Mies välttelee puhumista
Millainen mies välttelee puhumista parisuhdeasioista viimeiseen asti riippumatta siitä kuinka paljon kiristäisi ja mitä asialle voi tehdä? Kauanko tuollaista kannattaa katsella? Johtuuko käytös traumasta, itsekkyydestä tms.?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:36"]
Viisas mies, joka on läksynsä oppinut.
Ei naisille kannata kertoa mitään tunteista tai muista henkilökohtaisista asioista.
Se on sama kuin pistäisi nolon alastonkuvan internettiin, siitä ei pääse enää koskaan eroon ja se kaivetaan säännöllisesti uudesta esille.
t.mies
[/quote]
Viisaat miehet ilmeisesti tulevat jätetyksi koko loppuelämäsä ajan, vaikka haluaisivat pysyä yhdessä. Voit mennä purkaamaan omaa inhorealismiasi muualle. Haluaisin rakentavia neuvoja. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:26"]
Olen sanonut jo monta kertaa, ettei suhde etene mihinkään, jos sama meno jatkuu. Olen yrittänyt puhua miehen lapsuudesta, traumaattisista kokemuksista, huonosta itsetunnosta jne. muttei mikään tunnu auttavan. Vähän on ehkä muuten vapautuneempi paitsi tunneasioissa siis. Ap
[/quote]Kuulostat todella painajaismaiselta kumppanilta. Koko ajan tenttaamassa asioista - miks sun tarviis olla selvillä miehesi lapsuudesta, tai siis sen ajan 'traumoista'. Mitäpä jos sillä ei ole mitään 'traumoja'? Tai onkin jo käsitellyt ne. Miks hänen tarvitsisi niitä asioita alkaa vielä sulle jauhamaan?
Vai ootko justiinsa aloittanut jotkut 'psykan' opinnot... Kun on noin karmaiseva tarve 'analysoida' ja päästä miehen pään 'sisälle' ja 'auttaa...' Jos ei vaan tarvii sun 'apuas'.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:36"]
Viisas mies, joka on läksynsä oppinut.
Ei naisille kannata kertoa mitään tunteista tai muista henkilökohtaisista asioista.
Se on sama kuin pistäisi nolon alastonkuvan internettiin, siitä ei pääse enää koskaan eroon ja se kaivetaan säännöllisesti uudesta esille.
t.mies
[/quote]
Olen jo lopettamassa suhteen, mutta halusin tarrautua viimeiseen oljenkorteen, joten kysyin netistä ja vastaus on tätä luokkaa, joten miksi enää säälisin miestä? Anonyymi kysely ja Internettiin pistetty alastonkuva eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Ap
Ap.hyvin pitkälle koen olevani samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Minun mieheni on suomalainen,mutta hämmentävää kyllä yhteisenkään äidinkielen omaavina,meille ei tunnu kehittyvän syvempää puheyhteyttä.
alan olemaan neuvoton tässä tilanteessa. Olemme olleet vajaa kaksi vuotta yhdessä,enkä tosiaankaan tiedä mitä tuon miehen päässä liikkuu.
alussa tein selväksi,että haluaisin vielä naimisiin ja lähdin tositarkoituksella mukaan.
mies ei itse ota ikinä puheeksi mitään tulevaisuutta koskevia asioita,en edes tiedä haluaako samoja asioita kuin minä.
en enää oikein uskalla / osaa avata itsekään keskustelua,koska en saa mitään keskustelua aikaan.
miehellä on myös lyhyt pinna ja hermostuu todella helposti jos en osaa muotoilla sanojani oikein tai hän käsittää ne väärin.
valitettavasti en osaa auttaa sinua ap,halusin vain kertoa oman tarinani.
välillä sattuu niin paljon kun koen olevani tässä suhteessa yksin. Yli nelikymppisiä ollaan jo,joten aikuisena tässä pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:26"]
Olen sanonut jo monta kertaa, ettei suhde etene mihinkään, jos sama meno jatkuu. Olen yrittänyt puhua miehen lapsuudesta, traumaattisista kokemuksista, huonosta itsetunnosta jne. muttei mikään tunnu auttavan. Vähän on ehkä muuten vapautuneempi paitsi tunneasioissa siis. Ap
[/quote]Kuulostat todella painajaismaiselta kumppanilta. Koko ajan tenttaamassa asioista - miks sun tarviis olla selvillä miehesi lapsuudesta, tai siis sen ajan 'traumoista'. Mitäpä jos sillä ei ole mitään 'traumoja'? Tai onkin jo käsitellyt ne. Miks hänen tarvitsisi niitä asioita alkaa vielä sulle jauhamaan?
