseni perheemme toimeentulon. Helppo kai äidin on sanoa kun ei ole koskaan ollut työelämässä, isä maksoi kaiken. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tuleeko äitisi joka päivä hoitamaan työpäiväsi ajaksi vai miten ajatteli asian järjestyvän 

Vierailija
2/18 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mato kasvattajana ap on, jos ei ihan asiallisesti äidilleen osaa sanoa, että lapsenhoidosta ratkaisut tekevät lapsen vanhemmat. Sääli lasta.

Toki en usko, että aloitus on edes totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu vanhemmille mitään mitä aikuiset tekee

Vierailija
4/18 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit eivät usein tiedosta varhaiskasvatuksen tärkeyttä lapselle vaan ajattelevat, että lapselle riittää pelkkä kotikasvatus. He ovat eläneet aikaa jolloin päiväkodit olivat pelkkiä säilöntäpaikkoja ja niitä kutsuttiin "tarhoiksi".

Vierailija
5/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistu nyt jo! Useimmat oppivat sanomaan vastaan vanhemmilleen jo teininä, mutta kyllä viimeistään siinä vaiheessa on osattava elää omaa elämää, kun lapset ovat jo päiväkoti-ikäisiä.

Vierailija
6/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen "tarvitseeko väitellä" : ei tarvitse. Kerrot vaan tosiasiat sen enempää väittelemättä, ja siihen äitisi on tyytyminen.

Mikä pakkomielle sinulla on muutenkaan juoruta äidillesi kaikki edesottamukset jo etukäteen?

Vierailija
7/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen. Hiljaista tulee kun kysyn ottaako hän sitten lapset hoitoon tai ratkaiseeko hän sitten rahalla jonkin asian esim kun keskimmäinen lapseni halusi aloittaa ratsastuksen,  jota en pysty enää toisen jo kalliin harrastuksen lisäksi maksamaan. (Ja siis meillä kaikilla lapsilla on 1 kallis ja aikaa vievä itse valitsemansa harrastus, jota tämä lapsi ei ollut lopettamassa ratsastaakseen.)

Olen miettinyt mikä tuon kitinän takana on. Miksi valittaa muiden asioista, jos ei aio kuitenkaan sitten ratkaista sitä.

Vierailija
8/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kysymykseen "tarvitseeko väitellä" : ei tarvitse. Kerrot vaan tosiasiat sen enempää väittelemättä, ja siihen äitisi on tyytyminen.

Mikä pakkomielle sinulla on muutenkaan juoruta äidillesi kaikki edesottamukset jo etukäteen?

Jos äiti soittelee itkupuheluita aiheesta niin paha vaan antaa olla. Ja kyllä normaaleissa perheissä puhutaan tuollaisista asioista, sehän on tosi olennainen osa elämää että meneekö töihin ja milloin. Toki ap:n äiti ei taida olla ihan normaali joten ehkä ei pitäisi olettaa että hänen kanssaan voisi asioista puhua. 

Vierailija
9/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans äitini vänkäsi kaikesta. Sanoin lopulta vaan että me tehdään näin ja piste. Mä en rupee "neuvottelemaan" tai perustelemaan meidän ruokavalioita, harrastuksia tai kotitöiden jakoja. Herneethän se siitä nenäänsä veti, mutta ei ole minun ongelma. 

Vierailija
10/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat on nämä:

Perhe on teidän

Lapsi on teidän

Päätökset on teidän.

Aina löytyy mielipiteitä, mieti itse, kannattaako kaikkia kuunnella kun kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää ja elämä on muutenkin oma, ei muiden. 

Sanoisin itse äidilleni, että asia on jo käsitelty ja me toimitaan nyt näin. Piste.

Vierailija
11/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mato kasvattajana ap on, jos ei ihan asiallisesti äidilleen osaa sanoa, että lapsenhoidosta ratkaisut tekevät lapsen vanhemmat. Sääli lasta.

Toki en usko, että aloitus on edes totta.

