Voiko riisin ja linssit keittää samalla, jos niissä on sama keittoaika?
Tietenkin linssit liotettu ja huuhdeltu etukäteen paketin ohjeen mukaan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haittaa että ovat sekaisin, niin voi. Itse ainakin olen keittänyt. Laitan kyllä riisit ensin, harvoin ehtivät pehmetä siinä ajassa, mikä paketin kyljessä lukee. Linssit hajoavat liikaa omaan makuuni jos laittaa yhtäaikaa.
Okei. Nuo on vihreitä linssejä ja vaikka netissä lukee, ettei tarvitse liottaa, on paketissa ohjeessa, että liota 20 min ja sen jälkeen vielä keitä 20min. Riisin keittoaika on n. 20min.
Mikä tuo helkkarin linssi villitys on?
Ei suositella. Saattaa seurata räjähdys, kun ne reagoivat keskenään.
(+)linssi vaatii pidemmän keittoajan kuin (-)linssi
Linssit eivät vaadi liottamista, vihreät linssit kypsyvät pidempään kuin punaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo helkkarin linssi villitys on?
Hyvää ja halpaa proteiinia, sopii monenlaisiin ruokiin.
Kyllä voi keittää samalla. Laitan yleensä riisit ensin, lisään huuhdellut linssit mukaan parin minuutin päästä. Linssit parantavat annoksen ravintoarvoa huimasti. Esim. lapsille (ja ennakkoluuloisille aikuisille) kannattaa tehdä sekoitus, linssejä ei juuri edes huomaa.
Voi, heitä kananmunatkin vielä sekaan keittymään!
Laita siili ja siihen linssit- riisit pohjalle kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Linssit eivät vaadi liottamista, vihreät linssit kypsyvät pidempään kuin punaiset.
Joo, mutta liottaminen lyhentää keittoaikaa ja tuossa paketissa ainakin lukee näin, että tulee liottaa. Ap
Kyllä voi. Sekä riisi että linssit kannattaa liottaa ennen keittämistä. Myös riisin keittoaika lyhenee ja koostumus paranee vähintään kahdenkymmenen minuutin liotuksesta.
Mikä olisi sellainen terveellinen riisi tai linssi
Huuhtele riisit myös. Niistä lähtee likainen vesi. Huuhtele kolmesti.
minä keitän basmatiriisin ja punaiset linssit erikseen. Sama keittoaika niillä on.
Linsseistä erottuu harmaata vaahtoa joten huuhtelen linssit kehittämisen jälkeen, riisiä en haluaisi taas huuhdella. Mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta liottaminen lyhentää keittoaikaa ja tuossa paketissa ainakin lukee näin, että tulee liottaa. Ap
Punaiset linssit kypsyy nopeasti, kymmenessä minuutissa. Ei tarvitse liottaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ne välttämättä vaadi. Mutta jos liottaa, riittää lyhyempi keittoaika. Säästyy sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sellainen terveellinen riisi tai linssi
Kaikki linssit on terveellisiä. Riiseistä terveellisimpiä ovat musta riisi, punainen riisi, villiriisit ja täysjyväriisit. Jos tuntuu liian kuitupitoiselta, niin voi myös ostaa kotiin erilaisia riisejä ja sekoittaa itse sopivan sekoituksen, jossa on vähän jotain laadukasta valkoista riisiä ja lisäksi noita kuitupitoisempia.
Keitän, koska en halua tiskata yhtään enempää kuin on pakko.
Jos ei haittaa että ovat sekaisin, niin voi. Itse ainakin olen keittänyt. Laitan kyllä riisit ensin, harvoin ehtivät pehmetä siinä ajassa, mikä paketin kyljessä lukee. Linssit hajoavat liikaa omaan makuuni jos laittaa yhtäaikaa.