Vai ootko justiinsa aloittanut jotkut 'psykan' opinnot... Kun on noin karmaiseva tarve 'analysoida' ja päästä miehen pään 'sisälle' ja 'auttaa...' Jos ei vaan tarvii sun 'apuas'.
[/quote]
Siksi koska haluaisin tasa-arvoisen ja vastavuoroisen suhteen, jossa ollaan rehellisiä ja avoimia ja oikeasti tunnetaan toisemme. Kun asiat on kerran käsitelty, ei niihin enää tarvitse mennä. Mutta kun niitä ei käsitellä ollenkaan, tunnen olevani yksin suhteessa eikä se voi päättyä kuin eroon. Eli luuletko että jaksan tätä enää yhtään pidemmälle? Painajainen tämä on ollut minulle, koska en ole tiennyt toisesta mitään ja sijoittanut häneen paljon aikaani, energiaani ja rahaani. Miehen vastaantulo on ollut vähäinen minun panokseeni verrattuna. Ilmeisesti täällä hyvä kumppani on sellainen, joka on käytettävissä silloin kun tarvitaan, eikä kaipaa mitään syvällisempää eikä häiritse muuta kuin silloin kun on absoluuttinen pakko? Ei ihme että suhteet päättyvät eroon, kun mistään ei voi oikeasti puhua. Mies on kyllä ilmaissut arvostavansa apuani. Kuten olen todennut, välitän miehestä, enkä haluaisi haavoittaa häntä. Vaan olen yrittänyt tehdä parhaani, mutta ilmeisesti työn teko suhteen eteen ja optimismi ovat nykyajan parisuhdekulttuurissa naurettavia. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:54"]
Ap.hyvin pitkälle koen olevani samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Minun mieheni on suomalainen,mutta hämmentävää kyllä yhteisenkään äidinkielen omaavina,meille ei tunnu kehittyvän syvempää puheyhteyttä. alan olemaan neuvoton tässä tilanteessa. Olemme olleet vajaa kaksi vuotta yhdessä,enkä tosiaankaan tiedä mitä tuon miehen päässä liikkuu. alussa tein selväksi,että haluaisin vielä naimisiin ja lähdin tositarkoituksella mukaan. mies ei itse ota ikinä puheeksi mitään tulevaisuutta koskevia asioita,en edes tiedä haluaako samoja asioita kuin minä. en enää oikein uskalla / osaa avata itsekään keskustelua,koska en saa mitään keskustelua aikaan. miehellä on myös lyhyt pinna ja hermostuu todella helposti jos en osaa muotoilla sanojani oikein tai hän käsittää ne väärin. valitettavasti en osaa auttaa sinua ap,halusin vain kertoa oman tarinani. välillä sattuu niin paljon kun koen olevani tässä suhteessa yksin. Yli nelikymppisiä ollaan jo,joten aikuisena tässä pitäisi olla.
[/quote]
Kiitos. Aloin jo toden teolla masentua lukiessani näitä muita masentavia ja syyllistäviä kommentteja, jotka eivät voineet olla kauempana minusta.
Ap
Emme ole avioliitossa, emmekä avoliitossa. Emme edes asu yhdessä. En ole katsonut vaihtoehtoja valmiiksi, kunhan totesin asian yleisesti ottaen. Viihdyn paremmin yksin kuin parisuhteessa ja minulla on ollut vain yksi poikaystävä elämäni aikana. Olen 16 vuotta asunut yksin. Ihme kun täällä aina ollaan tuomitsemassa avun tarvitsija. Ap
[/quote]
Yllätys!! Parempi kun pysyttelet itseksesi, ei parisuhde ole mitään jatkuvaa vatvomista ja jankkaamista. Ei kukaan sellaista jaksa. Jos et voi hyväksyä toista sellaisena kuin on ja antaa jokaisen kantaa omat murheensa, kertoo aikanaan jos kertoo, niin silloin on parempi olla yksin!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:58"]
Emme ole avioliitossa, emmekä avoliitossa. Emme edes asu yhdessä. En ole katsonut vaihtoehtoja valmiiksi, kunhan totesin asian yleisesti ottaen. Viihdyn paremmin yksin kuin parisuhteessa ja minulla on ollut vain yksi poikaystävä elämäni aikana. Olen 16 vuotta asunut yksin. Ihme kun täällä aina ollaan tuomitsemassa avun tarvitsija. Ap [/quote] Yllätys!! Parempi kun pysyttelet itseksesi, ei parisuhde ole mitään jatkuvaa vatvomista ja jankkaamista. Ei kukaan sellaista jaksa. Jos et voi hyväksyä toista sellaisena kuin on ja antaa jokaisen kantaa omat murheensa, kertoo aikanaan jos kertoo, niin silloin on parempi olla yksin!
[/quote]
Oikean henkilön kanssa parisuhde ei ole vatvomista ja jankkaamista - sitähän nyt oikeasti tarkoitit. Olen vain tuhlannut aikaani väärän henkilön kanssa, koska en ole halunnut satuttaa häntä. En voi hyväksyä sellaista parisuhdetta, joka sinun mielestäsi pitäisi hyväksyä ja en usko että se riittäisi sinullekaan. Paljonko aikaa pitäisi antaa, kun molemmat ollaan lähemmäs neljäkymppisiä ja täällä on jo esitetty näkemyksiä siitä, että mies ei koskaan enää opi puhumaan tunteistaan? Ja miehen edellinen suhde kaatui samaan asiaan. Ap
Tsiisus, taidat olla oikea 'unelma', hanki kissa ja analysoi sitä, mutta jätä se miesparka jo rauhaan. Jos se vaan odottaa että tajuat lähteä kalppimaan!
Sulle ei taida sopivaa miestä löytyä, kokeile vaikka papukaijaa, jankuttaja!
Kuulostaa siltä, että yrität jokseenkin ylihysteerisesti saada miehestä selville 'kaiken'. Miksi sulla on sellainen tarve? Ei hyvä suhde 'vaadi' sitä, että tietää toisesta - ihan - kaiken. Miestä todennäköisesti ahdistaa sun utelut ja vaatimukset.
Tai sitten ei vaan luota suhun, jolloin olis pieni peiliin katsomisen paikka -sulla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:05"]
[/quote]
Mistä tiedät mitä olen, kun luet anonyymin henkilön kommentteja netissä - vielä suhteellisen lyhyessä nettikeskustelussa. Oikeasti sinua harmittaa se, ettet saa viimeistä sanaa ja enkä suostu allekirjoittamaan väitteitäsi. Lisäksi sinulla taitaa olla jotain henkilökohtaista antipatiaa suhteessa naisiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:05"]
[/quote]
Mistä tiedät mitä olen, kun luet anonyymin henkilön kommentteja netissä - vielä suhteellisen lyhyessä nettikeskustelussa. Oikeasti sinua harmittaa se, ettet saa viimeistä sanaa ja enkä suostu allekirjoittamaan väitteitäsi. Lisäksi sinulla taitaa olla jotain henkilökohtaista antipatiaa suhteessa naisiin. Ap
[/quote]
Ai mistä, luepa ketjusi kokonaan alusta, jankuttaja.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:07"]
Kuulostaa siltä, että yrität jokseenkin ylihysteerisesti saada miehestä selville 'kaiken'. Miksi sulla on sellainen tarve? Ei hyvä suhde 'vaadi' sitä, että tietää toisesta - ihan - kaiken. Miestä todennäköisesti ahdistaa sun utelut ja vaatimukset.
Tai sitten ei vaan luota suhun, jolloin olis pieni peiliin katsomisen paikka -sulla.
[/quote]
En enää yritä saada mitään selville miehestä, koska se saa aikaan vain tällaisia reaktioita. Olen katsellut elämässäni peiliin enemmän kuin kukaan muu tuntemani ihminen ja yrittänyt korjata ja kehittää itseäni aina vain paremmaksi. Jollei toinen tee samoin - mitä siitä pitäisi päätellä?
Siihen nähden että mies asuu vielä toisessa maassa, vaatimukseni ovat olemattomat. Olisitko itse satsannut kaukosuhteeseen näin paljon?
Ei ihme, että AV-palstalla kehotetaan heti jättämään mies, kun suhteen pelastamisyrityksiin suhtaudutaan näin.
En voi muuta kuin katua omaa kiltteyttäni ja sitä miten olen pistänyt omaa itseäni likoon vain tullakseni haukutuksi nettikeskustelussa. Loppujen lopuksi minulla ei ole jäänyt koko suhteesta mitään käteen.
Kiitos neuvoistanne ja tulen olemaan tästä edespäin lyhytjännitteinen jokaisen miehen kohdalla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:05"] Sulle ei taida sopivaa miestä löytyä, kokeile vaikka papukaijaa, jankuttaja! [/quote] Mistä tiedät mitä olen, kun luet anonyymin henkilön kommentteja netissä - vielä suhteellisen lyhyessä nettikeskustelussa. Oikeasti sinua harmittaa se, ettet saa viimeistä sanaa ja enkä suostu allekirjoittamaan väitteitäsi. Lisäksi sinulla taitaa olla jotain henkilökohtaista antipatiaa suhteessa naisiin. Ap [/quote] Ai mistä, luepa ketjusi kokonaan alusta, jankuttaja.
[/quote]
Itsepähän jankutat. Täysin turhaa palstan täytettä. Johan jo totesin pistäväni miehen kanssa poikki. Ap
Ininä kuuluu tänne asti, jankuttaja!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:04"]
Tsiisus, taidat olla oikea 'unelma', hanki kissa ja analysoi sitä, mutta jätä se miesparka jo rauhaan. Jos se vaan odottaa että tajuat lähteä kalppimaan!
[/quote]
Ei minun tarvitse kalppia mistään, kun olen jo toisessa maassa. Riittäisi kun mies pistäisi suodattimen sähköpostiin ja vaihtaisi numeronsa ja homma olisi siinä. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:16"]
Ininä kuuluu tänne asti, jankuttaja!
[/quote]
En edes suhtaudu sinuun vakavasti, eikä kukaan muukaan. Sairasta kirjoittelua. Mene jankuttamaan jokun toisen kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Ei minun tarvitse kalppia mistään, kun olen jo toisessa maassa. Riittäisi kun mies pistäisi suodattimen sähköpostiin ja vaihtaisi numeronsa ja homma olisi siinä. Ap
[/quote]
Ininää, etkö osaa lopettaa ilman että toisen pitää muuttaa nronsa tms. Eikö puhe mene perille? Pitääkö hakea lähestymiskielto? Jankuttaja!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:18"]
Jos ei nytkään osaa avata suutaan ei se sitä enää opi. Monet miehet eivät muutenkaan ole tuossa itseilmaisussa erityisen hyviä. Sano suoraan että suhde ei etene jos ei ala puhumaan.
[/quote]
Alussa puhui ja osaa mielestäni kyllä puhua tunteistaan, mutta mitä intiimimmäksi keskustelut menivät, sitä vähemmän puhui ja nyt on lopettanut kokonaan. Ei pysty myöskään puhumaan siitä uskooko Jumalaan vai ei. Olet oikeassa, ei tuossa iässä enää opi. Käsittääkseni ex jätti miehen, kun mies sanoi ettei ole naisesta mustasukkainen ollenkaan, eikä ilmeisesti saanut kakistettua tyydyttävää rakkaudentunnustusta itsestään. Olen sanonut miehelle, että yksinäinen tulevaisuus odottaa, jollei hiljalleen puhu syvimmistä, kipeimmistä asioista. Itse olen vielä tosi itsenäinen, enkä mikään ripustautuja ja olen antanut miehelle paljon aikaa ja tilaa. Mutta en jaksa olla mikään äiti...Mies on siis aika lapsellinen ikäisekseen, näyttääkin 10 vuotta nuoremmalta. Ap
[/quote]
Alussa puhui, mutta ei puhu enää? No eikö se ole sitten melko ilmeistä? Olet käyttänyt väärin sitä että sinulle on kerrottu asioita tai sitten olet suhtunut niihin muuten ikävästi.
[/quote]
Sitten mies olisi varmaan voinut pistää välit poikki, eikä pelätä kuollakseen yksin jäämistä? Olen myös kertonut paljon enemmän omia salaisuuksiani miehelle kuin hän on kertonut omiaan minulle, enkä voi olla ollenkaan varma onko hän jakanut ne (mies-)ystävilleen niin kuin olen jo monesti epäillyt.
Mieshän olisi varmaan voinut ihan hyvin kertoa puhumattomuutensa syyn, jos se olisi noin yksinkertainen.
Ap