Tuntuuhan se  ap osaavan sanoa, kun kertoo asiasta väittelevänsä. Jos vastapuoli vänkää, niin onhan siihen tiettyyn rajaan asti vastattava. AP ei varmaan vielä ole saavuttanut sitä "meillä tehdään nyt näin enkä enää tästä vänkää" -pistettä.

Vierailija
12/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on 3v äiti?

Vierailija
13/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei hyväksy. Siihen todetaan vaan, että meillä nyt kuitenkin tehdään näin, ja tästä asiasta ei enää keskustella. Ja mikäli inttäinen jatkuu, varoitetaan ensin yhteydenpidon lopettamisella, ja se myös ainakin määräajaksi lopetetaan, ellei äiti lopeta uudelleen ja uudelleen aiheen puheeksi ottamista. Meillä äiti yritti jopa itkulla ja tunteilulla manipuloimista, ja syytti kylmäksi ja ties mitä, mutta minä pidin pääni: se on itsestäänselvää, että lapsen vanhemmilla, ei isoäidillä, on oikeus tehdä tällaiset päätökset, eikä huonoa käytöstä tarvii sietää edes omalta äidiltään. Kyllä se puolen vuoden välien katkaisulla tokeni ja uskoi, että minua pitää alkaa kunnioittaa itsenäisenä aikuisena ihmisenä, jota ei ole sovelias kohdella epäkunnioittavasti.

Vierailija
14/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistu nyt jo! Useimmat oppivat sanomaan vastaan vanhemmilleen jo teininä, mutta kyllä viimeistään siinä vaiheessa on osattava elää omaa elämää, kun lapset ovat jo päiväkoti-ikäisiä.

Tämä. Ei ihmiset aina ole asioista samaa mieltä. Ei edes ne omat vanhemmat. Kerro oma näkökantasi ja jos ei ymmärrä niin anna olla. Mulla on 20v tytär ja vapaasti osataan kumpikin sanoa mitä mieltä ollaan. Olen monesti muuttanut itse mielipidettäni, kun hän on perustellut omansa. Sitäkään ei pääsisi tapahtumaan jos en alun perin voisi sanoa muuta kuin joo joo. Onneksi tytär kestää sen ja osaa sanoa vastaan.

Vierailija
15/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa, kun lapsenlapsi meni päiväkotiin. Jos vanhemmiltaan tuli pyyntöä ottaa lapsi hoitoon tms., niin saattoi aina sanoa, että eikös sillä ole se hoitopaikka, siellä on niitä kaikkia virikkeitä ja lapsella hyvä olla. Lasta kotona hoitavalle halusi antaa levähdystaukoa ja kävi vaikka vaunulenkeillä, mutta koska lapsella oli päivähoitopaikka, niin ei enää ollut samalla tavalla tarvetta tauolle.

Vierailija
16/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen mummona minulle oli itsestään selvää, että lapsenlapseni menivät päiväkotiin. Ihan luonnollista, kun vanhemmat ovat töissä. Hain heidät joskus aikaisemmin pois ja vietettiin aikaa yhdessä tai mentiin jonnekin. Se päiväkotiaika on nyt ohi.

Vierailija
17/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaan lapsi päiväkotiin ja aloita työt, kyllä äitisikin tottuu ajan kanssa järjestelyyn. En kysyisi äitiäsi hoitamaan vain kun on pakko, saat töistä vapaata jos lapsi sairastuu.

Vierailija
18/18 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin ärsyttävää! Mulla sama tilanne, ja mulla se ottaa erityisen koville, koska itsekin haluaisin hoitaa lapset kotona kouluikään asti, kuten äitini teki. On niin aivan ihanat muistot siitä kotilapsuudesta maalla, että sellaisen mielellään tarjoaisi omilleenkin, aamuisin päiväkotiin meluun ja hälinään rääpöttämisen sijasta. Mutta kun ei ole taloudellisia mahdollisuuksia! Minä olen se perheen isotuloisempi, eikä me pystytä elämään pelkästään miehen pienellä palkalla, jos jään vuosiksi kotiin. 

Ja sitten hemmoteltu äiti, jolla oli erittäin hyvätuloinen ja elättämishaluinen mies, vielä saarnaa ja syyllistää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme