Mies välttelee puhumista
Millainen mies välttelee puhumista parisuhdeasioista viimeiseen asti riippumatta siitä kuinka paljon kiristäisi ja mitä asialle voi tehdä? Kauanko tuollaista kannattaa katsella? Johtuuko käytös traumasta, itsekkyydestä tms.?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:44"]
Minä olin suhteessa jossa mies ei koskaan sanonut rakastavansa minua. Kavereille sanoi että rakastaa mutta minulle ei sitä osannut koskaan sanoa. Ei myöskään kehunut mitenkään, eikä osannut puhua omista ahdistuksistaan eikä ongelmistaan. Suhde kariutui aika äkkiä.
t 8
[/quote]
Minun mieheni osaa kyllä kehua, mutta taitaa olla epävarma siitä kuka oikeasti on ja mitä todella haluaa. Rakkautta ei ole ilmeisesti osannut koskaan tunnustaa kenellekään. Lapsena pehmolelut olivat läheisempiä kuin perheenjäsenet. Kertoi mm. ettei yhtään tiedä rakastavatko hänen perheenjäsenensä häntä. Ilmeisesti tunteista ei ole voinut turvallisesti puhua lapsuudenperheessä. Ja erityisesti negatiiviset tunteenilmaukset on tuomittu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:15"]
terve mies
[/quote]
Puhumattomuus ja kylmyys ei ole oikeasti tervettä, vaikka universaalin kulttuurin mukaan mies ei saa puhua eikä näyttää tunteitaan. Johan tuo näkyy väkivaltatilastoissakin.
[/quote]
Kallistun syyttämään miehen lapsuudenperhettä, mutta mies itse on niin auktoriteettiuskoinen, että kieltäytyy kohtaamasta sitä seikkaa, etteivät hänen vanhempansa olleet mukavia vanhempia. Pakottivat mm. miehen ammattiin, johon ei ole todellakaan sopiva, eikä ole sitten uskaltanut vaihtaa työstä pois, vaan on ruvennut juomaan vähän liikaa, mutta harvemmin on kännissä asti. Itse olen absolutisti. Ap
[/quote]
Jos mies ei näe itse tilanteessaan mitään ongelmaa, niin et valitettavasti voi sille mitään. Vaikka kurjahan tuollaista on katsella.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:15"]
terve mies
[/quote]
Puhumattomuus ja kylmyys ei ole oikeasti tervettä, vaikka universaalin kulttuurin mukaan mies ei saa puhua eikä näyttää tunteitaan. Johan tuo näkyy väkivaltatilastoissakin.
[/quote]
Kallistun syyttämään miehen lapsuudenperhettä, mutta mies itse on niin auktoriteettiuskoinen, että kieltäytyy kohtaamasta sitä seikkaa, etteivät hänen vanhempansa olleet mukavia vanhempia. Pakottivat mm. miehen ammattiin, johon ei ole todellakaan sopiva, eikä ole sitten uskaltanut vaihtaa työstä pois, vaan on ruvennut juomaan vähän liikaa, mutta harvemmin on kännissä asti. Itse olen absolutisti. Ap
[/quote]
Jos mies ei näe itse tilanteessaan mitään ongelmaa, niin et valitettavasti voi sille mitään. Vaikka kurjahan tuollaista on katsella.
[/quote]
Varmaan näkee ongelmia, mutta on kyvytön tekemään asioille mitään. Mietin voiko kaikki pohjautua johonkin pahaan lapsuuden traumaan, joka tekee miehen emotionaalisesti estyneeksi. Minusta miehessä on jo dissosiaation merkkejä. On myös tajuttoman ujo. Ap
Musta olet väärällä polulla, jos koet, että miehen pitäisi kertoa lapsuudestaan ja voisit sitten keittiöpsykologisoida sitä, mistä hän on omaksunut näitä käyttäytymismalleja. On miehen oma asia käsitellä selvittämättömiä asioitaan, et voi kumppanina tai edes ystävänä alkaa terapoimaan häntä. Voit keskittyä ainoastaan nykyisyyteen ja sen osoittamiseen, kuinka miehen käytös vaikuttaa suhteeseenne. Mies ei todellakaan tule kokemaan mitään ahaa-elämystä tästä asiasta sen vuoksi, että sinun mielestäsi pitäisi keskustella hänen lapsuuden kokemuksistaan.
16
Koita luoda rakastava ilmapiiri ja lopeta kyseleminen sillä nyt tilanne kuulostaa sadismilta miestä kohtaan. Koita saada teinimäinen rakkaustarina eikä psykoterapinen thrilleri :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:07"]
Koita luoda rakastava ilmapiiri ja lopeta kyseleminen sillä nyt tilanne kuulostaa sadismilta miestä kohtaan. Koita saada teinimäinen rakkaustarina eikä psykoterapinen thrilleri :)
[/quote]
On yritetty. Olen jo 2 vuotta puhunut tästä joka päivä. Olen yrittänyt kaikki positiiviset ja negatiiviset keinot. Sama lopputulos. Olen yrittänyt rakastaa pyyteettömästi. Mutta jos jään itse aina vaille enkä tiedä missä mennään niin mitä pointtia tässä kaikessa on? Olen myös yrittänyt kaikki sanattomat keinot, mm. taideterapian. Olen puhunut omista vioistani, heikkouksistani, ongelmistani ja pyydellyt niitäkin anteeksi ja koittanut kehittää itseäni. Ja yrittänyt sitä kautta näyttää, että on inhimillistä jos on ongelmia ja yhdessä niistä voitaisiin selvitä. Että en ole vain itseni puolella, vaan myös hänen puolellaan, mutta minusta nyt loppujen lopuksi tuntuu, että mies on vain omalla puolellaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:03"]
Musta olet väärällä polulla, jos koet, että miehen pitäisi kertoa lapsuudestaan ja voisit sitten keittiöpsykologisoida sitä, mistä hän on omaksunut näitä käyttäytymismalleja. On miehen oma asia käsitellä selvittämättömiä asioitaan, et voi kumppanina tai edes ystävänä alkaa terapoimaan häntä. Voit keskittyä ainoastaan nykyisyyteen ja sen osoittamiseen, kuinka miehen käytös vaikuttaa suhteeseenne. Mies ei todellakaan tule kokemaan mitään ahaa-elämystä tästä asiasta sen vuoksi, että sinun mielestäsi pitäisi keskustella hänen lapsuuden kokemuksistaan.
16
[/quote]
Mies on itse halunnut puhua lapsuudestaan jonkin verran, mutta kuitenkin niukasti. Jollen opi tuntemaan miestä omasta mielestäni riittävän hyvin, koska hän on niin sulkeutunut ja pitää henkistä distanssia, millaiselle perustalle suhde voi rakentua? En olisi mennyt analysoinnissani niin syvälle, jos olisin löytänyt kaipaamani selitykset nykyisyydestä.
Minusta kyllä tuntuu siltä, että olen ottanut liikaa vastuuta miehestä ja tehnyt asioita hänen puolestaan.
Miehen lapsuus on ehkä kiinnostanut minua siksikin, että se muistuttaa jonkin verran omaani ja olen ajatellut voivani auttaa. Ap
Plaa, plaa, plaa...tyhjää jankutusta koko ajan. Ei mikään ihme kun naiset pysyvät sinkkuina, eihän tuollaista kukaan jaksa. Loppupeleissä ne teot kuitenkin korvaa kaiken puheen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:24"]
Plaa, plaa, plaa...tyhjää jankutusta koko ajan. Ei mikään ihme kun naiset pysyvät sinkkuina, eihän tuollaista kukaan jaksa. Loppupeleissä ne teot kuitenkin korvaa kaiken puheen.
[/quote]
Ja mitä pitäisi tehdä? Olen jo tarjoutunut tekemään mitä vaan, jotta tilanne selviäisi ja antanut kaikkeni. Pitäisikö tässä sinusta tyytyä tietämättömyyteen, kun olen kuitenkin sellainen ihminen, joka on valmis tulemaan vastaan, auttamaan ja helpottamaan toisen silmin nähden vaikeaa oloa? Saako minulla olla mitään omia vaatimuksia? Olen niin itsenäinen, että pystyn kyllä tekemään kaikki asiat yksin, enkä tarvitse miestä passaamaan minua. Eli siitä ei nyt ole kyse, en vain halua haavoittaa toista ennen kuin olen täysin varma siitä, että olen tehnyt kaikkeni. Ap
Imeisesti Av-palstalla päädyttiin taas siihen, että mies pitää jättää. Hyvä on sitten. Löytyy minulle muitakin ottajia.
Joskus vain toivoisin, että joku pitäisi nykyaikana hyvänä sitä, että haluan olla pitkäjännitteinen ihmissuhteessa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:37"]
Imeisesti Av-palstalla päädyttiin taas siihen, että mies pitää jättää. Hyvä on sitten. Löytyy minulle muitakin ottajia.
Joskus vain toivoisin, että joku pitäisi nykyaikana hyvänä sitä, että haluan olla pitkäjännitteinen ihmissuhteessa.
Ap
[/quote]
Miten kuvaa pitkäjänteisyyttäsi jos olet katsastanut vaihtoehdot valmiiksi? Oletko kertonut tästä miehellesi??
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:03"]
16
[/quote]
Mies on itse halunnut puhua lapsuudestaan jonkin verran, mutta kuitenkin niukasti. Jollen opi tuntemaan miestä omasta mielestäni riittävän hyvin, koska hän on niin sulkeutunut ja pitää henkistä distanssia, millaiselle perustalle suhde voi rakentua? En olisi mennyt analysoinnissani niin syvälle, jos olisin löytänyt kaipaamani selitykset nykyisyydestä.
Minusta kyllä tuntuu siltä, että olen ottanut liikaa vastuuta miehestä ja tehnyt asioita hänen puolestaan.
Miehen lapsuus on ehkä kiinnostanut minua siksikin, että se muistuttaa jonkin verran omaani ja olen ajatellut voivani auttaa. Ap
[/quote]
Ymmärrän ja koen itsekin samoin, että jos toinen kykenee keskustelemaan avoimesti, niin se syventää suhdetta. Mutta jos miehellä on ihan solmuja, en usko, että niitä voi läheinen ihminen selvittää eivätkä ne selviä vain puhumalla.
Ap
[/quote]
No mustakin pitää olla pitkäjänteinen, mutta toisaalta pitää sillekin asettaa ehdot. Kun itse kerroit, että olet onneton, kun koet miehen sulkeutuneena niin silloin miettisin kaikki keinot siihen, voiko tilanne muuttua jotenkin. Jos miehen saisi jotenkin oivaltamaan, että muutos olisi tärkeää ja hän itse myös haluaisi tehdä asioita suhteen eteen niin tietenkin mieluummin sillä tavalla kuin että vain erotaan tuosta noin vain.
Mutta kun nyt kerrot, että mies ei näe ongelmina niitä asioita, joita sinä pidät ongelmina. Ainakin siihen pitäisi tulla jokin selvyys.
16
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:40"]
Ap
[/quote]
Miten kuvaa pitkäjänteisyyttäsi jos olet katsastanut vaihtoehdot valmiiksi? Oletko kertonut tästä miehellesi??
[/quote]
Emme ole avioliitossa, emmekä avoliitossa. Emme edes asu yhdessä. En ole katsonut vaihtoehtoja valmiiksi, kunhan totesin asian yleisesti ottaen. Viihdyn paremmin yksin kuin parisuhteessa ja minulla on ollut vain yksi poikaystävä elämäni aikana. Olen 16 vuotta asunut yksin. Ihme kun täällä aina ollaan tuomitsemassa avun tarvitsija. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:40"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Mikä takaa minulle sen, ettei mies ole katsellut muita vaihtoehtoja valmiiksi? Mies on siis toinen ihastukseni ensimmäisen poikaystäväni lisäksi. Ehkä tosiaan parisuhteeseen ei kannata enää lähteä ollenkaan. Se ilmeisesti ruokkii enimmäkseen ihmisissä kyynisyyttä. Kaukana ovat ne päivät, joilloin pariskunnat pysyivät yhdessä koko elämänsä...
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:12"]
[/quote]
On yritetty. Olen jo 2 vuotta puhunut tästä joka päivä. Olen yrittänyt kaikki positiiviset ja negatiiviset keinot. Sama lopputulos. Olen yrittänyt rakastaa pyyteettömästi. Mutta jos jään itse aina vaille enkä tiedä missä mennään niin mitä pointtia tässä kaikessa on? Olen myös yrittänyt kaikki sanattomat keinot, mm. taideterapian. Olen puhunut omista vioistani, heikkouksistani, ongelmistani ja pyydellyt niitäkin anteeksi ja koittanut kehittää itseäni. Ja yrittänyt sitä kautta näyttää, että on inhimillistä jos on ongelmia ja yhdessä niistä voitaisiin selvitä. Että en ole vain itseni puolella, vaan myös hänen puolellaan, mutta minusta nyt loppujen lopuksi tuntuu, että mies on vain omalla puolellaan. Ap
[/quote]
2 vuotta joka päivä??? anna sen miehen hengittää välillä!!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:12"]
[/quote]
[/quote]
2 vuotta joka päivä??? anna sen miehen hengittää välillä!!
[/quote]
Olen pitänyt lyhyitä taukoja, joista mies hermostuu. Oliko muuta rakentavaa ehdotusta? Ap
Viisas mies, joka on läksynsä oppinut.
Ei naisille kannata kertoa mitään tunteista tai muista henkilökohtaisista asioista.
Se on sama kuin pistäisi nolon alastonkuvan internettiin, siitä ei pääse enää koskaan eroon ja se kaivetaan säännöllisesti uudesta esille.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:18"]
Jos ei nytkään osaa avata suutaan ei se sitä enää opi. Monet miehet eivät muutenkaan ole tuossa itseilmaisussa erityisen hyviä. Sano suoraan että suhde ei etene jos ei ala puhumaan.
[/quote]
Alussa puhui ja osaa mielestäni kyllä puhua tunteistaan, mutta mitä intiimimmäksi keskustelut menivät, sitä vähemmän puhui ja nyt on lopettanut kokonaan. Ei pysty myöskään puhumaan siitä uskooko Jumalaan vai ei. Olet oikeassa, ei tuossa iässä enää opi. Käsittääkseni ex jätti miehen, kun mies sanoi ettei ole naisesta mustasukkainen ollenkaan, eikä ilmeisesti saanut kakistettua tyydyttävää rakkaudentunnustusta itsestään. Olen sanonut miehelle, että yksinäinen tulevaisuus odottaa, jollei hiljalleen puhu syvimmistä, kipeimmistä asioista. Itse olen vielä tosi itsenäinen, enkä mikään ripustautuja ja olen antanut miehelle paljon aikaa ja tilaa. Mutta en jaksa olla mikään äiti...Mies on siis aika lapsellinen ikäisekseen, näyttääkin 10 vuotta nuoremmalta. Ap
[/quote]
Alussa puhui, mutta ei puhu enää? No eikö se ole sitten melko ilmeistä? Olet käyttänyt väärin sitä että sinulle on kerrottu asioita tai sitten olet suhtunut niihin muuten ikävästi.
Vaikea käsittää, mitä ihmeen "vastauksia" tarvit, jotka ei edes liity suoranaisesti teidän suhteeseen. Anna ihmisen olla oma itsensä ja puhuu mitä puhuu, en minäkään haluaisi millekään jankkaajalle avautua.